Jump to content
IGNORERAD

40000 THB max uttag på AEON ATM?


Singha711

Recommended Posts

Det viktiga är att AEON har ATM! 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • Singha711

    4

  • kenke

    4

  • Moritz

    4

Mest aktiva i denna tråd

Æon är inte en egentlig bank. Det är en japansk koncern som bl.a. tillhandahåller finansiella tjänster och utfärdar kreditkort.
Dom kallar sig iaf för bank.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vill gärna veta om det finns någon bra ATM för oss som inga pengar har ??

 

Gärna med obegränsat uttag per vecka

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför jaga atm när man kan gå in på valfritt bankkontor o ta ut...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

ATM-maskinerna är byggda att leverera max 20 sedlar per uttag oavsett bank.

 

 

Nix. På dom gula (bank of ayudhya) kan man ta ut 30.000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tesco lotus norra Pattaya har Aeon 2 st Atm + bank

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Bank?

Det va något nytt för mig, vad jag uppfattat har dom ingen bankverksamhet utan är bara ett kreditbolag?

I Udon har dom tva servicekontor där man kan ansöka om AEON kort, men någon bankservice utför dom inte här i stan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bank?

Det va något nytt för mig, vad jag uppfattat har dom ingen bankverksamhet utan är bara ett kreditbolag?

I Udon har dom tva servicekontor där man kan ansöka om AEON kort, men någon bankservice utför dom inte här i stan!

Skit samma viktigpetter ,men dom har ett kontor där med 3-4 kundtjänstplatser och 2 ATM maskiner som alltid finns pengar i till skillnad mot den som är på klangen

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit samma viktigpetter ,men dom har ett kontor där med 3-4 kundtjänstplatser och 2 ATM maskiner som alltid finns pengar i till skillnad mot den som är på klangen

HaHa, skitgubbe :crazy:

 

Får man en upplagd boll ska den i mål... :thumbsup:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

HaHa, skitgubbe :crazy:

 

Får man en upplagd boll ska den i mål... :thumbsup:

jo så var det på friends arena också he he

Link to comment
Dela på andra sajter

jo så var det på friends arena också he he

Jäkla tur ni hade som fick dit en syl, se nu för fan till att tvåla dit sillstryparna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tobbe

Aeon har inga avgifter  om man har ica-banks kort

Det har nog ingen betydelse om det är ett ica elle något annat kort. Aeon tar inga utgifter för uttag med utländska kort.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför jaga atm när man kan gå in på valfritt bankkontor o ta ut...

 

Av någon anledning fungerade inte mitt kort i ATM och jag gick därför in på bankkontoret för att ta ut pengar.

 

Visserligen drogs det bara 40 THB i stället för 150 THB i uttagsavgift men växelkursen var bra mycket lägre jämfört med vad jag hade fått vid uttag på ATM.

 

Jag pratade med personalen om detta och de bekräftade för mig att det bara lönar sig när man bara ta ut mindre summor (< 10000 THB) i bankkontoret. Dvs när växelkursförlusten är mindre än de besparingar genom mindre uttagsavgift (110 = 150 - 40).

 

Har man ett ICA-kort (MC) och ta ut pengar på en AEON-maskin så slipper man alla avgifter (svensk bank + thai-bank) och får dessutom en hygglig växelkurs.

 

Jag har hittills inte sett eller hört om någon annan metod som ger bättre effektiv växelkurs, dvs samtliga kostnader i förhållande till uttagna THB.

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Av någon anledning fungerade inte mitt kort i ATM och jag gick därför in på bankkontoret för att ta ut pengar.   Visserligen drogs det bara 40 THB i stället för 150 THB i uttagsavgift men växelkursen var bra mycket lägre jämfört med vad jag hade fått vid uttag på ATM.   Jag pratade med personalen om detta och de bekräftade för mig att det bara lönar sig när man bara ta ut mindre summor (< 10000 THB) i bankkontoret. Dvs när växelkursförlusten är mindre än de besparingar genom mindre uttagsavgift (110 = 150 - 40).   Har man ett ICA-kort (MC) och ta ut pengar på en AEON-maskin så slipper man alla avgifter (svensk bank + thai-bank) och får dessutom en hygglig växelkurs.   Jag har hittills inte sett eller hört om någon annan metod som ger bättre effektiv växelkurs, dvs samtliga kostnader i förhållande till uttagna THB.   //Singha711
Vad är mycket lägre??.. Sist jag tog ut på ett kontor fick jag samma kurs som i atm som jag provade 5 min senare..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna apparat svarade inte ens på 20000baht så det blev 4x15000baht + en på 7000baht    8000 gick inte och det va ju förståligt då det är bokat 14950kr på kontot

 

Denna gången svarade ATM  en(samma apparat) på 3x20000+9000=69000  som max   14853,53  bokat på kontot  skönt att kursen går upp  fick  4,645  hoppas man kan trycka ut 70000 eller mer nästa gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är mycket lägre??.. Sist jag tog ut på ett kontor fick jag samma kurs som i atm som jag provade 5 min senare..

 

Om du 5 min senare fick kännedom om ATM-växelkursen utgår jag starkt ifrån att du då lät den thailändska banken växla till svenska kronor med en urusel växelkurs som följd.

 

Det är det enda sättet att få svart på vitt på den faktiska växelkursen på en thailändsk ATM.

 

Avböjer man bankens skamliga första förslag, då tillämpas MasterCards växlingskurs (som är betydligt bättre). Men den slutgiltiga växlingen utförs först några dagar senare. Det kan då hända att kursen har gått upp eller ner. Iaf går den inte att jämföra med situationen några dagar tidigare där uttagen gjordes.

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...