Jump to content
IGNORERAD

Apple, den nya secondhand butiken? :)


Guest wUThai

Recommended Posts

Det är för att du har en nyare modell, de äldre som bla HC har går inte att uppgradera.

 

Ja, du ser hur lite jag vet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    25

  • andrejsdenruskige

    14

  • Surin P3

    12

  • Moritz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Tidigare modeller än dessa klarar inte mountain lion, bedrövligt att det inte går att uppgradera så dyra datorer med så få år på nacken ;)

 

 I korthet krävs alltså någon av följande Macar:

  • iMac (”Mid 2007” eller nyare)
  • Macbook (”Late 2008 Aluminum” + ”Early 2009” eller nyare)
  • Macbook Pro (”Mid/Late 2007” eller nyare)
  • Xserve (”Early 2009”)
  • Macbook Air (”Late 2008” eller nyare)
  • Mac Mini (”Early 2009” eller nyare)
  • Mac Pro (”Early 2008” eller nyare)

http://www.idg.se/2.1085/1.455266/se-om-din-mac-klarar-mountain-lion

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

 I korthet krävs alltså någon av följande Macar:
  • iMac (”Mid 2007” eller nyare)
  • Macbook (”Late 2008 Aluminum” + ”Early 2009” eller nyare)
  • Macbook Pro (”Mid/Late 2007” eller nyare)
  • Xserve (”Early 2009”)
  • Macbook Air (”Late 2008” eller nyare)
  • Mac Mini (”Early 2009” eller nyare)
  • Mac Pro (”Early 2008” eller nyare)

http://www.idg.se/2.1085/1.455266/se-om-din-mac-klarar-mountain-lion

 

OK, så i princip behövs en dator som inte är äldre än runt 5 år.

Helt OK enligt mig.

 

Är väl hårdvarurestriktioner som gör att det inte är möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
OK, så i princip behövs en dator som inte är äldre än runt 5 år.

Helt OK enligt mig.

 

Är väl hårdvarurestriktioner som gör att det inte är möjligt.

 

Kanske ok för dig men knappast för uppgraderingsfanatikern Herr Chang :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ok för dig men knappast för uppgraderingsfanatikern Herr Chang :D

 

Kan så vara...

 

Jag skulle dock bli lite irriterad om jag inte kunde uppgradera min nya Mac Mini alls.

Om de jag köpte den av, inte upplyste mig om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur är det nu med iphone 3gs då som fortfarande säljs, kan den uppgraderas till ios 7? Om inte så kan du lägga ner dina patetiska floskler om uppgraderingar :wink:

Nu vill jag inte försvara Apple, men går det verkligen att uppdatera alla 3 år gamla androdd telefoner till Jelly bean?? 

Det finns 2 år gamla android som går ej att uppgradera till 4,2 pga hårdvarukrav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Nu vill jag inte försvara Apple, men går det verkligen att uppdatera alla 3 år gamla androdd telefoner till Jelly bean??  Det finns 2 år gamla android som går ej att uppgradera till 4,2 pga hårdvarukrav.
Det är det ingen som har påstått heller, det är bara det att det är dags för den där spydiga och arroganta pastorn att äta upp sina egna ord i uppgraderingsfrågan :giggle:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nu verkar det ju hända saker som jag själv saknat. Och det är att HTC och Samsung kommer att släppa sina senaste flaggskepp med ren Android utan deras bloatware. Det betyder att telefonerna får senaste versionen av Android när den släpps från Google framöver. HTC kolla också på att man kan välja själv vilken man vill köra ren Android eller med Sense.. och det är riktigt bra om det blir så!

 

 

http://m3.idg.se/2.1022/1.510318/htc-bekraftar----one-slapps-med-ren-androidkladsel

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det ju hända saker som jag själv saknat. Och det är att HTC och Samsung kommer att släppa sina senaste flaggskepp med ren Android utan deras bloatware. Det betyder att telefonerna får senaste versionen av Android när den släpps från Google framöver. HTC kolla också på att man kan välja själv vilken man vill köra ren Android eller med Sense.. och det är riktigt bra om det blir så!

 

 

http://m3.idg.se/2.1022/1.510318/htc-bekraftar----one-slapps-med-ren-androidkladsel

 

Underbart! Har kört Nexus sedan N1 släpptes och vill inte ha annat än vanilla Android. 

Link to comment
Dela på andra sajter

till skillnad från Apple som rapporterar hur många man verkligen sålt...
 

 

Va??

 

De siffror som fås är ju rena fantasisiffror byggda på en uppblåst siffra som apple drömt om.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var ett riktigt IL-svar som inte var kopplat till inlägget du besvarade..

 

Jaså? Du skrev om försäljningsstatistik, och jag påstår att Samsung och Apple rapporterar på olika sätt. Är det svårt att förstå?

 

 

iPhone 3GS lanserades 2009 och kan uppgraderas till iOS 6 från 2012. Idag säljs Androidmobiler med Android OS 2.2 från 2010 som ej kan uppgraderas. Sluta försöka förneka verkligheten...

 

 

Ja, vi vet ju att Google av diverse skäl inte klarar av att uppgradera ens ett år gamla Androidmobiler.

 

83% av iPhoneanvändare kör iOS 6. Patetiska 2,3% av Androidanvändare kör Android 4.2. Fattar du nu?

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
iPhone 3GS lanserades 2009 och kan uppgraderas till iOS 6 från 2012. Idag säljs Androidmobiler med Android OS 2.2 från 2010 som ej kan uppgraderas. Sluta försöka förneka verkligheten...

 

 

Det är ju du som förnekar verkligheten. Du har ju hela tiden gått på om uppgraderingar hit och dit och du har ju iaf haft vett nog att hålla käften om det sen jag drog upp det här med mountain lion och macar som inte gick att uppgradera för ett par månader sen. Nu börjar du gläfsa igen och du blir bara mer och mer patetisk för varje gång :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jaså? Du skrev om försäljningsstatistik, och jag påstår att Samsung och Apple rapporterar på olika sätt. Är det svårt att förstå?

Det bygger på Apples och Samsungs kvartalsrapporter, främst riktade till aktieägare och media. Så de vet du väl inte mycket om.

Nej, Samsung rapporterar hur många mobiler de tillverkat.

iPhone 3GS lanserades 2009 och kan uppgraderas till iOS 6 från 2012. Idag säljs Androidmobiler med Android OS 2.2 från 2010 som ej kan uppgraderas. Sluta försöka förneka verkligheten...

Ja, vi vet ju att Google av diverse skäl inte klarar av att uppgradera ens ett år gamla Androidmobiler.

83% av iPhoneanvändare kör iOS 6. Patetiska 2,3% av Androidanvändare kör Android 4.2. Fattar du nu?

Herr Chang har talat.

Och du fattar som vanligt inte att problemet ligger inte hos Google. Utan det är hos tillverkarna av mobiler som problemet ligger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du fattar som vanligt inte att problemet ligger inte hos Google. Utan det är hos tillverkarna av mobiler som problemet ligger.

 

Har jag påstått att problemet ligger hos Google? Problemet ligger hos tillverkare och operatörer som modifierar den version av Android som Google släpper. Sen tycker de att det är för mycket jobb att göra samma modifieringar när Google släpper en ny version av Android. Man orkar endast göra dessa modifieringar för nya mobilmodeller, och därmed blir befintliga kunder utan uppdatering.

 

Hur skulle det vara att medge det? Och bespara mig ditt svammel om hur lätt det är med rootkit.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Herrejösses.

Så länge man som telefonägare får göra som man själv vill så är det väl okay.

I alla fall i min lilla lilla värld..

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejösses.

Så länge man som telefonägare får göra som man själv vill så är det väl okay.

I alla fall i min lilla lilla värld..

 

 

I min lilla värld är det brist på kunskap som hindrar mej från att göra vad jag skulle vilja med luren, så jag måste försöka lita på att det finns andra som kan klura ut vad som kan tänkas vara bra för min typ.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså? Du skrev om försäljningsstatistik, och jag påstår att Samsung och Apple rapporterar på olika sätt. Är det svårt att förstå?

 

 

Det bygger på Apples och Samsungs kvartalsrapporter, främst riktade till aktieägare och media. Så de vet du väl inte mycket om.

 

 

Nej, Samsung rapporterar hur många mobiler de tillverkat.

 

 

iPhone 3GS lanserades 2009 och kan uppgraderas till iOS 6 från 2012. Idag säljs Androidmobiler med Android OS 2.2 från 2010 som ej kan uppgraderas. Sluta försöka förneka verkligheten...

 

 

Ja, vi vet ju att Google av diverse skäl inte klarar av att uppgradera ens ett år gamla Androidmobiler.

 

83% av iPhoneanvändare kör iOS 6. Patetiska 2,3% av Androidanvändare kör Android 4.2. Fattar du nu?

 

Herr Chang har talat.

 

Jag förstår att du är bitter. Det kan inte vara lätt för dig att inse att slaget är förlorat. Faktum är att 75% av smartphones som såldes första kvartalet var Android. Fullständigt förkrossande mao.

http://www.dn.se/ekonomi/samsung-och-android-okar/

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, Samsung rapporterar hur många mobiler de tillverkat.

 

 

Nej Samsung rapporterar försäljningsstatistik, även om Samsunghatarna vill få det till nått annat bara för att den inkluderar försäljning till återförsäljare.

Tror du ärligt att ett företag kan rapportera sin tillverkning som försäljning utan att finansmarknaden hade reagerat.

http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/news/newsIrRead.do?news_ctgry=irnewsrelease&page=1&news_seq=19920

 

Angående Android versioner så lovar Google 18-24 månader och de har hållit det löftet än så länge.

Det är helt ok för mig eftersom jag aldrig haft en telefon i mer än 2 år.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej Samsung rapporterar försäljningsstatistik, även om Samsunghatarna vill få det till nått annat bara för att den inkluderar försäljning till återförsäljare.

Tror du ärligt att ett företag kan rapportera sin tillverkning som försäljning utan att finansmarknaden hade reagerat.

http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/news/newsIrRead.do?news_ctgry=irnewsrelease&page=1&news_seq=19920

 

Angående Android versioner så lovar Google 18-24 månader och de har hållit det löftet än så länge.

Det är helt ok för mig eftersom jag aldrig haft en telefon i mer än 2 år.

 

Varför byter du så ofta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför byter du så ofta?

 

 

Tycker det är roligt med teknikprylar och mobiltelefoner är förhållandevis billigt nöje.

Kostar inte många hundralappar i månaden att byta till en ny toppmodell var 18-24 månad.

Den jag har nu köpte jag privat för några månader sedan, innan dess hade jag en jobbmobil ca ett år.

Kommer troligen byta till en jobbmobil igen i höst när Google släpper nästa Nexus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Samsung rapporterar försäljningsstatistik, även om Samsunghatarna vill få det till nått annat bara för att den inkluderar försäljning till återförsäljare.

Tror du ärligt att ett företag kan rapportera sin tillverkning som försäljning utan att finansmarknaden hade reagerat.

http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/news/newsIrRead.do?news_ctgry=irnewsrelease&page=1&news_seq=19920

 

Angående Android versioner så lovar Google 18-24 månader och de har hållit det löftet än så länge.

Det är helt ok för mig eftersom jag aldrig haft en telefon i mer än 2 år.

 

Jaha, och hur vet Samsung hur många mobiler återförsäljarna sålt? Och hur många som ligger och samlar damm på hyllorna?

 

Vad menar du med att Google lovar 18-24 månader? Google kan väl inte lova något om hur tillverkare och operatörer agerar?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, och hur vet Samsung hur många mobiler återförsäljarna sålt? Och hur många som ligger och samlar damm på hyllorna?

 

Vad menar du med att Google lovar 18-24 månader? Google kan väl inte lova något om hur tillverkare och operatörer agerar?

 

Herr Chang har talat.

 

Dom vet väl det på samma sätt som Apple vet det !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jaså? Du skrev om försäljningsstatistik, och jag påstår att Samsung och Apple rapporterar på olika sätt. Är det svårt att förstå?

 

 

Det bygger på Apples och Samsungs kvartalsrapporter, främst riktade till aktieägare och media. Så de vet du väl inte mycket om.

 

 

Nej, Samsung rapporterar hur många mobiler de tillverkat.

 

 

iPhone 3GS lanserades 2009 och kan uppgraderas till iOS 6 från 2012. Idag säljs Androidmobiler med Android OS 2.2 från 2010 som ej kan uppgraderas. Sluta försöka förneka verkligheten...

 

 

Ja, vi vet ju att Google av diverse skäl inte klarar av att uppgradera ens ett år gamla Androidmobiler.

 

83% av iPhoneanvändare kör iOS 6. Patetiska 2,3% av Androidanvändare kör Android 4.2. Fattar du nu?

 

Herr Chang har talat.

 

Om jag har en mobil som fungerar till det jag använder den till då skulle jag aldrig få för mej att strula med några uppdateringar till nyare versioner, det är nog mest för klickhororna och andra IT-nördar....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, och hur vet Samsung hur många mobiler återförsäljarna sålt? Och hur många som ligger och samlar damm på hyllorna?

 

Vad menar du med att Google lovar 18-24 månader? Google kan väl inte lova något om hur tillverkare och operatörer agerar?

 

Herr Chang har talat.

 

 

Tror du att återförsäljarna hade fortsatt köpa miljontals telefoner månad efter månad om de inte hade sålt dom.

Google lovar 18-24 månader på det som de levererar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom vet väl det på samma sätt som Apple vet det !

 

Skillnaden är att Apple är enda tillverkare och Apple tillåter inte att operatörerna pillar i iOS.

 

 

Jaså, inte ens om det finns patchar för säkerhetshål?

 

 

Vad är det Google kan lova? Att operatörerna släpper nya versioner av Android till alla sålda mobiler de senaste 18-24 månaderna? Finns det bindande avtal om det? Det tror jag knappast...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...