Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Sjunger karaoke och dricker maltmjölk.

e10fdbc1ff20bab0b4c590331029f4db.jpg

Det är väl han med motorcyckeln som vad med när vi  var där, och han ringde efter frugan som skjutsa hem oss

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl han med motorcyckeln som vad med när vi var där, och han ringde efter frugan som skjutsa hem oss

Just han.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte just nu kanske, kameran blir så kladdig om jag ska veva fylla på kott och ta foton samtidigt.

 

Men for en stund sedan tog jag fram Husqvarnan och vevade ihop blandfärs på grisfärs från Tesco Lotus som jag tycker är for grovmalen, lite extra griskott och kycklingfileér

 

attachicon.gif023.JPG

attachicon.gif024.JPG

 

3,5 kg blev det

attachicon.gif025.JPG

Jag håller med alldeles för grovmalet blir inget gott

Så det bästa jag har tagit med mig till Thailand är köttkvarnen.

Har ju funderat på att blanda fläsk och kyckling som du men har aldrig blivit av

blir det bra och till vad köttfärssås köttbullar biffar ?

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med alldeles för grovmalet blir inget gott

Så det bästa jag har tagit med mig till Thailand är köttkvarnen.

Har ju funderat på att blanda fläsk och kyckling som du men har aldrig blivit av

blir det bra och till vad köttfärssås köttbullar biffar ?

 

Mvh Pho

 

Jag har väl använt färsen till det mesta, Chili con carne, Lasange, Moussaka men mest till biff, Biff a la Lindstrom och icke att forglomma det forträffliga isaanrätten Laab moo/gai. :nyam:

Lycka till med malning och matlagning.  Synd att man inte kan få tag på rådjur, for att blanda gris och rådjurskott 50/50 blir jättegott enligt mig.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väl använt färsen till det mesta, Chili con carne, Lasange, Moussaka men mest till biff, Biff a la Lindstrom och icke att forglomma det forträffliga isaanrätten Laab moo/gai. :nyam:

Lycka till med malning och matlagning.  Synd att man inte kan få tag på rådjur, for att blanda gris och rådjurskott 50/50 blir jättegott enligt mig.

 

Vadå inte kan, är du handikappad? Skicka ett PM så ska vi nog lösa det ska du se, ja förutsatt att vi har nån som ska mot dina trakter då förståss.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå inte kan, är du handikappad? Skicka ett PM så ska vi nog lösa det ska du se, ja förutsatt att vi har nån som ska mot dina trakter då förståss.

 

Har du kommit över lite "road kill", eller känner du någon jägare... :giggle:  Förlåt, kunde ej låta bli... :give_rose:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå inte kan, är du handikappad? Skicka ett PM så ska vi nog lösa det ska du se, ja förutsatt att vi har nån som ska mot dina trakter då förståss.

 

Hemma i Kalmar är det inga problem med att få tag på rådjur men att fårsla det till obygden är nog lite svårare även om det skulle gå men tack i alla fall.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemma i Kalmar är det inga problem med att få tag på rådjur men att fårsla det till obygden är nog lite svårare även om det skulle gå men tack i alla fall.

 

Jag brukar ta med mej till Thailand, men nu dröjer det innan vi ska ner igen. Men jag ska försöka att komma ihåg att kontakta dej innan next time.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sliter för brödfödan som vanligt

2ymabeby.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter ute i svampskogen. Hon var hit med ett lass och jag trodde man skulle få åka hem. Hon försvann igen så någon hemgång blev det inte [emoji6]

2c5c624a70898fa8530d0d347f9dadda.jpg

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuuu!

Nääää hon försvann igen[emoji30]

ea250814aa3bbac1682872cf0ac59e4e.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lennart Alfredsson

Ser att vas and van från gnället spammare trådarna ???? Själv tar jag det lugnt och kollar om Abborren är på huggetpost-11248-1409158213,54_thumb.jpgpost-11248-1409158225,37_thumb.jpgpost-11248-1409158235,21_thumb.jpgpost-11248-1409158247,76_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen hemma [emoji106]

7225043908a84b68bb7e25b78e92115b.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen hemma [emoji106]

7225043908a84b68bb7e25b78e92115b.jpg

Vad är det för likhet mellan Kenneth och hans fru?

 

 

Jo, båda slår upp...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Hemma i Kalmar är det inga problem med att få tag på rådjur men att fårsla det till obygden är nog lite svårare även om det skulle gå men tack i alla fall.

 

Tja før många år sedan hade jag med mig 4 st älg tungor  djup frøs dom linda in tidning papper, kärring gjorde lap på dom. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det nån dag (år) sen, men jag gick förbi gamla bettan i helgen, vi har haft ganska mycket roligt ihop tigern och jag.

 

post-11193-0-36746300-1409163746_thumb.j

 

Här är förresten en bild på "diskmaskinen" i stugan.

 

post-11193-0-18769900-1409163848_thumb.j

 

Fattar inte varför jag åkte tillbaka till lägenheten, ibland är jag ju onödigt korkad.

 

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och funderar hur i helvete jag kunde sitta och heja på MFF  :not_i:  :heat: Måste vara medicinen  :nyam: Jaja,får sova bort känslan :good:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och funderar hur i helvete jag kunde sitta och heja på MFF  :not_i:  :heat: Måste vara medicinen  :nyam: Jaja,får sova bort känslan :good:

Du måste vara allvarligt sjuk :heat:  krya på dig

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu var det nån dag (år) sen, men jag gick förbi gamla bettan i helgen, vi har haft ganska mycket roligt ihop tigern och jag.

 

attachicon.gifSDC10604.JPG

 

Här är förresten en bild på "diskmaskinen" i stugan.

 

attachicon.gifSDC10608.JPG

 

Fattar inte varför jag åkte tillbaka till lägenheten, ibland är jag ju onödigt korkad.

 

Fyfaan!!!!

En sådan kamin hade vi i stugan en gång i tiden. Men den var grå och "bollen" var röd.

 

Grymt fula, ser ut som något som hade andra världskrigen som inspirationskälla när det skapades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...