Jump to content
IGNORERAD

Militärtråden

audirs2

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev audirs2:

Nästa steg blir bara veganmat till soldaterna och bara skjuta med ekologiska blykulor 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nästa steg blir bara veganmat till soldaterna och bara skjuta med ekologiska blykulor 😉

Vi behöver finska politiker!!!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/finska-forsvarsministern-ratar-armens-vegetariska-dag-ingen-krigar-med-kraft-fran-blomkalssmoothie

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Vem skjuter med bly kulor, det är 2018  och vegan mat var får du det ifrån. Det är ju en militär tråd kanske ni sett på 

svt 1 om fordon i kalla kriget, inte så bra och lite för enkelt reportage

Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Boa52:

Vem skjuter med bly kulor, det är 2018  och vegan mat var får du det ifrån. Det är ju en militär tråd kanske ni sett på 

svt 1 om fordon i kalla kriget, inte så bra och lite för enkelt reportage

Att du inte förstod att det var ironi var ingen överraskning 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Att du inte förstod att det var ironi var ingen överraskning 😁

Dina ironi inlägg är svåra att förstå, som ni brukar skriva. Jag förstår inte vad du menar försök skriva svenska

Nått sånt skriver ni ju alltid utan att svara på ett påstående

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Dina ironi inlägg är svåra att förstå, som ni brukar skriva. Jag förstår inte vad du menar försök skriva svenska

Nått sånt skriver ni ju alltid utan att svara på ett påstående

Är du verkligen så korkad på riktigt eller är du virtuos på ironi måhända 🤔

Dela på andra sajter

Detta var en vacker video från TV 4! Tallviking känner säkert hjältarna från Yngve 65?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

7/11 2018 hade man förmån att få träffa Thai Navy Seal dom skulle frakta en Kunga staty från Wat Phananchoeng Ayutthaya till Bang Pain.

2 st som jag pratade med en kort stund var med i grotträddningen av barnen, sa att hela världen följde detta drama som slutade lyckligt

2073406509_ThaiNavey1.thumb.jpg.f39e6e15418ce39b9bcda90954b739e3.jpg

Barnen var från skolan bredvid templet.

354221377_ThaiNavey.thumb.jpg.ed4b5db0f1d25347e146edd87cad2a43.jpg

Mäktigt när dom stänger av floden för andra båtar alldeles öde förutom militära båtar

9569964_ThaiNavey2.thumb.jpg.360825d9c759ce89bccebef4c205fdf9.jpg

Mvh. Dollemon

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Man vaknar 05,00, nått e fel, ingen värme som funkar, inget lyse, inget vatten, inget internet, svinkallt inne! Kollar på frugan som snorar bredvid en i bingen, hon ligger och fryser hon med! "Vi har ingen el,säger hon!

"Ja, det är ju storm ute, en j'ävla storm e det, säger jag! "Hur får vi varmt kaffe nu då, frågar frugan? Jag ler inombords, tar på mig kläder och går ner i källaren, för nu kommer hemvärnsmannen i mig fram!

Öppnar ett skåp som bara jag kan koden till, där ligger spritköket, där står nöd  vatten dunken, där står batteriradion, där ligger det tänd material, där finns sjukvårds lådan! Tar fram allt som behövs och tänder spritköket, en behaglig värme sprider sig, katten kommer ner och stryker sig mot mitt ben, majuuuuuu, vill ha mat, fram med Pussy, nam nam! "Är det så här det blir om det blir krig, frågar gumman? "Typ så här blir det, säger jag med lugn stämma! "Det enda som skiljer då är att jag kör er till bergrummet i Gustavsberg, sedan tar jag på mig min hemvärnsuniform och ringer alla på listan samt kontaktar min Bat hemvärns chef! Detta händer år 2019!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On 1/2/2019 at 9:02 AM, audirs2 said:

Man vaknar 05,00, nått e fel, ingen värme som funkar, inget lyse, inget vatten, inget internet, svinkallt inne! Kollar på frugan som snorar bredvid en i bingen, hon ligger och fryser hon med! "Vi har ingen el,säger hon!

"Ja, det är ju storm ute, en j'ävla storm e det, säger jag! "Hur får vi varmt kaffe nu då, frågar frugan? Jag ler inombords, tar på mig kläder och går ner i källaren, för nu kommer hemvärnsmannen i mig fram!

Öppnar ett skåp som bara jag kan koden till, där ligger spritköket, där står nöd  vatten dunken, där står batteriradion, där ligger det tänd material, där finns sjukvårds lådan! Tar fram allt som behövs och tänder spritköket, en behaglig värme sprider sig, katten kommer ner och stryker sig mot mitt ben, majuuuuuu, vill ha mat, fram med Pussy, nam nam! "Är det så här det blir om det blir krig, frågar gumman? "Typ så här blir det, säger jag med lugn stämma! "Det enda som skiljer då är att jag kör er till bergrummet i Gustavsberg, sedan tar jag på mig min hemvärnsuniform och ringer alla på listan samt kontaktar min Bat hemvärns chef! Detta händer år 2019!

Jättebra att bara du har koden till nödskåpet ;)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Jättebra att bara du har koden till nödskåpet ;)

Tror nog frugan åxå har den!🤤

Dela på andra sajter

On 2019-01-02 at 09:02, skrev audirs2:

där står nöd  vatten dunken

Hur ofta byter du detta vatten?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Hur ofta byter du detta vatten?

Ojj, den har nog stått några år! Ute på Djurö i ett mobb förråd så bytes det vart 5e år! Det bästa är att ha vatten i stålkärl, då håller det länge, plast ger en bismak som inte e så trevlig!

Dela på andra sajter

On 2018-11-24 at 12:45, skrev audirs2:

Detta var en vacker video från TV 4! Tallviking känner säkert hjältarna från Yngve 65?

Ja det är gamla kollegor

Synd att dom förväxlade namnskyltarna på Agne och Kenneth bara

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev audirs2:

Ojj, den har nog stått några år! Ute på Djurö i ett mobb förråd så bytes det vart 5e år! Det bästa är att ha vatten i stålkärl, då håller det länge, plast ger en bismak som inte e så trevlig!

Bra att veta, kan det vara därför min dunkenkorva smakar skumt, kanske ska köpa kärl av rostfritt till långtidsförvaringen!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Bra att veta, kan det vara därför min dunkenkorva smakar skumt, kanske ska köpa kärl av rostfritt till långtidsförvaringen!

Kollade på nätet om hur stora glas kärl det finns, inte så många med bra avtappning har jag sett ännu! 

https://www.cchobby.se/hobbymaterial/dekorationsforemal/glasartiklar/glasflaskor

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev audirs2:

Kollade på nätet om hur stora glas kärl det finns, inte så många med bra avtappning har jag sett ännu! 

https://www.cchobby.se/hobbymaterial/dekorationsforemal/glasartiklar/glasflaskor

För små, måste vara minst 5l, kanske skulle köpa ekfat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...