Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Jämnförde senast i Bkk.

Ett Amarone vin gick på ca: 3000 Bath i butik och på bolaget ligger samma vin runt 350 Sek, så en viss skillnad är det..

Rock on!

 

Skiljer säkert mellan olika viner, hur de beskattas och hur de prissätts?

 

Såg ett riktigt billigt när jag och LP käkade lunch på stan en dag, ingen aning om det smakar som Chan2014:s fruktvin eller om det var drickbart iofs

 

post-6130-0-97326000-1407522193_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiljer säkert mellan olika viner, hur de beskattas och hur de prissätts?

 

Såg ett riktigt billigt när jag och LP käkade lunch på stan en dag, ingen aning om det smakar som Chan2014:s fruktvin eller om det var drickbart iofs

 

attachicon.gifIMG_3934.JPG

Kommer långt på drickbart... :)

Rock on

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiljer säkert mellan olika viner, hur de beskattas och hur de prissätts?

 

Såg ett riktigt billigt när jag och LP käkade lunch på stan en dag, ingen aning om det smakar som Chan2014:s fruktvin eller om det var drickbart iofs

 

attachicon.gifIMG_3934.JPG

 

Vaff.

Är man på semester så vägrar jag att sitta å räkna ören med miniräknaren. 

Skulle jag behöva göra det, så sparar jag ett tag till...

 

Eller mao. Jag vill inte leva som en (fan nu får jag skit) rumänsk tiggare på min semester.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaff.

Är man på semester så vägrar jag att sitta å räkna ören med miniräknaren. 

Skulle jag behöva göra det, så sparar jag ett tag till...

 

Eller mao. Jag vill inte leva som en (fan nu får jag skit) rumänsk tiggare på min semester.

Precis, på semestern lever man. När man kommer hem betalar man sin faktura, har det gått för mycket så får man hålla inne med större inköp någon månad. Sedan lever man igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är varmt ute idag så en Melchizidek är mer passade, kan vara svårt på den lokala pizzerian iofs

 

Kommer ihåg en "känd svensk fotbollspelare"som tog in en sån på en krog jag befann mej på

 

nära Stureplan. Dom vid hans bord bidde lite salongsberusade och började kasta isbitar

 

på kända och okända bekanta i lokalen varvid jag träffades av ett vattenstänk.

 

Obekant med fotbollsspelare och deras stjärnstatus som jag var/är reste jag mej slog

 

näven i bordet så ett av helrören på vårat eget bord välte och röt " sluta barnunge annars..."

 

Först en öronbedövande tystnad sen skratt o allmänt jubel. Jag har för mej att det här inträffade på

 

en fredag hursomhelst dan efter får killen guldbollen eller nåt och han tackar mamma o blabla,

 

Jag tänkte "mamma skulle bara veta"

 

För er som undrar så var killen ljushårig och har varit gift med en svensk ljushårig tjej

 

Och ja... kom precis ihåg "Madde" var där också, f*n jag var nog stekare en gång för länge

 

länge sen :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kommer ihåg en "känd svensk fotbollspelare"som tog in en sån på en krog jag befann mej på

 

nära Stureplan. Dom vid hans bord bidde lite salongsberusade och började kasta isbitar

 

på kända och okända bekanta i lokalen varvid jag träffades av ett vattenstänk.

 

Obekant med fotbollsspelare och deras stjärnstatus som jag var/är reste jag mej slog

 

näven i bordet så ett av helrören på vårat eget bord välte och röt " sluta barnunge annars..."

 

Först en öronbedövande tystnad sen skratt o allmänt jubel. Jag har för mej att det här inträffade på

 

en fredag hursomhelst dan efter får killen guldbollen eller nåt och han tackar mamma o blabla,

 

Jag tänkte "mamma skulle bara veta"

 

För er som undrar så var killen ljushårig och har varit gift med en svensk ljushårig tjej

 

Och ja... kom precis ihåg "Madde" var där också, f*n jag var nog stekare en gång för länge

 

länge sen :)

 

Hedman?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiljer säkert mellan olika viner, hur de beskattas och hur de prissätts?

 

Såg ett riktigt billigt när jag och LP käkade lunch på stan en dag, ingen aning om det smakar som Chan2014:s fruktvin eller om det var drickbart iofs

 

attachicon.gifIMG_3934.JPG

Spenderade några timma på Q bar senast och där kostar det att bli full... :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg en "känd svensk fotbollspelare"som tog in en sån på en krog jag befann mej på

 

nära Stureplan. Dom vid hans bord bidde lite salongsberusade och började kasta isbitar

 

på kända och okända bekanta i lokalen varvid jag träffades av ett vattenstänk.

 

Obekant med fotbollsspelare och deras stjärnstatus som jag var/är reste jag mej slog

 

näven i bordet så ett av helrören på vårat eget bord välte och röt " sluta barnunge annars..."

 

Först en öronbedövande tystnad sen skratt o allmänt jubel. Jag har för mej att det här inträffade på

 

en fredag hursomhelst dan efter får killen guldbollen eller nåt och han tackar mamma o blabla,

 

Jag tänkte "mamma skulle bara veta"

 

För er som undrar så var killen ljushårig och har varit gift med en svensk ljushårig tjej

 

Och ja... kom precis ihåg "Madde" var där också, f*n jag var nog stekare en gång för länge

 

länge sen :)

 

Fan va häftigt... Gamm-stekarn..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va häftigt... Gamm-stekarn..

 

Typ gamnacken numera

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Spenderade några timma på Q bar senast och där kostar det att bli full... :)

Rock on!

 

Tycker det blivit sunkigt där nu tyvärr, samma folk varje kväll, bara övervåningen öppen.

Misstänker att du missade att de kör "open bar" för 500thb mellan 21-midnatt.eller helrör för 999thb. Efter midnatt är det normala priser igen, inte så blodigt tycker jag med 2-300 för en stänkare

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg en "känd svensk fotbollspelare"som tog in en sån på en krog jag befann mej på

 

nära Stureplan. Dom vid hans bord bidde lite salongsberusade och började kasta isbitar

 

på kända och okända bekanta i lokalen varvid jag träffades av ett vattenstänk.

 

Obekant med fotbollsspelare och deras stjärnstatus som jag var/är reste jag mej slog

 

näven i bordet så ett av helrören på vårat eget bord välte och röt " sluta barnunge annars..."

 

Först en öronbedövande tystnad sen skratt o allmänt jubel. Jag har för mej att det här inträffade på

 

en fredag hursomhelst dan efter får killen guldbollen eller nåt och han tackar mamma o blabla,

 

Jag tänkte "mamma skulle bara veta"

 

För er som undrar så var killen ljushårig och har varit gift med en svensk ljushårig tjej

 

Och ja... kom precis ihåg "Madde" var där också, f*n jag var nog stekare en gång för länge

 

länge sen :)

Hedman

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det blivit sunkigt där nu tyvärr, samma folk varje kväll, bara övervåningen öppen.

Misstänker att du missade att de kör "open bar" för 500thb mellan 21-midnatt.eller helrör för 999thb. Efter midnatt är det normala priser igen, inte så blodigt tycker jag med 2-300 för en stänkare

Kom väl dit runt tolv, så det blev några Jack-Coke. 300 Baht/st tror jag..

Men dom slinker ner försvinnande fort, så då blir det dyrt. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom väl dit runt tolv, så det blev några Jack-Coke. 300 Baht/st tror jag..

Men dom slinker ner försvinnande fort, så då blir det dyrt. :)

Rock on!

Kör RCA nästa gång istället, bra drag och ett helrör med mixers under 2k. Många bra ställen men viktigt att ha med sig passkopian för att komma in, kan funka med körkort på vissa ställen

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör RCA nästa gång istället, bra drag och ett helrör med mixers under 2k. Många bra ställen men viktigt att ha med sig passkopian för att komma in, kan funka med körkort på vissa ställen

Har en kompis som bor i Bkk, som brukar valla mig runt bland barer och klubbar och blir alltid insläppt när man är ute med honom... :)

Men man får ta en sväng till an ATM innan man går ut, det brukar bli kostsamt att gå på barrunda med honom... :)

Fast värt varenda Bath...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis som bor i Bkk, som brukar valla mig runt bland barer och klubbar och blir alltid insläppt när man är ute med honom... :)

Men man får ta en sväng till an ATM innan man går ut, det brukar bli kostsamt att gå på barrunda med honom... :)

Fast värt varenda Bath...

Rock on!

Kräver de pass/id så kvittar det vem din polare är men de flesta ställen funkar utan pass/id. Så tråkigt bara om man har åkt en bit och inte kommer in pga av detta så gör det till en vana att ha en kopia på dig! Bara ett gott tips...

 

On topic, så tar jag ett glas vin till, fantastiskt gott. Självklart fulsnus till detta :wink:

 

post-6130-0-67356100-1407525648_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kräver de pass/id så kvittar det vem din polare är men de flesta ställen funkar utan pass/id. Så tråkigt bara om man har åkt en bit och inte kommer in pga av detta så gör det till en vana att ha en kopia på dig! Bara ett gott tips...

 

On topic, så tar jag ett glas vin till, fantastiskt gott. Självklart fulsnus till detta :wink:

 

attachicon.gifIMG_1746.jpg

Har bara råkat utför att tjejen varit tvungen att visa ID.

Själv dricker jag bara kolsyrat vatten, där av ingen bild.. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är klockan fem och äntligen har det slutat spela och inte en burn out på en halv timme, kanske det är tid att sova. Visst är det kul med musik och motorfestival och

 

visst lever vår lilla by upp denna vecka och själv har jag nog aldrig sett så många vackra bilar som jag sett nu på några dar. Är väl bara att erkänna att man har blivit för gammal och tappat

 

stinget när man går hem och tror man kan sova i detta oväsen klockan 10, var ett inte helt lyckat försök men nu provar jag igen, GOD NATT eller kanske det numera är god morgon och ha

 

en bra dag. Nu ska jag sova-

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är frugan i paradiset

eqabeqys.jpgamy4u6an.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar på Orvar Bergmark.

Aha en ÖSK:are nä satsar på Måne vassaste högern i Handboll!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...