Jump to content
IGNORERAD

Luftgevär


Jan L

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • olle123987

    11

  • Kollba

    9

  • Jan L

    7

  • Nemo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det krävs vapenlicens för dem.

 

 

 

Skulle vilja se den affärsinnehavare som tackar nej till en affär bara för att det krävs en papperslapp?

Come back tonight I have gun fore you söl!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja se den affärsinnehavare som tackar nej till en affär bara för att det krävs en papperslapp?

Come back tonight I have gun fore you söl!

Innehav av illegala vapen bestraffas mycket hård i Thailand. 

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Innehav att illegala vapen bestraffas mycket hård i Thailand. 

No pompem...2000 i fickan!

Sen behöver man ju inte promenera omkring som nån sorts Rambowannabee med bössan på axeln!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, frun får väl söka en licens, kan förmodligen inte vara speciellt svårt för ett luftgevär.

Om vi då återgår till min fråga, är det någon som känner till något om sorter, priser o dyl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja se den affärsinnehavare som tackar nej till en affär bara för att det krävs en papperslapp?

Come back tonight I have gun fore you söl!

 

Struntprat.  Menar du att man bara knallar in i en vapen affär och köper sitt vapen utan licens. Jag skulle vilja se den affärsinnehavare i Thailand som säljer vapen utan att köparen har en "papperslapp".

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta kontakt med "Pontha" på ChaiMai, han vet allt i frågan. Han finns nog som "Ponthaisongthaisilk" på Thailandsforum också. Vad jag fått mig till livs, så är utbudet magert i Thailand och dom är mycket dyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Struntprat.  Menar du att man bara knallar in i en vapen affär och köper sitt vapen utan licens. Jag skulle vilja se den affärsinnehavare i Thailand som säljer vapen utan att köparen har en "papperslapp".

Nu pratar vi om LUFTGEVÄR, skulle tro att det är lättare än riktiga vapen!

Jag har minst två vänner med luftvapen, inget snack om licens där!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu pratar vi om LUFTGEVÄR, skulle tro att det är lättare än riktiga vapen!

Jag har minst två vänner med luftvapen, inget snack om licens där!

 

...förmodligen airsoft guns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sökte lite på Google nyss och hittade att en licens för luftgevär/luftpistol kostar 200 Baht och licens till riktiga vapen kostar 1.000 Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vapen i alla dess former säljs ju på marknader lite här å var, så det där med licenser är nog bara viktigt når bypolisen behöver en flarra vhisky till kvällsmaten

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

När min f.d. dam ansåg att hon kände sig otrygg så gick det alldeles utmärkt att köpa sig en riktig pistol även utan licens. Om man nu ska kalla en 22:a för riktig pistol. Därmed dock inte sagt att man i varje vapenbutik i landet kan köpa sig en bössa utan licens. Har polisen just genomfört en razzia så brukar regelverket följas. I alla fall ett tag.

 

Thailand har en mycket liberal inställning till vapen. Kanske väl liberal. Ca 20 000 personer mördade med vapen om året är ingen siffra att vara stolt över.

Link to comment
Dela på andra sajter

...förmodligen airsoft guns.

Har frågat...så var det, tackar, fick man lära sig nåt nytt.

Baa, som knappast sett en bössa sedan lumpen (stenåldern)!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Licens för luftgevär? Aja, vill du ha ett kraftigt luftgevär så köp ett "pumpluftgevär"... Hade det som barn och det var en rejäl knallpåk... Ett vanligt luftgevär komprimerar ju luften när man bryter pipan, men med pumpluftgeväret kan man upprepa manövern bra många ggr och får då ett högre tryck...

 

Fast detta är ju 30 år sedan, det finns säkert roligare saker på marknaden nu =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Förut, i Sverige, brukade man tala om att utgångshastigheten inte fick överstiga 200 m/s, osäker på om det fortfarande är på det viset.

(Om man, I Sverige, ville undvika licenskravet)

Många bössor som ligger på 200 idag. BSA vet jag är en stora och pålitliga.

 

Separat spännarm;

 

http://www.jaktbutiken.se/produkter/307.235../1997/BSA%20Polaris%20Luftgev%C3%A4r

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det flödar av Chinatillverkade luftgevär och pistoler, skrapa para lite på ytan i byn så vet säkert någon vem som fixar dessa.

 

Kvalitén är väl sådär, utgångshastigheten överstiger knappast 200 m/s.

 

Ska se om jag hittar någon bild.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sökte lite på Google nyss och hittade att en licens för luftgevär/luftpistol kostar 200 Baht och licens till riktiga vapen kostar 1.000 Baht.

 

Vet du om det finns butik i Surin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill jag inflika att luftvapen inte biter på svärmödrar, för dessa villebråd behövs riktigt krut och mycket grovt hagel.

Link to comment
Dela på andra sajter

När min f.d. dam ansåg att hon kände sig otrygg så gick det alldeles utmärkt att köpa sig en riktig pistol även utan licens. Om man nu ska kalla en 22:a för riktig pistol. Därmed dock inte sagt att man i varje vapenbutik i landet kan köpa sig en bössa utan licens. Har polisen just genomfört en razzia så brukar regelverket följas. I alla fall ett tag.

 

Thailand har en mycket liberal inställning till vapen. Kanske väl liberal. Ca 20 000 personer mördade med vapen om året är ingen siffra att vara stolt över.

 

 

Hur många av dem hade licens på vapnen ifråga, var det hemmagjorda vapen (vanligt i Thailand)?

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, frun får väl söka en licens, kan förmodligen inte vara speciellt svårt för ett luftgevär.

Om vi då återgår till min fråga, är det någon som känner till något om sorter, priser o dyl?

 

 

Det betyder ju inte att du kan använda vapnet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang får ej licens.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ kanske kan vara armborst? Finns i olika storlekar, och verkar säljas lite varstans.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...