Jump to content
IGNORERAD

Olustigt övervakningssamhälle


emulov

Recommended Posts

Hur "tappar" man en fiber ?

Mark Klein som tidigare jobbade på AT&T vet exakt hur denna konfiguration är uppbyggd och det finns gedigen information om detta att tillgå:

 

 

ATT_onepager.pdf

 

Här finns också en synnerligen intressant intervju med kryptomatematikern William Binney, som tjänstgjorde inom NSA under närmare 40 år som "director of the NSA’s World Geopolitical and Military Analysis Reporting Group":

Inside the NSA’s Domestic Surveillance Apparatus

 

Tror du Tallviking, att han också har problem med sina "myndighetsspöken"? :giggle:

 

Det kommer mer från The Guardian:

 

"The Congresswoman is absolutely right: what we have reported thus far is merely "the tip of the iceberg" of what the NSA is doing in spying on Americans and the world. She's also right that when it comes to NSA spying, "there is significantly more than what is out in the media today", and that's exactly what we're working to rectify."

On Prism, partisanship and propaganda

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 813
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    230

  • emulov

    102

  • Moritz

    73

  • Sid

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
Du tycker Guantanamo är bra mao?

 

Bättre med Guantanamo än Husby

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Doh.

 

Ja, lite "ruttet" av mig.

 

Men hade Sverige haft lite bättre koll och övervakning så hade inte Sverige huserats av krigsförbrytare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tycker Guantanamo är bra mao?

 

För de som hotar oss fria människor, och dess kulturer, är det ett utmärkt ställe!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, lite "ruttet" av mig.

 

Men hade Sverige haft lite bättre koll och övervakning så hade inte Sverige huserats av krigsförbrytare.

Ska den "kollen" och "övervakningen" ske helt i det tysta där det innebär att vi har en stat i staten utan något som helst ansvar inför medborgarna? Där man kollar ALLA och ALLT enbart bara för att det är möjligt? Nej tack, det har i alla fall inte jag gått med på.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ska den "kollen" och "övervakningen" ske helt i det tysta där det innebär att vi har en stat i staten utan något som helst ansvar inför medborgarna? Där man kollar ALLA och ALLT enbart bara för att det är möjligt? Nej tack, det har i alla fall inte jag gått med på.

 

Nu kollar man nog inte allt och alla.

 

Du kan ju tänka dig hur många människor det skulle krävas bara för att lusläsa detta forum.

 

Men skulle jag skriva jihad och dessutom skriva det på arabiska så skulle det säkert fastna i något filter och kollas upp av någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrämmande om du menar allvar. Riktigt oroväckande t.o.m. Kan inte begripa att folk resonera att man skiter i att myndigheter kan granska ditt liv hur och när dom vill. Inte rent mjöl i påsen nog det dummaste uttrycket jag hört när man diskuterar övervakningssamhälle/polisstat. Var ligger det fria samhället med ett sånt övervakningssystem? USA är dom stora terroristerna.

 

Ok, jag känner mig i alla fall tryggare i samhället när det finns de som försöker skapa en bättre värld genom att utrota ondskan, och spana på potentiella hot och terrorister, tror knappast att de bryr sig oss hederliga världsinnevånare, bryr mig inte det minsta i fall min FB eller Gmail övervakas, så länge syftet är gott!.

 

Länge leve de som försvarar vår frihet och jagar ondskan till helvetet!

 

 

post-3210-0-16969700-1371372994.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kollar man nog inte allt och alla.

 

Du kan ju tänka dig hur många människor det skulle krävas bara för att lusläsa detta forum.

 

Men skulle jag skriva jihad och dessutom skriva det på arabiska så skulle det säkert fastna i något filter och kollas upp av någon.

Inte alls, skillnaden är att möjligheten finns. Kan varmt rekommendera intervjun med William Binney.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Ok, jag känner mig i alla fall tryggare i samhället när det finns de som försöker skapa en bättre värld genom att utrota ondskan, och spana på potentiella hot och terrorister, tror knappast att de bryr sig oss hederliga världsinnevånare, bryr mig inte det minsta i fall min FB eller Gmail övervakas, så länge syftet är gott!.

 

Länge leve de som försvarar vår frihet och jagar ondskan till helvetet!

 

 

attachicon.gifusa_-_flag_66723317.jpg

Det dör fler människor av jordnötter i usa än av terrorister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dör fler människor av jordnötter i usa än av terrorister.

 

Är väl ingen som tvingar i dem jordnötterna?

 

Inte en endaste människa på jorden ska behöva bli utsatt för en terrorist, eller Husbyslyngel..så länge de finns, så ska de jagas till helvetet!

 

Det skadas fler poliser av fotboll i Sverige också än vad det gjordes i Husby, det rättfärdigar väl inte ändå dessa dåd?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

måste ju bara flika in med att hur är det möjligt att ens övervaka den mängd info som finns på nätet idag?menar miljarder människor som gör högst ointressanta vanliga saker på fejjan och twitter.vem och hur många skulle det inte behövas för att övervaka ALLA dessa kreti o pleti.måste ju vara i princip omöjligt.måste man ju ha en server som är stor som atlanten.men jag förstår oron om detta spårar ur.men svårt att få ihop det i praktiken.alltså hur ska detta utföras och av hur jävla många behövs det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

måste ju bara flika in med att hur är det möjligt att ens övervaka den mängd info som finns på nätet idag?menar miljarder människor som gör högst ointressanta vanliga saker på fejjan och twitter.vem och hur många skulle det inte behövas för att övervaka ALLA dessa kreti o pleti.måste ju vara i princip omöjligt.måste man ju ha en server som är stor som atlanten.men jag förstår oron om detta spårar ur.men svårt att få ihop det i praktiken.alltså hur ska detta utföras och av hur jävla många behövs det? 

 

I länken nedan är det rätt bra beskrivet.

 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sa-har-kan-nsa-kartlagga-och-overvaka-ditt-liv_8253270.svd

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Inte alls, skillnaden är att möjligheten finns. Kan varmt rekommendera intervjun med William Binney.

 

Även här är vi övervakade av moderatorer.

 

Visst är det ett sjukt system, det kan jag hålla med om.

Det bästa skulle vara att detta system inte skulle behövas (det kanske inte behövs).

 

Men fortfarande så kan SÄPO, CIA eller NSA t.ex fysiskt övervaka både dig och mig. Även utan elektronisk övervakning.

Och det är väl lika dumt att den möjligheten finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
För de som hotar oss fria människor, och dess kulturer, är det ett utmärkt ställe!

Tror du ska läsa på lite. Jag tror inte du vet hur det fungerar riktigt. För gör du det så är det ingen mening att diskutera mer. För det betyder att du skiter fullständigt i människors rättigheter och att lag och ordning är inget för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du ska läsa på lite. Jag tror inte du vet hur det fungerar riktigt. För gör du det så är det ingen mening att diskutera mer. För det betyder att du skiter fullständigt i människors rättigheter och att lag och ordning är inget för dig.

 

Lag och ordning is da shit, spaning både på digitalt, och fysiskts vis skulle ej behövas om alla var goda i vår värld, men tyvärr finns de ju de som går jävulens ärenden(tex terrorister och rasister) och förpestar för andra, och de ska jagas över stupet med alla tillgängliga medel!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Är väl ingen som tvingar i dem jordnötterna?

 

Inte en endaste människa på jorden ska behöva bli utsatt för en terrorist, eller Husbyslyngel..så länge de finns, så ska de jagas till helvetet!

 

Det skadas fler poliser av fotboll i Sverige också än vad det gjordes i Husby, det rättfärdigar väl inte ändå dessa dåd?

Det är väl ingen som tvingar usa att vara jordens polis eller sverige att vara jordens samvete heller.Bästa sättet att styra folket är just genom skrämselpropaganda.

Det som för mig är konstigt att så många går på det så lätt.

Jag håller faktiskt med araberna i en sak och det är att det är amerikanska staten som är den stora satan även om dom beskyller muslimerna för allt.

Men dom behöver ju få sin olja etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ingen som tvingar usa att vara jordens polis eller sverige att vara jordens samvete heller.Bästa sättet att styra folket är just genom skrämselpropaganda.

Det som för mig är konstigt att så många går på det så lätt.

Jag håller faktiskt med araberna i en sak och det är att det är amerikanska staten som är den stora satan även om dom beskyller muslimerna för allt.

Men dom behöver ju få sin olja etc.

 

Hur kom nu muslimer in i detta, var det inte terrorism det gällde?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Lag och ordning is da shit, spaning både på digitalt, och fysiskts vis skulle ej behövas om alla var goda i vår värld, men tyvärr finns de ju de som går jävulens ärenden(tex terrorister och rasister) och förpestar för andra, och de ska jagas över stupet med alla tillgängliga medel!

Om du vetat hur t.ex. Al-Qaida fungerar så vet du att dom är i stort sett omöjliga att sätta fast innan dom utfört en terrorhandling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vetat hur t.ex. Al-Qaida fungerar så vet du att dom är i stort sett omöjliga att sätta fast innan dom utfört en terrorhandling.

 

Jag vet inte och definitivt inte du heller hur Al-Qaida fungerar, men en sak är säker, grupper som dem måste bekämpas på alla möjliga sätt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Jag vet inte och definitivt inte du heller hur Al-Qaida fungerar, men en sak är säker, grupper som dem måste bekämpas på alla möjliga sätt!

Av det jag läst och sett angående Al-Qaida så tycker jag att jag vet en del om hur deras organisation fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av det jag läst och sett angående Al-Qaida så tycker jag att jag vet en del om hur deras organisation fungerar.

 

Aftonbladet is da shit  :14:

 

Helt ärligt så tror jag inte de icke "invigda" har stor aning om hur ett sådant nätverk är uppbyggt, inte ens de som ingår i det...just det är nog poängen, eller så vill de att vi ska tro det.

 

Så slutsatsen är nog det att varken du eller jag egentligen vet ett skit genom att läsa Aftonbladet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Aftonbladet is da shit  :14:

 

Helt ärligt så tror jag inte de icke "invigda" har stor aning om hur ett sådant nätverk är uppbyggt, inte ens de som ingår i det...just det är nog poängen, eller så vill de att vi ska tro det.

 

Så slutsatsen är nog det att varken du eller jag egentligen vet ett skit genom att läsa Aftonbladet.

Aftonbladet? Aja, du har ju redan visat att du vill leva i ett stasisamhälle/polisstat och att mänskliga rättigheter är oviktigt. Finns väl inte mer att orda om.

Link to comment
Dela på andra sajter

För de som hotar oss fria människor, och dess kulturer, är det ett utmärkt ställe!

Jag har de senaste dagarna varit säker på att du är ständigt ironisk, men det verkar inte så.. oj! Du tycker det är ok med Guantanamo? Spärra in människor, göra dem till ickemänniskor som saknar rättigheter helt och hållet, isoleras och torteras, utan möjlighet till att försvara sig med hjälp av advokat i ett normalt rättssystem? När usa väljer att ställa sig utanför alla väldens lagar och mänskliga rättigheter skapar de en ny norm. Fler kommer att följa efter. Vem ska gnälla på Putin om/när han gör likadant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man rent mjöl i påsen så är det väl inget att bekymra sig för, stör inte mig det minsta ia alla fall!

 

Tycker det är bra att terror bekämpas med alla tillgängliga medel.

 

Hoppas de tar landsförrädaren!!

Problemet är bara att med en stat och övervakningsapparat som jobbar i det fördolda, så behöver inte nödvändigtvis din, eller folkets för den delen, definition på rent mjöl i påsen överensstämma med statens.

När vi ändå håller på kan vi ta en mycket sevärd video från den 15/3 i år, då National Press Club hade en sammankomst med Thomas Drake (former senior executive of NSA) som talare.

Fast vem vet, han kanske också har problem med sina "myndighetsspöken"? :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...