Jump to content
IGNORERAD

Nervsjuk resenär!


MangeUdon

Recommended Posts

Frugans gamla rumskompis från skoltiden, som varit på ett första 3 mån besök hos sin norska pojkvän i Bergen blev fast på hemresan (med Lufthansa?). Hon fick tillbringa 1 natt i Köpenhamn, 1 natt i Frankfurt, 1 natt i Singapore innan dom slutligen flög henne till Koh Samui med Bangkok airways. Och därifrån så får hon ta sig på egen bekostnad hem till Surin 150 mil bort.

Hon landade 0300 i natt, lokal tid, och ska försöka få ett flyg till U-tapao, alternativt ta båt/buss/buss dom 150 milen som återstår.

Lite småtung resa när man efter 4 dygn fortfarande har kvar ca 150 mil att i värsta fall ta sig land/sjövägen hela sträckan. Och det inträffade på hennes första resa utomlands. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MangeUdon

    7

  • Baa

    4

  • Kim

    3

  • L64

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag vet inte om det ar nagon pa vag mot Udontrakten men horde just fran en "vanligvis valunderrattad kalla" att Udon airport skall oppnas for internationellt flyg, fran var vet jag dock ej annu. Det flogs ju tidigare pa SIN och Kina sa det ligger val bra till igen om sa skulle bli fallet. Kanske lont att kolla vidare for ev. Udonresenarer.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Frugans gamla rumskompis från skoltiden, som varit på ett första 3 mån besök hos sin norska pojkvän i Bergen blev fast på hemresan (med Lufthansa?). Hon fick tillbringa 1 natt i Köpenhamn, 1 natt i Frankfurt, 1 natt i Singapore innan dom slutligen flög henne till Koh Samui med Bangkok airways. Och därifrån så får hon ta sig på egen bekostnad hem till Surin 150 mil bort.

Hon landade 0300 i natt, lokal tid, och ska försöka få ett flyg till U-tapao, alternativt ta båt/buss/buss dom 150 milen som återstår.

Lite småtung resa när man efter 4 dygn fortfarande har kvar ca 150 mil att i värsta fall ta sig land/sjövägen hela sträckan. Och det inträffade på hennes första resa utomlands. :)

Hårda bud där Kim! Hon lär väl inte resa utanför Surin igen...

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om du ska kliva ur det internationella området på flygplatsen så behöver du visum, oavsett anledning. Så det spelar förstås ingen roll om du säger att du tänkt ta bussen/taxi direkt till Thailand.

Oki tack för svaret Kim,bara tänkte att har man typ en bussbiljett som visar att man ska lämna landet så kanske slipper man visa.Men då ska man kanske passa på o ta en runda runt o se lite av stan då om man ändå måste fixa visum. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter nu på ett hotellrum i Saigon :great:

Okej,jag hade väl egentligen velat sitta i huset i Udonthani, men nu är ju läget som det är.

Jag ska verkligen inte klaga, utan är mycket glad över att  vi lyckades boka om våra biljetter till Saigon istället för att skjuta på resan, eller eventuellt få pengarna tillbaka.

Nu ska vi passa på att utforska vietnamn några dagar, sedan bär det av mot Laos och vidare mot Udonthani.

Vi har ett flyg bokat till Bangkok från Saigon på torsdag, men det är nog kört. Så det får bli flyget via Hanoi-vientianne istället misstänker jag.

Hoppas det förbannade strulet i Bangkok löser sig snart så alla ni andra som sitter med biljetter kan komma ner ordentligt!

hälsningar/

www.mangeudon.se (som nu har nerverna under kontroll)

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sitter nu på ett hotellrum i Saigon :great:

Okej,jag hade väl egentligen velat sitta i huset i Udonthani, men nu är ju läget som det är.

Jag ska verkligen inte klaga, utan är mycket glad över att  vi lyckades boka om våra biljetter till Saigon istället för att skjuta på resan, eller eventuellt få pengarna tillbaka.

Nu ska vi passa på att utforska vietnamn några dagar, sedan bär det av mot Laos och vidare mot Udonthani.

Vi har ett flyg bokat till Bangkok från Saigon på torsdag, men det är nog kört. Så det får bli flyget via Hanoi-vientianne istället misstänker jag.

Hoppas det förbannade strulet i Bangkok löser sig snart så alla ni andra som sitter med biljetter kan komma ner ordentligt!

hälsningar/

www.mangeudon.se (som nu har nerverna under kontroll)

Grattis till den spannande men lyckliga upplosningen och valkommen hem.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi avbokade Finnair och får vänta 1 månad innan pengarna återbetalas...

Köpte sista minuten till Phuket för 4900 landar på lördag.

Sen är det ENDAST 10 timmar i taxi till Cha Am.

Home sweet home!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi avbokade Finnair och får vänta 1 månad innan pengarna återbetalas...

Köpte sista minuten till Phuket för 4900 landar på lördag.

Sen är det ENDAST 10 timmar i taxi till Cha Am.

Home sweet home!

Kommer inte jag iväg den sista då väntar jag tills mars för då passar det oxå med andra tillstälningar + billigare biljett :yes:

Sen Maj i vilket fall som helst OM inte okupanterna har intagit flygplatsen igen :grrrrrr::grrrrrr:

Får då 2 kampanjebiljetter för en som jag åker på nu på :rules:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enes död...

Verkar som om Thailands grannländer är dom som tjänar lite deg dom här dagarna på Thailands turistnärings bekostnad.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den enes död...

Verkar som om Thailands grannländer är dom som tjänar lite deg dom här dagarna på Thailands turistnärings bekostnad.

Jag håller hårt i plånboken tills jag kommer till Thailand. Måste ju få dom på fötter igen efter de långdragna protesterna ;)

Quote

Grattis till den spannande men lyckliga upplosningen och valkommen hem.

MVH

Baa

Tackar :wai: Jo, förr eller senare sitter vi nog i Udon och läppjar på en Chang! :drunk:

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag håller hårt i plånboken tills jag kommer till Thailand. Måste ju få dom på fötter igen efter de långdragna protesterna ;)

Tackar :wai: Jo, förr eller senare sitter vi nog i Udon och läppjar på en Chang! :drunk:

www.mangeudon.se

OBS! Bahten blir bara dyrare om du hjälper dom med BNP  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...