Kenneth4618 Inlagd April 14, 2017 Dela Inlagd April 14, 2017 30 minuter sedan, skrev svampen: De är duktiga de där britterna på militära serier Denna är min favorit “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 23, 2017 Trådstartare Dela Inlagd April 23, 2017 http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2017/04/tva-funktioner-i-cjse-17-leds-fran-uppsala/ Här åxå några duktiga! Gjorde liknande saker på HVSS på 90 talet, då var det marktrupper och fordon som skulle övas. Nu har dom kommit mycket längre! Nittio talet tillämpas inte all mera överhuvudtaget! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 15, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2017 Fakking sjit'1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 29, 2017 Dela Inlagd Maj 29, 2017 Idag hyllar vi alla veteraner ! Snacka om krutgubbar. Höj volymen !! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 29, 2017 Dela Inlagd Maj 29, 2017 Kungen, Carl Philip, ÖB och Försvarsministern var med och hyllade alla oss veteraner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 6, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 6, 2017 http://www.krigsminnen.se/?p=3620 Tror dessa åxå vart med i nått krig! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 6, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 6, 2017 Detta vapen har en kompis köpt för att jaga med! Samma kaliber som en Magnum! Ganska billig åxå! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 10, 2017 Dela Inlagd Juni 10, 2017 Finns ju fina vapen och tillgå “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 10, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 10, 2017 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Finns ju fina vapen och tillgå Japp, hellre blir skjuten av en snygg ryska än en fet ryss! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 10, 2017 Dela Inlagd Juni 10, 2017 1 timme sedan, skrev audirs2: Japp, hellre blir skjuten av en snygg ryska än en fet ryss! Du menar "får sig ett skjut" “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 16, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 16, 2017 https://svenska.yle.fi/artikel/2017/06/16/svordomar-och-smallar-avloser-varandra-i-okand-soldat-i-harparskog Fick inbjudan till detta, vore spännande att se tror jag, men det är ett allvarligt ämne! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 20, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2017 https://svenska.yle.fi/artikel/2017/06/19/kinas-flotta-krigsovar-pa-ostersjon-i-juli Kineserna närmar sig! Tror vi är på väg mot ett tredje världskrig, i vilken grad må vara osagt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 https://svenska.yle.fi/artikel/2017/06/19/kinas-flotta-krigsovar-pa-ostersjon-i-juli Kineserna närmar sig! Tror vi är på väg mot ett tredje världskrig, i vilken grad må vara osagt! Skulle vara intressant o veta vilket språk de kommunicerar på under sina övningar.Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Skulle vara intressant o veta vilket språk de kommunicerar på under sina övningar. Sent from my SM-A910F using Tapatalk https://en.wikipedia.org/wiki/International_maritime_signal_flags Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 Vi tog en chilensk ubåt inne på svenskt vatten en gång...... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 Precis nyss, skrev Tallviking: https://en.wikipedia.org/wiki/International_maritime_signal_flags Mja......det är från din tid 555555 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 Precis nyss, skrev Soengsang: Mja......det är från din tid 555555 Kineserna ligger låååångt efter Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 On Tuesday, June 06, 2017 at 11:51, skrev audirs2: Detta vapen har en kompis köpt för att jaga med! Samma kaliber som en Magnum! Ganska billig åxå! Jaga vad Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 8 timmar sedan, skrev audirs2: https://svenska.yle.fi/artikel/2017/06/19/kinas-flotta-krigsovar-pa-ostersjon-i-juli Kineserna närmar sig! Tror vi är på väg mot ett tredje världskrig, i vilken grad må vara osagt! En smäll.sen är det över ! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Vi tog en chilensk ubåt inne på svenskt vatten en gång...... Var det inte en Uttern 500 ?!?!555 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 20, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2017 49 minuter sedan, skrev svampen: Jaga vad Björne! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 3 timmar sedan, skrev svampen: Var det inte en Uttern 500 ?!?!555 Nej Det var en tysktillverkad typ 206-ubåt Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juni 20, 2017 Dela Inlagd Juni 20, 2017 22 minuter sedan, skrev Tallviking: Nej Det var en tysktillverkad typ 206-ubåt Jag tror jag har ett svagt minne av det, kan du uppdatera? //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 21, 2017 Dela Inlagd Juni 21, 2017 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev Stefan: Jag tror jag har ett svagt minne av det, kan du uppdatera? //S Strax utanför Varberg på sommaren 82 tror jag det var Kollade lite och det var Nr 21 Simpson, typ 209 och byggd på HDW-varvet i Kiel Vi tog henne inne på svenskt vatten under en verkstadsprovtur när hon hamnat fel i dimman Ändrades Juni 21, 2017 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 21, 2017 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2017 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Strax utanför Varberg på sommaren 82 tror jag det var Kollade lite och det var Nr 21 Simpson, typ 209 och byggd på HDW-varvet i Kiel Vi tog henne inne på svenskt vatten under en verkstadsprovtur när hon hamnat fel i dimman Var säkert Svampzen vid rodret på das u-båt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu