Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Här är det dags att ta fram skämskudden, vet inte varför jag fortfarande minns små segment av denna låt, har väl syndat i min ungdom

 

Inte tycker jag Skid Row ska behöva skämskudden, ett bra band med en grym sångare Sebastian Bach.

Keep Rock n’ Roll Mackan. :good:

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Va fan.. berätta mera då!!

Ok ringde HC vid ett snåret då talar han om att han väntar på operation 

åker upp till Sahlgrenska och besöker honom .Han mår hyfsat bra  .Tyvärr är det fel tid och komma till sjukhus 

Antagligen blir det operation på måndag då det är full bemanning

Jag åker upp och hälsar på honom i morgon köper lite blaskor 

Besökstid 1400-1900 bruna stråket5 Våning3 avd 137

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en onepiece på för att du och lillpitten har köpt var sin matchande ?

 

Vad gulligt

Om du tror att jag var allvarlig så bör du tänka till lite, men gullig funkar även om det kommer från dig sötnos ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tror att jag var allvarlig så bör du tänka till lite, men gullig funkar även om det kommer från dig sötnos :wink:

ni är så gulliga bägge 2 :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fredag och arbetsveckan är borde vara slut, måste tyvärr jobba några timmar imorgon också så då blir det en lugn kväll för mig (grannarna tycker nog inte detsamma ; )

 

attachicon.gifIMG_1808.jpg

 

Öppnar med den låt jag troligtvis har spelat flest gånger på mina gitarrer, ändå så kommer jag inte ihåg hela...

Att det ser ut som att jag har en onepiece på mig beror på att.jag och Hamnoi har köpt matchande sådana :wink:

 

Seek & Destroy - Metallica

 

Sedan stämmer snabbt och enkelt ner till C och kör något för alla gamla syntare.Everything counts med Depeche Mode (eller In Flames)

 

 

Sedan är det dags för något som kanske Wuttan hade gillat, Only med Anthrax

 

 

Här är det dags att ta fram skämskudden, vet inte varför jag fortfarande minns små segment av denna låt, har väl syndat i min ungdom

 

 

Slutligen så blev ett försök med denna gamla fina schlagern

 

 

Vill rikta ett stort tack till Leo och Jackson som har gjort min fredagskväll riktigt bra!

 

attachicon.gifIMG_1807.jpg

 

Fan vad jag saknar ett fast stall. Jävla skitfloyd.

 

Men jag ser at du ha Beats lurar. Nog för att Apple har köpt upp dessa, men det hade nästan renderat i minuskarma om det fanns sådan   :skull:

 

Stämmer du om med en "box"? Vad hette den?

Själv kör jag bara rena backingtracks och kör vanlig E på guran. Det är väl jag och Arne Weise som har vanlig E-stämning...om han nu lirar.

 

Bra lirat!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Inte tycker jag Skid Row ska behöva skämskudden, ett bra band med en grym sångare Sebastian Bach.

Keep Rock n’ Roll Mackan. :good:

 

Skid Row är kung.

Dessutom så var det en av deras bästa låtar han spelade.

 

Wasted time är en annan bra låt. Dock är den ganska klurig att spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag saknar ett fast stall. Jävla skitfloyd.

 

Men jag ser at du ha Beats lurar. Nog för att Apple har köpt upp dessa, men det hade nästan renderat i minuskarma om det fanns sådan   :skull:

 

Stämmer du om med en "box"? Vad hette den?

Själv kör jag bara rena backingtracks och kör vanlig E på guran. Det är väl jag och Arne Weise som har vanlig E-stämning...om han nu lirar.

 

Bra lirat!

Köpte denna för något år sedan, kan stämma ner till C utan att ljudet blir sämre så jag är grymt nöjd.

Men den tillverkas inte längre och det verkar inte finnas några bra alternativ vilket jag tycker är lite märkligt.

post-6130-0-92478800-1408869148_thumb.jp

Angående Beatslurarna så måste helt klart någon ha glömt dem där...

Skall nog köpa en iRig HD och lira direkt mot iMacen, är du nöjd med din iRig? Är det AmpliTude som man använder?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Köpte denna för något år sedan, kan stämma ner till C utan att ljudet blir sämre så jag är grymt nöjd.

Men den tillverkas inte längre och det verkar inte finnas några bra alternativ vilket jag tycker är lite märkligt.

attachicon.gifimage.jpg

Angående Beatslurarna så måste helt klart någon ha glömt dem där...

Skall nog köpa en iRig HD och lira direkt mot iMacen, är du nöjd med din iRig? Är det AmpliTude som man använder?

 

Säkert lilleputten som glömt dessa lurar :wink:

 

En droptune hade varit perfekt vid många tillfällen.

 

Med iRig HD får du med Amplitube 3 på köpet (4Sound innan 30:e september). Sedan finns ju även iRig Pro.

 

Grymt nöjd med iRig HD. Pluggar den rakt i datorn och kör ut ljudet rakt i BOSE högtalarna. Det som saknas är dock större högtalare, men ibland kör jag allt till den vanliga stereon, fast jag är lite skeptisk till sådant om man får brum och spikar som förstör högtalarna.

 

Det bästa är att man kan dela ljuden med varandra om man råkar få till något som låter bra. Annars finns det även färdiga "signature-pack" att köpa om man vill spela Slash eller Hendrix.

 

Att det sedan går att spela in i garage band med Amplitube ljudet är ett stort plus.

 

 

Det är ju inte heller så att det spräcker budgeten med ett iRig köp. En fylla på kvarterskrogen är ju dyrare.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

En iRig PRO på 4sound får det bli. Finns en butik på vägen till Hamnoi så man kanske kan kombinera det med några kalla Spaten på pizzan :)

Tack för tipset!

Edit: Fanns ej på lager i Göteborg så det blev en beställning online istället, 49kr i frakt och leverans om 1-3 dagar. Blir kul att prova men nu blir jag väl tvungen att köpa bättre högtalare en mina simpla BOSE...

Ändrades av mackan33
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

En iRig PRO på 4sound får det bli. Finns en butik på vägen till Hamnoi så man kanske kan kombinera det med några kalla Spaten på pizzan :)

Tack för tipset!

Edit: Fanns ej på lager i Göteborg så det blev en beställning online istället, 49kr i frakt och leverans om 1-3 dagar. Blir kul att prova men nu blir jag väl tvungen att köpa bättre högtalare en mina simpla BOSE...

 

Dessa är skittrevliga.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1488054

 

Och lite speciella har vi här. Aluminium och går att få i tusentals färger.

Antingen gillar man designen eller så hatar man den.

Det blir lite dyrare och så måste man ha ett litet förstärkeri, men häftigt på skrivbordet.

 

Priset är per styck

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1664587

 

Och ännu bättre ljud som även det kräver en förstärkare, Naim Unitiqute är passande som fan. Makalöst bra trots sin storlek. Kolla in valfri review på Neat Iota

(Dessa kan jag nog säkert fixa ett bra pris på)

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1142497

 

 

Hade jag inte haft en fru som bestämde över min börs så hade det sista paketet stått på skrivbordet, och dessutom fungerat som enda musikanläggning i hemmet.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

post-3356-1408879024,17_thumb.jpg

Sitter på altanen och får söndagslugnet förstört av grannen som tokkör sin motorsågsdjävul

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

attachicon.gifImageUploadedByMaipenrai1408879025.630659.jpg

Sitter på altanen och får söndagslugnet förstört av grannen som tokkör sin motorsågsdjävul

Enis

 

Så fort han slutar å går å sätter sej på sin altan å vilar ut med en bira så kan du ju starta gräsklipparen å hämnas lite. Låt den stå å gå på förhöjd tomgång vid tomtgränsen en halvtimme eller nåt...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort han slutar å går å sätter sej på sin altan å vilar ut med en bira så kan du ju starta gräsklipparen å hämnas lite. Låt den stå å gå på förhöjd tomgång vid tomtgränsen en halvtimme eller nåt...

 

Ja god grannsämja är ett överdrivet tillstånd. På dom jävlarna bara! :wink:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar på Thai Premier League.
Mitt favoritlag Singhtarua F.C. möter Air Force Central.
Ifall någon här är intresserad så är det bara klicka in på länken nedan.

http://www.rojadirecta.me/goto/sportvivoandres.blogspot.com/p/futbolandres06.html

post-3887-0-61512100-1408887276.jpg

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

attachicon.gifImageUploadedByMaipenrai1408879025.630659.jpg

Sitter på altanen och får söndagslugnet förstört av grannen som tokkör sin motorsågsdjävul

Enis

Var ut på ett mycket lantligt ställe igår

 

På ena sidan var det en gräsklipparmarodör och på den andra hade de hundar som skällde hela jäkla dan.

 

Inget fel på hundarna men ägarna till dem

 

Det var skönt och komma hem till tystnaden i stan igen :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ut på ett mycket lantligt ställe igår

 

På ena sidan var det en gräsklipparmarodör och på den andra hade de hundar som skällde hela jäkla dan.

 

Inget fel på hundarna men ägarna till dem

 

Det var skönt och komma hem till tystnaden i stan igen :good:

 

Det är ju nåt fel på dej... Ja eller på dina öron iaf. du lever tillsammans med två fruntimmer eller hur? Fan jag får skavsår i öronen av ett...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju nåt fel på dej... Ja eller på dina öron iaf. du lever tillsammans med två fruntimmer eller hur? Fan jag får skavsår i öronen av ett...

Jag kan stänga av mina öron när jag är hemma :im_happy:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på Hiltons takbar och dricker LIIT och filosoferar i världens bästa by! ;)

6ezedebe.jpg

amu7u8es.jpg

//k


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan stänga av mina öron när jag är hemma :im_happy:

Jag har kraftig hörselnedsättning i talspektrat på båda öronen, ganska skönt imellanåt med klimaterie och pubertets madammer hemma :-)

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vart ute och trotsat vädergudarna idag

 

Jag och 10 glada mopedister

post-5552-0-56490900-1408895411_thumb.jp

 

Dagens newbie, gillade inte blöta grusvägar

post-5552-0-91952500-1408895409_thumb.jp

 

en till newbie

post-5552-0-44428000-1408895412_thumb.jp

 

Punkteringsdags

post-5552-0-31842000-1408895413_thumb.jp

 

Någon gammal sten i närheten av rövarberget

post-5552-0-16192100-1408895414_thumb.jp

 

Kul text på en duett

post-5552-0-94970900-1408895414_thumb.jp

 

det fanns en gammal valiant på gården

post-5552-0-71905100-1408895415_thumb.jp

 

Ja åsså en Mustang -66 och en Charger, men de va inte läge för bilder på dom

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...