Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

52 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Nu akvarell och mörk rom, dags att skapa

image.jpeg

Heja Picasso Kaeng! :rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

Nu akvarell och mörk rom, dags att skapa

image.jpeg

Har du målat Baconchipsen själv?

Naturtroget Rehmbrandt Hi Hi

Skapa på!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

Nu akvarell och mörk rom, dags att skapa

image.jpeg

Där ser man vilken som kollade in Ernst på TV4 ikväll

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Surrar med sonen som har varit på anställningsintervju på Caverion idag,svar på tisdag :sweat:tyvärr ingen bild då jag inte fick följa med ;)

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎08‎-‎03 at 11:08, skrev Jive:

Jag testar - Hua Hin.

Nä, det var inte alls särskilt ansträngande att skriva ut alla bokstäverna. Det finns billiga gummibollar att köpa för att träna upp händerna.;)

Det räcker om alla övriga förstår,så det är lugnt

Link to comment
Dela på andra sajter

Levererat korv och käkar lunch i Partille

b6451b32360eddb0707b84e7264d2a8a.jpg

3ed09e624746a127ecfce974b49ec78d.jpg

Skickat från min GT-I9300

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Firat vår 20-åriga bröllopsdag på den utsökta Sjökrogen utanför Örebro(bilder kommer i morgon ):haha:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev måne:

Firat vår 20-åriga bröllopsdag på den utsökta Sjökrogen utanför Örebro(bilder kommer i morgon ):haha:

 

Det låter fantastiskt trevligt, Grattis till er på bröllopsdagen! 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ellim63:

 

Det låter fantastiskt trevligt, Grattis till er på bröllopsdagen! 

Det var fantastiskt trevligt(och dyrt)lite otur med vädret bara(fick sitta inomhus)Och tack för GRATTIS,otroligt att hon stått ut med undertecknad som  gift i 20 år(i Sverige)Stället ligger ju i obygden så någon fick ju köra(jag)men det är väl värt ett besök.Tydligen stockholmsstekarnas favvoställe(går plan dit,sjöplan)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 4 augusti 2016 at 21:12, skrev audirs2:

Heja Picasso Kaeng! :rotfl:

 

Jovars. Gick lättare att blanda Gin o Tonic sedan än att blanda till rätt färger....

 

image.jpeg

 

(Men vad gör man inte för att glädja barn och forumkompisar...) ?

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎08‎-‎04 at 00:24, skrev svampen:

Tog en fika i Nostalgibyn ligger utanför Frövi ca: 2 mil norr Örebro kan rek ett besök om vägarna förbi!:haha:

20160804_171707.jpg

20160804_171650.jpg

Denna vecka är Örebro invaderat av bridgespelare från när och fjärran pga Bridgeförbundets årliga bridgefestival på Conventum. Har du tid och lust kan du ju göra ett besök och ta några foton och lägga ut, vore skoj tycker jag. Dom spelar till långt ut på kvällen men i morgon em tar det roliga slut.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vart på Väsrgöta men vart tvungen att åka till Mantorp o jobba tyvärr Ha så trevligt i Götet!!!

 

 

20160805_211038.jpg

20160806_125339.jpg

20160806_125718.jpg

20160805_183734.jpg

20160806_123944.jpg

20160806_111735.jpg

20160806_083303.jpg

20160806_083014.jpg

20160806_125508.jpg

20160806_125418.jpg

20160806_083109.jpg

20160806_111153.jpg

20160806_125828.jpg

20160806_125411.jpg

20160806_125234.jpg

20160806_125527.jpg

20160805_183637.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fritz:

Denna vecka är Örebro invaderat av bridgespelare från när och fjärran pga Bridgeförbundets årliga bridgefestival på Conventum. Har du tid och lust kan du ju göra ett besök och ta några foton och lägga ut, vore skoj tycker jag. Dom spelar till långt ut på kvällen men i morgon em tar det roliga slut.

 

Fritz..

 

Ett besök i Nostalgibyn måste kännas som en liten lam aptitretare i jämförelse med att få känna historiens vingslag när reliker från tidsepokerna krita och jura invaderar :wacko: 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Ett besök i Nostalgibyn måste kännas som en liten lam aptitretare i jämförelse med att få känna historiens vingslag när reliker från tidsepokerna krita och jura invaderar :wacko: 

Bridgefestivalen har dragit flera unga spelare till sig. Bland flera Daniel Jönsson, 17, från Skutskär.
– Jag tycker att det är jätteroligt att spela, men visst sticker jag ut lite, säger han.

'); window.Fusion.initAd("mob_300x60_artikeltrue","mob_300x60_artikel",pmFusionAsync); } }
 
'); mkWritten = true; } } } }

Relaterat

Artikelbilder

Från Luleå. Charlotte Jacobsson, 21, har rest från Luleå för att  spela bridge i Örebro.

Från Luleå. Charlotte Jacobsson, 21, har rest från Luleå för att spela bridge i Örebro.

Meddrageen. Liv Johanna Lindberg blev meddragen av sin kompis, Charlotte, för att spela.

Meddrageen. Liv Johanna Lindberg blev meddragen av sin kompis, Charlotte, för att spela.

'); window.Fusion.initAd("ad_175x100_1_1true","ad_175x100_1",pmFusionAsync); } }
 
'); window.Fusion.initAd("ad_175x100_1_2true","ad_175x100_1",pmFusionAsync); } }
 
 
 

Bridgefestivalen arrangerade på tisdagen sin femte av den totalt nio dagar långa festivalen. Och Micke Melander, festivalgeneral, är hittills nöjd.

– Jag tycker att det har fungerat jättebra. Det är mycket folk som vanligt, säger han.

Bland de tusentals besökarna som gästar Örebro från hela landet återfinns Daniel Jönsson på plats från Skutskär, strax öster om Gävle. 17-åringen, som senare i september fyller 18, började spelade bridge för bara tre år sedan. Och i veckan sitter både han och hans mamma bland bridgeborden i Conventum.

– Det var hon som var på mig och sa att vi var tvungna att åka. Men jag började spela för ungefär tre år sedan - då som en social grej med henne. Sen fastnade jag för spelet, säger Daniel Jönsson.

Hur kommer det sig att du har fastnat för bridge?

– Jag har alltid spelat kortspel hemma. När jag väl testade tyckte jag att det var skitroligt. Mer specifikt vet jag inte vad jag fastnade för. Allt är egentligen roligt.

Daniel menar själv att han är en vinnarskalle, som har ett sinne för att tänka taktiskt.

– Jag tycker om att tänka, att lägga upp en strategi. Det behövs när man ska spela bridge. Problemlösningen är väl det riktigt roliga, säger han.

Du är en av få unga deltagare. Hur känns det att spela mot äldre?

– Så är det faktiskt (skratt). Och jag tycker att det är lite synd. Jag tror att det handlar om att ungdomar även är intresserade av annat, som fotboll, innebandy och ishockey.

Hur är det då att spela mot äldre?

–Jag har ingenting emot det, förutom när de är griniga ... Men det är samma sak med juniorer, säger han.

Daniel Jönsson bor med flera andra på det juniorhotell som det Bridgefestivalen har subventionerat. Just för att locka unga.

– För sexhundra kronor får juniorer bo på hotellet i nio dagar. Om vi inte skulle göra det här hade det varit en omöjlighet att få hit dem. Och det är jätteroligt att flera kommer hit. Det är en satsning i sig, säger Micke Melander. som uppskattar snittåldern på festivalens deltagare till 50 år.

Två andra unga bridgespelare som är i Örebro för att spela är Liv Johanna Lindberg, 20, och Charlotte Jacobsson, 21. Båda har rest från Luleå.

– Det är Charlotte som har tagit med mig hit. Jag tycker att det är jätteroligt, säger Liv Johanna Lindberg, innan hon avbryts för att inleda sin andra rond för dagen.

3841573222.png?maxWidth=100Jonas Mathsson

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev thaiola:

till dig Fritz

 

 

Tack tack thaiola ! Jag får rysningar varje gång jag hör den låten, men inte av vällust direkt. Det måste nog vara ett av dom största pekoral som nånsin skrivits, hua så hemskt. :ahh:;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-06 at 15:50, skrev Fritz:

Bridgefestivalen har dragit flera unga spelare till sig. Bland flera Daniel Jönsson, 17, från Skutskär.
– Jag tycker att det är jätteroligt att spela, men visst sticker jag ut lite, säger han.

'); window.Fusion.initAd("mob_300x60_artikeltrue","mob_300x60_artikel",pmFusionAsync); } }
 
 
'); mkWritten = true; } } } }
 

Relaterat

Artikelbilder

Från Luleå. Charlotte Jacobsson, 21, har rest från Luleå för att  spela bridge i Örebro.

Från Luleå. Charlotte Jacobsson, 21, har rest från Luleå för att spela bridge i Örebro.

Meddrageen. Liv Johanna Lindberg blev meddragen av sin kompis, Charlotte, för att spela.

Meddrageen. Liv Johanna Lindberg blev meddragen av sin kompis, Charlotte, för att spela.

'); window.Fusion.initAd("ad_175x100_1_1true","ad_175x100_1",pmFusionAsync); } }
 
'); window.Fusion.initAd("ad_175x100_1_2true","ad_175x100_1",pmFusionAsync); } }
 
 
 

Bridgefestivalen arrangerade på tisdagen sin femte av den totalt nio dagar långa festivalen. Och Micke Melander, festivalgeneral, är hittills nöjd.

– Jag tycker att det har fungerat jättebra. Det är mycket folk som vanligt, säger han.

Bland de tusentals besökarna som gästar Örebro från hela landet återfinns Daniel Jönsson på plats från Skutskär, strax öster om Gävle. 17-åringen, som senare i september fyller 18, började spelade bridge för bara tre år sedan. Och i veckan sitter både han och hans mamma bland bridgeborden i Conventum.

– Det var hon som var på mig och sa att vi var tvungna att åka. Men jag började spela för ungefär tre år sedan - då som en social grej med henne. Sen fastnade jag för spelet, säger Daniel Jönsson.

Hur kommer det sig att du har fastnat för bridge?

– Jag har alltid spelat kortspel hemma. När jag väl testade tyckte jag att det var skitroligt. Mer specifikt vet jag inte vad jag fastnade för. Allt är egentligen roligt.

 

Daniel menar själv att han är en vinnarskalle, som har ett sinne för att tänka taktiskt.

– Jag tycker om att tänka, att lägga upp en strategi. Det behövs när man ska spela bridge. Problemlösningen är väl det riktigt roliga, säger han.

Du är en av få unga deltagare. Hur känns det att spela mot äldre?

– Så är det faktiskt (skratt). Och jag tycker att det är lite synd. Jag tror att det handlar om att ungdomar även är intresserade av annat, som fotboll, innebandy och ishockey.

Hur är det då att spela mot äldre?

–Jag har ingenting emot det, förutom när de är griniga ... Men det är samma sak med juniorer, säger han.

Daniel Jönsson bor med flera andra på det juniorhotell som det Bridgefestivalen har subventionerat. Just för att locka unga.

– För sexhundra kronor får juniorer bo på hotellet i nio dagar. Om vi inte skulle göra det här hade det varit en omöjlighet att få hit dem. Och det är jätteroligt att flera kommer hit. Det är en satsning i sig, säger Micke Melander. som uppskattar snittåldern på festivalens deltagare till 50 år.

Två andra unga bridgespelare som är i Örebro för att spela är Liv Johanna Lindberg, 20, och Charlotte Jacobsson, 21. Båda har rest från Luleå.

– Det är Charlotte som har tagit med mig hit. Jag tycker att det är jätteroligt, säger Liv Johanna Lindberg, innan hon avbryts för att inleda sin andra rond för dagen.

3841573222.png?maxWidth=100Jonas Mathsson

 

Även dinosaurier ynglar av sig :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Dags att fylla på skafferiet ?

Tapatalkat

Brukar kalla det minisemester med mersmak... 

Trogen gäst som jag är så blev vi uppgraderade... Fantastiskt trevligt och gott! 

1470578879514-702303708.jpg

 

1470578915199-1674269335.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev ellim63:

Brukar kalla det minisemester med mersmak... 

Trogen gäst som jag är så blev vi uppgraderade... Fantastiskt trevligt och gott! 

1470578879514-702303708.jpg

 

1470578915199-1674269335.jpg

Vart går den turen? Göteborg - ?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...