Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Lugnar ner mej...

Körde in mot Vasagatan via "Alle´n", kom nära Avenyn och där var det trafikstockning 3 filer stod still 200 meter från Avenyn, kunde svänga vänster i korsningen innan jag fastnade i röran...

Tog nästa korsning mot Avenyn, där stod en långtradare tvärs över 2 filer och spårvagnsspåren, så runt igen...

OK!!! Tog nästa gata som korsar Avenyn (upp mot Poseidon), kom ända fram till den samma, där stod 2 gubbar i rosa västar och förklarade att det var nån idiotisk löpartävling (midnattsidioternaslopp?) på gång och att Avenyn var avstängd!!!

Ingen infomation via skyltning eller annat innan, typiskt Göteborg, fick ta en rejäl omväg som var fullständigt igensatt av andra som hade samma problem.

Det tog 1 timma att köra till Thaihouse för att hämta frugan och sonen, en resa som normalt tar 15 minuter.

Vägen hem var lite bättre, valde google maps och insåg att den tyckte att jag skulle korsa Avenyn (nåt som INTE händer vid t.e.x Göteborgsvarvet, sosse- eller Pride-Parader , eftersom de är ordentligt ut-annonserade)... Så jag tog en väg, som Google maps inte visste om (Järntorget-Operan-E20!).

MVH

Ändrades av Tommy
  • Ge karma 5
  • Ojojoj 3

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Surin P3:

Vi är inte här på Phuket på semester bara, utan det ska tydligen jobbas också.

IMG_20250906_131702_992.jpg

IMG_20250906_131634_582.jpg

Håll ut. Jag landar på torsdag.

• Ge karma 2
  • Hjärta 1
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Lugnar ner mej...

Körde in mot Vasagatan via "Alle´n", kom nära Avenyn och där var det trafikstockning 3 filer stod still 200 meter från Avenyn, kunde svänga vänster i korsningen innan jag fastnade i röran...

Tog nästa korsning mot Avenyn, där stod en långtradare tvärs över 2 filer och spårvagnsspåren, så runt igen...

OK!!! Tog nästa gata som korsar Avenyn (upp mot Poseidon), kom ända fram till den samma, där stod 2 gubbar i rosa västar och förklarade att det var nån idiotisk löpartävling (midnattsidioternaslopp?) på gång och att Avenyn var avstängd!!!

Ingen infomation via skyltning eller annat innan, typiskt Göteborg, fick ta en rejäl omväg som var fullständigt igensatt av andra som hade samma problem.

Det tog 1 timma att köra till Thaihouse för att hämta frugan och sonen, en resa som normalt tar 15 minuter.

Vägen hem var lite bättre, valde google maps och insåg att den tyckte att jag skulle korsa Avenyn (nåt som INTE händer vid t.e.x Göteborgsvarvet, sosse- eller Pride-Parader , eftersom de är ordentligt ut-annonserade)... Så jag tog en väg, som Google maps inte visste om (Järntorget-Operan-E20!).

MVH

Du ska vara glad för att det inte är värre. Stockholmarna upplever samma som du beskrev nyss varje dag. Flera timmar på morgon och på kvällen. 

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jokern:

Hittade en kändis i gamla stan. 🙂17574197415777733031076305041429.jpg.bb0204e776f14a9f3f6aca68159cb26c.jpg

Får kändisen vara ifred ute på stan då? Skulle inte tro det! Alla vill ha författarens autograf kan jag tro!😝🤠

• Ge karma 2
  • Haha 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Det enkelriktade vansinnet i Gbg, samt det skatteblödande projektet med idiotprojektet "Västlänken" förstör precis hela staden🤬🤬!!!!

Att leverera till våra restaurangkunder i centrum är en total katastrof! Varenda gata ändrar riktning för varenda dag och den enda skyltningen är "Följ alternativ väg"🤬!!!!!

Är den vägen skyltad då? 

Nä, givetvis inte🤬!!!!!

Ingen i Gbg med sitt sinne i kontroll, ville ha Västlänken och den kommer ev bara gynna grannkommunerna medans vi i stan, kommer bekosta det mesta via s.k. trängselskatter🤬!!

Trängselskatten skulle upphöra 2026, när "Västlänken" skulle vara klar!!!!

Nu visar det sig att den inte kommer bli klar förrän kanske tidigast 2030!!!!!!!!

Helt sjukt🤬!!!!!!!!!!

Hade man lagt alla dessa pengar på en Tunnelbana i centrala Gbg hade problemen varit löst med kollektivtrafiken!!!!!

Nu säger säkert några att det inte går att bygga tunnelbana i Gbg p.g.a. leran under staden men långt innan 1800-tal gick in till 1900-tal, så producerade London en tunnelbana och Londons grund är ju inte "rockhard" precis😉!!!!!

Så vad är problemet??

Tekniken finns ju!!!

Vill inte förminska Stockholmarnas problem med trafiken men efter de besök jag gjort i Sthlm det senast året, så liknar det mest en "walk in the park" jämfört med min hemstad😉.....

Kram på er alla och jag önskar er lite sinnesro inför vansinniga politikers beslut🙏.....

Tyvärr inte man kan göra mycket åt dem, om man inte gör som i Frankrike och tömmer ett lass med gödsel på valfri gata🤣🤣

Tragiskt om det är så illa. Tolkade Tommy's inlägg som det var ett mera tillfälligt problem. Var rätt många år sedan jag körde i Göteborg och kan inte säga att det var någon trevlig upplevelse med enkelriktad labyrinten. 

Har de lyckats sabba trafiken än mer är det riktigt dåligt.

Kommer ni dessutom att få liknande problem som Stockholms trängselskatts helvete så blir det inte bättre av det. Det kan bero på att jag är orutinerad att köra i Stockholm. Jobbade några veckor nu i vasastan. Förmodligen lär man sig hur man ska köra för att slippa åka runt en massa extrasvängar för att GPSen ska slussa en genom tre betalstationer när det ska räcka med en.

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev rolba:

I princip packat klart. Kräver nog mer än en öl.

Jag brukar ju packa en timme innan avfärd men nu är vikten maxad så jag får kolla till och från hur mycket jag får med mig.

17574466830948446585799153766196.jpg.728a3c982f81576ff83326b4704c90d2.jpg

Ser att du är förberedd med "transferklisterlappen" på bögslungan.  🙂

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 1
  • Haha 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ser att du är förberedd med "transferklisterlappen" på bögslungan.  🙂

Fast den är väl åt fel håll?

Hade en Gul åxå men den har trillat av. Bara klistret kvar.

17574951497955285685790977061393.jpg.f03141d1a5bd63e604d81463cf7dd8e0.jpg

Har en på den större "handväskan"

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

köpt mig en ny bil🤣 bärplockningen avverkar bilar värre än när jag sysslade med israce folkrace ju!

Screenshot_20250911-184016_Samsung Internet.jpg

• Ge karma 3

Never forget: Robots will kill you.

Dela på andra sajter

On 2025-09-11 at 14:56, skrev L64:

Äter flygplansmat och försöker hålla koll på hårbollen20250911_185033.jpg.0d322793d975f0b65c99b5515fece929.jpg

20250911_192932.jpg.203baea8f50e4d547bb9cfdbcdd67f09.jpg

FB_IMG_1757212698383.jpg.d14af8078ef2e841b92fe3926be9b67b.jpg

20250906_074435.jpg.5926069ad9199f6ac41096c334bb4406.jpg

20250911_211602.jpg.0716a6f9fa6c175a0da02fe70bad020c.jpg

Hahaa Lameo på turne...kul 😆

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Enis:

Frugan gör หมูฝอย (Moo Foy)

IMG_7401.jpeg.f99f80b0896c2cb936b069ec0346fcab.jpeg

Eller rättare sagt hon pekar med hela handen och jag fick koka, mixa och nu stå och röra timme ut och timme in

enis

Lätt kunna trycka i mig i ett pita bröd eftersom pitan dämpar hettan lite.

Misstänker ni kör jävligt mycket mera hetta

Dela på andra sajter

IMG_6676.jpeg.791618a0c1f16993031db0a973e8dfde.jpeg

knallar runt i Helsingfors

C;D

• Ge karma 7

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...