Jump to content
IGNORERAD

Vem vinner Elitloppet 2013?


jrk

Recommended Posts

conservator

Gav det en chans igår och tittade på loppet, lika fartfyllt som ett B.ponnylöp i galopp så det får bli galopp i fortsättning också!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pangalus

    15

  • jrk

    7

  • John Khonken

    3

  • conservator

    3

Mest aktiva i denna tråd

Gav det en chans igår och tittade på loppet, lika fartfyllt som ett B.ponnylöp i galopp så det får bli galopp i fortsättning också!

 

Galopp är ungefär lika intressant som hundkapplöpning! Alltså helt värdelöst, ingen taktik ingen finess.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till bröderna sedin Robert Bergh och nahar och alla övriga runt hästen roligt att se

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Galopp är ungefär lika intressant som hundkapplöpning! Alltså helt värdelöst, ingen taktik ingen finess.

 

// mrco

Ingen taktik och ingen finess, hur tänker du då? Internationellt är det ju helt överlägset men i Sverige så har det skett något så konstigt att travet har fått den största delen av folkets intresse! Det blir lite som att gå och titta på någon gokarttävling samtidigt som det pågår formel1 tävlingar, jag kommer även i fortsättningen att välja formel1 framför gokart med vagn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om Findus är sponsor? :crazy:  :nyam:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väl inte sagt att Åke är en dålig tränare, Jag har bara sagt att Ludde är bättre

och att Åke aldrig har tränat en stjärna från grunden utan tagit över

färdig hästar typ Gidde, Torvald, och Sebbe.

 

Och läs sen när jag berömmer Åkes styrning med Sebbe i lopp 1.

 

Ludde däremot har tagit fram Sveriges bästa avelstam i dags läget.

 

och det slår lätt allt Åke har gjort.

 

Där med basta och slutdiskuterat . som är kända citat här på forumet  :yahoo:  :victory:...  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Jag har väl inte sagt att Åke är en dålig tränare, Jag har bara sagt att Ludde är bättre

och att Åke aldrig har tränat en stjärna från grunden utan tagit över

färdig hästar typ Gidde, Torvald, och Sebbe.

 

Och läs sen när jag berömmer Åkes styrning med Sebbe i lopp 1.

 

Ludde däremot har tagit fram Sveriges bästa avelstam i dags läget.

 

och det slår lätt allt Åke har gjort.

 

Där med basta och slutdiskuterat . som är kända citat här på forumet  :yahoo:  :victory:...  :)

Gidde Palema var dock en Åke Svanstedt-produkt. Han kördes in av förre stochampionatsvinnaren Sven-Gunnar Andersson (Svanstedt kör inte in sina ettåringar själv)

och kom till Svanstedt i augusti som tvååring. Han gjorde sedan ca 25 starter för Åke innan Björn Goop för en kort men misslyckad period tog över träningen av Palemas hästar.

De sista 4,5 åren av Giddes tävlingskarriär så var han åter i Svanstedts träning, och det som hände under den tiden är vad man brukar klassa som svensk travhistoria.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Ingen taktik och ingen finess, hur tänker du då? Internationellt är det ju helt överlägset men i Sverige så har det skett något så konstigt att travet har fått den största delen av folkets intresse! Det blir lite som att gå och titta på någon gokarttävling samtidigt som det pågår formel1 tävlingar, jag kommer även i fortsättningen att välja formel1 framför gokart med vagn!

Ja, det där är intressant hur det har blivit så i Norden? Över hela världen så är galoppen oändligt mycket större än sulkysporten. Kentucky Derby drar ju drygt 160k åskådare varje år, och miljontals tv-tittare för att ta ett exempel. Jag har själv försökt att lära mig galopp och försöka bredda mitt kapplöpningsintresse, men har svårt att fastna för den grenen. Men jag trivs bra på galoppbanorna för atmosfärens skull, även om jag inte fattar något av den.

 

Passar på att tipsa er asienresnärer om en av de två galoppbanorna i Hong Kong vid namn Happy Valley. Ligger vid Wanchai på HK-ön och det är en jäkla anläggning med skönt drag och atmosfär under tävlingsdagar. Kan verkligen rekommenderas även för den som inte är intresserad av hästsport annars, för det är en upplevelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Ja, det där är intressant hur det har blivit så i Norden? Över hela världen så är galoppen oändligt mycket större än sulkysporten. Kentucky Derby drar ju drygt 160k åskådare varje år, och miljontals tv-tittare för att ta ett exempel. Jag har själv försökt att lära mig galopp och försöka bredda mitt kapplöpningsintresse, men har svårt att fastna för den grenen. Men jag trivs bra på galoppbanorna för atmosfärens skull, även om jag inte fattar något av den.

 

Passar på att tipsa er asienresnärer om en av de två galoppbanorna i Hong Kong vid namn Happy Valley. Ligger vid Wanchai på HK-ön och det är en jäkla anläggning med skönt drag och atmosfär under tävlingsdagar. Kan verkligen rekommenderas även för den som inte är intresserad av hästsport annars, för det är en upplevelse.

Har du ett så pass stort intresse så ge inte upp för det är inte så svårt att förstå, till att börja med så har du ju ganska mycket information i programbladet så att hitta vinnare i galopp är nog enklare än att hitta dem i travsporten. Men att bara gå att titta på de engelska fullbloden är en upplevelse i sig med vetskapen om att detta är världen snabbaste hästras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gidde Palema var dock en Åke Svanstedt-produkt. Han kördes in av förre stochampionatsvinnaren Sven-Gunnar Andersson (Svanstedt kör inte in sina ettåringar själv)

och kom till Svanstedt i augusti som tvååring. Han gjorde sedan ca 25 starter för Åke innan Björn Goop för en kort men misslyckad period tog över träningen av Palemas hästar.

De sista 4,5 åren av Giddes tävlingskarriär så var han åter i Svanstedts träning, och det som hände under den tiden är vad man brukar klassa som svensk travhistoria.

 

Torvald Ca: 6 år

Zoogin Ca: 2,5 år

Gidde Ca: 2,5 år

Sebbe Ca:6 år

Link to comment
Dela på andra sajter

KUSK-

STATISTIK

 

 
År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar 2013 657 96 73 74 15 % 13 076 318 2012 2043 391 251 234 19 % 48 090 124 2011 2030 385 256 235 19 % 45 476 622 2010 1818 326 249 217 18 % 39 198 796 2009 1762 326 253 213 19 % 43 878 156
 

Rätt okej va.

Vad det beträffar aveln är Åke far till fler än Ludde alla fall officielt.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Vad det beträffar aveln är Åke far till fler än Ludde alla fall officielt.

:ahh:  :ahh:  :ahh:  :ahh:  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

KUSK-

STATISTIK

 

 
År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar 2013 657 96 73 74 15 % 13 076 318 2012 2043 391 251 234 19 % 48 090 124 2011 2030 385 256 235 19 % 45 476 622 2010 1818 326 249 217 18 % 39 198 796 2009 1762 326 253 213 19 % 43 878 156
 

Rätt okej va.

Vad det beträffar aveln är Åke far till fler än Ludde alla fall officielt.

jrk

 

Ja och det är tack vare hästägare som har gott om pengar som

förser Åke med de bästa hästarna, sen är Åke en duktig kusk

men det har jag ju redan skrivit.

Om du har sett det...

 

Och att Åke är far till fler än Ludde, är ju bara för

han knullar sina hästskötare "Lammkött"  :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och det är tack vare hästägare som har gott om pengar som

förser Åke med de bästa hästarna, sen är Åke en duktig kusk

men det har jag ju redan skrivit.

Om du har sett det...

 

Och att Åke är far till fler än Ludde, är ju bara för

han knullar sina hästskötare "Lammkött"  :-)

 

Ja tänk vad mycket härligt sex han måste haft..

Inte bitter va? :crazy:.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tänk vad mycket härligt sex han måste haft..

Inte bitter va? :crazy:.

jrk

 

Bitter är för mandel, detta är ett forum

vem bryr sig..

Men jag gillar inte Åke.. och det hade inte du heller gjort

om du träffat honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...