Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Så du får skattefinansierad lön för att kolla på MPR? Då vill jag ha sänkt skatt.

Inte är det konstigt att många samhällsfunktioner tar alldeles för lång tid.

MPR bara för HP. :crazy:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Så du får skattefinansierad lön för att kolla på MPR? Då vill jag ha sänkt skatt.

Ja tänk även i statens tjänst får man ta en paus då och då

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

o inom det kommunala har vi nästan bara rast o vila.....

Ändrades av ellim63
Dela på andra sajter

Håller på och skrämmer liv i en gammal dator som legat i träda ett tag.

555, förutom vista så ser det bekant ut... men det gick över efter ett otal uppgarderingar. Nu är den tydligen nöjd ett tag.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Hos en privat företag får vi inte ens på raster använda datorer och internet för privata ärende.

Företagets policy.

Tyvärr så är det så att på kommunala och statliga inrättningar har man facebook och annat skräp på hela tiden.

Och det är du och jag som betalar för att folk håller sig uppdaterade på skattebetalarnas bekostnad.

Striden jobbar som jag såg på skärmarna på trafikverket med järnvägen. Du vet hur bra våra järnvägar fungerar idag.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hos en privat företag får vi inte ens på raster använda datorer och internet för privata ärende.

Företagets policy.

Tyvärr så är det så att på kommunala och statliga inrättningar har man facebook och annat skräp på hela tiden.

Och det är du och jag som betalar för att folk håller sig uppdaterade på skattebetalarnas bekostnad.

Striden jobbar som jag såg på skärmarna på trafikverket med järnvägen. Du vet hur bra våra järnvägar fungerar idag.

Du borde byta jobb.

Dela på andra sajter

Du borde byta jobb.

Jag har för bar betald för att göra det och för roligt . Och har ingen behöv av facebook eller MPR på jobbet.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har för bar betald för att göra det och för roligt . Och har ingen behöv av facebook eller MPR på jobbet.

Bara grejen att man förbjuder något är ju dumt.

En principsak.

Själv vill inte jag byta jobb p.g.a att det är för bra betalt för att sitta på Facebook hela dagern.

Tycker jag att det är roligt på jobbet så jobbar jag och blir det för tråkigt så kan jag alltid gå in på Facebook eller MPR.

Dela på andra sajter

Bara grejen att man förbjuder något är ju dumt.

En principsak.

Själv vill inte jag byta jobb p.g.a att det är för bra betalt för att sitta på Facebook hela dagern.

Tycker jag att det är roligt på jobbet så jobbar jag och blir det för tråkigt så kan jag alltid gå in på Facebook eller MPR.

Varför arbetsgivare ska betala lön för att du surfar, facebookar eller pratar timvis privat i mobilen.

Tänk dig att du tar hem hantverkaren och betalar honom per timma och han bara kollar facebook eller pratar k**lla med tjejen 

Dela på andra sajter

Företagets policy.

Nu tror jag inte det problemen på järnvägarna beror på Striden. Det bristande underhållet på järnvägen har nog väldigt lite att göra med trafikledningscentralerna.

Det viktiga på mitt jobb är att jag sköter mitt jobb oavsett facebook eller inte.

Dela på andra sajter

Nu tror jag inte det problemen på järnvägarna beror på Striden. Det bristande underhållet på järnvägen har nog väldigt lite att göra med trafikledningscentralerna.

Det viktiga på mitt jobb är att jag sköter mitt jobb oavsett facebook eller inte.

som skattebetalare vill jag inte betala för skatt som ska gå till facebookande eller liknande aktiviteter. Men gärna till vård, omsorg, skola, försvaret.

facebooka och kolla MPR kan man göra på sin fritid.

Svara på frågan som jag ställde till andrejsdenruskige angående hantverkare hemma hos dig som facebookar och du betalar honom per timma.

skulle du tolerera det???

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Varför arbetsgivare ska betala lön för att du surfar, facebookar eller pratar timvis privat i mobilen.

Tänk dig att du tar hem hantverkaren och betalar honom per timma och han bara kollar facebook eller pratar k**lla med tjejen

Mitt jobb är att se till att allt funkar och mata folk med all möjlig information som dom behöver och inte behöver.

Jag jobbar inte direkt vid något löpande band eller med direktproduktion.

Det får dom andra göra medans jag glor på Facebook.

Det är för dåligt betalt att anstränga sig fysiskt. Dessutom är det jobbigt.

Bara att ha mig på en arbetsplats är en förmån för arbetsgivaren. Ska jag sedan jobba i tillägg så måste nog lönen dubblas.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har man ett jobb som tillåter en att sitta med Facebook på dagarna så har man säkert gott om tid med att utföra dessa hantverksarbeten där hemma - allt samtidigt som arbetsgivaren betalar lönen.

Det betyder att man inte behöver lata hantverkare som ska ha dyra pengar.

Nej, en bira i ena handen och en hammare i andra handen.

Som man sår får man skörda.

Och betalar folk mer skatt så har andra råd att göra desto mindre eftersom budget till det finns.

Mvh

Improduktivitetens okrönte konung

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

som skattebetalare vill jag inte betala för skatt som ska gå till facebookande eller liknande aktiviteter. Men gärna till vård, omsorg, skola, försvaret.

facebooka och kolla MPR kan man göra på sin fritid.

Svara på frågan som jag ställde till andrejsdenruskige angående hantverkare hemma hos dig som facebookar och du betalar honom per timma.

skulle du tolerera det???

Nej självklart inte men det är inte heller jämförbart.

Det är en viss skillnad på arbete och arbete. Nu har jag inte superkoll på tågledning men jag har jobbat många år med driftledning. Ibland är det så hektiskt så du inte har tid att gå och pissa och ibland finns det helt enkelt inget att göra än att sitta och vänta. Då blir det bara fånigt att förbjuda folk att surfa.

Dela på andra sajter

Mitt jobb är att se till att allt funkar och mata folk med all möjlig information som dom behöver och inte behöver.

Jag jobbar inte direkt vid något löpande band eller med direktproduktion.

Det får dom andra göra medans jag glor på Facebook.

Det är för dåligt betalt att anstränga sig fysiskt. Dessutom är det jobbigt.

Bara att ha mig på en arbetsplats är en förmån för arbetsgivaren. Ska jag sedan jobba i tillägg så måste nog lönen dubblas.

Bytt jobb då.

Jag får bra betald, jag har rolig på jobbet, jag struntar i facebook har inte ens en konto.

Träffar intressant folk och får resa till intressanta och tråkiga platser 

post-11217-0-63772400-1410376581_thumb.j

Dela på andra sajter

Har man ett jobb som tillåter en att sitta med Facebook på dagarna så har man säkert gott om tid med att utföra dessa hantverksarbeten där hemma - allt samtidigt som arbetsgivaren betalar lönen.

Som man sår får man skörda.

Det är väl snarare så att som du ligger får du bädda.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...