Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Inspekterar gästsängen som byasmeden svetsat ihop och den får klart godkänt betyg. :good:

 

DSCN0589.thumb.JPG.40d17dbf6bfaa856ea558c9609aa17e8.JPG

 

 

Men jag undrar om hur dom tänkt att det ska gå att baxa upp den till övervåningen genom denna trånga passage? Nåja, den som lever får se, nu blev det paus i arbetet för songkrangfirande, återkommer i ärendet.

DSCN0587.thumb.JPG.7c286b301901837cb05a971a6e90b601.JPGDSCN0586.thumb.JPG.451d85ecc44df05a011765f5dd8f1411.JPG

 

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte jag men Polarn köper Skumpa ?!?!?!:haha:

received_1313946272035215.jpeg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till min stora förvåning dök byasmeden upp med sina anställda för ett eftermiddagspass. Jag var övertygad om att när dom stack iväg tidigare i dag så var det för att fira Songran och det ordentligt. Snart är gästsängen klar i alla fall, att mönstringen ska stämma överens hela vägen är tydligen inte så jäkla noga, men vem bryr sig?

DSCN0590.thumb.JPG.ea5e3fd6c9015dd085e0dfd2d68735ae.JPG

DSCN0591.thumb.JPG.124bab55fcf95eba424e06dce3673416.JPG

 

Det läggs även klinker på dom första trappstegen till övervåningen. Det är mycket att hålla koll på, ingen rast och ingen ro.

DSCN0592.thumb.JPG.90dbaad047665ffd3cff2debafd70794.JPG

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2017-04-12 at 11:03, skrev B747:

Konstaterar att vintern kommit tebax.emoji31.pngMan kan ju bli full för mindre suck.f96db4be6d7e24839fe1414f7e5c1586.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Tja, har man valt att bo i Lappträsk får man nog räkna med några bakslag........:giggle:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Tja, har man valt att bo i Lappträsk får man nog räkna med några bakslag........:giggle:

 

Va nu inte skadeglad din bästkustgubbe he he.:doubt:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 minut sedan, skrev B747:

Va nu inte skadeglad din bästkustgubbe he he.:doubt:

 

Ha ha ha ha, jag kunde inte låta bli.........:rotfl:

Speciellt när det gäller en skön kille som du......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Ha ha ha ha, jag kunde inte låta bli.........:rotfl:

Speciellt när det gäller en skön kille som du......

Tack min bäste Köttis.:haha:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
36 minuter sedan, skrev B747:

Tack min bäste Köttis.:haha:

Hur många flyg har du bokat nu inför morgondagen? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev svampen:

Inte jag men Polarn köper Skumpa ?!?!?!:haha:

received_1313946272035215.jpeg

Alltså förlåt för frågan, men vad är det med dessa fula ärmlösa linnen och camo-kläder? Varför changlinnen och midjeväskor? Bara för man kommer till tropikerna måste man väl inte klä ner sig? Vet att många kommer känna sig träffade gällande den specifika stilen som jag kallar "Pattaya kostym" Det flashas med  flygplatslaunchbilder med "fin mat" och där en GT är det finaste man kan dricka(för fint ska man resa;))!! Snälla förklara, skiter ni totalt i ert utseende eller fyller kläderna någon funktion förutom midjeväskan? Personen på bilden har inget med frågan att göra än att statuera ett exempel. Ursäkta för off-topic

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev dooks:

Alltså förlåt för frågan, men vad är det med dessa fula ärmlösa linnen och camo-kläder? Varför changlinnen och midjeväskor? Bara för man kommer till tropikerna måste man väl inte klä ner sig? Vet att många kommer känna sig träffade gällande den specifika stilen som jag kallar "Pattaya kostym" Det flashas med  flygplatslaunchbilder med "fin mat" och där en GT är det finaste man kan dricka(för fint ska man resa;))!! Snälla förklara, skiter ni totalt i ert utseende eller fyller kläderna någon funktion förutom midjeväskan? Personen på bilden har inget med frågan att göra än att statuera ett exempel. Ursäkta för off-topic

Får man fråga hur herrn klär sig ,, o framförallt just nu i thai,,, Själv klär jag mig precis som det känns för stunden ,, 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev wavis:

Får man fråga hur herrn klär sig ,, o framförallt just nu i thai,,, Själv klär jag mig precis som det känns för stunden ,, 

Ja det får du gärna fråga. Jag kan svara att just nu har jag på mig en vit T-shirt och ett par chinos-shorts samt ett par klassiska svarta Thai-flip-flops. Vill inte gå till onödigt angrepp, men blir bra fascinerad av stilen.....

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev dooks:

Ja det får du gärna fråga. Jag kan svara att just nu har jag på mig en vit T-shirt och ett par chinos-shorts samt ett par klassiska svarta Thai-flip-flops. Vill inte gå till onödigt angrepp, men blir bra fascinerad av stilen.....

Exakt man klär sig som man behagar ,, Men flip flops klarar bara inte det  om de nu e klassiska eller inte,, men men som sagt alla är vi olika ,,själv kör jag med jeans strumpor o typ joggingskor alla dar i veckan i thai . en gång dengue så blir man försiktig ..

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev wUThai:

Hur många flyg har du bokat nu inför morgondagen? :)

3 st.Det är gängse praxis för Bengan som alltid håller tysk grundlighet som ledstjärna.

Varför frågar du?:rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flip-flop är inte mina fötter byggda för.....

Året jag bodde där nere så vart det ju en hel del fiske/grodjakt mm i vatten, och då var mina "skinntofflor" värdelösa.

1. de tog +24 att torka

2. de luktade inte mumma om dem när de vart blöta

3. skinnet töjde sig av vatten och de vart för stora i överdelen

 

Så jag provade ett par enkla flipflop att vandra runt i vattnet/dyn nattetid för att fånga grodor bl.a, det gick inte alls....jag fick blåsor och vart skinnflådd mellan stortån och nästa tå.

Det är en vanesak sa frugan, fortsätt att gå med dem så vänjer du dig, efter ett par dagar med blödande och varande sår så gav hon upp, flip-flop no good for falang :D

Efter det provade jag gummistövlar som en del av tjejerna hade(typ vadarstövlar), fast det fanns naturligtvis bara typ 25cm höga i storlek 44 och de fastnade i dyn hela tiden.

Efter det lärde jag mig att det bästa var att gå barfota(så som de flesta thaigrabbarna) i de översvämmade risfälten, och så fick det bli :-) 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag ser ner på alla som har "Changlinne" och foppatofflor.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev wUThai:

Jag ser ner på alla som har "Changlinne" och foppatofflor.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Sitter du en våning upp :-)

 

 

/Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Morgonbesök i Wat för att minnas och hedra gammla familjemedlemmar.

d2b9642016ebe29527393f878bd93e2e.jpg63d2b319d5a1856b5379d67213535586.jpgc8f8a63943fa9dd77a9ccca998818679.jpg0ee6ca18a36682a61f2251255e0783bf.jpgd86863bb5ad6db6a487ff629591f2c6f.jpg

 

Tapatalkat

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

4st munkar?

hur vart det så fel?

 

 

En till varje besökare....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

En till varje besökare....

Isåfall borde besökarna vara 3,5 eller 7

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev dooks:

Alltså förlåt för frågan, men vad är det med dessa fula ärmlösa linnen och camo-kläder? Varför changlinnen och midjeväskor? Bara för man kommer till tropikerna måste man väl inte klä ner sig? Vet att många kommer känna sig träffade gällande den specifika stilen som jag kallar "Pattaya kostym" Det flashas med  flygplatslaunchbilder med "fin mat" och där en GT är det finaste man kan dricka(för fint ska man resa;))!! Snälla förklara, skiter ni totalt i ert utseende eller fyller kläderna någon funktion förutom midjeväskan? Personen på bilden har inget med frågan att göra än att statuera ett exempel. Ursäkta för off-topic

 

Vid detta tillfälla var han på väg till beachen   brukar själv ha linne när man ska ner till badet dock inte Chang annars har jag helst kortärmad skjorta knäshorts & flip flop men klär mej efter behag och inte vad andra tycker!

Med vänlig hälsning Trevlig Påsk Svamp!

FB_IMG_1477400677679.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...