Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Bytt jobb då.

Jag får bra betald, jag har rolig på jobbet, jag struntar i facebook har inte ens en konto.

Träffar intressant folk och får resa till intressanta och tråkiga platser

attachicon.gifCIMG6063.JPG

Jag brukar ha rätt kul på jobbet. Träffar en hel del folk dessutom.

Ofta brukar jag stå och snacka skit med dom mest för att det är kul och improduktivt.

Att det dessutom är ganska bra betalt har jag inget emot.

När det blir för roligt på jobbet så loggar jag in på Facebook eller MPR.

Reser nog mer än de flesta på forumet.

15c299b9b71feffa46572aca21c61f4f.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är väl snarare så att som du ligger får du bädda.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Nja, bäddandet får pedanterna sköta. Jag har bl.a Facebook att tänka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, bäddandet får pedanterna sköta. Jag har bl.a Facebook att tänka på.

Har inte FB så kan inte tänka.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej självklart inte men det är inte heller jämförbart.

 

Det är en viss skillnad på arbete och arbete. Nu har jag inte superkoll på tågledning men jag har jobbat många år med driftledning. Ibland är det så hektiskt så du inte har tid att gå och pissa och ibland finns det helt enkelt inget att göra än att sitta och vänta. Då blir det bara fånigt att förbjuda folk att surfa.

Nu är det så här att man har alltid något att göra bara man vill jobba,

Har du hör talas om förbättrings arbete t.ex 5S och Lean?

Om en privat arbetsgivare tillåter facebook är det ok för mig men inte statliga skattefinansierade. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu är det så här att man har alltid något att göra bara man vill jobba,

Har du hör talas om förbättrings arbete t.ex 5S och Lean?

Om en privat arbetsgivare tillåter facebook är det ok för mig men inte statliga skattefinansierade.

Lean har vi tydligen i min firma, men det bryr jag mig inte ett dugg om.

Man kan gärna säga vad jag ska föra, men hur jag gör saker och ting sköter jag själv.

Det är resultaten som är det viktiga och inte tillvägagångssättet.

För mig är det intressanta att jobbet blir gjort och att resultaten blir levererade i tid, till rätt pris.

Om det var med Facebooks eller googles hjälp bryr jag mig inte det minsta om.

Fast första prio är att jag ska ha skäligt betalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har inte FB så kan inte tänka.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Egentligen så kan inte jag heller tänka. Men Facebook tvingar mig till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det så här att man har alltid något att göra bara man vill jobba,

Har du hör talas om förbättrings arbete t.ex 5S och Lean?

Om en privat arbetsgivare tillåter facebook är det ok för mig men inte statliga skattefinansierade.

Du har ingen erfarenhet av drifledningsarbete förstår jag. Som tur är är det inte du som bestämmer vad man får och vad man inte får göra på Trafikverket. Hur gör vi med de som har förtroendearbetstid inom staten då? Ska de inte heller få förekomma? Har man förtroende arbetstid är det ingen som klockar dig när du kommer och går. Du kan sitta hemma hela dagen och dra dig i sängen och du så önskar. En annan gång kanske du får jobba över utan ersättning för att det är för mycket att göra.Det viktiga är att du sköter ditt jobb.

Frihet med ansvar har du hört talas om det? Men du kanske helst vill att alla ska ha stämpelklocka.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen så kan inte jag heller tänka. Men Facebook tvingar mig till det.

 

Då skall jag aldrig skaffa det,FB alltså.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett av mina ex är numera någon form av personalchef inom landstinget. Har visst ansvar för rekrytering i regionen. På vilken nivå vet jag inte. Hon var chef för barnhabiliteringen i Motala dessförinnan. Aldrig att jag sett henne ha tid att FB:a eller någon annat socialt media. Kan det bero på intresse för sin arbetsuppgift eller arbetsbördan? 

 

Jag lägger sten och har f****n inte tid att hålla på att uppdatera min sociala status varje given stund. Ok, kul om DU, som har ett jäsarjobb kan det. Inga problem, men gör det inte till en grej att man kan om man vill... Alltså skaffa sig ett jobb där man kan surfa och samtidigt uppbära fet pluring... Alla kan inte, eller vill inte, bara sitta och jäsa... 

 

Jag personligen skulle gärna kunna mixa. 7.2... / dagar ledigt, 2 dagar jobb... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3356-1410386228,98_thumb.jpg

Läser "arbetsrelaterad" information på fritiden utan att få betalt. Fotat med arbetstelefonen som jag har den privata tapatalk appen installerad på. En telefon som är på dygnet med runt trots att jag endast har 8 timmars arbetsdag och ersättning. Ringeling sms eller mail kommer alltid fram till mig.

Sicket rickspucko man är

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollat nattens hockey mellan Luleå och Skellefteå 3-2 efter straffar.

 

post-3132-0-61580000-1410388924.jpg

post-3132-0-94402400-1410388955.jpg

 

TV-bilden mycket bättre än fotot.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ett av mina ex är numera någon form av personalchef inom landstinget. Har visst ansvar för rekrytering i regionen. På vilken nivå vet jag inte. Hon var chef för barnhabiliteringen i Motala dessförinnan. Aldrig att jag sett henne ha tid att FB:a eller någon annat socialt media. Kan det bero på intresse för sin arbetsuppgift eller arbetsbördan? 

 

Jag lägger sten och har f****n inte tid att hålla på att uppdatera min sociala status varje given stund. Ok, kul om DU, som har ett jäsarjobb kan det. Inga problem, men gör det inte till en grej att man kan om man vill... Alltså skaffa sig ett jobb där man kan surfa och samtidigt uppbära fet pluring... Alla kan inte, eller vill inte, bara sitta och jäsa... 

 

Jag personligen skulle gärna kunna mixa. 7.2... / dagar ledigt, 2 dagar jobb... :)

 

 

Lägg stenarna fortare så har du gott om tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1410386226.021486.jpg

Läser "arbetsrelaterad" information på fritiden utan att få betalt. Fotat med arbetstelefonen som jag har den privata tapatalk appen installerad på. En telefon som är på dygnet med runt trots att jag endast har 8 timmars arbetsdag och ersättning. Ringeling sms eller mail kommer alltid fram till mig.

Sicket rickspucko man är

Enis

 

Om jag har dötid på en söndag så kan jag gärna jobba någon timme så jag slipper göra det på måndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

7f2da3d60e3f530b002e4550121d5e3f.jpg

Jobbar [emoji6]

Tyvärr är jag lika knäpp som Enis och har telefonen på dygnet runt för en sk bakjour utan fast ersättning

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerat F1 simulator till Race F1 Örebro

På Lördag där Marcus ska sätta en tid som

allmänheten ska försöka slå?

post-4567-0-10287300-1410449086_thumb.jp

post-4567-0-04373600-1410449139_thumb.jp

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tröttnade på dålig stream så jag beställde c-more sports SHL så nu kan jag kolla hockeyn med hyfsat normal bild, går ju hyfsat bra i matchen också :)

post-6130-0-96909200-1410458099_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tröttnade på dålig stream så jag beställde c-more sports SHL så nu kan jag kolla hockeyn med hyfsat normal bild, går ju hyfsat bra i matchen också :)

attachicon.gifimage.jpg

Och leder Elitserien med oss sniffande bakom  :good:Heter ju SHL nu.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar en liten segerstänkare efter en bra premiärmatch, första gången på 2000-talet som jag inte har seriebiljett. Saknar sektion U höger, rad 13, plats 24 lite idag men har inte tid att åka på alla matcher. Streama från c more var ingen höjdare, blir att säga upp direkt och kolla efter bättre alternativ.

post-6130-0-60352200-1410463589_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Och leder Elitserien med oss sniffande bakom  :good:Heter ju SHL nu.

På lördag så smäller det om jag inte läste fel? FHC verkar ha bra fart i år, Örebro har jag dålig koll på men de stal en del poäng från oss förra året ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tröttnade på dålig stream så jag beställde c-more sports SHL så nu kan jag kolla hockeyn med hyfsat normal bild, går ju hyfsat bra i matchen också :)

attachicon.gifimage.jpg

 

Djävla skitmatch

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Örebro hemma är inte att leka med.Ses vi i hallen?Fhk verkar ju ha ett kanongäng i år så vi får hoppas på en bra match  :good:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Örebro hemma är inte att leka med.Ses vi i hallen?Fhk verkar ju ha ett kanongäng i år så vi får hoppas på en bra match  :good:

FHC... ;) orkar inte åka på bortamatcher längre så jag sitter nog i kalsongerna med en kall framför tv:n.

Hoppas med på en bra match, kul att det är igång igen så det finns något mer att se utöver Big Brother och Paradise Hotel ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

FHC... :wink: orkar inte åka på bortamatcher längre så jag sitter nog i kalsongerna med en kall framför tv:n.

Hoppas med på en bra match, kul att det är igång igen så det finns något mer att se utöver Big Brother och Paradise Hotel :wink:

BB och PH går fetbort,man får ju skämmas för alla tomhjärnor(men några fina donnor finns ju med) :sarcastic:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...