Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Broskan:

Ja då var det dags att lämna Manila ner till Davao.

20190331_123632.jpg.708985ababdf521b83652fac79bec8d7.jpg

 

//Broskan

Jäklar vad du fladdrar och far! 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Sitter på Sukhumvit Soi 18 och Cajutan, fick en skitful topbox monterad på Forzan, tyvärr behöver jag denna när jag åker upp till Sawang Dean Din nästa lördag för några dagars semester (jobbar på Songkran, "gör" poppis hos frugan, NOT!). Toppboxen kommer INTE att sitta på mer än nödvändigt.

 

20190331_121238.jpg.7d8f27a7e7ce86d3f9c1782b88379684.jpg

 

Inte är det vackert!!

 

20190331_114434.jpg.3d2318a5f0e0c23f2ae02bcfe45bfc69.jpg

 

Tog mig en Toast Skagen till förrätt, god. :)

20190331_115740.jpg.e4d3c76e8bda488286a86619e1b19ba8.jpg

 

Klassiker köttbullar och mos.

 

20190331_120934.jpg.bae8d2cc77c9958d4a35aa2a48e07567.jpg

 

Och en kaffe.

 

Nu dags att betala, köpte 14 Snus..  Eller alla dom hade i lager med Licorice taste.

20190331_122010.jpg.a2be7292fce505149b9abec233350e20.jpg

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Topbox är livsfarligt! 

Om du så bara krockar i 10km/h kommer den flygande å väger 100kg+... då är din ryggen av!

 

Har en vän i Götet som låg på Sahlgrenska i 3 månader efter mc-olycka. Körde i sidan på en bil som inte såg honom och lämnade företräde. 

 

Hade det inte varit för hans topbox hade han gått från olyckan med skrapsår och blåmärken.

 

Han kör hoj igen. Men aldrig mer topbox! Ryggsäck och väska på tanken kör han med nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev ellim63:

Jäklar vad du fladdrar och far! 

 

Det e bara vi som inte har 100 mille på bönken som stannar hemma, men till Götlaborg skall man nog ta sig i höst!:oh: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 timmar sedan, skrev ellim63:

Jäklar vad du fladdrar och far! 

 

Det är väl därför han kallar sig Broskan.😉

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Live and direct.

Låter några andra tvätta min bil.....

Mycket bekvämt......👏🙋

IMG_20190331_103418.jpg.dec230b3ef74f6733dbf9263090c39bf.jpg

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

 

Topbox är livsfarligt! 

Om du så bara krockar i 10km/h kommer den flygande å väger 100kg+... då är din ryggen av!

 

Har en vän i Götet som låg på Sahlgrenska i 3 månader efter mc-olycka. Körde i sidan på en bil som inte såg honom och lämnade företräde. 

 

Hade det inte varit för hans topbox hade han gått från olyckan med skrapsår och blåmärken.

 

Han kör hoj igen. Men aldrig mer topbox! Ryggsäck och väska på tanken kör han med nu. 

Hej Samet :)

 

Otur med din kompis, och MC är helt klart inte det säkraste fortskaffningsmedlet och speciellt inte i Thailand.

 

Det som kommer att ligga i toppboxen är bara fem ombyten kläder, tandborste, deodorant och rakapparat. Enligt Givi's instruktionsbok är max last 3 Kg och det 

väger inte ombytena på långa vägar. Jag har bara haft toppbox en gång tidigare och vill aldrig lasta något som väger mer än "luft" i toppboxen, inte för vad din kompis råkade ut för utan mera att tyngdpunkten blir hög.

 

Uppskattar din varning, nu skall jag inte vara dumdristig. Men har en riktigt hjälm (Shoei Neotec 2), Dainese jacka med C E godkända skydd inkl ryggskydd och riktiga Alpinestar handskar också C E godkända. Men åker med vanliga jeans och Crocs så där fallerar jag å det grövsta . "crazy"

 

Ryggsäck är inte heller ofarligt då du kan få rotationsskador på ryggraden vid ett "oturligt" fall.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl därför han kallar sig Broskan.[emoji6]
Stabil götet nivå.
En får tacka.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev Nicholas:

Stabil götet nivå.
En får tacka.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Ha ha ha, jag var änna lite orolig precis efter jag lagt ut det att ingen skulle fatta Götetnivån........:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev samet:

 

Topbox är livsfarligt! 

Om du så bara krockar i 10km/h kommer den flygande å väger 100kg+... då är din ryggen av!

 

Har en vän i Götet som låg på Sahlgrenska i 3 månader efter mc-olycka. Körde i sidan på en bil som inte såg honom och lämnade företräde. 

 

Hade det inte varit för hans topbox hade han gått från olyckan med skrapsår och blåmärken.

 

Han kör hoj igen. Men aldrig mer topbox! Ryggsäck och väska på tanken kör han med nu. 

Hej Samet :)

 

Fasen kom just på, i ett tidigare liv och på en annan del av Världen så har jag ju faktiskt jobbat med motorcyklar. 10 år.. 

 

Tävlade också i Roadracing körde Yamaha 350 cup och 250 cc (Yamaha TZ 250), och bara för att du "jäklades så läggar jag in länk... Lyssna!! TZ250!!

 

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej Samet :)

 

Fasen kom just på, i ett tidigare liv och på en annan del av Världen så har jag ju faktiskt jobbat med motorcyklar. 10 år.. 

 

Tävlade också i Roadracing körde Yamaha 350 cup och 250 cc (Yamaha TZ 250), och bara för att du "jäklades så läggar jag in länk... Lyssna!! TZ250!!

 

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Roligt! Men ännu farligare. Kollega i Norge kraschade under race på Gelleråsen. Sjukskriven mer än ett år. Punkterad lunga, sprucken mjälte och typ 15 benbrott. 

 

Men tror du inte dåren köpte sig en helt ny Ducati värstinghoj första sommaren efter rehaben... 

 

Det är nått allvarligt fel i huvudet på dem som kör roadracing...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev samet:

Roligt! Men ännu farligare. Kollega i Norge kraschade under race på Gelleråsen. Sjukskriven mer än ett år. Punkterad lunga, sprucken mjälte och typ 15 benbrott. 

 

Men tror du inte dåren köpte sig en helt ny Ducati värstinghoj första sommaren efter rehaben... 

 

Det är nått allvarligt fel i huvudet på dem som kör roadracing...

Hej Samet :)

 

Jag har aldrig, och kommer aldrig påstå att jag är frisk i huvudet ;) 

 

Men känslan, 2-taks ljudet, lukten från Castrol R oljan, blyad 120 Oktan race bensin från BP, söderslagna knäskålar på curbs, varvrekord på Karlskoga. Sen som grädde på moset så hade man brudar som "sprang efter en". 

 

Den enda som springer efter mig idag är den förbannade kackerlackan som kommer upp ur golvbrunnen när jag sätter på duschen, vet inte allt jag hällt ner men fanskapet ger sig inte eller ens dör.

 

Ha en kanonbra F1 kväll!

:wai:  

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej Samet :)

 

Jag har aldrig, och kommer aldrig påstå att jag är frisk i huvudet ;) 

 

Men känslan, 2-taks ljudet, lukten från Castrol R oljan, blyad 120 Oktan race bensin från BP, söderslagna knäskålar på curbs, varvrekord på Karlskoga. Sen som grädde på moset så hade man brudar som "sprang efter en". 

 

Den enda som springer efter mig idag är den förbannade kackerlackan som kommer upp ur golvbrunnen när jag sätter på duschen, vet inte allt jag hällt ner men fanskapet ger sig inte eller ens dör.

 

Ha en kanonbra F1 kväll!

:wai:  

Du har inte testat "Chaindrite" mot kackerlackan? https://www.toagroup.com/en/product/product-details?url=chaindrite-1

 

Hyrde ett hus under tiden vi renoverade och byggde till vårt.

Såg några kackerlackor på golvet i köket (huset hade stått tomt ett par år)...

Sprejade ner Chaindrite i alla golvbrunnar och bakom skåp i hela huset, sen lämnade jag kåken ett dygn.

När vi kom in nästa dag låg det säkert 100 döda kackerlackor, mest kring golvbrunnarna men vi hade inga problem med dem under de 2 månader vi bodde där!

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Rapar gott efter dagens lunch!

 

Frugan köpte en "Torkmaskin" på loppis igår, trodde hon...

En Tefal, skall väl vara hyfsade prylar?

Bara det att det var ungefär raka motsatsen till vad hon tänkte sej, en "Steam Cuisine 700" ;)

teal.jpg.745036c4da1eb35adca78f5814d0901f.jpg

Så nu har vi käkat ångkokta Dumplings av alla de slag, smaskens!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tommy:

Du har inte testat "Chaindrite" mot kackerlackan? https://www.toagroup.com/en/product/product-details?url=chaindrite-1

 

Hyrde ett hus under tiden vi renoverade och byggde till vårt.

Såg några kackerlackor på golvet i köket (huset hade stått tomt ett par år)...

Sprejade ner Chaindrite i alla golvbrunnar och bakom skåp i hela huset, sen lämnade jag kåken ett dygn.

När vi kom in nästa dag låg det säkert 100 döda kackerlackor, mest kring golvbrunnarna men vi hade inga problem med dem under de 2 månader vi bodde där!

 

MVH

Hej Tommy :)

 

Börjar nästan få lite hatkärlek till denna kackerlacka, så vet inte om jag vill döda hen (har inte konstaterat kön ännu). Hen kanske äter upp vad som försvinner från min lekamen under duschningen, och kanske gör mer nytta än skada. Och ja, det är samma hen varje morgon.

 

Ha en kanonbra F1 söndag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Fullt upp idag.........

Vårtvätt på bilen först (fast det var ju inte så jobbigt :giggle:).........

Tidecar gjorde ett bra jobb igen........

Avfettning, högtryckstvätt, handtvätt med schamponering, avspolning, glansvax (nåja), avspolning och torkning...........

Därefter interiör tvätt i form av dörrsfalser, fönsterputs, dammsugning, rengöring av instrumentpanel & dörrspeglar samt rengöring av golvmattorna......

Allt för det facila priset av 480:- ..........:thumbsup:

 

Nu håller man på med lunchlådegryta.........

Dags att fylla på förrådet i frysen helt enkelt samt att rensa ut lite gammalt från den samma.........

Zucchini, selleri, morötter, gul lök, vitlök & varmrökt sidfläsk inhandlades färskt idag medans jag hade lite fin entrecote i frysen som börjar ticka i datum samt en påse nötfärs...........

DSCN1724.JPG.8c6383561d58439f8258cff71081f256.JPG

 

 

Har fräst entrecotegrytbitarna samt nötfärsen med chiliflakes, timjan & oregano........

DSCN1725.JPG.55c48f08c36b1e4d89de1148fd424f0e.JPG

 

 

Nu är det dags för kaninfodret att få sig en omgång..........

DSCN1726.JPG.9c0d9267e6edacd0008986980d1ac28a.JPG

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kollar på rally Corsika.  Tre dar i full fart och ca 10000 kurvor.  Hej å hå vad det går 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Projekt nr. 3 idag var att grädda en hemmalagad pizza enligt den sentimentala vägen (fast degen var "pre-cooked")....

 

 

Min första pizza jag någonsin åt var en Venezia (kärt barn har många namn: Venezia, Veneziana, Al Tonno etc:) från "Pizzaservice" på "Lilla Torget" i södra Kortedala och än idag så älskar jag den........:thumbsup:

 

Dags för den sentimentala vägen............

DSCN1727.JPG.16f74f2a8f51a2ab4701e98dd283addf.JPG

 

 

Ost skall vara i botten på en pizza, annars är det en varm macka..........:giggle:

DSCN1728.JPG.8d333b75de9d86142eff17c711e1e2eb.JPG

 

 

Sedan skall det på skinka & tonfisk samt in i ugnen..........

DSCN1729.JPG.3967ac7263db57b65282ea7b1781c199.JPG

 

DSCN1730.JPG.94d7be4474c7bbe07acb3399801d979f.JPG

 

 

Hoppas det blir en tripp tillbaka till barndomen.........:nyam:  :thumbsup:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Projekt nr. 3 idag var att grädda en hemmalagad pizza enligt den sentimentala vägen (fast degen var "pre-cooked")....

 

 

Min första pizza jag någonsin åt var en Venezia (kärt barn har många namn: Venezia, Veneziana, Al Tonno etc:) från "Pizzaservice" på "Lilla Torget" i södra Kortedala och än idag så älskar jag den........:thumbsup:

 

Dags för den sentimentala vägen............

DSCN1727.JPG.16f74f2a8f51a2ab4701e98dd283addf.JPG

 

 

Ost skall vara i botten på en pizza, annars är det en varm macka..........:giggle:

DSCN1728.JPG.8d333b75de9d86142eff17c711e1e2eb.JPG

 

 

Sedan skall det på skinka & tonfisk samt in i ugnen..........

DSCN1729.JPG.3967ac7263db57b65282ea7b1781c199.JPG

 

DSCN1730.JPG.94d7be4474c7bbe07acb3399801d979f.JPG

 

 

Hoppas det blir en tripp tillbaka till barndomen.........:nyam:  :thumbsup:

 

Har denna i arbetsbilen.

 

 

IMG_20190331_190415.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Gött som satan.........:thumbsup:

DSCN1731.JPG.fdaf2b10dc43d7bcabacc6279e8d4b34.JPG

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
20 minuter sedan, skrev BanFang:

Har denna i arbetsbilen.

 

 

IMG_20190331_190415.jpg

 

Fan, nu blev man sentimental på riktigt...........:nyam:

Fast nu för tiden är det knappast italienare som driver restaurangen........

 

Under pizzerian i sutterängplanet med Kalendervägen hos Jane klippte jag mig också på den tiden........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Fan, nu blev man sentimental på riktigt...........:nyam:

Fast nu för tiden är det knappast italienare som driver restaurangen........

 

Under pizzerian i sutterängplanet med Kalendervägen hos Jane klippte jag mig också på den tiden........

Nä det är greken Alex som driver den. Det har han gjort i över 30 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...