Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev FF:

Det blir kisel, men man vänta 1 år innan får behandla den.

 

     FF

Kommer att bli riktigt snyggt! 👍

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev 65Selander:

Har planerat 1v.

Hamburg fre-sön.

Berlin sön- tors.

Bamberg tors-sön.

Sedan blir det som man känner.

Kolla matchvikten innan du reser och efter. Brukar ske underverk med vikten efter en Tysklandssemester :-)

Favoritställen i Bamberg

Aecht Schlenkerla visserligen en turistfälla men gammalt ställe där rökölen serveras ur träfat ett måste att smaka. Öppnar tidigt så två rököl till frukost sitter bra.

Braueri Spezial härligt ställe som bryggt öl i 500 år. Rököl men inte lika kraftig smak som Schlenkerla. Deras lager ett måste. Tvärs över gatan ligger Fässla också gammalt ställe med bra öl.

Mahrs måste besökas deras Ungespunnet måste drickas på plats. Snett över gatan ligger Keesman ett trevligt ställe med god öl.

Finns ett par ställen på bergen med utsikt över Bamberg, Special Keller är ett av dem. Vet dock inte öppettiderna nu på hösten. Fin uppförsbacke som bränner lite kalorier.

Sedan finns det fler ställen i Bamberg som Grefenklau och Klosterbreau.

Sedan har de flesta samhällen utanför Bamberg ett eget bryggeri.

 

Saknar Bamberg :-) Trevlig resa.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
16 hours ago, ellim63 said:

 

Frugan "snoppar" chili..

 

DSCPDC_0001_BURST20200924171503392_COVER.thumb.JPG.a31e6ab74e411404490e3e1ebdca08d3.JPG

 

Och jag står vid spisen, potatis, lök, vitlök och örtkryddad lammkorv.. Några ägg hamnade också i stekpannan, det blev fantastiskt gott!

 

DSC_1743.thumb.JPG.7670815c47be64a0d4f5ac4990ac148f.JPG

 

DSC_1744.thumb.JPG.c984967f163fb138271ef37c7712082f.JPG

Verkar alltid finnas mycket mat hemma hos ellim63. Ser gott ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska skapa billigt väl-ljud

 

Audiofili per krona. 

Bästa shoppen om man vill prata med folk som bygger själva. 

 

20200925_111241.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Peolito said:

Kolla matchvikten innan du reser och efter. Brukar ske underverk med vikten efter en Tysklandssemester :-)

Favoritställen i Bamberg

Aecht Schlenkerla visserligen en turistfälla men gammalt ställe där rökölen serveras ur träfat ett måste att smaka. Öppnar tidigt så två rököl till frukost sitter bra.

Braueri Spezial härligt ställe som bryggt öl i 500 år. Rököl men inte lika kraftig smak som Schlenkerla. Deras lager ett måste. Tvärs över gatan ligger Fässla också gammalt ställe med bra öl.

Mahrs måste besökas deras Ungespunnet måste drickas på plats. Snett över gatan ligger Keesman ett trevligt ställe med god öl.

Finns ett par ställen på bergen med utsikt över Bamberg, Special Keller är ett av dem. Vet dock inte öppettiderna nu på hösten. Fin uppförsbacke som bränner lite kalorier.

Sedan finns det fler ställen i Bamberg som Grefenklau och Klosterbreau.

Sedan har de flesta samhällen utanför Bamberg ett eget bryggeri.

 

Saknar Bamberg :-) Trevlig resa.

 

Toppen tips och tack för det. Blir att hyra en cykel.

 

Det här med munkorg är inte roligt, vet att det stöts här på forumet.

 

Här är det bara att gilla läget

16010297412085027644672857731276.jpg

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom inte undan idag heller 🙂

IMG_20200925_163142.thumb.jpg.4a93157dd3bec8ea88159851eda0696a.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

När man inte kan ut och resa så får man ut och resa i fantasin

 

D9B9BFBD-07EE-4FA8-B5FC-165A662BD92A.thumb.jpeg.73465130af100992428601ccd5c8b0fa.jpeg

 

Goa.... nu kör vi

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollar på det som jag egentligen skulle ha kollat på igår, då det var premiär......

Men tröttheten satte sitt spår och jag somnade i soffan halvvägs in i dokumentären........:D

NOICE 40 år är underbart att SVT gör en dokumentär om......

Säga vad man vill om SVT:s totala vänstervridning men när de gör dokumentärer utan politisk agenda är de fullbordsproffs...:thumbsup:

Man har ju läst boken om NOICE men nu blev det väldigt mycket mer påtagligt vilken tragedi det blev till slut.......:ledsen:

Har en kompis som satt på samma behandlingshem som Freddie Hansson och han var tyvärr redan förlorad då men det var än värre med Hasse Carlsson.......

Hur som haver, så var NOICE det bandet som gjorde den största musikpåverkan på mig av de svenska band om slog igenom då.....

Gyllene Tider blev väl störst om man ser till alla nostalgikonserter men musikaliskt sett, så var NOICE ljusår före.......❤️

image.thumb.png.4fb2713c80b4e8cd919453574d75b89f.png

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Kollar på det som jag egentligen skulle ha kollat på igår, då det var premiär......

Men tröttheten satte sitt spår och jag somnade i soffan halvvägs in i dokumentären........:D

NOICE 40 år är underbart att SVT gör en dokumentär om......

Säga vad man vill om SVT:s totala vänstervridning men när de gör dokumentärer utan politisk agenda är de fullbordsproffs...:thumbsup:

Man har ju läst boken om NOICE men nu blev det väldigt mycket mer påtagligt vilken tragedi det blev till slut.......:ledsen:

Har en kompis som satt på samma behandlingshem som Freddie Hansson och han var tyvärr redan förlorad då men det var än värre med Hasse Carlsson.......

Hur som haver, så var NOICE det bandet som gjorde den största musikpåverkan på mig av de svenska band om slog igenom då.....

Gyllene Tider blev väl störst om man ser till alla nostalgikonserter men musikaliskt sett, så var NOICE ljusår före.......❤️

image.thumb.png.4fb2713c80b4e8cd919453574d75b89f.png

Helt ok program av SVT. Dom kan nog inte vinkla det på något annat sätt. Växte upp i grannkommunen och kan säga att dom var väl inte så mycket värre än några andra på den tiden, förutom att dom var jäkligt duktiga på musik och skrev bra texter som verkligen fastnade i ens inre och kan fortfarande göra mig tårögd när jag tänker på hur äkta dom var, till skillnad mot Gyllene Tider.

 

Tragiskt är det i alla fall för F&H som gick ett steg för långt och aldrig kunde anpassa sig till ett normalt liv igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Risifrutti:

Helt ok program av SVT. Dom kan nog inte vinkla det på något annat sätt. Växte upp i grannkommunen och kan säga att dom var väl inte så mycket värre än några andra på den tiden, förutom att dom var jäkligt duktiga på musik och skrev bra texter som verkligen fastnade i ens inre och kan fortfarande göra mig tårögd när jag tänker på hur äkta dom var, till skillnad mot Gyllene Tider.

 

Tragiskt är det i alla fall för F&H som gick ett steg för långt och aldrig kunde anpassa sig till ett normalt liv igen.

Kärlek..........❤️

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Kärlek..........❤️

Tyvärr så såg dom inte allvarlet i den här låten, utan trummade på i ungdomens odödliga tempo.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Kollar på det som jag egentligen skulle ha kollat på igår, då det var premiär......

Men tröttheten satte sitt spår och jag somnade i soffan halvvägs in i dokumentären........:D

NOICE 40 år är underbart att SVT gör en dokumentär om......

Säga vad man vill om SVT:s totala vänstervridning men när de gör dokumentärer utan politisk agenda är de fullbordsproffs...:thumbsup:

Man har ju läst boken om NOICE men nu blev det väldigt mycket mer påtagligt vilken tragedi det blev till slut.......:ledsen:

Har en kompis som satt på samma behandlingshem som Freddie Hansson och han var tyvärr redan förlorad då men det var än värre med Hasse Carlsson.......

Hur som haver, så var NOICE det bandet som gjorde den största musikpåverkan på mig av de svenska band om slog igenom då.....

Gyllene Tider blev väl störst om man ser till alla nostalgikonserter men musikaliskt sett, så var NOICE ljusår före.......❤️

image.thumb.png.4fb2713c80b4e8cd919453574d75b89f.png

 

Det var en bra dokumentär .... spännande men samtidigt deprimerande över hur det slutade.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter frulle efter att ha kört gumman till ett regnigt torg

IMG_20200926_091038.thumb.jpg.6a0dd5c71d04d7d93bfa6681a08369c7.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_8906.thumb.JPG.7dc28085122687a151d28f09cbfb8f64.JPGEfter mycket testande så fick jag ihop tre hjul till motorcykeln nästa blir att göra framgaffeln 

 

IMG_8902.thumb.JPG.d946689f34f90d29081e3d1bbeae6331.JPGIMG_8904.thumb.JPG.db053822e42f439750099c0e19c719e0.JPG

Ändrades av Tapani
Link to comment
Dela på andra sajter

Steker bacon (vad annars😉) som skall bli till ngn form av middag idag...

Tänker mig typ ingredienserna till en Flygande Jakob fast man "görar" ihop det så det blir "ätamedskedmatidjuptallrik"........😂

IMG_20200926_191151.thumb.jpg.c6b0cb4ebd504f9e826aa43568917116.jpg

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Enis:

7FFC2654-0794-4155-AD02-6170752640C5.thumb.jpeg.3a9fb143d999eba48404e862a1b72b9a.jpeg

 

brölopp i bråviken
 

enis

 

 

Ser ju muntert ut, minst 3 som pillar på mobilen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...