65Selander Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Dags att sätta dvärgen på plats nu, börja med att strypa alla oligarkers kosing i utlandet samt för övriga. Gå på Ekonomin först med andra ord. Tror inte Putins maffiakompisar tycker det är så kul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 8 minuter sedan, skrev 65Selander: Dags att sätta dvärgen på plats nu, börja med att strypa alla oligarkers kosing i utlandet samt för övriga. Gå på Ekonomin först med andra ord. Tror inte Putins maffiakompisar tycker det är så kul. Det är precis det Sverige, EU, UK och USA samt många andra länder kommer göra idag. Vi på vår myndighet (som är en av dom som hanterar sanktionerna) har förberett detta ett tag och kommer skruva åt väldigt många kranar hårt idag. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Det är precis det Sverige, EU, UK och USA samt många andra länder kommer göra idag. Vi på vår myndighet (som är en av dom som hanterar sanktionerna) har förberett detta ett tag och kommer skruva åt väldigt många kranar hårt idag En ryss är en ryss om man så steker han i smör, är fritt översatt vad min mormor tjatade på mig när jag var en knatte. Så, med detta sagt undrar man hur mycket andra skurkstater som Kina har tillåtit Putin och hans innersta krets gömma undan? När han tagit Ukraina, vilket håll riktar han blicken då? För krig är en sjuka som smittar lätt. Det är uppenbart efter ha lyssnat på talen han givit sista tiden, så har han "modifierat" historia och händelser så som dom passar honom, för att"rättfärdiga" återupprättandet av storväldet Ryssland. Måhända att han efter detta sätter in sina "fredsbevarande" styrkor i Belarus för att på detta sätt komma gränsen mot Polen. Det är inte lätt att gissa vad som rör sig i huvudet på honom, då han inte spelar med samma regelbok, han klev över flera steg i krigströskeln och struntade i förhandlingar då han inte fick som han ville. Vi går en osäker tid tillmötes. Ändrades Februari 24, 2022 av Koh Changer Förbannade autocorrect Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev Koh Changer: En ryss är en ryss om man så steker han i smör, är fritt översatt vad min mormor tjatade på mig när jag var en knatte. Så, med detta sagt undrar man hur mycket andra skurkstater som Kina har tillåtit Putin och hans innersta krets gömma undan? När han tagit Ukraina, vilket håll riktar han blicken då? För krig är en sjuka som smittar lätt. Det är uppenbart efter ha lyssnat på talen han givit sista tiden, så har han "modifierat" historia och händelser så som dom passar honom, för att"rättfärdiga" återupprätta det av stoväldet Ryssland. Måhända att han efter detta sätter in sina "fredsbevarande" styrkor i Belarus för att på detta sätt komma gränsen mot Polen. Det är inte lätt att gissa vad som rör sig i huvudet på honom, då han inte spelar med samma regelbok, han klev över flera steg i krigströskeln och struntade i förhandlingar då han inte fick som han ville. Vi går en osäker tid tillmötes. Han är helt enkelt en ny Hitler med Kina som påhejare för att styra över världen till deras icke demokratiska stater och bli störst på den ekonomiska marknaden och bli mäktigare än västvärlden läs USA. Ändrades Februari 24, 2022 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Precis nyss, skrev Peolito: Han är helt enkelt en ny Hitler med Kina som påhejare för att styra över världen till deras icke demokratiska stater och bli störst på den ekonomiska marknade och blit mäktigare än västvärlden läs USA. Exakt så, han kritiserade Lenin i talet, och berättigade Stalins agerande, och Adolf och Stalin var ju samma andas barn. Ryssland och Kina har ju som målsättning att skapa världsmarknaden som inte är bunden till dollarn, så man kan kallt räkna med att Xi sitter och myser just nu. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 4 minuter sedan, skrev Koh Changer: Exakt så, han kritiserade Lenin i talet, och berättigade Stalins agerande, och Adolf och Stalin var ju samma andas barn. Ryssland och Kina har ju som målsättning att skapa världsmarknaden som inte är bunden till dollarn, så man kan kallt räkna med att Xi sitter och myser just nu. Ja, inte gör den nye Hitler detta om han inte har "tyst" stöd från Kina. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Putin alltså, Han är ju sinnessjuk. Om ni jämför bilder av honom från fem år tillbaka till dagens ser man att hans ansikte har svullnat, precis som det gör när man äter olika preparat, som opiater och andra mediciner. Dessutom verkar det att han haltar på höger sida. Undrar om han fått nån slags stroke? Han måste ju äta mediciner för att klara sitt samvete, oavsett vad han är för människa. Troligen psykopat. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Jaha nu kommer väl energipriserna att stiga ännu mer nere på kontinenten. Något som vi givetvis som medlemmar i EU ska vara med och betala. Jag riktar åter igen ett ironiskt tack till alla som röstade JA till den skiten, vilken i ordningen kommer jag inte ihåg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Vilken sinnessjuk man har vi att göra med nu? Han kommer att förstöra för otroligt många människor och länder, borde finnas någon som kunde knäppa honom snabbt. 🥷 //matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 34 minuter sedan, skrev matz: Vilken sinnessjuk man har vi att göra med nu? Han kommer att förstöra för otroligt många människor och länder, borde finnas någon som kunde knäppa honom snabbt. 🥷 //matz Putin är ju helt klart en knäppskalle som verkat tappat allt vett och förnuft, men jag har inga illusioner om hur förnuftigt USA skulle agera om Mexiko fick för sig att gå med i någon slags gammal Sovjetsammanslutning. Det är ju bara att se hur de under alla år handskats med Cuba. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Putin är en despot, gör det han personligen finner rätt utan att ta hänsyn gentemot någon annan. Man ska behandla honom som den herre han är, antingen ge fullständigt vika eller dubbelt tillbaka. Jag förordnar en fullständig militärisk attack mot Ryssland, börja med att bomba Kreml, det är där ondskan huserar. Inga djävla nålstick utan ge ryssen så mycket som finns tillgängligt. Gör som Margaret Thatcher gjorde med Falklandsöarna, hon lade inga fingrar emellan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 6 minuter sedan, skrev evert 1: Putin är en despot, gör det han personligen finner rätt utan att ta hänsyn gentemot någon annan. Man ska behandla honom som den herre han är, antingen ge fullständigt vika eller dubbelt tillbaka. Jag förordnar en fullständig militärisk attack mot Ryssland, börja med att bomba Kreml, det är där ondskan huserar. Inga djävla nålstick utan ge ryssen så mycket som finns tillgängligt. Gör som Margaret Thatcher gjorde med Falklandsöarna, hon lade inga fingrar emellan. Det är dock inte bara bomba.. Han sitter på missiler som kan bära kärnstridsspets bara 50 mil från Berlin. Så den leken går inte västvärlden med i nuläget. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 24, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Februari 24, 2022 Dags att börja bunkra upp där hemma? Jag har gaskök redan, radio att ladda batterier med finns åxå, den kan man köpa på Mlitärhistoriskt Bibliotek! https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/livsmedel-vid-kris Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Nu väntat vi bara på att Kina tar över Taiwan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Sverige borde ta över Åland och Finland Karelen. Gemensamt befriar vi Ingermanland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 1 timme sedan, skrev Peolito: Sverige borde ta över Åland och Finland Karelen. Gemensamt befriar vi Ingermanland. Karelen är tömt på tillgångar så det skulle bli en rejäl förlust affär. Åland kan jag sälja till Er, PM:a please.🥰 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 6 timmar sedan, skrev Peolito: Sverige borde ta över Åland och Finland Karelen. Gemensamt befriar vi Ingermanland. Ehhh. Vi gav bort det där till ryssen för länge sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Det finns en devis som Sveriges makthavare har glömt, Si vis pacem, para bellum, vill man ha fred, rusta för krig. Viktigare än aldrig tidigare, och jag glömmer aldrig idi*ten Mona Sahlin stå i tv med ögonen vidöppna och i princip håna reportern med orden "men det finns ju inga hot kvar.. Sen Fredrik Reinfeldt som kallade försvaret för ett särintresse.. Va fan? tänkte jag då och kände att det här kommer svenska folket få sota för, förr eller senare. Nu blev det förr, vi får bara hoppas att det inte sprider sig. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 24, 2022 Dela Inlagd Februari 24, 2022 Man har läst att ryssarna cyberbombade Ukraina veckorna innan de gick in i landet. Kan inte väst göra likadant mot ryssarna eller har de inte den kunskapen? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 24, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Februari 24, 2022 45 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Man har läst att ryssarna cyberbombade Ukraina veckorna innan de gick in i landet. Kan inte väst göra likadant mot ryssarna eller har de inte den kunskapen? Några miljadärer borde gå ihop å tjacka ett antal kryssnings missiler och skicka dom till Mochba! Ta en yacht för det är inget land, vad gör Putin då? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 25, 2022 Dela Inlagd Februari 25, 2022 10 timmar sedan, skrev Nicholas: Ehhh. Vi gav bort det där till ryssen för länge sedan. Vi fick stryk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 25, 2022 Dela Inlagd Februari 25, 2022 Här kan ni följa kriget i Ukraina. https://liveuamap.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 25, 2022 Dela Inlagd Februari 25, 2022 (ändrad) 10 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Man har läst att ryssarna cyberbombade Ukraina veckorna innan de gick in i landet. Kan inte väst göra likadant mot ryssarna eller har de inte den kunskapen? Redan för 3 år sedan genomförde Ryssland ett test med att stänga av hela internet till Ryssland i flera dagar för att se hur landet klarade sig utan. Dom är väl förberedda Tänk på att det bara är 34 mil från militärbaserna i Kaliningrad till marinbasen i Karlskrona Ändrades Februari 25, 2022 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Februari 25, 2022 Dela Inlagd Februari 25, 2022 10 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Man har läst att ryssarna cyberbombade Ukraina veckorna innan de gick in i landet. Kan inte väst göra likadant mot ryssarna eller har de inte den kunskapen? HACKERKOLLEKTIV FÖRKLARAR ”CYBERKRIG” MOT RYSSLAND Hackerkollektivet Anonymous har förklarat ”cyberkrig” mot Ryssland på grund av att Vladimir Putin beordrade invasionen av Ukraina. Det meddelade hackerkollektivet på sitt Twitter-konto. En halvtimme senare meddelade Anonymous att man tagit ner statligt äga ryska nyhetskanalens RT:s sajt enligt Daily Mail. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu