Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Kötthandlarn
On 2022-02-04 at 19:18, skrev Kötthandlarn:

Så här ligger landet nu för undertecknad........:heat:

 

Tills på måndag måste jag bestämma mig om jag skall stanna kvar där jag har världens tryggaste anställning eller välja att ta ett erbjudet jobb som fortfarande är på "golvet" men där jag kommer tillbaka till min rötter som Kötthandlare och där min branschvana uppskattas och jag kan känna lugn och ro?........

 

Samtidigt ser jag det som otroligt svårt att få ett nytt tjänstemannajobb med min låga utbildning (trots att jag, genom enträget slit har arbetat mig upp under många år till den positionen jag hade senast i företaget)......

 

Har sökt motsvarande tjänster men då duger inte min arbetslivserfarenhet om man inte har adekvat utbildning tyvärr......:ledsen:

 

Lönen på mitt eventuellt nya jobb blir blygsamt högre än den nuvarande men jag kommer bara pendla 3 mil om dagen jämfört med 16 mil idag......

 

"What to do"???

 

On 2022-02-07 at 19:22, skrev Kötthandlarn:

Kötthandlarn greppade bollarna idag och tog en ny chans.........

 

Fr.o.m. 28/3 har jag en ny arbetsgivare och jag måste säga att jag kände mig lättad efter beslutet.......:thumbsup:

Hade ångest först för att ge upp tryggheten men insåg att min nuvarande situation inte var hållbar på längre sikt.....🤬

Så nu kan det bara gå åt helvete efter detta (som den positiva människa jag är :rotfl:)........

 

On 2022-02-16 at 18:25, skrev Kötthandlarn:

Funderar på om jag sålde min själ till djävulen idag när jag skrev på? 😉

Nä, det blir nog bra, det måste det.🤩

16450322822084656954948099145828.thumb.jpg.83be2ef239a6c168d1127845f49ca445.jpg

 

Konstaterar att den här månaden kan gå till historien som en av de mest surrealistiska i mitt liv.........🤪

 

Det började egentligen i början av månaden (eller egentligen långt mycket tidigare) när jag insåg att jag bara måste bort från min nuvarande anställning fortare än kvickt för det duger inte längre med hur det fungerar (eller inte fungerar).......

 

Så jag började ta kontakt med tidigare chefer och bad dem skicka tjänstgöringsbetyg för att ev. kunna söka mig vidare.......

Mitt i allt detta, så dök ju det här erbjudandet upp från en kompis som jobbar på det företaget som jag har tackat ja till enligt ovan förra onsdagen....

Visst, det skulle inte bli ngn monsterlön men jag skulle iaf spara bränslekostnader à 16 mil/dag och jag skulle kunna få ngn form av befrielse från en anställning som inte var bra på ngt sätt (förutom möjligtvis tryggheten).......

 

Allt var frid och fröjd och jag var faktiskt nöjd med beslutet.....

 

Tills idag......

 

Då ringer en tidigare chef till mig när jag sitter i bilen på väg hem från jobbet.......

Blev förvånad, för det var ett tag sedan vi pratades vid senast......

Lite kallprat om diverse, då han plötsligt säger:

-"Jag skall vara konkret, jag vill att du kommer och jobbar för mig och det snarast"........

Jag: -"Men det är ju lika lång eller längre resväg till ditt företag som det är till mitt nuvarande jobb och det är inte så kul med den resvägen".....

Han: -"Har funderat på det och vi har ju en delägare i Göteborg, så om du jobbar två dagar i veckan här och tre dagar i veckan i Göteborg, så kanske det lockar mer. Vi skriver dig även i Göteborg som utgångspunkt, så när du åker hit får du göra avdrag för tjänsteresa och din lön kommer bli bra och dessutom så slösas din branschvana inte bort på ngt ställe där den inte behövs".......

 

Helt sinnessjukt surrealistiskt........

För ngn månad sedan kändes det som jag aldrig skulle komma bort och helt plötsligt så har jag två valmöjligheter.......:thumbsup:

Plötsligt händer det även för en gammel Kötthandlare......:giggle:

 

Har dåligt samvete för att jag skrivit på hos det andra företaget men det här känns som en "no brainer".......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

 

Konstaterar att den här månaden kan gå till historien som en av de mest surrealistiska i mitt liv.........🤪

 

Det började egentligen i början av månaden (eller egentligen långt mycket tidigare) när jag insåg att jag bara måste bort från min nuvarande anställning fortare än kvickt för det duger inte längre med hur det fungerar (eller inte fungerar).......

 

Så jag började ta kontakt med tidigare chefer och bad dem skicka tjänstgöringsbetyg för att ev. kunna söka mig vidare.......

Mitt i allt detta, så dök ju det här erbjudandet upp från en kompis som jobbar på det företaget som jag har tackat ja till enligt ovan förra onsdagen....

Visst, det skulle inte bli ngn monsterlön men jag skulle iaf spara bränslekostnader à 16 mil/dag och jag skulle kunna få ngn form av befrielse från en anställning som inte var bra på ngt sätt (förutom möjligtvis tryggheten).......

 

Allt var frid och fröjd och jag var faktiskt nöjd med beslutet.....

 

Tills idag......

 

Då ringer en tidigare chef till mig när jag sitter i bilen på väg hem från jobbet.......

Blev förvånad, för det var ett tag sedan vi pratades vid senast......

Lite kallprat om diverse, då han plötsligt säger:

-"Jag skall vara konkret, jag vill att du kommer och jobbar för mig och det snarast"........

Jag: -"Men det är ju lika lång eller längre resväg till ditt företag som det är till mitt nuvarande jobb och det är inte så kul med den resvägen".....

Han: -"Har funderat på det och vi har ju en delägare i Göteborg, så om du jobbar två dagar i veckan här och tre dagar i veckan i Göteborg, så kanske det lockar mer. Vi skriver dig även i Göteborg som utgångspunkt, så när du åker hit får du göra avdrag för tjänsteresa och din lön kommer bli bra och dessutom så slösas din branschvana inte bort på ngt ställe där den inte behövs".......

 

Helt sinnessjukt surrealistiskt........

För ngn månad sedan kändes det som jag aldrig skulle komma bort och helt plötsligt så har jag två valmöjligheter.......:thumbsup:

Plötsligt händer det även för en gammel Kötthandlare......:giggle:

 

Har dåligt samvete för att jag skrivit på hos det andra företaget men det här känns som en "no brainer".......

Grattis!

 

Vad som är rätt eller fel får du fundera ut själv. Har varit i samma sits tidigare och då slutade det med en tjänstebil för 500,000 kr inkl fritt drivmedel.

 

Tänk över situationen och spela din kort rätt. Lönen är inte allt. Resväg + förmåner kan väga mycket tyngre i det långa loppet.

 

Kul sits du hamnat i och lycka till vad du än väljer!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

 

Konstaterar att den här månaden kan gå till historien som en av de mest surrealistiska i mitt liv.........🤪

 

Det började egentligen i början av månaden (eller egentligen långt mycket tidigare) när jag insåg att jag bara måste bort från min nuvarande anställning fortare än kvickt för det duger inte längre med hur det fungerar (eller inte fungerar).......

 

Så jag började ta kontakt med tidigare chefer och bad dem skicka tjänstgöringsbetyg för att ev. kunna söka mig vidare.......

Mitt i allt detta, så dök ju det här erbjudandet upp från en kompis som jobbar på det företaget som jag har tackat ja till enligt ovan förra onsdagen....

Visst, det skulle inte bli ngn monsterlön men jag skulle iaf spara bränslekostnader à 16 mil/dag och jag skulle kunna få ngn form av befrielse från en anställning som inte var bra på ngt sätt (förutom möjligtvis tryggheten).......

 

Allt var frid och fröjd och jag var faktiskt nöjd med beslutet.....

 

Tills idag......

 

Då ringer en tidigare chef till mig när jag sitter i bilen på väg hem från jobbet.......

Blev förvånad, för det var ett tag sedan vi pratades vid senast......

Lite kallprat om diverse, då han plötsligt säger:

-"Jag skall vara konkret, jag vill att du kommer och jobbar för mig och det snarast"........

Jag: -"Men det är ju lika lång eller längre resväg till ditt företag som det är till mitt nuvarande jobb och det är inte så kul med den resvägen".....

Han: -"Har funderat på det och vi har ju en delägare i Göteborg, så om du jobbar två dagar i veckan här och tre dagar i veckan i Göteborg, så kanske det lockar mer. Vi skriver dig även i Göteborg som utgångspunkt, så när du åker hit får du göra avdrag för tjänsteresa och din lön kommer bli bra och dessutom så slösas din branschvana inte bort på ngt ställe där den inte behövs".......

 

Helt sinnessjukt surrealistiskt........

För ngn månad sedan kändes det som jag aldrig skulle komma bort och helt plötsligt så har jag två valmöjligheter.......:thumbsup:

Plötsligt händer det även för en gammel Kötthandlare......:giggle:

 

Har dåligt samvete för att jag skrivit på hos det andra företaget men det här känns som en "no brainer".......

Hej min vän.

Denna din tidigare chef. Jobbade du på hans företag tidigare eller är det ett nytt företag han startat?

Om det var hans företag - varför slutade du?

Om det inte var hans eget företag - hur var han som chef?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

 

Konstaterar att den här månaden kan gå till historien som en av de mest surrealistiska i mitt liv.........🤪

 

Det började egentligen i början av månaden (eller egentligen långt mycket tidigare) när jag insåg att jag bara måste bort från min nuvarande anställning fortare än kvickt för det duger inte längre med hur det fungerar (eller inte fungerar).......

 

Så jag började ta kontakt med tidigare chefer och bad dem skicka tjänstgöringsbetyg för att ev. kunna söka mig vidare.......

Mitt i allt detta, så dök ju det här erbjudandet upp från en kompis som jobbar på det företaget som jag har tackat ja till enligt ovan förra onsdagen....

Visst, det skulle inte bli ngn monsterlön men jag skulle iaf spara bränslekostnader à 16 mil/dag och jag skulle kunna få ngn form av befrielse från en anställning som inte var bra på ngt sätt (förutom möjligtvis tryggheten).......

 

Allt var frid och fröjd och jag var faktiskt nöjd med beslutet.....

 

Tills idag......

 

Då ringer en tidigare chef till mig när jag sitter i bilen på väg hem från jobbet.......

Blev förvånad, för det var ett tag sedan vi pratades vid senast......

Lite kallprat om diverse, då han plötsligt säger:

-"Jag skall vara konkret, jag vill att du kommer och jobbar för mig och det snarast"........

Jag: -"Men det är ju lika lång eller längre resväg till ditt företag som det är till mitt nuvarande jobb och det är inte så kul med den resvägen".....

Han: -"Har funderat på det och vi har ju en delägare i Göteborg, så om du jobbar två dagar i veckan här och tre dagar i veckan i Göteborg, så kanske det lockar mer. Vi skriver dig även i Göteborg som utgångspunkt, så när du åker hit får du göra avdrag för tjänsteresa och din lön kommer bli bra och dessutom så slösas din branschvana inte bort på ngt ställe där den inte behövs".......

 

Helt sinnessjukt surrealistiskt........

För ngn månad sedan kändes det som jag aldrig skulle komma bort och helt plötsligt så har jag två valmöjligheter.......:thumbsup:

Plötsligt händer det även för en gammel Kötthandlare......:giggle:

 

Har dåligt samvete för att jag skrivit på hos det andra företaget men det här känns som en "no brainer".......

Grattis. Och glöm inte bort att det absolut viktigaste i detta är att du gör dig själv lycklig och väljer det som är bäst för dig. Tänk inte på om du skapar problem eller sårar andra. Tänk bara på dig själv (för ingen annan gör det) !

 

Det är först när du själv är lycklig som du sedan kan göra andra lyckliga !

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som inte får knu måste ha stora problem, här sitter jag en gammal halvfett gubbe, på 2 timmar har det stannat 6 tjej och frågat jag är sugen😆 pratar om Pattaya

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Pappersarbete...

 

20220224_143619.jpg

Nytt pass... Så fick göra adress registrering först. Sedan förlängning... ca 20min för alltsammans. Smidigt nu när det inte är en massa turister i kö framför!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara gå till jobbet för att printa en sak

 

5EE88D7D-D112-4C48-8C6D-B45C1A46291A.thumb.jpeg.92d13dc6c7d4b1e15b11bbe105708ed4.jpeg

 

oj vilken otur dörren var låst, får nog känna på nästa dörr i stället

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
8 timmar sedan, skrev pust:

Den som inte får knu måste ha stora problem, här sitter jag en gammal halvfett gubbe, på 2 timmar har det stannat 6 tjej och frågat jag är sugen😆 pratar om Pattaya

 

 

En kompis till mig undrar var du sitter? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
23 timmar sedan, skrev Alarik:

Hej min vän.

Denna din tidigare chef. Jobbade du på hans företag tidigare eller är det ett nytt företag han startat?

Om det var hans företag - varför slutade du?

Om det inte var hans eget företag - hur var han som chef?

Tjenare!

 

Jag jobbade på hans familjeföretag (Dalsjöfors Kött) fr.o.m. 2004, där han under lång tid var min chef inom försäljningsorganisationen och sedan VD innan företaget såldes till KLS Ugglarps 2015.......

Jag slutade inte utan gick upp i den nya organisationen per automatik (och är ju kvar där än så länge)......

2019 slutade min tidigare chef för att "komma tillbaka till rötterna"......

Efter ett sabbatsår fick han en förfrågan från ett medelstort köttföretag om han ville bli VD där vilket han tackade ja till......

Det var lite som att komma tillbaka till den tiden då Dalsjöfors var lagom och inte så stort som det är idag inom KLS regi enligt honom själv (KLS huvudägare = Danish Crown)......

 

"Chefen" har jag alltid haft en bra kommunikation med och under den tiden vi arbetade tillsammans hade vi en tät dialog och ömsesidig respekt för varandras erfarenheter......

Även då han var VD för Dalsjöfors, så kunde jag alltid ringa honom och förklara mina idéer om ev. beslut som företaget gjorde och han lyssnade alltid.....

 

 

 

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Tjenare!

 

Jag jobbade på hans familjeföretag (Dalsjöfors Kött) fr.o.m. 2004, där han under lång tid var min chef inom försäljningsorganisationen och sedan VD innan företaget såldes till KLS Ugglarps 2015.......

Jag slutade inte utan gick upp i den nya organisationen per automatik (och är ju kvar där än så länge)......

2019 slutade min tidigare chef för att "komma tillbaka till rötterna"......

Efter ett sabbatsår fick han en förfrågan från ett medelstort köttföretag om han ville bli VD där vilket han tackade ja till......

Det var lite som att komma tillbaka till den tiden då Dalsjöfors var lagom och inte så stort som det är idag inom KLS regi enligt honom själv (KLS huvudägare = Danish Crown)......

 

"Chefen" har jag alltid haft en bra kommunikation med och under den tiden vi arbetade tillsammans hade vi en tät dialog och ömsesidig respekt för varandras erfarenheter......

Även då han var VD för Dalsjöfors, så kunde jag alltid ringa honom och förklara mina idéer om ev. beslut som företaget gjorde och han lyssnade alltid.....

Vilken anställning du än väljer så tror jag säkert att det finns förståelse för ditt val från dem du tackar nej till.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det pyssel i köket. Sjömansbiff och äkta Wienerschnitzel då den görs på kalvkött

20220225_114221.thumb.jpg.60d71b94832ae06e46ae7b8b4cf42c1e.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Tar en fredagsfika.😋

16457910885341910153815996723611.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Chrille Columbus:

Tar en fredagsfika.😋

16457910885341910153815996723611.jpg

Kaffe och ett hamburgerbröd aldrig sett förut men gott det också 👍😉

Link to comment
Dela på andra sajter

220225 får jag komma ihåg. (Annars får jag säkert äta upp det....senare)

Hände mycket idag.

Tredje gången gillt. Nu ska det väl bli bra...!

 

8CCB8C87-E1ED-41B0-BC66-4602FC1C4073.thumb.jpeg.278c0ce126899ae3f73b51ad9ae0d088.jpeg
 

 

C3AC484A-829C-431B-881C-7C2F565E8F08.thumb.jpeg.bd9f9576db7388c04174c3cec8743825.jpeg

 

F0F256B7-649C-4E93-B02A-2CCBBF30BDC4.thumb.jpeg.4928d222c5e40589d2eae6b9d859fac0.jpeg

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

220225 får jag komma ihåg. (Annars får jag säkert äta upp det....senare)

Hände mycket idag.

Tredje gången gillt. Nu ska det väl bli bra...!

 

8CCB8C87-E1ED-41B0-BC66-4602FC1C4073.thumb.jpeg.278c0ce126899ae3f73b51ad9ae0d088.jpeg
 

 

C3AC484A-829C-431B-881C-7C2F565E8F08.thumb.jpeg.bd9f9576db7388c04174c3cec8743825.jpeg

 

F0F256B7-649C-4E93-B02A-2CCBBF30BDC4.thumb.jpeg.4928d222c5e40589d2eae6b9d859fac0.jpeg

 

 

 

Sicken överraskning.  Stort grattis och vi önskar lycka och välgång till Er. 💞

Hoppas att få se paret på en ev träff i Uppsala. 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

07E06826-AC1E-4C6C-9B55-A0665DB9BD40.thumb.jpeg.87add78e0b10fb0f1958e13bc3e6f48f.jpeg

 

Tittar ut i från Balkongen och blir lite nervös 😬 😂 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Enis:

07E06826-AC1E-4C6C-9B55-A0665DB9BD40.thumb.jpeg.87add78e0b10fb0f1958e13bc3e6f48f.jpeg

 

Tittar ut i från Balkongen och blir lite nervös 😬 😂 

 

enis

Har du skaffat "Hemtjänst" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Livligt ställe.

Bilden är tagen kl 6 på morgonen,till och med i Pattaya är det lugnt på morgonen 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

220225 får jag komma ihåg. (Annars får jag säkert äta upp det....senare)

Hände mycket idag.

Tredje gången gillt. Nu ska det väl bli bra...!

 

8CCB8C87-E1ED-41B0-BC66-4602FC1C4073.thumb.jpeg.278c0ce126899ae3f73b51ad9ae0d088.jpeg
 

 

C3AC484A-829C-431B-881C-7C2F565E8F08.thumb.jpeg.bd9f9576db7388c04174c3cec8743825.jpeg

 

F0F256B7-649C-4E93-B02A-2CCBBF30BDC4.thumb.jpeg.4928d222c5e40589d2eae6b9d859fac0.jpeg

 

 

 

Stort grattis till er båda två! ❤️🌹🍾

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...