Jump to content
IGNORERAD

Militärtråden

audirs2

Recommended Posts

Och hade han och hans gelikar hållit sig väck från Irak, Afghanistan, Libyen , Jugoslavien etc, hadde vi sluppit en jäla massa flyktingar!  :-(

Privet. du glömde Cuba Tjeckien, Estland,Ungern osv!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Privet. du glömde Cuba Tjeckien, Estland,Ungern osv!

Hey, I’m gonna produce as much oil as possible, no matter what the price, to fund our budget. But it would be nice to overcome supply and demand and get higher prices for it.

Let me think now… I’ll consult a good friend of mine.

(Whisper) “Start a war in the Mideast. That should do it.”

puss_o_kram.thumb.jpg.2cb6944169a8a98282

Jag tänkte sätta in alla krigen USA hade varit med sedan 1776 och i dom allra flesta offensivt, Men det är ett hopplöst fall eftersom det är så många.

a1.thumb.jpg.2b1f0e4713971010163410accf1 a3.thumb.jpg.e5c7ebd29ad6c1b9dcb790ebfd3 number-of-years-america-at-war.thumb.jpg

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

Hey, I’m gonna produce as much oil as possible, no matter what the price, to fund our budget. But it would be nice to overcome supply and demand and get higher prices for it.

Let me think now… I’ll consult a good friend of mine.

(Whisper) “Start a war in the Mideast. That should do it.”

puss_o_kram.thumb.jpg.2cb6944169a8a98282

Jag tänkte sätta in alla krigen USA hade varit med sedan 1776 och i dom allra flesta offensivt, Men det är ett hopplöst fall eftersom det är så många.

a1.thumb.jpg.2b1f0e4713971010163410accf1 a3.thumb.jpg.e5c7ebd29ad6c1b9dcb790ebfd3 number-of-years-america-at-war.thumb.jpg

Fan bankomaten, du får nog söka för det där snart, du har ju fått piuppulitip på USA! :big_smile::tele:

Dela på andra sajter

Fan bankomaten, du får nog söka för det där snart, du har ju fått piuppulitip på USA! :big_smile::tele:

OK då! Förlåt om jag trampade på en öm tå. 

audi_2.thumb.jpg.2aa244b918399e32d811cd7

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Krigsveteraner på Karlberg är det alltid trevligt att träffa och stödja ekonomiskt! Många intressanta personer och "höjdare" man träffar! Vid förra mötet var tex förvarsministern närvarande!

Nya ÖBcached-98115416.thumb.png.4865ed63de34d41443949537683.thumb.jpg.6c5ba78ab4ea7058cached-823605852.thumb.png.e35c994589960 skickade en hälsning till detta möte!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

http://hbl.fi/nyheter/2015-09-24/771819/lyssna-pa-samtalet-dar-kanerva-misstanker-spionage

Portugals KGB avlyssnar Finlands försvars minister! :big_smile: Ljudklipp med svensk text!  

Varför skulle det vara Portugals KGB? Varför inte Portugals NSA?

http://www.bbc.com/news/world-europe-24690055

http://www.commondreams.org/news/2015/07/04/wikileaks-us-bugged-more-two-dozen-brazilian-leaders

Brasilien skulle köpa stridsplan från USA men ändrade sig efter det här.

Dela på andra sajter

Varför skulle det vara Portugals KGB? Varför inte Portugals NSA?

http://www.bbc.com/news/world-europe-24690055

http://www.commondreams.org/news/2015/07/04/wikileaks-us-bugged-more-two-dozen-brazilian-leaders

Brasilien skulle köpa stridsplan från USA men ändrade sig efter det här.

Kanske Sveriges KGB, eller Island? Var en liknelse bara!

Dela på andra sajter

Hoppas nu Ryssarna avslutar med marktrupp, och utplånar Islamisterna.

Helt klart vackra bilder!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Problemet med de ryska attackerna är att de är mestadels mot andra rebeller mot presidenten och inte IS vilket nu då troligen ökar på antalet som flyr från Syrien och kanske så småningom hamnar i Sverige

Putin och Al Assad är bundsförvanter och Putin gör det han gör för att stödja sin bundsförvant (som låter Putin ha militärbaser i Syrien) och attackerar de som hotar Al Assad främst och ser IS mer som ett sekundärmål som han kan attackera mer som en PR-grej

IS finns varken i Homs eller Aleppo där Putin skickar sina raketer och flygbombningar mest

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Problemet med de ryska attackerna är att de är mestadels mot andra rebeller mot presidenten och inte IS vilket nu då troligen ökar på antalet som flyr från Syrien och kanske så småningom hamnar i Sverige

Putin och Al Assad är bundsförvanter och Putin gör det han gör för att stödja sin bundsförvant (som låter Putin ha militärbaser i Syrien) och attackerar de som hotar Al Assad främst och ser IS mer som ett sekundärmål som han kan attackera mer som en PR-grej

IS finns varken i Homs eller Aleppo där Putin skickar sina raketer och flygbombningar mest

Givetvis säger propaganda så.

För 30 år sen så propagandan att Ryssland var den fula fisken i Afghanistan också, och där utrustade US Talibanerna med vapen.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Givetvis säger propaganda så.

För 30 år sen så propagandan att Ryssland var den fula fisken i Afghanistan också, och där utrustade US Talibanerna med vapen.

Ryssland gör aldrig något utan ett bakomliggande syfte som gangnar Ryssland

Hur förklarar DU att Putin bombar området i Syrien långt från de platser som IS finns i ?

Ändrades av Tallviking

Dela på andra sajter

Hur förklarar DU att Putin bombar området i Syrien långt från de platser som IS finns i ?

Hur vet du att IS eller dess avgreningar inte finns på de platser som bombas, intel från US :)

Dela på andra sajter

Hur vet du att IS eller dess avgreningar inte finns på de platser som bombas, intel från US [emoji4]

Uppgifter från hjälporganisationer på plats

Hur vet du att dom bombar IS i Aleppo och Homs ?

Dela på andra sajter

Du menar att USA bombar hej vilt i diverse länder av godhet?

Självklart har Ryssland en agenda som är tänkt att gagna Ryssland.

Sedan kan man ju hoppas att det biter dom i röven som det brukar sluta med när USA är ute och ''missionerar''

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Bara låt Put In bomba på som fan , det är väl usa å väst som försett rebellerna med vapen :(

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Inget land gör något som inte gagnar sitt land. Kanske inte Sverige eller Norden vi har inget på att vinna på detta krig. bara utgifter för oss, hoppas på inkomster med alla invandrare, hoppas

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...