Dryas Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Läste precis att iphone 5 är långsammast i en smartphone test, http://news.sky.com/story/1107814/iphone-5-slowest-in-smartphone-speed-test Kan det stämma, är inte iphone den bästa smartphonen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Stämmer bra det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Men den har en bra prislapp. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ubol Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Det är bara när man tittar på siffror,Android behöver mera kraft för att driva sitt system.Så det spelar ingen roll i verkligheten när du använder telefonen.Det är samma med Ipad kontra de övriga,har sämre spec. men funkar minst lika snabbt.Har själv en Samsung galaxi s3 och en Iphone5 och Samsungen är mer lagg i och det beror på system mer än telefonen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trekke Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Å andra sidan, vad ska du med en snabb telefon till om du kör IOS... snabb tillgång till Itunes? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 En 350 smog motor har 5,7l och sitter i en Impala En BMW M5 har 4,4l motor och sitter som sagt i en M5:a Impalan är då per automatik bättre eftersom den har större motor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Samsung S3 4G är då den sämsta telefonen jag har haft Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Impalan är då per automatik bättre eftersom den har större motor. Hur som helst, Impalan rymmer många fler öllådor! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Hur som helst, Impalan rymmer många fler öllådor! Det vet jag. Har själv haft en. Dock ingen smog motor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Är man med i äppelsekten spelar det ingen roll om konkurrenterna är bättre för man är ändå hjärntvättad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 (ändrad) Det är bara när man tittar på siffror,Android behöver mera kraft för att driva sitt system.Så det spelar ingen roll i verkligheten när du använder telefonen.Det är samma med Ipad kontra de övriga,har sämre spec. men funkar minst lika snabbt.Har själv en Samsung galaxi s3 och en Iphone5 och Samsungen är mer lagg i och det beror på system mer än telefonen Detta är en myt som saknar vara form av faktaunderlag. Bara det faktum att operativsystemen är olika, bygger på olika principer, utför olika saker och är optimerade för olika användningssätt spräcker detta påstående. M.a.o. olika operativsystem kan inte jämföras med med avseende på resursåtgång. Den bygger på föreställningar om att en fast del av CPU används (reserveras) för operativsystemet samt att nominell processorkraft är en universellt jämförbar enhet som text vikt, längd etc. Modern processorteknik skapar effektivitet i första hand genom smart organisation av de underliggande uppgifterna som skall utföras. Det är konsten att organisera dessa i samtidiga processer utan alltför stora väntetider och administrationsoverhead som definierar CPU's effektivitet. Inte dess råstyrka eller nominell kapacitet. Dessutom används stora delar av operativsystemet enbart när det körs en applikation (användning). I själva verket utför operativsystemet applikationens detaljuppgifter. Applikationen består enbart i en organisationsplan som bryter ner arbetsuppgifterna från ett (konceptuellt) högre plan till en serie uppdrag till operativsystemet. Operativsystemets uppgift är att bryta ner dessa till fysiska processoraktiviteter och leverera resultat tillbaks till applikationen. Mao är ett operativsystem en fullständig integrerad del av en applikation och kan således inte särskiljas från denna annat än på konceptuell nivå. Eller ännu enklare: Det är enbart operativsystemet som betjänas av en processor eftersom den agerar som ombud med monopolställning för alla användningar(=aktiviteter). Därav följer tvingande att ett operativsystem aldrig kan betraktas som en särskild och isolerad del med avseende på ett systems resursåtgång. Det är alltså organisationsgraden som utgör skillnader. Och sanningen är att de går att långtgående kompensera resursbrister med en smart programorganisation och samtidigt uppnå väsentligt högre effektivitet. Det är vad modern teknik handlar om. //Singha711 Ändrades Juni 26, 2013 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Är man med i äppelsekten spelar det ingen roll om konkurrenterna är bättre för man är ändå hjärntvättad Från artikeln Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Samsung S3 4G är då den sämsta telefonen jag har haft Men 4G fungerar ju iallafall. Och då menar jag utanför "konstruktörens" hemmadistrikt. Oj då. Har inte hela världen 4G på samma frekvenser som vi har. Så lät det när den Iphone med 4G släpptes. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Är jag den enda som använder telefonen till att ringa upp någon eller att svara på ett samtal? Personligen använder jag mig av en Nokia 1280. Vet ej om den fungerar med 4G, om inte, bör jag byta ut den mot något modernare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dotcom Inlagd Juni 26, 2013 Dela Inlagd Juni 26, 2013 Är jag den enda som använder telefonen till att ringa upp någon eller att svara på ett samtal? Personligen använder jag mig av en Nokia 1280. Vet ej om den fungerar med 4G, om inte, bör jag byta ut den mot något modernare? nä, du behöver inte byta. Själv har jag en iPhone 5 som jag an ä det för att ringa i och skicka sms och i bland är bag ute på nätet-som nu. Det finns smartfones som är snabbare och mätbart bättre, men vem bryr sig. Har man en Nokia 1280 eller iPhone eller 3G eller4G så blir man sååååå besviken när 5 och 6G kommer. Och då är kanske iPhone på topp. Eller inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Har ingen väckt upp Bagdad Bob? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Har ingen väckt upp Bagdad Bob? Han har nog inte kommit ner från molnen än efter att det äntligen kom fram lite negativa fakta om Samsung.. Först S3 LTE som väsnas när den laddat klart och sen att det inte går att lägga in thaispråk i Samsungtelefoner sålda i Sverige och så till sist den stora triumfen med Jive´s sönderladdade S3:a.. Så nu behöver han ju inte fara med sina lögner längre när han äntligen fick bevis på att det inte bara är iphone som har sina brister Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lostinisaan Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Pseudodiskussion eftersom 99,9999999 % av de som köper en telefon INTE sitter med mätapparatur hemma för att kolla hur "snabbt" vissa delar fungerar. Jag har inte tid att pilla med telefonen konstant utan jobbar på jobbet, åker hem och umgås med min familj och vänner. Om jag var singel och Samsung slängde in en Fleshlight i telefonen kanske den skulle vara intressant, men som normal människa/användare så känns det löjligt att mäta minimala tekniska skillnader. Min iPhone fungerar alltid när jag använder den och jag behöver inte bekymra mig om vilken version av ditten och datten som är installerad. 2 Thessalonikerbrevet 3:10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Fick en ajfån på jobbet för ett par veckor sen och kan inte se nån skillnad på den o andra lurar jag använt. Det enda är att folk klagar på att dom inte hör mej, så att den är bättre än andra , nej, likvärdig, nej. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Fick en ajfån på jobbet för ett par veckor sen och kan inte se nån skillnad på den o andra lurar jag använt. Det enda är att folk klagar på att dom inte hör mej, så att den är bättre än andra , nej, likvärdig, nej. Klagar och klagar, där tycker man väl ändå att de kunde vara lite positiva och visa lite tacksamhet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Har ingen väckt upp Bagdad Bob? Hoppas han mår bra, måste vara tungt för honom nu Hälsa på honom om ni känner honom så att han inte gjort något dumt bara. Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu