Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Frugan o jag tog en kvälls promenad gick förbi Handlarn där satt grannen vart bjudna på varsin hängis 🍻

IMG_20190104_172710.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tömt kylskåpet, skrubbat alla hyllor, slängt skit och fyllt på med nytt

 

872FA390-CCBE-4933-B6C7-A8395B44708F.thumb.jpeg.6f94ee283353791229cfb5dc86413d01.jpeg

 

har dock inte mjölkat kon, kärnat smöret, gravat laxen, varit på trålare och fiskat räkorna. Har inte heller hunnit med en tur till Brasilien och slaktat nötkreaturet.

 

men jag är rätt nöjd ändå med tillvaron och vad kvällen och helgen kan ge.

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

F7D8F01E-F9D8-461A-B3A4-7C44CB525213.thumb.jpeg.10a40a556e93c28e7d9e582cd7f0a455.jpeg

 

vitlökssmör och tomatsalsa check

 

F311C126-F5AA-42EB-8C5B-742BDC70099C.thumb.jpeg.7c663dd332ed9be6aa0b5b9243f86445.jpeg

 

biff med kappa har fått sig lite kärlek

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Enis:

Tömt kylskåpet, skrubbat alla hyllor, slängt skit och fyllt på med nytt

 

872FA390-CCBE-4933-B6C7-A8395B44708F.thumb.jpeg.6f94ee283353791229cfb5dc86413d01.jpeg

 

har dock inte mjölkat kon, kärnat smöret, gravat laxen, varit på trålare och fiskat räkorna. Har inte heller hunnit med en tur till Brasilien och slaktat nötkreaturet.

 

men jag är rätt nöjd ändå med tillvaron och vad kvällen och helgen kan ge.

 

enis

 

Så där rena och fina är inte alla kylskåp men ser på mpr, bra jobbat!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Enis:

Tömt kylskåpet, skrubbat alla hyllor, slängt skit och fyllt på med nytt

 

872FA390-CCBE-4933-B6C7-A8395B44708F.thumb.jpeg.6f94ee283353791229cfb5dc86413d01.jpeg

 

har dock inte mjölkat kon, kärnat smöret, gravat laxen, varit på trålare och fiskat räkorna. Har inte heller hunnit med en tur till Brasilien och slaktat nötkreaturet.

 

men jag är rätt nöjd ändå med tillvaron och vad kvällen och helgen kan ge.

 

enis

Så där mycket har jag aldrig haft i kylen och ändå är jag fetare än dig,  tror jag. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev rolba:

Så där mycket har jag aldrig haft i kylen och ändå är jag fetare än dig,  tror jag. 😉

Prova att fylla på med grönsaker i stället för pilsner, det gör susen. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommit på frugan att vara otrogen 😡

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hon har köpt kött från Dalsjöfors😮

Vi som alltid köper Faringe Kött

IMG_20190104_181259.thumb.jpg.ddf2b3dd6af381151c905a6dcb419ef2.jpg

Ger mig fan på att Kötthandlarn ligger bakom detta

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2019-01-03 at 12:12, skrev Nilsson68:

Men jag kan ta mig en och funderaemoji4.png

 

 

Skål och hoppas det går fint!   🍻

 

 

Imorgon får jag besök av en vego/lakto/gluten intolerant.

Skall bjuda på något enkelt, grönsaker med dipp - liknande.

Hm, inte riktigt min melodi.

 

IMG_7805.JPG.dfce5d73efa05b585faa2c0f281e481b.JPG

 

 

Nä, detta är min melodi!   🤣

Och för den som är intresserad av film som ocensurerat, osminkat och oromantiskt skildrar ordningsmaktens arbete mot knark och kriminalitet i Brasiliens favelor - så kan jag rekommendera dessa hyggligt blodiga och råa rullar.

 

IMG_7814.JPG.7c3e10f552a225ab01dd89bdf9229362.JPG

 

 

Tack förresten @Atom  för dina tankar och funderingar om Singapore. Läsvärt och tänkvärt. (Vi svenskar är tydligen dåliga på att ge positiv feedback. Försöker bevisa motsatsen. )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Skål och hoppas det går fint!   🍻

 

 

Imorgon får jag besök av en vego/lakto/gluten intolerant.

Skall bjuda på något enkelt, grönsaker med dipp - liknande.

Hm, inte riktigt min melodi.

 

IMG_7805.JPG.dfce5d73efa05b585faa2c0f281e481b.JPG

 

 

Nä, detta är min melodi!   🤣

Och för den som är intresserad av film som ocensurerat, osminkat och oromantiskt skildrar ordningsmaktens arbete mot knark och kriminalitet i Brasiliens favelor - så kan jag rekommendera dessa hyggligt blodiga och råa rullar.

 

IMG_7814.JPG.7c3e10f552a225ab01dd89bdf9229362.JPG

 

 

Tack förresten @Atom  för dina tankar och funderingar om Singapore. Läsvärt och tänkvärt. (Vi svenskar är tydligen dåliga på att ge positiv feedback. Försöker bevisa motsatsen. )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Här blir det ingen positivt feedback.  Du har ju för bövelen glömt att köpa Bulgur. 😠

 

Ha nu en trevlig kväll ☺

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
27 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kommit på frugan att vara otrogen 😡

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hon har köpt kött från Dalsjöfors😮

Vi som alltid köper Faringe Kött

IMG_20190104_181259.thumb.jpg.ddf2b3dd6af381151c905a6dcb419ef2.jpg

Ger mig fan på att Kötthandlarn ligger bakom detta

 

Skyldig...........

Kan inte argumentera mot det.........:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kommit på frugan att vara otrogen 😡

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hon har köpt kött från Dalsjöfors😮

Vi som alltid köper Faringe Kött

IMG_20190104_181259.thumb.jpg.ddf2b3dd6af381151c905a6dcb419ef2.jpg

Ger mig fan på att Kötthandlarn ligger bakom detta

Jag har köpt billig entrecote(ca 1kg) från Dalsjöfors i bit nyligen, den måste vara besprutad med +30% vatten, man fick hälla ut vatten ur stekpannan med jämna mellanrum....

Är det inte ärligare att öka priset och sänka vattenhalten?

 

ps. precis samma med deras högrev, jag malde och stekte pannbiff, samma där, en massa vatten i pannan......

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
19 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag har köpt billig entrecote(ca 1kg) från Dalsjöfors i bit nyligen, den måste vara besprutad med +30% vatten, man fick hälla ut vatten ur stekpannan med jämna mellanrum....

Är det inte ärligare att öka priset och sänka vattenhalten?

 

ps. precis samma med deras högrev, jag malde och stekte pannbiff, samma där, en massa vatten i pannan......

 

Hej grottmannen!

 

Varumärket Dalsjöfors skall inte vara "besprutat" enligt specifikation och jag blir väldigt ledsen när jag läser din beskrivning av din upplevelse........

Vi har billigare varumärken som ICA/Coop/Axfood har krävt från oss att vi skall leverera med insprutning av "lakemedel" men inget vi själva vill göra egentligen......

 

Om ngn känner att de inte fått den råvara de anser att de inköpt, så ber jag er att kontakta kundtjänst som finns på etiketten.........

 

Vill dock påpeka att om man köpt en fryst råvara och tinat upp den på fel sätt, så kommer vätskeförlusten bli högre............

Eller om man köpt en färsk råvara och sedan frys in den å sedan tinat upp den..........

Inget vi kan stå för.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Hej grottmannen!

 

Varumärket Dalsjöfors skall inte vara "besprutat" enligt specifikation och jag blir väldigt ledsen när jag läser din beskrivning av din upplevelse........

Vi har billigare varumärken som ICA/Coop/Axfood har krävt från oss att vi skall leverera med insprutning av "lakemedel" men inget vi själva vill göra egentligen......

 

Om ngn känner att de inte fått den råvara de anser att de inköpt, så ber jag er att kontakta kundtjänst som finns på etiketten.........

 

Vill dock påpeka att om man köpt en fryst råvara och tinat upp den på fel sätt, så kommer vätskeförlusten bli högre............

Eller om man köpt en färsk råvara och sedan frys in den å sedan tinat upp den..........

Inget vi kan stå för.......

Mina bitar har varit färska och köpta på Hemköp, och jag har ej fryst in dem.

Dock har dessa varit under kampanj, typ veckans klipp, men det går jag aldrig på igen 😉 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Mina bitar har varit färska och köpta på Hemköp, och jag har ej fryst in dem.

Dock har dessa varit under kampanj, typ veckans klipp, men det går jag aldrig på igen 😉 

 

Du har ju börjat bli som S. 

Skärp dig 😉😉😉😉

Fick du ingen pepparkaka å glögg? 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Du har ju börjat bli som S. 

Skärp dig 😉😉😉😉

Det var du som började att skriva om köttfabrikanten, men jag skall erkänna att jag tänkte till innan jag publicerade inlägget, men som vanligt så tror jag att MPRs medlemmar är så mycket klokare än att koppla ihop mig med "skitgrisar" :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
19 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Mina bitar har varit färska och köpta på Hemköp, och jag har ej fryst in dem.

Dock har dessa varit under kampanj, typ veckans klipp, men det går jag aldrig på igen 😉 

 

 

Jag skulle kunna skriva en hel avhandling på hur nötkött påverkas av uppfödning, lagring, tid mellan slakt och kampanj etc. men orkar inte nu........

Det är liksom inte rostfri skruv vi jobbar med utan varje enskilt nötdjur har sin egen egenskap, precis som människor i fettsammansättning, rörelseschema etc........

 

Denna kampanjen känner jag dock till då jag planerar alla kampanjer i Sverige som levereras från oss (KLS/Dalsjöfors)...........

Ursprungligen sade jag nej till denna kampanj (trots Hemköps dispens för leveransdagar) då jag ansåg att tiden för kyllagring fram till leverans i kampanjvecka var alldeles för lång och det skulle bli alldeles för mycket vätska i köttet generellt sett.........

 

Många konsumenter anklagar oss i köttbranschen för allt mellan Cavemans upplevelser (ingen attack till dig, men värdefull information) till att vi lurar folk med insprutat lakemedel i kött för att minska kostnaden........

Vill påpeka att det är inte vi seriösa som önskar detta utan krav vi ha fått på oss från handeln hur vi kan utveckla billigare produkter för att locka mer folk till butikerna........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jag skulle kunna skriva en hel avhandling på hur nötkött påverkas av uppfödning, lagring, tid mellan slakt och kampanj etc. men orkar inte nu........

Det är liksom inte rostfri skruv vi jobbar med utan varje enskilt nötdjur har sin egen egenskap, precis som människor i fettsammansättning, rörelseschema etc........

 

Denna kampanjen känner jag dock till då jag planerar alla kampanjer i Sverige som levereras från oss (KLS/Dalsjöfors)...........

Ursprungligen sade jag nej till denna kampanj (trots Hemköps dispens för leveransdagar) då jag ansåg att tiden för kyllagring fram till leverans i kampanjvecka var alldeles för lång och det skulle bli alldeles för mycket vätska i köttet generellt sett.........

 

Många konsumenter anklagar oss i köttbranschen för allt mellan Cavemans upplevelser (ingen attack till dig, men värdefull information) till att vi lurar folk med insprutat lakemedel i kött för att minska kostnaden........

Vill påpeka att det är inte vi seriösa som önskar detta utan krav vi ha fått på oss från handeln hur vi kan utveckla billigare produkter för att locka mer folk till butikerna........

Jag tror jag förstår hur du menar, ungefär som att blåvitt och djyrgårdsspelare tvingas ställa upp på en massa larviga grejor för att locka folk till matcherna och som spelarna egentligen inte gillar....

Medans Stolta Bajenspelare fyller läktarna utan detta trams :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar lägga mitt nötkött även viltkött på galler i kylen typ 3 dagar så det får droppa av sig o gosa till sig. Även en tanke, Fuktigt kött snabba bakterier torrt kött kort bakterietid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkar semla från Bakstugan i Västertorp. Tack bagar-Janne.IMG_3550.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Kommit på frugan att vara otrogen 😡

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hon har köpt kött från Dalsjöfors😮

Vi som alltid köper Faringe Kött

IMG_20190104_181259.thumb.jpg.ddf2b3dd6af381151c905a6dcb419ef2.jpg

Ger mig fan på att Kötthandlarn ligger bakom detta

 

Köpt mycket dalsjöfors, brukar vara mycket bra pris på willys

 

perfa när man har många munnar att mätta

 

inge klagomål på mina anrättningar har det varit heller

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har absolut inget emot Dalsjöfors. 

Det var menat som ett litet skämt.  

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Enis:

 

Köpt mycket dalsjöfors, brukar vara mycket bra pris på willys

 

perfa när man har många munnar att mätta

 

inge klagomål på mina anrättningar har det varit heller

 

enis

Har du stekt deras lågpriskött i stekpanna? Jag t.ex köper en entrecote på 978gram och ansar och skivar den till 8st skivor.

Sen drar jag på pannan till MAX för att bryna var dida, sen steker jag på något svagare värme dem 2 och 2 och får ösa ut vatten ur stekpannan mellan varje varv.

Medans kött köpt på ICA Ekängen som har stans bästa och närproducerat med samma storlek (ca 1kg och 8st biffar) och jag aldrig behöver ösa ur pannan,tvärtom jag för ösa i smör...........var i ligger skillnaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...