Jump to content
audirs2

Militärtråden

Recommended Posts

Naam kaeng
Har kollat lite på U-tube om hur jänkarna far runt i Afghanistan, det verkar va smågrabbar som leker med vapen där!

Länkar inte till nån tube här men en heter Maraj, där står man upp hela tiden i samlad klunga, man gör slut på sin ammo på nolltid mot mål som man inte ser!

En affe vill springa fram med sin RPG och blåsa ur ett hus, då ger jänkarn han order om att dra sig tillbaka!!!

En annan sak är att  dom snackar i meter, 250 meter nord osv, trodde man pratade yard och inch i USA?

Vad tro militär expertisen om detta?

Det går nog bra att publicera You tube material inom vissa rimliga gränser.

Finns ett gäng galna Ryssar som brukar prova olika vapen;

http://www.youtube.com/user/FPSRussia?feature=watch

Som tidigare sagt så är det ju bara att ignorera tråd om man inte önskar ta del av det som skrivs.

Annars är väl, i detta fall, kanske risken störst att det blir en hetsk debatt om krigets vara eller icke vara -

som snabbt leder till att tråden låses pga otrevligheter.

Den som lever får se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wwax

Foxtrot Uniform Charlie Kilo.

- Nu har vi 400 man här, som ska ha frukost, vi har tre chokladkakor, vad göra? kom?----...Hörbarhet nolla, klart slut!

- Kan du ta och provringa, Tallrot? - Javisst. - Adam Bertil, kom! - Ja, kan jag få herrtoaletten på Järntorget? - Vad är det här för civilt skitsnack? - Ja hallå, Adam Bertil till Caesar David, L kolon 1 färdigt. Uppfattat klart slut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ban99arne

- Varför skall en soldat vara villig att offra livet för konungen och fanan, 32:an?
- Jaså, har majoren börjar fundera över det också!

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

- Varför skall en soldat vara villig att offra livet för konungen och fanan, 32:an?

- Jaså, har majoren börjar fundera över det också!

Tror Arne inte pratar med dom som har lägre grad än 4stjärning general! :crazy:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

Då har man hittat en bok som inte många har! :police:  :thumbsup:

post-4347-0-59634600-1383937057_thumb.jp

• Tummen upp 9

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kötthandlarn

Jag har den.. :thumbsup:

Man är ju artillerifetishist.. :crazy:

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
B747

Där är jag krigsplacerad.Åtminstone då det begav sig.Vi skulle träffas utanför Umeå järnvägsstation och sedan åka bandvagn till Kalix.Men det är nya tider nu..Muckade 89 från I20 Umeå.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fritz

Där är jag krigsplacerad.Åtminstone då det begav sig.Vi skulle träffas utanför Umeå järnvägsstation och sedan åka bandvagn till Kalix.Men det är nya tider nu..Muckade 89 från I20 Umeå.

Åka bandvagn från Umeå till Kalix :ahh:

Menar du verkligen allvar ? I så fall är man garanterat öm i baken efteråt, den saken är klar, huvva så hemskt.

Fritz..

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
GreenValley

Menar du verkligen allvar ? I så fall är man garanterat öm i baken efteråt, den saken är klar, huvva så hemskt.

Fritz..

När de kom fram var kriget över! :crazy:

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking

Fritz..

Inte mycket roligare än det var att flyga ett Hercules-plan till Kanada och sitta bak i lastrummets bullriga och vibrerande miljö..

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
GreenValley

Inte mycket roligare än det var att flyga ett Hercules-plan till Kanada och sitta bak i lastrummets bullriga och vibrerande miljö..

Jag har åkt med Hercules från Arlanda  till Tel Aviv via Cypern.

Det fanns ju inte ens riktiga stolar, tur att man kunde bädda i ordning lite av lasten och sträcka ut sig där.

Ändrades av GreenValley
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking

Jag har åkt med Hercules från Arlanda  till Tel Aviv via Cypern.

Det fanns ju inte ens riktiga stolar, tur att man kunde bädda i ordning lite av lasten och sträcka ut sig där.

"Herrtoaletten" är en upplevelse för sig på dom. testade du den ?

post-3404-0-19744100-1383982342.jpg

Ändrades av Tallviking
  • Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
GreenValley

"Herrtoaletten" är en upplevelse för sig på dom. testade du den ?

attachicon.gifs_tp84_urinoar.jpg

Jag har inget minne av det, men det är ju ca 35 år sedan.

Det var den s k SCACYP-transporten (SCAndinavian-CYPrus) jag åkte med, den transporterade material och förnödenheter från Sverige till FN-trupperna på Cypern och i Sinai.

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wangthong

Jag har åkt från Boden till Tåme, Skellefteå, kallt som fn var det, ingen trevlig resa i övrigt heller. Skulle helst inte vilja fortsätta ner till Umeå, men visst skulle det gå utan större problem. Rent ekonomiskt skulle det vara oförsvarbart. På den tiden var det ingen som hade lärt sig begreppet ekodriving, och tror inte att det är så mycket bättre med dagens bandvagnspiloter.

Förmodligen var bandvagnarna redan lastade på järnvägen. Om spåren på järnvägen fungerade var nog tanken att gå på tåg. Idag när inte järnvägen fungerar så ofta har det nog gåt fortare med bandvagn.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy