Jump to content
IGNORERAD

4985:- till Thailand(max 2 mån)


olle123987

Recommended Posts

hahaha. du har fel! jag "test"bokade och de flesta datum gick in(igår)

Varför provar du inte en testbokning för innan du snackar en massa skit om vad du tror?

Besvara oss ditt skitsnack i fortsättningen TACK!

Gjorde det just nu, trots dina tillmälen och inom den angivna reseperioden

men fick inte ens förslag om Cathay.

 

Vilket skitbolag, Oden, som lovar runt och håller tunt.

Kanske du i fortsättningen ska kolla upp ordentligt innan du kallar någon här för ej läskunniga idi*ter.

 

Vilken tur att jag beställde någon annanstans och åker med turkarna för 4395

för dels vill vi stanna längre i Thailand även om Odenresor tycker det är högsäsong

och fram för allt vill jag slippa mellanlanda i Istanbul i 8 timmar.

 

 

post-10507-0-28372900-1369455932.jpg

 

 

Lägg märke till förslaget de tycker man ska boka.

Illa nog som det var men när man går vidare ser man hur de försöker lura mig

En sjuk mellanlandning i Istanbul har blivit till två oändliga (fast du känner kanske inte till Istanbul).

 

Och så går det inte ens att boka klart, betala och få sin biljett.

Nej man måste maila dom och vänta och se vad man får.

 

Snälla nån, vad är du för en amatör.

Spara mig för dina förslag i fortsättningen, tack

 

 

post-10507-0-88499300-1369456522.jpg

 

 

 

Edit,

ser nu att du blivit avstängd så inlägget ovan får stå oemotsagd

Vem vet kanske det var just den av dina otrevligheter som gjorde susen.

post-10507-0-28372900-1369455932.jpg

post-10507-0-88499300-1369456522.jpg

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • olle123987

    11

  • Moritz

    6

  • Khemmarat

    4

  • leifen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kolla dessa priser de närmaste åren..

 

http://www.odenresor.se/flygkampanjer/cathay-pacific-Thailand/?fromId=6465

 

Både från Stockholm/Göteborg till Bangkok, Chiang Mai eller Phuket

 

Någon som hittar en billigare biljett om man vill stanna mer än 30 dagar?

 

Dessa erbjuder resor upp till 60dagar.

Klippt ur odens resor du relaterar till.

5899:- är priset

 

THAI Sommarkampanj
För dig som vill resa sommaren 2013 så har THAI kommit med en fin sommarkampanj med mycket låga priser för resor till Thailand och utvalda destinationer i Asien. THAI Sommarkampanj gäller för avresor från 01 maj – 26 Okt 2013 med priser fr. endast 5 899:- inkl flygskatter. Behöver du hjälp med boende, transfer eller andra arrangemang? Kontakta oss så får du personlig service och hjälp att boka och skapa bästa möjliga upplägg för din resa till Thailand och Asien.
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Nu vid lågsäsong är det flera bolag som har låga priser.

Det intressanta är vilka som kan erbjuda såna priser vid högsäsong.

Senast flög jag Air China 30dec-27feb för 5865skr...( thaiair 14900skr).

Då blir valet lätt för mig som inte har problem med att vänta några timmar vid varje byte.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vid lågsäsong är det flera bolag som har låga priser.

Det intressanta är vilka som kan erbjuda såna priser vid högsäsong.

Senast flög jag Air China 30dec-27feb för 5865skr...( thaiair 14900skr).

Då blir valet lätt för mig som inte har problem med att vänta några timmar vid varje byte.

 

Vi åker hela juni-juli med turkarna och dessutom på en open jaw biljett.

Dryga två timmar i Istanbul både ut och hem står man ut med för 4390 per person.

Skitväder i Thailand men juli räknas ändå som högsäsong från Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det händer inte allt för sällan att komfort- och trygghetsnarkomaner hamnar på en flygstol bredvid en som framgångsrikt har letat efter en billigare biljett.

Mao är prestationen exakt densamma, bara att den senare har sparat ett par tre tusen kronor för att spendera på andra semesternöjen istället.

Och inte sällan vidhåller den förra faktiskt sin argumentation för dyrare biljetter vilket jag mot bakgrunden av obestridliga fakta tycker är korkat.

Enligt min erfarenhet och omfattande statistik på miljontals biljettdata finns de största prisvariationer inom samma flyg.

Reslängd och bytestider spelar in först i ett senare skede när det visar sig att fortfarande många platser är tomma. 8 timmar bytestid i Istanbul från Göteborg betyder ju inte att resenärerna från Frankfurt behöver vänta lika länge. Prisåtgärderna sätts då in i första hand på de linjerna som har störst chans att fylla planet.

Visserligen har alla flygbolag sin egen prispolicy och det finns skillnader i prisnivån emellan dem. Bortsett från några notoriskt dyra bolag (Thai etc) så är den generella prisskillnaden emellan dem mindre än prisvariationer på samma flyg.

Det gäller alltså att komma åt de billigaste biljetterna på ett flyg där övriga villkor som reslängd, bytestid och andra faktorer är acceptabla. Och har man riktigt tur så få man tag i rentav subventionerade biljetter som resebyråerna använder som lockpriser.

Konsten består bara i att hitta dessa. Mer om detta senare.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Det händer inte allt för sällan att komfort- och trygghetsnarkomaner hamnar på en flygstol bredvid en som framgångsrikt har letat efter en billigare biljett.

Mao är prestationen exakt densamma, bara att den senare har sparat ett par tre tusen kronor för att spendera på andra semesternöjen istället.

Och inte sällan vidhåller den förra faktiskt sin argumentation för dyrare biljetter vilket jag mot bakgrunden av obestridliga fakta tycker är korkat.

Enligt min erfarenhet och omfattande statistik på miljontals biljettdata finns de största prisvariationer inom samma flyg.

Reslängd och bytestider spelar in först i ett senare skede när det visar sig att fortfarande många platser är tomma. 8 timmar bytestid i Istanbul från Göteborg betyder ju inte att resenärerna från Frankfurt behöver vänta lika länge. Prisåtgärderna sätts då in i första hand på de linjerna som har störst chans att fylla planet.

Visserligen har alla flygbolag sin egen prispolicy och det finns skillnader i prisnivån emellan dem. Bortsett från några notoriskt dyra bolag (Thai etc) så är den generella prisskillnaden emellan dem mindre än prisvariationer på samma flyg.

Det gäller alltså att komma åt de billigaste biljetterna på ett flyg där övriga villkor som reslängd, bytestid och andra faktorer är acceptabla. Och har man riktigt tur så få man tag i rentav subventionerade biljetter som resebyråerna använder som lockpriser.

Konsten består bara i att hitta dessa. Mer om detta senare.

//Singha711

Jag blev lite fövånad när jag beställde biljett i veckan.

Kollade på flygresor.se och hittade ett bra pris.

Tog kontakt med ticket för info om möjlighet att boka särskild sittplats.

Då hade han inte resan på sin dator ännu och kunde inte ge mig besked om plats.

Så tyligen lägger flygbolagen ut priserna utan att samtidigt medd bokningsföretagen.

Jag fick boka biljetten för att få ett ordernr. sen gick det utmärkt att få spec sittplats.

Flyger med Emirates denna gång.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkarnas prissättning saknar logik :-)

 

Vid första anblicken är ett lågt pris förbundet med lång transfertid i Istanbul men letar man systematiskt

och kan flexa så hittar man fina fisken med ungefär 2,5 timmar i Istanbul till samma låga pris.

 

Jag vet inte om avbokningar spelar in eller om de har fel på sina program

men ena dagen är det ett pris som gäller och söker man samma resa nästa dag kan man få ett helt annat :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Turkarnas prissättning saknar logik :-)

 

Vid första anblicken är ett lågt pris förbundet med lång transfertid i Istanbul men letar man systematiskt

och kan flexa så hittar man fina fisken med ungefär 2,5 timmar i Istanbul till samma låga pris.

 

Jag vet inte om avbokningar spelar in eller om de har fel på sina program

men ena dagen är det ett pris som gäller och söker man samma resa nästa dag kan man få ett helt annat :-)

Ja man får ligga i lite när man letar billiga resor.

Men oftast lönar det sig att kolla ofta och slå till vid rätt tillfälle.

Och som du säger så ser det konstigt ut ibland

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkarnas prissättning saknar logik :-)

 

Vid första anblicken är ett lågt pris förbundet med lång transfertid i Istanbul men letar man systematiskt

och kan flexa så hittar man fina fisken med ungefär 2,5 timmar i Istanbul till samma låga pris.

 

Jag vet inte om avbokningar spelar in eller om de har fel på sina program

men ena dagen är det ett pris som gäller och söker man samma resa nästa dag kan man få ett helt annat :-)

 

Ett litet tips ang lång bytestid på Istanbuls flygplats:

 

Om väntetiden överstiger 10 timmar och det inte finns andra dyrare alternativ så har man rätt till en hotellövernattning, oftast i Istanbuls finare stadsdelar, inkl. mat, transport och hämtning.

 

Om man då "systematiskt" letar efter långa bytestider får man inte bara ett lågt pris utan ett välbehövlig uppehåll för angenäm nattvila och varför inte en lustfylld kvällspromenad längs Bosporus.

 

http://www.turkishairlines.com/en-cy/travel-information/frequently-asked-questions/travel-information/special-service-requests

 

Har själv tagit mig friheten att utnyttja denna förmån och tycker det gav ytterligare värde.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tips ang lång bytestid på Istanbuls flygplats:

 

Om väntetiden överstiger 10 timmar och det inte finns andra dyrare alternativ så har man rätt till en hotellövernattning, oftast i Istanbuls finare stadsdelar, inkl. mat, transport och hämtning.

 

Om man då "systematiskt" letar efter långa bytestider får man inte bara ett lågt pris utan ett välbehövlig uppehåll för angenäm nattvila och varför inte en lustfylld kvällspromenad längs Bosporus.

 

http://www.turkishairlines.com/en-cy/travel-information/frequently-asked-questions/travel-information/special-service-requests

 

Har själv tagit mig friheten att utnyttja denna förmån och tycker det gav ytterligare värde.

 

//Singha711

 

Hur funkar det med en thaifru utan svenskt pass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det med en thaifru utan svenskt pass?

 

Kolla med Turkiska Ambassaden.

Hon kanske behöver visa.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med Turkiska Ambassaden.

Hon kanske behöver visa.

 

 

Hälsar pigge01

 

Jag är rädd för att man måste söka visa för att frugan ska få gå ut på stan i Istanbul, därför min fråga till Singha711

men ibland ordnar flygbolaget temporär visering utan kostnad eller besvär. Singha711 kanske vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det med en thaifru utan svenskt pass?

Bra fråga eftersom man då lämnar flygplatsen eller så får man kanske övernatta på ett hotell i tranferzonen.

Jag var ensam när jag utnyttjade denna service och då fick jag lämna flygplatsen utan visumstrul. Tror att man som EU-medborgare inte behöver visum under minst 3 månader eller så.

//Singha711

P.S. Har också hört om möjlighet till temporär visering men vet inga detaljer eller villkor.

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...