Jump to content
IGNORERAD

Hälsoministeriet vill göra Thailändarna längre.


Khun Ken

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Ja, pga för lite proteiner. Fattiga människor brukar ha problem med just proteinintag. blir mest potatis eller ris eftersom soveln är dyrare. Och svenskarna var fattiga för 100 år sen.

Hade de inte haft komjölk hade de varit ännu kortare.

 

 

 

Hur är det med eskimåerna som bara får i sig proteiner (nåja överdrivet) och knappt har sett en potatis eller ris för den delen?

Jag kan inte erinra mig att jag sett någon eskimå som varit i närheten av min längd och jag är medellängd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    19

  • broder tuk tuk

    16

  • Kim

    15

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan man inte bara sätta upp ett antal sträckbänkar på olika platser.

En gång i månaden kanske räcker för att få alla tillräckligt långa på en femårsperiod.  :_russian:

Ge nu inte en massa MP´s idéer om studieresor till Spanien för att lära från historien om inkvisitionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Och sedan kommer Darwin och rättar upp i det hela. Människan anpassar sig.

 

Att man ens äter ost eller något annat ä med andra ord förkastligt.

Vatten är till för att fiskar ska simma i det. Det ska inte drickas.

 

Säg något som är rent och skärt ämnat till människan?

Öl? -Knappast, det är ju en blandning av allt möjligt. Och skulle urmänniskan ha druckit en öl så hade den människan säkert avlidit på fläcken.

 

 

What ever,

Jag är inte direkt någon mjölkdrickare eller någon fantast av mejeriprodukter. Men jag tror inte att mjölkdrickande är skadligt. Vi lever längre här i Norden än de flesta övriga länder.

Konstigt tycker jag att man inte vet vad som är bra för människan. Olika teorier florerar och ändras år från år. På andra områden kan man göra vad som helst och tekniken rusar fram. Det borde ju vid detta lag finnas födoämnen som vore optimerade för att vara så bra som möjligt för människorna.

Om man klassar allt i giftigt eller inte giftigt och bestämmer vad som ska klassas som gift. Ok, det som dödar på nån minut är naturligtvis gift. Men annat då som dödar sakta men säkert. Skulle alla födoämnen klassas så är det nog inte många som skulle klassas "icke giftigt"  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sedan kommer Darwin och rättar upp i det hela. Människan anpassar sig.

 

Att man ens äter ost eller något annat ä med andra ord förkastligt.

Vatten är till för att fiskar ska simma i det. Det ska inte drickas.

 

Säg något som är rent och skärt ämnat till människan?

Öl? -Knappast, det är ju en blandning av allt möjligt. Och skulle urmänniskan ha druckit en öl så hade den människan säkert avlidit på fläcken.

 

 

What ever,

Jag är inte direkt någon mjölkdrickare eller någon fantast av mejeriprodukter. Men jag tror inte att mjölkdrickande är skadligt. Vi lever längre här i Norden än de flesta övriga länder.

Darwin är han inte död????

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolesterolhalten av tre glas mjölk är lika med vad man skulle få från 53 skivor bacon. Skulle någon läkare rekommendera att mycket bacon per dag? 
Inom djurriket finns inga djur som dricker sin mammas mjölk i vuxenlivet. 'Det är inte naturligt för människan att dricka komjölk. 
Människomjölk är för människor. Komjölk är för kalvar.Man har inte mer behov av komjölk än man har av råttmjölk, hästmjölk eller elefantmjölk. 
 
 
Dr Michael Klaper MD
 

 

Du glömde modersmjölk.  För mödrar, givetvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Darwin är han inte död? ???

 

Ja, och så även Einstein.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Han sitter där borta.  :_russian:

 

Men han rör ju på sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och så även Einstein.

:nono: Näää...det kan inte vara sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Konstigt tycker jag att man inte vet vad som är bra för människan. Olika teorier florerar och ändras år från år. På andra områden kan man göra vad som helst och tekniken rusar fram. Det borde ju vid detta lag finnas födoämnen som vore optimerade för att vara så bra som möjligt för människorna.

Om man klassar allt i giftigt eller inte giftigt och bestämmer vad som ska klassas som gift. Ok, det som dödar på nån minut är naturligtvis gift. Men annat då som dödar sakta men säkert. Skulle alla födoämnen klassas så är det nog inte många som skulle klassas "icke giftigt"  :_russian:

 

Ja, oavsett vad man äter så är det hälsoskadkigt i för stora mängder.

 

Att mjölk inte är någonting som vi behöver betvivlar jag inte, men det är inte skadligare än övrigt skit vi stoppar i oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Istället för ett svenskt "orange kuvertet" så kommer det i Thailand att skickas ut
det "Röda paketet" från Hälsoministeriet.

I paketet finns en tub med en undergörande salva för ökad kroppslängd.
(tillverkad på licens från en firma i Dubai).

När de besmorda invånarna sedan har växt till sig - ja då får sig även den inhemska tekoindustrin ett
välbehövligt uppsving, detta eftersom folket då behöver köpa längre byxor.

 

post-5068-0-06575000-1370166928.jpg

 

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med eskimåerna som bara får i sig proteiner (nåja överdrivet) och knappt har sett en potatis eller ris för den delen?

Jag kan inte erinra mig att jag sett någon eskimå som varit i närheten av min längd och jag är medellängd.

 

Jag vet faktiskt inte hur det står till med medellängder hos eskimåbefolkningarna. Men att svenskarna var mycket kortare förr är fakta. Under stenåldern var vi däremot lika långa som vi är nu eftersom kostintaget tydligen var helt ok. Men sen kom hela den tunga feodaltiden med kungar och folkförtryck vilket  gjorde oss korta pga för få proteinkällor och svält. Kungarna, adeln och fogdarna blev dock både långa och feta.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Istället för ett svenskt "orange kuvertet" så kommer det i Thailand att skickas ut

det "Röda paketet" från Hälsoministeriet.

I paketet finns en tub med en undergörande salva för ökad kroppslängd.

(tillverkad på licens från en firma i Dubai).

 

Det påstås att de gula vill att ungarna ska växa på bredden

och kommer att ta med McDonalds i regeringen om de vinner nästa val.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Det påstås att de gula vill att ungarna ska växa på bredden

och kommer att ta med McDonalds i regeringen om de vinner nästa val.

Dom "gula"????

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer PTP i nästa val att utlova fria platåskor till alla?

 

post-9848-0-39043200-1370168350.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hort att folk från skandinavien har utvecklat ett speciellt enzym i magsäcken som hjälper till att bryta ner mjolkprodukter.

Man har alltid haft ett storre intag i vuxen ålder än tex asiater. Så for oss är det inte skadligt på samma sätt.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Kommer PTP i nästa val att utlova fria platåskor till alla?

Faan där har vi ju lösningen.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hälsoministeriet vill göra Thailändarna läng

 

Är det mer hälsosamt att vara lång? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, pga för lite proteiner. Fattiga människor brukar ha problem med just proteinintag. blir mest potatis eller ris eftersom soveln är dyrare. Och svenskarna var fattiga för 100 år sen.

Hade de inte haft komjölk hade de varit ännu kortare.

 

 

Det finns ganska mycket fattigt folk i Afrika men många av dem är ganska långa. Har de ett hemligt lager med komjölk som ingen vet om?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det finns ganska mycket fattigt folk i Afrika men många av dem är ganska långa. Har de ett hemligt lager med komjölk som ingen vet om?

 

Massaierna har sponsor avtal med Gymgrossisten och får därmed aminosyror och andra preparat gratis.

Aminosyror medför att kroppen inte heller behöver bryta ner proteiner och således sparas det på kroppens energi när amionsyrorna är färdiga att användas som byggstenar.

 

Så fick vi förklarat för oss på våran skola.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa vore om de införde en mer proteinrik kost till kvinnor i Thailand istället för somtamen dom de äter. Då skulle förmodligen deras bröst utvecklas storleksmässigt, jämfört med de två körnslagen de har i ryggen nuförtiden.

 

Detta skulle då förmodligen få till följd att gravida kvinnor faktiskt skulle kunna producera modermjölk i mer än 1 månad och slippa att köpa pulvermjölk till sina barn. Barnen i sin tur skulle få i sig mer proteiner och gud vet vad och de skulle säkert bli längre med tiden.

 

Jag tror även att det skulle uppskattas av den manliga befolkningen.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Det bästa vore om de införde en mer proteinrik kost till kvinnor i Thailand istället för somtamen dom de äter. Då skulle förmodligen deras bröst utvecklas storleksmässigt, jämfört med de två körnslagen de har i ryggen nuförtiden.

 

Detta skulle då förmodligen få till följd att gravida kvinnor faktiskt skulle kunna producera modermjölk i mer än 1 månad och slippa att köpa pulvermjölk till sina barn. Barnen i sin tur skulle få i sig mer proteiner och gud vet vad och de skulle säkert bli längre med tiden.

 

Jag tror även att det skulle uppskattas av den manliga befolkningen.  :)

Inget fel på näringsrikt välling o silicontuttar istället för hängpattar

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på näringsrikt välling o silicontuttar istället för hängpattar

 

Förmodligen inte. Men det måste ju vara något fel om inte modern kan producera modersmjölk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...