Jump to content
IGNORERAD

Militärtråden

audirs2

Recommended Posts

On 2025-11-26 at 17:26, skrev Enis:

Jaha så här på ålderns höst så skall man bli krigsplacerad igen då...

nu djävlar blir det skall ryssen motas i grind

enis

Skönt att 48 är passerat så att man slipper den lekstugan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Marlon:

Det system som jag gjorde lumpen på står numera på museum, så är ur rullarna sedan många år tillbaka

Är du under 48 så är det din uppgift att utbildas om och försvara oss åldringar mot Putte Fjutt och co.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Är du under 48 så är det din uppgift att utbildas om och försvara oss åldringar mot Putte Fjutt och co.

Som tur för er är jag över 48

• Haha 1
Dela på andra sajter

On 2025-11-28 at 23:04, skrev UglyFarang:

Skönt att 48 är passerat så att man slipper den lekstugan.

2 timmar sedan, skrev Marlon:

Som tur för er är jag över 48

Hjälper inte mig vad åldern är... själv är jag 57 och skall jaga ut ryssen när han kommer så länga jag arbetar kvar inom staten i alla fall.

/Enis

• Bullseye 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Enis:

Hjälper inte mig vad åldern är... själv är jag 57 och skall jaga ut ryssen när han kommer så länga jag arbetar kvar inom staten i alla fall.

/Enis

Är det pga ditt arbete då?

Jag vet några som har lite speciella jobb som fortfarande är krigsplacerade efter 60.

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Är det pga ditt arbete då?

Jag vet några som har lite speciella jobb som fortfarande är krigsplacerade efter 60.

Har inte varit krigsplacerad på flera decenium.... men andra tider nu.

enis

• Ge karma 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

När ordinarie krigsplacering gick ur tiden fick i alla fall jag förfrågan om att ansluta till något inom civilförsvaret.

Skulle kryssa för tre alternativ vad man var intresserad av.

Som första alternativ valde jag Lottakåren. Sen två andra som jag inte hade behörighet till. Har aldrig hört av försvarsmakten sedan dess.

• Ge karma 1
  • Haha 3
Dela på andra sajter

Skulle inte ha något emot att bli krigsplacerad igen, antingen bli omskolad på det system som tog över efter att det jag utbildades på ställdes på museum eller i civilförsvaret. Men att var spetsen på spjutet, det är jag nog för gammal för

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Marlon:

Skulle inte ha något emot att bli krigsplacerad igen, antingen bli omskolad på det system som tog över efter att det jag utbildades på ställdes på museum eller i civilförsvaret. Men att var spetsen på spjutet, det är jag nog för gammal för

Jag skulle gärna fortsatt ett tag till. Blev avförd väldigt tidigt enär det jag var inblandad i skulle uppdateras vartannat år så mina kfö försvann i en rasande takt.

Jag var ju faktiskt över ÖB när jag gjorde rekryten.

Eller i alla fall låg vår central mitt ovanför ÖB's lya. 🫵

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...