Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Tallviking
7 timmar sedan, skrev Bibben:

 

Så har det väl alltid varit, så varför skulle gubbarna blivit så dåliga just nu då? Förklara det för stadsbo, tack. En gång för jättelängesen så plockade jag jordgubbar nånstans i Skåne och de smakade bra då.

 

 

 

 

Finns flera orsaker. Dels har det forskats fram olika varianter som tål röta etc bättre men som tyvärr kanske inte smakar lika mycket/bra och dels fuskas det en hel del med "svenska bär" som kanske inte är svenska egentligen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
7 timmar sedan, skrev conservator:

Ta dig inte själv på för stort allvar utan kosta på dig en gnutta skämt ibland ! Förstår du inte dig på min ironi så får du gärna fråga !

 

Svammel skulle jag kalla det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Finns flera orsaker. Dels har det forskats fram olika varianter som tål röta etc bättre men som tyvärr kanske inte smakar lika mycket/bra och dels fuskas det en hel del med "svenska bär" som kanske inte är svenska egentligen

Va fan! Är du ÄVEN expert på Jordgubbar och bär! Undrar vad du inte är expert på? Finns det något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fikar Blåbärspaj:nyam:

IMG_20170704_114940.jpg

IMG_20170704_114947.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har en Svensk bruksanvisning?20170704_153850.thumb.jpg.9d121fef0b255a9448a5f3a607521067.jpg20170704_145317.thumb.jpg.9cb481053993c7d0bf26881f645b7752.jpg

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
21 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Ju mer sol och vatten gubbarna får desto fortare mognar dom och desto mindre smakar dom

 

Ju mindre sol och vatten desto längre tar det för dom att mogna och desto mer smak får dom

 

Det är därför gubbarna från Finnerödja-skogarna på platån runt Laxå är så populära

 

13 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Läs länken jag la in !

 

Det fanns ingen länk i inlägget jag citerade.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tar en kall öl ute på tomten.....otroligt vad många bokstäver som får plats på den....😕

 

IMG_4783.thumb.JPG.0e41aa3a9793812dda9ce0f1b4fb7655.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
26 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

 

Det fanns ingen länk i inlägget jag citerade.

 

Nej. Den låg ett par inlägg tidigare.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Ju mer sol och vatten gubbarna får desto fortare mognar dom och desto mindre smakar dom

 

Ju mindre sol och vatten desto längre tar det för dom att mogna och desto mer smak får dom

 

Det är därför gubbarna från Finnerödja-skogarna på platån runt Laxå är så populära

De grönsaker som man driver fortast brukar ge lägre kvalitet. 

 

Ett annat område där jag själv har praktisk erfarenhet är hjortron. De växer som de själv vill, ingen etablerar vad jag vet olika sorter på olika myror, när de växer vilt. På låglandet blir de mogna tidigare på säsongen och på fjället senare. Beror väl på att de pollineras senare på fjället, men kan också vara att de växer långsammare. Smakmässigt så är det stor skillnad. De som vuxit på fjället är mycket godare, sötare och fylligare smak.

 

Om de får mindre sol och vatten vet jag inte. Men de har en svalare omgivningstemperatur vilket verkar gynnsamt på kvaliten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Mycket vassa stenar i marken, är det ingen risk att de skaver hål på rören?


Rören ligger i sandbädd. 10cm runt om överallt av finsand. [emoji6]

Skickat från Galaxy S8

Link to comment
Dela på andra sajter

Firar in min första sommarsemester sedan 1998 med en kall och en pizza.

 

IMG_20170704_192706.thumb.jpg.24ffd769cf4080ba567503271fcef2ef.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte just nu. Men för en timme sedan satt jag i köerna efter puckot i Norrköping som försökte cabba containern... [emoji15]

d3b9f26b31aab8b539203ad212c05de3.jpg5e993683534488c45b9b3363dcd708d9.jpgb7a235d490b5d2939fd36883ed3633f0.jpg

Skickat från Galaxy S8

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
17 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Tar en whisky före nattinatti

 

IMG_4790.thumb.JPG.2924471927a715c6a6b7ed4179435121.JPG

Whisky och choklad är "a match made in heaven"! 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
18 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Den reportern har aldrig sett en krossad bil, lite bucklor på huven och ett par sprickor i vindrutan är väl inget att gnälla över.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter och käkar frukost och skäms.

Jag har varit i Thailand se 1989. Men denna gången blev jag rånad av t 2 ladyboys. 

Kanske inte rånad men lurad. Jag var svinfull. Och en kom fram och gav mig en kram och började flörta. Jag sa att jag är inte intresserad

Men det kom fram en till sen gick dom och jag kände i fickan. Mobilen visakortet och 5000 battingar var borta.

Jag sprang efter dom men hade ingen chans att hinna upp dom.

 

Jaja skit samma men jag hade allt i mobilen. Pengarna e skit samma.

Jag är 47 men blir lurad som en newbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Den reportern har aldrig sett en krossad bil, lite bucklor på huven och ett par sprickor i vindrutan är väl inget att gnälla över.

 

T.o.m. kaninen klarade sig oskadd. :)

 

Citat

Fem personer och en kanin färdades i bilen. Samtliga personer, av dem minst ett barn, fördes till sjukhus, men ingen av dem skadades allvarligt. Kaninen klarade sig till synes oskadd.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Capucino och kanelbulle för att hålla sockret uppe.f64ece1bb53f6a060c95163b9e4a6990.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
3 timmar sedan, skrev BanFang:

Jag sitter och käkar frukost och skäms.

Jag har varit i Thailand se 1989. Men denna gången blev jag rånad av t 2 ladyboys. 

Kanske inte rånad men lurad. Jag var svinfull. Och en kom fram och gav mig en kram och började flörta. Jag sa att jag är inte intresserad

Men det kom fram en till sen gick dom och jag kände i fickan. Mobilen visakortet och 5000 battingar var borta.

Jag sprang efter dom men hade ingen chans att hinna upp dom.

 

Jaja skit samma men jag hade allt i mobilen. Pengarna e skit samma.

Jag är 47 men blir lurad som en newbe.

Men du har hunnit spärra allt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Står på balkongen på 6dje våningen och har stora problem?? Är det guds verk eller har hon fått hjälp av en hantverkare.

 

DSCN1217.thumb.JPG.32dea35c3822b1715977ddc2776cd515.JPG

 

   FF

 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...