Jump to content
IGNORERAD

Rallytråden för oss motornördar!


audirs2

Recommended Posts

22 minuter sedan, skrev UglyFarang:

SVT är ett enda stort skämt!

Ett stort dyrt propaganda skämt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Tänak, Kalle blev 2. förlorade 6,8 sek men ökar ledningen till 94 poäng i WM 198 pts mot Tänak 104 pts

Ändrades av Amigo
korrigerat poängen
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite konstigt att alla fick problem eller trillade omkull utom Ott , Kalle och Neuville, men i jämförelse såg Neuville ut att köra trampbil.

Nu är ju reglerna som dom är med VM ledaren ut först dag 1vilket på grus är en stor nackdel, på asfalt är det i princip tvärtom, blir väl aldrig 100 rätt men tänk om Kalle sluppit agera sweeper första dagen, jag tror finska rallyt avgjordes där.

En annan tanke jag fick beträffande Olivers toralhaveri, det skiljer ju bara drygt ett år mellan Oliver o Kalle, kan inte hjälpas men det måste finnas ett outtalat rivaltänk där, personligen är jag rädd att det är mentalt det som sker just nu, idrottspsykologi kanske kan hjälpa.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Lite konstigt att alla fick problem eller trillade omkull utom Ott , Kalle och Neuville, men i jämförelse såg Neuville ut att köra trampbil.

Nu är ju reglerna som dom är med VM ledaren ut först dag 1vilket på grus är en stor nackdel, på asfalt är det i princip tvärtom, blir väl aldrig 100 rätt men tänk om Kalle sluppit agera sweeper första dagen, jag tror finska rallyt avgjordes där.

En annan tanke jag fick beträffande Olivers toralhaveri, det skiljer ju bara drygt ett år mellan Oliver o Kalle, kan inte hjälpas men det måste finnas ett outtalat rivaltänk där, personligen är jag rädd att det är mentalt det som sker just nu, idrottspsykologi kanske kan hjälpa.

När han säger att bakvagnen bara släpper så ställer jag mig lite frågande till det. 

 

Känns inte som psykologi. 

Brist på känsla. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nicholas:

När han säger att bakvagnen bara släpper så ställer jag mig lite frågande till det. 

 

Känns inte som psykologi. 

Brist på känsla. 

 

Delvis håller jag med, känslan är A o O men i en 4 hjulsdriven känner man inte att det släpper förrän det gjort det, man styr inte med "arslet" lika mycket som i en Volvo t.ex. 

Sen är det inte lätt att vara försiktig och ta sig till mål, det är en hårfin balansgång men där håller jag helt med, det är ju snarare en regel än undantag att unge herr Solberg snurrat med godkänt resultat på gång...skillnad mellan psykologi och rövkänsla kan vara hårfin...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Baa:

Delvis håller jag med, känslan är A o O men i en 4 hjulsdriven känner man inte att det släpper förrän det gjort det, man styr inte med "arslet" lika mycket som i en Volvo t.ex. 

Sen är det inte lätt att vara försiktig och ta sig till mål, det är en hårfin balansgång men där håller jag helt med, det är ju snarare en regel än undantag att unge herr Solberg snurrat med godkänt resultat på gång...skillnad mellan psykologi och rövkänsla kan vara hårfin...

Får en känsla att unge Solberg skall hålla på med just Volvo racing! Annars så börjar det stå klart att Finland får sin nya världsmästare i år efter snart 20 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Undrar bara hur det sett om Loben eller Ogier hade vart med?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser på en bilsport sajt att Kovalainen skall börja köra rally i Japan och Juha Kankkunen börjar köra rally i Ypres Belgien!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev audirs2:

Juha Kankkunen börjar köra rally

Nån veteran klass? Han är ju 63 år redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ypres känns lite som vinn eller försvinn för unge herr Solberg, vinna lär han inte göra men ta sig i mål är nog nära ett måste och ta några poäng till teamet som bonus hjälper nog situationen, blir svårt att nå en topp 6 placering om det inte blir stort manfall i rallyt.

Önskelista för Oliver...inga punkteringar, lite tur ned vädret hitta självförtroendet nånstans och ta de lugnt med kraven utifrån, då kan det bli en 6-8e plats vilket får anses godkänt...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalle ute: https://svenska.yle.fi / Bilen snurrade flera varv då Kalle Rovanperä avbröt i Belgien

 

Ställning efter 6/20

 

1. Elfyn Evans, Toyota

2. Ott Tänak, Hyundai +2,3

3. Thierry Neuville, Hyundai +4,3

4. Esapekka Lappi, Toyota +33,6

5. Craig Breen, Ford +42,6

6. Gus Greensmith, Ford +1.25,3

7. Oliver Solberg, Hyundai +1.44,2

8. Adrien Fourmaux, Ford +1.51,9

9. Stephane Lefevbre, Citroen +3.05,7

10. Andreas Mikkelsen, Skoda +3.19,3

Link to comment
Dela på andra sajter

Fra Kalles Facebook sida:

 

Kalle Rovanperä 

6 min  ·

Happy to confirm that we are restarting today!

Guys did a mega job yesterday night to fix our car which is back in a brand new shape - Massive thanks to them!

Results wise this rally is over but we can still try to get a good feeling with our car, maybe play with our set-up and then there is always the Power Stage tomorrow - Let's make to most of this!

_

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Fra Kalles Facebook sida:

 

Kalle Rovanperä 

6 min  ·

Happy to confirm that we are restarting today!

Guys did a mega job yesterday night to fix our car which is back in a brand new shape - Massive thanks to them!

Results wise this rally is over but we can still try to get a good feeling with our car, maybe play with our set-up and then there is always the Power Stage tomorrow - Let's make to most of this!

_

Ja att köra upp sig bland dom 10 bästa får vi nog drömma om! Solberg verkar gasa på ens stund till!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev audirs2:

Ja att köra upp sig bland dom 10 bästa får vi nog drömma om! Solberg verkar gasa på ens stund till!:lipa:

Han siktar ju power stage, där har han flera poäng att hämta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Solberg avslöjar sig som Rookie, att inte hitta inställningar beror naturligtvis på orutin vid den typ av vägar det är i Belgien, sånt kommer bara av många mils körning, Kalle är en klok man, tar möjligheten till fler mil nu när teamet fick ihop skrotet,  trodde jag aldrig med dom hjulvinklarna.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Solberg avslöjar sig som Rookie, att inte hitta inställningar beror naturligtvis på orutin vid den typ av vägar det är i Belgien, sånt kommer bara av många mils körning, Kalle är en klok man, tar möjligheten till fler mil nu när teamet fick ihop skrotet,  trodde jag aldrig med dom hjulvinklarna.

ja, unge herr Solberg sitter nog löst.

 

Japanen i dag han körde så kosmiskt långsamt, men fick sin förklaring med att en elmotor var kass eller nåt hybrid problem.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Solberg avslöjar sig som Rookie, att inte hitta inställningar beror naturligtvis på orutin vid den typ av vägar det är i Belgien, sånt kommer bara av många mils körning, Kalle är en klok man, tar möjligheten till fler mil nu när teamet fick ihop skrotet,  trodde jag aldrig med dom hjulvinklarna.

Och Kalle slog ju till med en snabb tid åxå!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev audirs2:

Och Kalle slog ju till med en snabb tid åxå!

Kalle bara väntar på power stage.

Oliver har börjat visa lite takter, ser man på de som har förstånd att inte tro sig vara en ny Sebastian har dom haft ungefär samma distans till toppen de första åren.

Förutom Kalle, han hoppade över både för o mellanstadiet. En världsmästare i många år.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Baa:

Kalle bara väntar på power stage.

Oliver har börjat visa lite takter, ser man på de som har förstånd att inte tro sig vara en ny Sebastian har dom haft ungefär samma distans till toppen de första åren.

Förutom Kalle, han hoppade över både för o mellanstadiet. En världsmästare i många år.

Lite på sidan om men Rally Ture Karlsson var hit i kväll .Vilka historier han har från sin

rally kariär och desutom en trevlig Gubbe, Två snapsar och lite mat helt bra. Nu går man

sängen

Link to comment
Dela på andra sajter

Så blev det, Kalle tog 5 kanske värdefulla poäng.

Resultat Power stage

belgien_power.jpg.a89b5263055c8d9a08426ab633d13a7a.jpg

Slutresultat Belgien rally

belgien_result.jpg.dfa243d2b47575463e2dc1afebd2814f.jpg

WM ställning, chaufförer

stallning_vm.jpg.21ddd6c3f9ec80cc178675d7c8f8b246.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Amigo:

Så blev det, Kalle tog 5 kanske värdefulla poäng.

Resultat Power stage

belgien_power.jpg.a89b5263055c8d9a08426ab633d13a7a.jpg

Slutresultat Belgien rally

belgien_result.jpg.dfa243d2b47575463e2dc1afebd2814f.jpg

WM ställning, chaufförer

stallning_vm.jpg.21ddd6c3f9ec80cc178675d7c8f8b246.jpg

Sällsynt med ett svenskt namn så högt uppe, men bra jobbat!  Japanen körde åxå bra!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ypres kan väl liknas vid 10 små negerpojkar, försvann en efter en men Ott kom undan med blotta förskräckelse, bara två om segern, lite synd om hemmapubliken när Neuville trilla diket, måste kännas bra för Oliver att kunna bidra med märkespoäng, va ju ett tag sedan.sist....om han nu gjort det tidigare, han har deltagit utanför teamet förr...

 Nästa race blir lite intressantare, ska Kalle hålla taktpinnen igen? Det är ju grus och då är det inte lika kul att ligga först i spåret...om det inte dammar förjävligt..

Gissar att Kalle sättet stopp för alla spekulationer snart...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...