Jump to content
IGNORERAD

Var köper man joysticks i Bangkok?

Myran

Recommended Posts

Har letat som en idi*t i Bangkok efter en vettig joystick att lira flygspel med på datorn. Helst Saitek X52 Pro.

Började med att checka i närområdet i Bang Kapi, Bangkok, där jag bor. The Mall, Tesco Lotus, "mini-Pantip"; alla hade samma tre joysticks: En billig från Logitech (Extreme 3D Pro), nån ännu billigare skitgrej av något icke-märke, samt ett helt system från Logitech med pedaler och skit för 10,000 baht, vilket är alldeles för mycket.

Nehe, tänkte jag och kom fram till att jag lik förbannat var tvungen att dra till Pantip Plaza, där jag tog för givet att det skulle finnas en uppsjö av valmöjligheter. Men neeeeeej. Efter att efter cirka tre timmar gått igenom de flesta av alla butiker på alla jävla våningar så var det bara att konstatera att det återigen endast fanns SAMMA TRE JOYSTICKS. Thailand största jävla köpcenter för teknik och det finns bara tre joysticks att välja på. Sanslöst.

Iaf, finns det någon som vet om det finns några butiker för speltillbehör i Bangkok som har bra sortiment på såna här grejer? 

Dela på andra sajter

Prova denna sida och leta  dig fram :17: 

http://www.gump.in.th/web/product/detail.php?ProductId=694

Tack för tipset. Priset var dock galet mycket högre än vad den är värd :)

Problemet med Ebay är att de flesta inte skickar utanför USA. Har dock ett par auktioner under bevakning nu.

Den var intressant, ska definivt luska runt där.

Tack för alla svar.

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Ett tips kan vara Fortune Shoppingcenter på Rachadaphisek Rd, direkt utanför MRT Phra Ram 9, ett varuhus med enormt mycket datorer, tillbehör, mobiler mm, tror att våning 3 och 4 är för datorer, skrivare och tillbehör, jag köper allt där när jag behöver något hitills så har dom haft allt jag behövt, köpt även en kamera där.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Har letat som en idi*t i Bangkok efter en vettig joystick att lira flygspel med på datorn. Helst Saitek X52 Pro.

Började med att checka i närområdet i Bang Kapi, Bangkok, där jag bor. The Mall, Tesco Lotus, "mini-Pantip"; alla hade samma tre joysticks: En billig från Logitech (Extreme 3D Pro), nån ännu billigare skitgrej av något icke-märke, samt ett helt system från Logitech med pedaler och skit för 10,000 baht, vilket är alldeles för mycket.

Nehe, tänkte jag och kom fram till att jag lik förbannat var tvungen att dra till Pantip Plaza, där jag tog för givet att det skulle finnas en uppsjö av valmöjligheter. Men neeeeeej. Efter att efter cirka tre timmar gått igenom de flesta av alla butiker på alla jävla våningar så var det bara att konstatera att det återigen endast fanns SAMMA TRE JOYSTICKS. Thailand största jävla köpcenter för teknik och det finns bara tre joysticks att välja på. Sanslöst.

Iaf, finns det någon som vet om det finns några butiker för speltillbehör i Bangkok som har bra sortiment på såna här grejer? 

Om du kan tänka dej att köpa på nätet så finns det mycket att välja på bara skriv in till vilken konsol du ska ha den:

http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=joystick+for+flight+games&catId=0&initiative_id=SB_20130627053801

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...