amja Inlagd Oktober 4, 2014 Dela Inlagd Oktober 4, 2014 ImageUploadedByTapatalk1412449869.561467.jpg Ljuv musik Vad är det för melodi till "Ingen Signal"? Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 ImageUploadedByTapatalk1412449869.561467.jpg Ljuv musik Va faan, haru karaoke i dushen! lyxlirare! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Vad är det för melodi till "Ingen Signal"? Mvh Amja Om jag minns rätt var det ABBAs ring ring bara du slog en signal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Undrar var striden är ImageUploadedByTapatalk1412445985.778068.jpg ImageUploadedByTapatalk1412446029.398979.jpg ImageUploadedByTapatalk1412446043.668259.jpg Enis Jag vet i alla fall var han inte var och vad han missade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 För tredje hemmamatchen i rad stångades Djurgården med kompakt mur av försvarande motståndarspelare. 30 avslut räckte inte mot Gefle som vann med 2-1 efter en sen straffspark. – Djurgården har kontrollen hela matchen men vi försvarar oss väldigt bra. I dag var det poängen som räknades, sa Gefles tränare Roger Sandberg, väl medveten om att hans lag knappast bidrog till underhållningsvärdet denna lördagseftermiddag. Det sämsta man kan göra mot ett lag som slåss för sitt allsvenska kontrakt är att släppa in ett tidigt mål. Emil Bellanders ledningsmål för Gefle kom efter sex minuters spel och såg till att gästernas redan kompakta mur av försvarsspelare blev ännu tätare. Om det finns mål som är mer onödiga än andra var det här ett sådant. Efter slarvande i DIF-försvaret såg det ut som att Kenneth Höie fått ordning på situationen, men Emil Bellander sparkade till bollen som Höie lagt en hand på och kunde sedan lobba den över Emil Bergström in i mål. Djurgårdens spelare, med Höie, i spetsen, protesterade rejält men domaren Stefan Johannesson hade bestämt sig. – Ett misstag av domarna. De ser inte att Höie har handen på bollen, konstaterade DIF-tränaren Pelle Olsson som tvingades till en ändring i startelvan strax innan avspark sedan Jesper Arvidsson kastat in handduken. Fredrik Stenman ersatte som vänsterback och på dennes plats i mittförsvaret spelade Mattias Östberg. Jämfört med matchen mot Göteborg i måndags hade Andreas Johansson lämnat plats för Martin Broberg på mittfältet där Simon Tibbling var tillbaka i central position. Matchbilden som utvecklade sig efter Gefles mål var lätt att förutse och påminde väldigt mycket om den i matcherna mot Åtvidaberg och Falkenberg. Bortalaget gjorde allt för att inte ge några omställningslägen till Djurgården som i stället fick stå och spela runt ett straffområde fyllt av vittröjor. Ett par högerinlägg från Stefan Karlsson resulterade i hyfsat heta målchanser, som när Amadou Jawo styrde ett inspel med låret, men den riktiga spetsen saknades. Gefles målvakt Emil Hedvall fick oftast avsluten inom räckhåll och i de avgörande lägen blev DIF-aktionerna för chansartade, både ute på planen och i straffområdet. – Antalet avslut (30) visar i alla fall att vi var motiverade, men viljan att göra mål var så stor att vi ville för mycket. Vi är väldigt besvikna, sa Pelle Olsson. Det krävdes att någon spelare klev fram, likt inhopparen Mark Mayambela mot Falkenberg, och bröt mönstret. I den 79:e minuten var denna spelare Simon Tibbling som spelades fram av Mayambela och sedan tog sig förbi tre Gefle-spelare och prickade in kvitteringen med ett löst men mycket väl placerat avslut. Gefles försvarsspelare hängde med huvuden och hemmapubliken vädrade ett segermål, men den ologiska fortsättningen blev i stället ett 2-1-mål för Gefle, säkert inslaget på straffspark (Simon Lundevall). Straffen ordnade Jonas Lanto som hann före Mattias Östberg till bollen och träffades av DIF-backens ben. Ja, ursäkter och undanflykter. Stilpoäng utdelas ej. Det är målen som räknas. Precis som i hockey. Förlåt. Jag vet att man inte ska sparka på den som redan ligger men jag kunde inte låta bli. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 (ändrad) Stockholms stadion Gävleborgsstryk än var du gått igår Ändrades Oktober 5, 2014 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 (ändrad) Vet att det är en bildtråd, men ni får tänka istället: Packat allt, håller på att kolla igenom så jag inte gömt alltförmycket. Lite pilsner kvar i kylen som jag antingen måste släpa på eller dricka upp--- knäpp, där åkte första kapsylen Flyttar bara några 100m så det blir ingen taxi, ehh... det tror jag inte i alla fall, skall väl se när vännen min har packat ner sina pryttlar åxå. Kvinnfolk har en enastående förmåga att ha mycket pryttlar med sig. Locktång, strykjärn, varmluftspistol var det jag såg och gudvetevadannat. Kläder i massor, jag skall vara nere i 3 månader, hon har typ 3 minuter till sin lägenhet. Hon har mer kläder här nu än vad jag har. Ändrades Oktober 5, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Ja, ursäkter och undanflykter. Stilpoäng utdelas ej. Det är målen som räknas. Precis som i hockey. Förlåt. Jag vet att man inte ska sparka på den som redan ligger men jag kunde inte låta bli. det var ju tränarnas och medias analys och den stämmer bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 (ändrad) Gävleborgsstryk än var du gått igår Ja det är inte lätt att spela mot en kompakt köttmur och dom gör det bra bakåt gävle med 2 fyrbackslinjer + några spelare med spetskompitens så kanske dom hänger med ett år till om vi slutar på plats 6 eller 7 spelar inte så stor roll, vi har för lite trupp bakåt och det märktes ,Östberg var ju grunden till Gävles bägge mål ,så arvidsson saknades både framåt och bakåt ja och så lite statistik Djurgården Gefle 30 Avslut totalt 10 17 Skott på mål 6 13 Skott utanför 4 9 Frisparkar 6 12 Hörnor 1 2 Offside 0 svårt att bli offside om man inte anfaller he he 35 Inkast 22 4 Räddningar 16 6 Utsparkar 17 4 Tacklingar 9 ja det säger det mesta men det är poängen som räknas och den behövde gävle bäst i sin utsatta position och 0-1 målet kan diskuteras hi hi men dömt är dömt Ändrades Oktober 5, 2014 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Pytt i panna till matlådorna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Var ut i förrådet och plockade fram mikrofon, midikeyboard och installerat diverse prylar till min lilla musikstudio. Det var väl drygt 10 år sedan jag hade den inkopplad, väldigt ”old school” men fungerar. Har spelat in två telefonringsignaler. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Var ut i förrådet och plockade fram mikrofon, midikeyboard och installerat diverse prylar till min lilla musikstudio. Det var väl drygt 10 år sedan jag hade den inkopplad, väldigt ”old school” men fungerar. Har spelat in två telefonringsignaler. IMG_1602_resize.JPG Kan få höra nån gammal fin komposition kanske? mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Kan få höra nån gammal fin komposition kanske? Tråkigt så är nästan alla inspelningar borta. Vad jag hittat hittills på en disk är en inspelning från 2001 som jag spelade in med samma grejor i en garderob. Det är svensk hip hop cd med 10 spår. Jag har nu laddat upp titelspåret på Youtube, låten heter "Tuggummipuffra" som handlar om en viss typ av tjejer. http://youtu.be/DLTO3Krlhp8 Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Vet att det är en bildtråd, men ni får tänka istället: Packat allt, håller på att kolla igenom så jag inte gömt alltförmycket. Lite pilsner kvar i kylen som jag antingen måste släpa på eller dricka upp--- knäpp, där åkte första kapsylen Flyttar bara några 100m så det blir ingen taxi, ehh... det tror jag inte i alla fall, skall väl se när vännen min har packat ner sina pryttlar åxå. Kvinnfolk har en enastående förmåga att ha mycket pryttlar med sig. Locktång, strykjärn, varmluftspistol var det jag såg och gudvetevadannat. Kläder i massor, jag skall vara nere i 3 månader, hon har typ 3 minuter till sin lägenhet. Hon har mer kläder här nu än vad jag har. Om det bara är 3M till henne varför bor du inte där borde ju va logiskt men jag förväntade mig att det var din gamla kvinna men det framgår ju inte i texten eller tidigare inlägg bara en liten undran ? Mvh Pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Snart dags att sätta ihop en "Absolute MPR", med Ragsons och Duracells alster, samt kryddat med Mackan33 och Andrejsdenruskiges tolkningar av Megadeath resp. Yngwie J Malmsteen... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Om det bara är 3M till henne varför bor du inte där borde ju va logiskt men jag förväntade mig att det var din gamla kvinna men det framgår ju inte i texten eller tidigare inlägg bara en liten undran ? Mvh Pho Näpp, ny tjej och lägenheten har varit vattenfylld tills för en vecka sen. Jag vill inte bo där. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Precis tappat upp "tre dagars" äppeldrickan "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Skådar denna mojäng. Sybianmaskin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Sybianmaskin. smile.png Nä, men nästan lika effektfull på frun var den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 5, 2014 Dela Inlagd Oktober 5, 2014 Nä, men nästan lika effektfull på frun var den. Eco eller sportläget? Frugan ?' Jag tror du jobbar över på jobbet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lennart Alfredsson Inlagd Oktober 6, 2014 Dela Inlagd Oktober 6, 2014 Sköter om mig [emoji15] [emoji11] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd Oktober 6, 2014 Dela Inlagd Oktober 6, 2014 Skattebetalarna bjuder på kaffe Sent from my iPhone using Maipenrai mobile app Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 6, 2014 Dela Inlagd Oktober 6, 2014 Skattebetalarna bjuder på kaffe ImageUploadedByMaipenrai1412602505.230326.jpg Sent from my iPhone using Maipenrai mobile app magiskt Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Oktober 6, 2014 Dela Inlagd Oktober 6, 2014 Laddat upp spår 2 "Dansbands Bert". http://youtu.be/ng6j5Um13LY Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 6, 2014 Dela Inlagd Oktober 6, 2014 efter ett par timmars vedsågning smakar det fantastiskt gott med en finöl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu