Jump to content
IGNORERAD

Chromebook

Guest jlh66

Recommended Posts

Guest jlh66

Idag köpte jag en Acer Cromebook på Elgiganten för 2290kr. Jag ska endast ha den för att surfa med typ läsa lite nyheter,forum betala räkningar och slänga in lite spel på hästar. Jag har inte hunnit testa den så mycket ännu men det som jag direkt märkte är att den startar upp otroligt snabbt och att den väger väldigt lite vilket passar mig utmärkt vid resor. Är det nån annan som har köpt denna dator och kanske har lite tips eller rent av upptäckt nackdelar med dessa? Kanske nån vet hur jag får Voip att funka i den? Mvh Jocke

Dela på andra sajter

Återkom gärna med dina erfarenheter när du testat den, kan vara intressant alternativ...

Dela på andra sajter

Herr Chang
Idag köpte jag en Acer Cromebook på Elgiganten för 2290kr. Jag ska endast ha den för att surfa med typ läsa lite nyheter,forum betala räkningar och slänga in lite spel på hästar. Jag har inte hunnit testa den så mycket ännu men det som jag direkt märkte är att den startar upp otroligt snabbt och att den väger väldigt lite vilket passar mig utmärkt vid resor. Är det nån annan som har köpt denna dator och kanske har lite tips eller rent av upptäckt nackdelar med dessa? Kanske nån vet hur jag får Voip att funka i den? Mvh Jocke

Nu minns jag inte riktigt, men är det inte så att användande av ChromeBook kräver tillgång till internet? Vilket väl i så fall får ses som en viss nackdel.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Roligt att höra, hoppas att du kommer trivas med din nya leksak :)

Har inte haft en chrombook själv, men tror den kommer passa utmärkt till det du säger att du vilja göra.

Dela på andra sajter

Guest jlh66
Återkom gärna med dina erfarenheter när du testat den, kan vara intressant alternativ...

Jag ska återkomma med mer fakta,just nu är den på laddning

Dela på andra sajter

Guest jlh66
Nu minns jag inte riktigt, men är det inte så att användande av ChromeBook kräver tillgång till internet? Vilket väl i så fall får ses som en viss nackdel.

Herr Chang har talat.

Helt rätt det du säger,den duger inte till mycket utan internet,men ja köpte den ju just bra för att surfa med.

Dela på andra sajter

Guest jlh66

Roligt att höra, hoppas att du kommer trivas med din nya leksak :)

Har inte haft en chrombook själv, men tror den kommer passa utmärkt till det du säger att vilja göra.

Ja man måste ju testa,och just denna sak verkar funka alldeles utmärkt till det jag ska använda den till :thumbsup:

Dela på andra sajter

Herr Chang
Helt rätt det du säger,den duger inte till mycket utan internet,men ja köpte den ju just bra för att surfa med.

Visst, är den för surf och mail etc måste man ju ha tillgång till internet i vilket fall som helst.

Jag tänkte bara på ifall du sitter tio timmar på planet till eller från Thailand utan internet, kan du göra något vettigt med den? Typ ladda in bilder från kameran och kanske skriva ett utkast på en reseberättelse? Kolla video du lagrat i datorn? Lyssna på musik som finns i datorn?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Visst, är den för surf och mail etc måste man ju ha tillgång till internet i vilket fall som helst.

Jag tänkte bara på ifall du sitter tio timmar på planet till eller från Thailand utan internet, kan du göra något vettigt med den? Typ ladda in bilder från kameran och kanske skriva ett utkast på en reseberättelse? Kolla video du lagrat i datorn? Lyssna på musik som finns i datorn?

Herr Chang har talat.

Alla de saker du anger ska den klara av utan problem även om den inte har internet.

Lite info ifrån google

http://www.google.se/intl/sv/chrome/devices/features-learnmore.html#offline

Dela på andra sajter

Guest jlh66

Herr Chang har talat.

När jag reser till Thailand brukar jag resa med bolag som har skärm till film mm i stolarna,Jag åker sällan med bolag som tex Thai som inte har så moderna plan som kan erbjuda dessa tjänster :wink: Nej men utan att skoja så brukar jag lägga datorn i resväskan som jag checkar in. Tiden på planet fördriver jag med film och några GT/vin och sen sover jag resten. Men givetvis är jag medveten om nackdelen med denna dator,men som sagt jag köpte den bra för att surfa med. Har andra datorer till arbete mm. Hoppas bra att den funkar till det den ska :thumbsup:

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...