Jump to content
IGNORERAD

Rallytråden för oss motornördar!

audirs2

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

image.png.b4c9eb953ec43a160f17a01925a6944f.png

Han kunde ha tagit flera VM men det blev inte så! Men fart hade han!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Då kör årets sista rally igång i Japan!

Nästa år så kanske det kommer in nått nytt land , tror jag att jag såg någonstans på nätet?

Esten kan tydligen vinna årets race om han har tur! Hoppas på engelsmannen Evans istället!

Dela på andra sajter

En Hyndai gubbe vann! Neuville tog sin första VM seger, esten körde ut, så klantigt! Finland vann WRC2 klassen Med Sami Pajari!

Nästa år kommer det 3 nya länder till som gör att blir ännu mera spännande!  Saudi Arabia Paraguay och Spanien! 

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev audirs2:

En Hyndai gubbe vann! Neuville tog sin första VM seger, esten körde ut, så klantigt! Finland vann WRC2 klassen Med Sami Pajari!

Nästa år kommer det 3 nya länder till som gör att blir ännu mera spännande!  Saudi Arabia Paraguay och Spanien! 

Ja, det är väldigt spännande att Saudi arabien köper fia, wrc, FNs klimatmöte, dreamhack, fotbollen, golfen, olympiska spel, etc etc

• Bullseye 2
  • Haha 1
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Då är årets första rally igång! Dakar i detta fall! Hette väl Paris Dakar förut har jag för mig.

Dela på andra sajter

UglyFarang
45 minuter sedan, skrev audirs2:

Då är årets första rally igång! Dakar i detta fall! Hette väl Paris Dakar förut har jag för mig.

Det berodde på att det från början gick mellan just Paris och Dakar, nu går det lite varstans så namnet har inget med tävlingen att göra längre tyvärr.

• Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Detta var tider, råturbo och inga spoilers! Sverige hade då backat tillbaka som mästare och lät finnarna härja inom rallyvärlden! Men Sverige har ingen i högsta klassen i år i och med att Sohlberg inte fick en bil att köra med!

https://www.wrc.com/a/news/w29111_Remembered:-Ari-Vatanen-s-1985-Rallye-Monte-Carlo-miracle

Dela på andra sajter

UglyFarang
54 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Startlista Rally Sweden 2025 | Rally Sweden

https://rallysweden.com/startlista-rally-sweden-2025/

Jag fick för mej att Tänak inte skulle vara kvar hos Hyundai med tanke på hans uttalande förra säsongen.

Tyvärr så är bansträckningen inte godkänd av Länsstyrelsen ännu:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/strid-mellan-rennaringen-och-svenska-rallyt-om-tavlingsstrackor-i-umea

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag fick för mej att Tänak inte skulle vara kvar hos Hyundai med tanke på hans uttalande förra säsongen.

Tyvärr så är bansträckningen inte godkänd av Länsstyrelsen ännu:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/strid-mellan-rennaringen-och-svenska-rallyt-om-tavlingsstrackor-i-umea

Rennäringen kostar skattebetalarna cirka 500miljoner årligen.

Inre mycker till näring.

Borde räcka med renarna på Skansen.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://data.riksdagen.se/fil/1F3FBFB7-2FA7-4FD6-AAEF-49994D13B2CD&ved=2ahUKEwi92fr21v-KAxUCxzgGHfd9NOsQFnoECBQQAQ&sqi=2&usg=AOvVaw1JkTQzgnyiHczlUp_YvqRm

• Bullseye 2
Dela på andra sajter

UglyFarang
4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Den svenska rennäringen(?) ger lite vibbar av Issans risodlare...

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Båda minskar i antalet utövare.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Nej, för risodlare i Isaan är långt ifrån världens gnälligaste renägare 🫠

Ska ha allt, bestämma allt och det ska vara gratis, lite som sossar och vänstern 😉😉😉😉

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Hej! Isan  lover? Hej!😄

Dela på andra sajter

UglyFarang
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Nej, för risodlare i Isaan är långt ifrån världens gnälligaste renägare 🫠

Ska ha allt, bestämma allt och det ska vara gratis, lite som sossar och vänstern 😉😉😉😉

Sedan så tror jag inte att samerna ligger i hängmattan och dricker dåligt hembränt medan renarna är ute och betar på egen hand, de har nog fan råd till fina grejer....

Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Sedan så tror jag inte att samerna ligger i hängmattan och dricker dåligt hembränt medan renarna är ute och betar på egen hand, de har nog fan råd till fina grejer....

Att Isaan bönder bara ligger i hängmattan och dricker Lao Khao har jag då inte sett och ändå bor vi där.

Många är otroligt hårt arbetande för några futtiga bath. Men ändå trevliga och glada samt generösa till skillnad mot gnälliga samer 😉

Som både har helikoptrar, skotrar, motorcyklar med med mera.  Med tanke vad renkött, malda renhorn och annat kostar så har de säkert rätt gott ställt också 🙂

• Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

UglyFarang
15 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Att Isaan bönder bara ligger i hängmattan och dricker Lao Khao har jag då inte sett och ändå bor vi där.

Många är otroligt hårt arbetande för några futtiga bath. Men ändå trevliga och glada samt generösa till skillnad mot gnälliga samer 😉

Som både har helikoptrar, skotrar, motorcyklar med med mera.  Med tanke vad renkött, malda renhorn och annat kostar så har de säkert rätt gott ställt också 🙂

Det har jag läst på detta forum många gånger så jag har tagit det för sanning, jag har aldrig varit på landet i Issan och kommer garanterat aldrig att komma dit under min livstid.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det har jag läst på detta forum många gånger så jag har tagit det för sanning, jag har aldrig varit på landet i Issan och kommer garanterat aldrig att komma dit under min livstid.

Då har du missat en stor del av Thailand. 

Bara att beklaga 

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Helikoptrar och skotrar, Stockholm betalar.

Men dom gör nog inte många knop på dagarna.

Ett jävla daltande med vuxna människor som tagit ny fart i SVT med sapmi, och 50 andra lapp-språk som nu hux flux blivit världens viktigaste problem att hållas igång.

Desintegration.

• Ge karma 3
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

UglyFarang
11 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Då har du missat en stor del av Thailand. 

Bara att beklaga 

Jag har varit i Chiang Mai och Udon Thani men inte snurrat rundor ute på landet, jag åkte till Thailand för dykningen när jag började åka dit för mer än 20 år sedan och efter att det blev en sambo från Thailand så blev det en massa resande till andra ställen också men nu är den epoken över och det blir troligen en sista resa dit nästa vinter om allt funkar som det ska då.

• Ge karma 6

Dela på andra sajter

Och då är Monte igång! Tanak snabbast, 0,7 före Balle Kalle!🤠

Dela på andra sajter

UglyFarang

" Rans sameby överklagar tillståndet för Rally Sweden – har renar i området"  

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/rans-sameby-overklagar-tillstandet-for-rally-sweden-har-renar-i-omradet

• Hmm? 1

Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev UglyFarang:

" Rans sameby överklagar tillståndet för Rally Sweden – har renar i området"  

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/rans-sameby-overklagar-tillstandet-for-rally-sweden-har-renar-i-omradet

Samerna ska ha allt och och bestämma över det som finns norr om Dalälven. Och det ska vara gratis.

Sveriges gnälligaste folkslag, misstänker att torparn har sameblod i sig 😉

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 3
  • Haha 1

Dela på andra sajter

UglyFarang
16 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Samerna ska ha allt och och bestämma över det som finns norr om Dalälven. Och det ska vara gratis.

Sveriges gnälligaste folkslag, misstänker att torparn har sameblod i sig 😉

Gratis??

De ska ju för fan ha en massa pengar från statskassan utan att tillföra något!

• Ge karma 1
  • Bullseye 2

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...