Jump to content
IGNORERAD

Hälsoministeriet vill göra Thailändarna längre.


Khun Ken

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson
Det bästa vore om de införde en mer proteinrik kost till kvinnor i Thailand istället för somtamen dom de äter. Då skulle förmodligen deras bröst utvecklas storleksmässigt, jämfört med de två körnslagen de har i ryggen nuförtiden.   Jag tror även att det skulle uppskattas av den manliga befolkningen.  :)
Hmm, då kanske även hojen växer till sig, och hur kul vore det för den manliga befolkningen?
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    19

  • broder tuk tuk

    16

  • Kim

    15

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk
Det bästa vore om de införde en mer proteinrik kost till kvinnor i Thailand istället för somtamen dom de äter. Då skulle förmodligen deras bröst utvecklas storleksmässigt, jämfört med de två körnslagen de har i ryggen nuförtiden.

 

Detta skulle då förmodligen få till följd att gravida kvinnor faktiskt skulle kunna producera modermjölk i mer än 1 månad och slippa att köpa pulvermjölk till sina barn. Barnen i sin tur skulle få i sig mer proteiner och gud vet vad och de skulle säkert bli längre med tiden.

 

Jag tror även att det skulle uppskattas av den manliga befolkningen.  :)

 

Finns många thailändskor med rejäla pattar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Förmodligen inte. Men det måste ju vara något fel om inte modern kan producera modersmjölk?

Inga problem med mjölken hos grabbens mamma fast hon slutade amma efter 3månader för att hon kände att grabben

behövde mer näringsrik föda. Ett tag med välling o sen utökat med hemlagad pure med potatis som jag ville han skulle ha

istället för bara ris blandat med massa nyttigt o gott..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir inte längre av mjölk, inte ens om man äter "långmjölk"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Längden sitter i generna och är medfött.

 

Har du inte långa gener så spelar det ingen roll vad du äter eller dricker för du blir inte längre för det

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Längden sitter i generna och är medfött.

 

Har du inte långa gener så spelar det ingen roll vad du äter eller dricker för du blir inte längre för det

 

BTT

 

 

Har vi olika långa gener?

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Tänkte du på 19cm?

I så kallt vatten badar jag helst inte!   :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
I så kallt vatten badar jag helst inte!   :crazy:

 

 

 

 

Jag tänkte på en viss herre som angav storleken på detta forum för några år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte på en viss herre som angav storleken på detta forum för några år sedan.

 

GreenValley och Peolito tänkte på dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjölk innehåller protein, men framför allt kalcium, som bygger skelett.

Mjölk är bra, ang längd, men även för våra gamlingar som lider av benskörhet.

 

Det är sant att Thailändare är laktos intoleranta, men deras mjölk är laktosfri, ( socker ).

Så, mjölk gör mer nytta än skadar...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ganska mycket fattigt folk i Afrika men många av dem är ganska långa. Har de ett hemligt lager med komjölk som ingen vet om?

 

Det spelar ingen roll var man får sitt protein ifrån, mjölk eller annat. Det är dock viktigt med dagligt proteinintag för att växa eftersom kroppen inte kan lagra det. Många thailändska barn ute i byarna äter bara ris och nam plaa när det fattas pengar i familjen. 

 

Och eftersom rural thailändare nog inte så lätt går att få att ändra sitt födoval så är det väl ett bra förslag att de ändrar sin måltidsdryck från vatten till proteinrik mjölk under uppväxten.

 

 

 

Skitsnack!  Visst har generna störst betydelse men en normalmänniska kan säkert påverka sin slutliga längd med 10-20 cm beroende på vad de äter under uppväxten.

Dina manliga förfäder på 1700-talet var t ex sannolikt inte mer än 150-160 cm som vuxna, varför tror du att du som bär deras gener blev längre?

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Barnets längd som vuxen är genetiskt betingat och bestämt vid födseln.

Man kan inte göra ett barn längre med rätt föda, men genom en protein- och energifattig kost kan barnet bli kortare än sin genetiskt bestämda längd.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnets längd som vuxen är genetiskt betingat och bestämt vid födseln.

Man kan inte göra ett barn längre med rätt föda, men genom en protein- och energifattig kost kan barnet bli kortare än sin genetiskt bestämda längd.

Med vänlig hälsning,

 

Det där faller på sin orimlighet.

Ens genetik är förutbestämd baserat på tidigare generationer.

 

Det innebär att ingen skulle bli längre än den längsta personen, man fått delar av sin genetiska massa av.

Alltså borde vi alla bli kortare med tiden, vilket inte är fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där faller på sin orimlighet.

Ens genetik är förutbestämd baserat på tidigare generationer.

 

Det innebär att ingen skulle bli längre än den längsta personen, man fått delar av sin genetiska massa av.

Alltså borde vi alla bli kortare med tiden, vilket inte är fallet.

 

I generna ligger nog förmågan att bli lång. Eller kort.

 

Kanske inte ett max- eller minimimått fast utan de genetiska förutsättningarna

kan du äta ren protein (eller vad det är som gör barnen längre) varje dag hela ditt liv utan att det hjälper.

 

Man blir sällan mera än marginellt längre än den längsta av föräldrarna har jag fått för mig,

men generna just du fått kan ju ha påverkats av hela släkten.

 

Rena gissningar men det låter vettigt (i mina öron) :-)

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man häpnar av en del inlägg här

Inte om man läser vem som skrivit dem!

 

 

Dessutom fick jag mig till livs häromdagen att Mario som just fylt 2 åt kommer att bli 1,92!

 

 

 

Vetenskapsreserven hade den enkla förklaringen att om man tar längden som barnet har vid 2 års ålder och lägger till en (1) meter så får man resultatet: Längd vid vuxen ålder! Lätt som en plätt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin trollade väl bort många fattiga från statistiken genom att helt enkelt ändra på gränsen till vad som definieras som fattig. Då kan man väl göra ungefär på samma sätt när det gäller längden på thailändarna. Man bestämmer helt enkelt att en thailändsk centimeter blir kortare än vad den varit, förslagsvis så blir en cm = 1,2 thailändska cm.

 

Hux flux så blir därmed thailändarna 20% längre, lätt som en plätt. :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin trollade väl bort många fattiga från statistiken genom att helt enkelt ändra på gränsen till vad som definieras som fattig. Då kan man väl göra ungefär på samma sätt när det gäller längden på thailändarna. Man bestämmer helt enkelt att en thailändsk centimeter blir kortare än vad den varit, förslagsvis så blir en cm = 1,2 thailändska cm.

 

Hux flux så blir därmed thailändarna 20% längre, lätt som en plätt. :thumbsup:

 

Fritz..

 

Metoden har redan använts. Fast åt andra hållet. När butiksytorna för King Powers butiker på Suvarnabhumi skulle fastställas använde de den så kallade "Newinmetern". Som var minst 20% längre än en vanlig meter.

 

Gav låga hyror åt Kings Power. Och ett rejält bidrag till Newins bankkonto som tack.

 

Sorry för OT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina föräldrar var 167 resp. 166 cm långa(korta)själv är jag en MINIMJÖLKdrickande yngling på 194 cm  :ahh: och jag har kollat!!!Min far var min far och inte brevbäraren.Minimjölken innehåller-0,1 % fett men har alla vitaminer och mineraler som vi behöver.Så bästa vänner,drick minimjölk och bli längre.OBS.ett gott råd till clion,skippa dina startraketer och drick minimjölk  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

en normalmänniska kan säkert påverka sin slutliga längd med 10-20 cm beroende på vad de äter under uppväxten.

 

 

Du menar väl 1-2 cm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjölk innehåller protein, men framför allt kalcium, som bygger skelett.

Mjölk är bra, ang längd, men även för våra gamlingar som lider av benskörhet.

 

Det är sant att Thailändare är laktos intoleranta, men deras mjölk är laktosfri, ( socker ).

Så, mjölk gör mer nytta än skadar...

 

Mvh. borje222

 

Myterna frodas

 

Sverige har bland världens högsta benskörhet.

Allt som mjölk-centralen lärde ut var inte direkt sanning.

En del berodde på att dom ville sälja mjökprodukter.

 

A vitaminet som dom tillsätter för att undvika åderförkalkning (ådis) ger benskörhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Myterna frodas

 

Sverige har bland världens högsta benskörhet.

Allt som mjölk-centralen lärde ut var inte direkt sanning.

En del berodde på att dom ville sälja mjökprodukter.

 

A vitaminet som dom tillsätter för att undvika åderförkalkning (ådis) ger benskörhet.

Svenskarna har mest benbrott i Världen samtidigt som vi dricker mest mjölk i Världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...