Tallviking Inlagd Juni 21, 2017 Dela Inlagd Juni 21, 2017 4 minuter sedan, skrev audirs2: Var säkert Svampzen vid rodret på das u-båt! Ja. Han verkar ju alltid vara lite "dimmig" ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 21, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2017 https://svenska.yle.fi/artikel/2017/06/20/incident-over-ostersjon-ryskt-plan-jagade-ivag-tva-amerikanska-flyg Mera dramatik på the Östersjön! Detta skriver aldrig svensk media, nästan i alla fall! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 21, 2017 Dela Inlagd Juni 21, 2017 1 timme sedan, skrev audirs2: https://svenska.yle.fi/artikel/2017/06/20/incident-over-ostersjon-ryskt-plan-jagade-ivag-tva-amerikanska-flyg Mera dramatik på the Östersjön! Detta skriver aldrig svensk media, nästan i alla fall! Pratades om det på TV4-nyheterna i morse Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 21, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2017 12 minuter sedan, skrev Tallviking: Pratades om det på TV4-nyheterna i morse Har ingen sådan apparat! Men man kan ju kolla via webben om man vill! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 21, 2017 Dela Inlagd Juni 21, 2017 No negative waves please Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 24, 2017 Dela Inlagd Juni 24, 2017 On 2017-06-21 at 11:39, skrev audirs2: Har ingen sådan apparat! Men man kan ju kolla via webben om man vill! Det stod om det på 2 sidor på SVT-Text också. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Juli 5, 2017 Dela Inlagd Juli 5, 2017 I Maj var syrran och jag på bilsemester till Normandie. Vi åkte dit för att titta på museum om WW2. På vägen dit stannade vi i Arnhem för att se på krigsmuseet där. Konstverk utanför museet. En del krigsmateriel stod utanför byggnaden På film tycker jag att tanksen ser stora ut. I verkligheten är dom betydligt mindre. Syrran håller på att prata till sej allehanda gratiskartor och broschyrer. Det första man fick se var en film om striderna i Arnhem under Operation Market Garden. Fanns även en del material om tyskarna. En del vapen från båda sidor. Hjältetavlor fanns flera stycken. Även bilder på många med en kort berättelse om hur dom dog. En hel del "Han gav sitt liv för att andra skulle få leva" och "Han gav sitt liv för ett fritt Europa" var det. I källaren hade dom byggt en del scenarion från striderna. Förmodligen ganska lika verkligheten för det var namn på dom flesta gubbarna. Detta var operationsutrustningen som läkaren hade med sig. Ni får ursäkta att bildkvaliteten är ganska dålig. Det var blixtförbud på samtliga museum jag var på. Ser att det blev en dubblett som jag inte får bort. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 5, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juli 5, 2017 http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2017/07/valkommen-till-f-21-och-forsvarsmaktens-huvudflygdag/?t=1&cn=ZmxleGlibGVfcmVjc18y&iid=ea33a189305a44429f927f99bcf7a0b0&uid=1150739006&nid=244+276893704 En övning på riktigt! Kan tänka mig att Boäng 747,5 e där!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 7, 2017 Dela Inlagd Juli 7, 2017 RIP Ubåts-Kalle http://www.blt.se/familj/ubats-kalle-har-gatt-bort/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juli 8, 2017 Dela Inlagd Juli 8, 2017 13 timmar sedan, skrev Tallviking: RIP Ubåts-Kalle http://www.blt.se/familj/ubats-kalle-har-gatt-bort/ Läste/hörde på radio minns inte riktigt, att försvaret ska/har köpt ny sonarutrustning och undervattensavlystning. Fundera på om dom har lagt någon ny form av avlystning nere vid mällsten!? Något som du känner till? BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 8, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juli 8, 2017 3 timmar sedan, skrev Nineteen68: Läste/hörde på radio minns inte riktigt, att försvaret ska/har köpt ny sonarutrustning och undervattensavlystning. Fundera på om dom har lagt någon ny form av avlystning nere vid mällsten!? Något som du känner till? Tror nog ingen skriver detta på ett öppet forum? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juli 9, 2017 Dela Inlagd Juli 9, 2017 On 2017-07-08 at 11:31, skrev audirs2: Tror nog ingen skriver detta på ett öppet forum? Förstår hur du tänker...Men den gamla minspärren som låg där var inte direkt hemlig! Tror ryssarna har totalkoll på vad vi pysslar med i detta avseende. Men din tanke är god ;-) BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juli 9, 2017 Dela Inlagd Juli 9, 2017 http://ubatar.se/2012/06/18/debattinlagg-rorande-boken-nationens-intresse-av-lars-borgnas/ Det jag nämner är ingen nyhet... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 10, 2017 Dela Inlagd Juli 10, 2017 10 timmar sedan, skrev Nineteen68: http://ubatar.se/2012/06/18/debattinlagg-rorande-boken-nationens-intresse-av-lars-borgnas/ Det jag nämner är ingen nyhet... Sista stycket säger det mesta..... Alla galna konspirationsteoretiker kan man låta bli att lyssna på.... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 10, 2017 Dela Inlagd Juli 10, 2017 Ryssen är redan här.... VAr nog inget Falsklarm på Hesa Fredrik http://www.gd.se/allmant/misstankt-ubat-pa-botten-i-gavle-hamn-anmalt-till-forsvarsmakten-stort-foremal-som-lag-i-farleden-som-sedan-var-borta /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 10, 2017 Dela Inlagd Juli 10, 2017 25 minuter sedan, skrev Enis: Ryssen är redan här.... VAr nog inget Falsklarm på Hesa Fredrik http://www.gd.se/allmant/misstankt-ubat-pa-botten-i-gavle-hamn-anmalt-till-forsvarsmakten-stort-foremal-som-lag-i-farleden-som-sedan-var-borta /Enis Varför skulle Ryssen anfalla Stockholm där bor bara en massa töntar. Ryssarna skulle skratta ihjäl sej och Stockholmarana skita på sej. Finns väl inget att ta där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 10, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juli 10, 2017 1 timme sedan, skrev Boa52: Varför skulle Ryssen anfalla Stockholm där bor bara en massa töntar. Ryssarna skulle skratta ihjäl sej och Stockholmarana skita på sej. Finns väl inget att ta där Behövs bara en pluton så ligger Nordland i aska!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 15, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juli 15, 2017 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juli 21, 2017 Dela Inlagd Juli 21, 2017 On 2017-07-10 at 08:06, skrev Tallviking: Sista stycket säger det mesta..... Alla galna konspirationsteoretiker kan man låta bli att lyssna på.... Men kom igen nu ditt gamla kronvrak! Frågan jag ställde är ju ingen hemlighet, det har ju både försvarsministern och ÖB uttalat att detta behöver inköpas för att klara undervattensskyddet. Ja just det du är ju inte från Marinen... Sköt mig själv i foten!! BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 21, 2017 Dela Inlagd Juli 21, 2017 5 minuter sedan, skrev Nineteen68: Men kom igen nu ditt gamla kronvrak! Frågan jag ställde är ju ingen hemlighet, det har ju både försvarsministern och ÖB uttalat att detta behöver inköpas för att klara undervattensskyddet. Ja just det du är ju inte från Marinen... Sköt mig själv i foten!! Nej. jag kan ju omöjligt ha någon kunskap om ubåtsskydd och sådant........ Som Audi säger. Det finns mycket man inte diskuterar på ett öppet internetforum..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juli 21, 2017 Dela Inlagd Juli 21, 2017 10 minuter sedan, skrev Tallviking: Nej. jag kan ju omöjligt ha någon kunskap om ubåtsskydd och sådant........ Som Audi säger. Det finns mycket man inte diskuterar på ett öppet internetforum..... Jösses! Jag tolkar det som att du inte har en susning... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 21, 2017 Dela Inlagd Juli 21, 2017 2 minuter sedan, skrev Nineteen68: Jösses! Jag tolkar det som att du inte har en susning... Tolka på du...... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 21, 2017 Dela Inlagd Juli 21, 2017 Tolka gör man efter en traktor “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 21, 2017 Dela Inlagd Juli 21, 2017 Mitt besök 1992 på ön Corrigodor i Manilabukten som var en filippinsk och amerikansk befästning under andra världskriget. En rejäl bössa. Malintatunneln där det bland annat fanns sjukhus och telegraf. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juli 22, 2017 Dela Inlagd Juli 22, 2017 manila bukten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu