Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

HuaHindinnge
13 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Har du stekt deras lågpriskött i stekpanna? Jag t.ex köper en entrecote på 978gram och ansar och skivar den till 8st skivor.

Sen drar jag på pannan till MAX för att bryna var dida, sen steker jag på något svagare värme dem 2 och 2 och får ösa ut vatten ur stekpannan mellan varje varv.

Medans kött köpt på ICA Ekängen som har stans bästa och närproducerat med samma storlek (ca 1kg och 8st biffar) och jag aldrig behöver ösa ur pannan,tvärtom jag för ösa i smör...........var i ligger skillnaden?

Det ena är färskt och saftigt.

Det andra är gammalt och tort.

😁

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Har du stekt deras lågpriskött i stekpanna? Jag t.ex köper en entrecote på 978gram och ansar och skivar den till 8st skivor.

Sen drar jag på pannan till MAX för att bryna var dida, sen steker jag på något svagare värme dem 2 och 2 och får ösa ut vatten ur stekpannan mellan varje varv.

Medans kött köpt på ICA Ekängen som har stans bästa och närproducerat med samma storlek (ca 1kg och 8st biffar) och jag aldrig behöver ösa ur pannan,tvärtom jag för ösa i smör...........var i ligger skillnaden?

Har nog endast köpt Gris

 

och det har blivit grytor, kolgrill, friterade revbensspjäll med vitlök å så.... inget stekt vad jag kan komma på.

 

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Det ena är färskt och saftigt.

Det andra är gammalt och tort.

😁

Jag tror faktist du ligger nära sanningen, dyra lagerplatser i kylrum mm.

Ett kött jag kan reka i min närhet är det ute i Hallstahammar(minns inte vad de heter, men slaktarn med köttbod och känd i 10mils radie)) men han cyklande Hippien med Pink Floyd i lurarna lär väl bo nära och veta vad de heter.

De har kanonkött varje gång, aldrig blivit fel på 30år, kvalitet!  lite dyrare men MYCKET bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för upprepning,

Bad med damen närvarande, selfie all the time!FD5A6050-0A46-4071-8BA9-9292928FFDF9.thumb.jpeg.10479d966580db771cdc8da8ea935e49.jpeg567470DF-0A76-4D86-B26A-2BF2A0FA64A7.thumb.jpeg.5c5151dbbbd4873bbe6213f8142fdb59.jpegEn kalll i bastun , perkele vad gott!FB76E239-E98C-488F-94F7-535DE03C4D25.thumb.jpeg.27748645bb1ee23a75369da8d2e4ec07.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

På väg till Wat sing stopp på Amazon
Jag tar kaffe resten äter.

14d1440fa41434b58515a2cbb0693f99.jpg

Här är vi.

50fafafdf40ccc30e96986ddbacc4718.jpg



Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket på g kring stugan. Så jag drog iväg på tvätt med Kaffe.2a1dd6439027a093a9ba946d579ed759.jpg0716d172a8ae32c8c2e1f4988877397f.jpg324b57bba41434fe38105d27340408d6.jpg33ab3d7869c9a8462d61bc94205ac0a9.jpgfeb063678922234dfbd322d32d10f845.jpg139ad4c0f8cf2da99174b8d61b1fd8e9.jpgaee4e18b6cd14578b5e4eeed46400577.jpge649f266a3abe838e57f38e0bdb069e5.jpg3f214ae53a4852dd70e01a5157b96895.jpg

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Jag tror faktist du ligger nära sanningen, dyra lagerplatser i kylrum mm.

Ett kött jag kan reka i min närhet är det ute i Hallstahammar(minns inte vad de heter, men slaktarn med köttbod och känd i 10mils radie)) men han cyklande Hippien med Pink Floyd i lurarna lär väl bo nära och veta vad de heter.

De har kanonkött varje gång, aldrig blivit fel på 30år, kvalitet!  lite dyrare men MYCKET bättre.

Åsby kött och vilt kanske, köpte några fina bitar entrecote där när vi besökte handelsträdgården i närheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
9 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Jag tror faktist du ligger nära sanningen, dyra lagerplatser i kylrum mm.

Ett kött jag kan reka i min närhet är det ute i Hallstahammar(minns inte vad de heter, men slaktarn med köttbod och känd i 10mils radie)) men han cyklande Hippien med Pink Floyd i lurarna lär väl bo nära och veta vad de heter.

De har kanonkött varje gång, aldrig blivit fel på 30år, kvalitet!  lite dyrare men MYCKET bättre.

 

2 timmar sedan, skrev ellim63:

Åsby kött och vilt kanske, köpte några fina bitar entrecote där när vi besökte handelsträdgården i närheten.

 

Jajamänsan ... Åsby Kött Och Vilt heter det .... och där brukar man dreglandes stå framför disken och välja och vraka bland alla godsaker  :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jag skulle kunna skriva en hel avhandling på hur nötkött påverkas av uppfödning, lagring, tid mellan slakt och kampanj etc. men orkar inte nu........

Det är liksom inte rostfri skruv vi jobbar med utan varje enskilt nötdjur har sin egen egenskap, precis som människor i fettsammansättning, rörelseschema etc........

 

Denna kampanjen känner jag dock till då jag planerar alla kampanjer i Sverige som levereras från oss (KLS/Dalsjöfors)...........

Ursprungligen sade jag nej till denna kampanj (trots Hemköps dispens för leveransdagar) då jag ansåg att tiden för kyllagring fram till leverans i kampanjvecka var alldeles för lång och det skulle bli alldeles för mycket vätska i köttet generellt sett.........

 

Många konsumenter anklagar oss i köttbranschen för allt mellan Cavemans upplevelser (ingen attack till dig, men värdefull information) till att vi lurar folk med insprutat lakemedel i kött för att minska kostnaden........

Vill påpeka att det är inte vi seriösa som önskar detta utan krav vi ha fått på oss från handeln hur vi kan utveckla billigare produkter för att locka mer folk till butikerna........

Ärlighet varar längst så sa alltid min mor till mig. Kötthandlarn, tack för din uppriktighet och din ärliga text.

Uppskattas av mig som konsument och köttälskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev svampen:

Var till Handlarn vart en Lotto ochså 💰 ?

IMG_20190105_145442.jpg

Har du köpt en fiskmås(08)? ja de som för liv och skitar ner som en gotlänning sa

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Har du köpt en fiskmås(08)? ja de som för liv och skitar ner som en gotlänning sa

?????????????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev svampen:

?????????????

Ja krögaren i Visby sa ju det, 08:or är som fiskmåsar, de bara skriker och skitar ner.

Och din lott du valt slutar ju på 08 :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Har du stekt deras lågpriskött i stekpanna? Jag t.ex köper en entrecote på 978gram och ansar och skivar den till 8st skivor.

Sen drar jag på pannan till MAX för att bryna var dida, sen steker jag på något svagare värme dem 2 och 2 och får ösa ut vatten ur stekpannan mellan varje varv.

Medans kött köpt på ICA Ekängen som har stans bästa och närproducerat med samma storlek (ca 1kg och 8st biffar) och jag aldrig behöver ösa ur pannan,tvärtom jag för ösa i smör...........var i ligger skillnaden?

Hallojj Cavemannen

 

Kan bara hålla med dig. Ica Ekängen har riktigt bra kött.

 

Trevlig lördag/NorLyx

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev ellim63:

Åsby kött och vilt kanske, köpte några fina bitar entrecote där när vi besökte handelsträdgården i närheten.

Kan detta vara något för er som bor på slätta

http://www.borstorp.se/notkott/

 

och detta ställe för nollåttor där skaparen av Vad åt ni idag tråden handlade ofta

http://www.percys.se/

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

 

 

Jajamänsan ... Åsby Kött Och Vilt heter det .... och där brukar man dreglandes stå framför disken och välja och vraka bland alla godsaker  :D

De har jäkligt bra korv också, jag vet dock ej om de gör den själva.

Men en korvlåda på 5 eller 10kg inför grillsäsongen är en succe varje år

Link to comment
Dela på andra sajter

6gUbcJtcgqrnCCXKsVhgnacWMy3RRcv1oFuwf8Kug6vZjhmeH62yiiViURbPaJ6qN53UsQ.jpeg.a435a9de3625499c7164cee78aef233f.jpeg

 

Upptäcker just att snuset kommer att ta slut, pga att allt tagit en jävla tid här i Hargshamn.....15km till Östhammar/Hallstavik.......

Nu blir det till att ransonera....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
14 minuter sedan, skrev Cavemannen:

De har jäkligt bra korv också, jag vet dock ej om de gör den själva.

Men en korvlåda på 5 eller 10kg inför grillsäsongen är en succe varje år

Jo korvarna är ochså egentillverkade...till och med pölsa som jag normalt aldrig stoppar i mig gör dom riktigt bra...tog faktiskt en lov förbi där i morse 

 

20190105_110628.thumb.jpg.bbdb0d1a6ad83c0faffea41f1790131c.jpg20190105_110634.thumb.jpg.a62abbe36c08c92047c6c6fef6a426db.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

6gUbcJtcgqrnCCXKsVhgnacWMy3RRcv1oFuwf8Kug6vZjhmeH62yiiViURbPaJ6qN53UsQ.jpeg.a435a9de3625499c7164cee78aef233f.jpeg

 

Upptäcker just att snuset kommer att ta slut, pga att allt tagit en jävla tid här i Hargshamn.....15km till Östhammar/Hallstavik.......

Nu blir det till att ransonera....

Stoppa ett par hundringar i fickan på en av matroserna och ge han en cykel och en tom dosa och peka framåt och säg same same.

Men då kanske du bryter mot arbetsmiljölagen :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Stoppa ett par hundringar i fickan på en av matroserna och ge han en cykel och en tom dosa och peka framåt och säg same same.

Men då kanske du bryter mot arbetsmiljölagen :D 

Har redan försökt, men hinner inte, vore försmädligt att tappa bort någon stackare också.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

6gUbcJtcgqrnCCXKsVhgnacWMy3RRcv1oFuwf8Kug6vZjhmeH62yiiViURbPaJ6qN53UsQ.jpeg.a435a9de3625499c7164cee78aef233f.jpeg

 

Upptäcker just att snuset kommer att ta slut, pga att allt tagit en jävla tid här i Hargshamn.....15km till Östhammar/Hallstavik.......

Nu blir det till att ransonera....

Det är helt värdelöst att vara slav under nikotinet. Jag började snusa när jag va typ 13. Sen blev det att man började röka istället på äldre dar. För ca 2år sedan slutade jag med all nikotin. Men i somras blev det återfall på rökningen. Men för 2mån sen när jag åkte på en halsfluss så tänkte jag att nu får det vara slut på nikotin. Det har funkat bra och man märker faktiskt en skillnad i måendet:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev jlh66:

Det är helt värdelöst att vara slav under nikotinet. Jag började snusa när jag va typ 13. Sen blev det att man började röka istället på äldre dar. För ca 2år sedan slutade jag med all nikotin. Men i somras blev det återfall på rökningen. Men för 2mån sen när jag åkte på en halsfluss så tänkte jag att nu får det vara slut på nikotin. Det har funkat bra och man märker faktiskt en skillnad i måendet:wai:

Samma här, jag var 12-13 när de äldre grabbarna efter en brottarträning la in en snus, jag ville ju vara lika tuff som dem.

Numera gör jag mitt eget snus och har alltid minst 1/2 kg liggandes innan jag sätter en ny sats :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har redan försökt, men hinner inte, vore försmädligt att tappa bort någon stackare också.

Du borde slappna av lite, kanske börja med Yoga :D hahahahahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...