Jump to content
IGNORERAD

Kallt nu på morgonen


stefan5300

Recommended Posts

Väldigt kallt... Akut katastrof kallar man det här nere!

DDPM: 46 provinces declared as emergency disastrous zone 

  The Department of Disaster Prevention and Mitigation reveals that thus far 47 provinces in Thailand have already been affected by extreme cold weather conditions, as 46 of them have been declared as emergency disastrous zone.

The Department of Disaster Prevention and Mitigation (DDPM) reported today (January 16) that extreme cold weather conditions have affected 47 provinces, 531 districts, 3,669 sub-districts, and 43,351 villages. The emergency disastrous areas have been divided into 17 northern provinces, including Chiang Rai, Chiang Mai, Phayao, Phrae, Nan, Lamphun, Lampang, Mae Hong Son, Phetchabun, Uttaradit, Tak, Uthai Thani, Kamphaeng Phet, Phijit, Phitsanulok, Sukhothai, and Nakhon Sawan; 19 northeast provinces including Kalasin, Khon Kaen, Nakhon Phanom, Sakon Nakhon, Yasothon, Maha Sarakham, Mukdahan, Nong Khai, Nong Bua Lamphu, Amnat Charoen, Loei, Roi Et, Udon Thani, Nakhon Ratchasima, Buriram, Si Sa Ket, Surin, Ubon Ratchathani, and Chaiyaphum; 7 central provinces including Saraburi, Lopburi, Prachuap Khiri Khan, Phetchaburi, Suphan Buri, Ratchaburi, and Kanchanaburi; 4 Eastern provinces including Chanthaburi, Sa Kaeo, Nakhon Nayok, and Chachoengsao; with the exception of Nakhon Nayok province which has not yet been declared as emergency disastrous area.

In response, the DDPM had distributed additional 244,250 blankets to the affected victims in the concerned areas. 

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    11

  • måne

    10

  • phitsanulok

    9

  • Baa

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är kallt i norra Thailand nu.

Jag har ca 15 grader i rummet på morgonen. Ska man åka Tuk-tuk eller moppe på förmiddagen krävs jacka. Jag har varit i Chiang-Mai i många år vid denna tid men årets kyla är nog rekord.

Jag var på ett kort besök i Pattaya den 7-12 Jan och de siste dagarna var det ett kraftigt fall

i temperaturen. Jag har aldrig tidigare upplevt att frysa då man sitter under ett parasoll på Pattaya Beach, men havsbrisen var verkligen inte ljummen...

Så det är rätt synd om oss som måste vistas i LOS denna tid... :he:

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är kallt i norra Thailand nu.

Jag har ca 15 grader i rummet på morgonen. Ska man åka Tuk-tuk eller moppe på förmiddagen krävs jacka. Jag har varit i Chiang-Mai i många år vid denna tid men årets kyla är nog rekord.

Jag var på ett kort besök i Pattaya den 7-12 Jan och de siste dagarna var det ett kraftigt fall

i temperaturen. Jag har aldrig tidigare upplevt att frysa då man sitter under ett parasoll på Pattaya Beach, men havsbrisen var verkligen inte ljummen...

Så det är rätt synd om oss som måste vistas i LOS denna tid... :he:

Hehe...humor...jag byter gärna med dig!  :good:

-10 i Borlänge kl 06.15...brrrr

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nog fundera på att montera en värmepump när man bygger

då får man både värme och kyla :great:

Mitsubishi VP som vi monterar i Sverige tillverkas i Thailand så det borde gå att få tag i

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är kallt i norra Thailand nu.

Jag har ca 15 grader i rummet på morgonen. Ska man åka Tuk-tuk eller moppe på förmiddagen krävs jacka. Jag har varit i Chiang-Mai i många år vid denna tid men årets kyla är nog rekord.

Jag var på ett kort besök i Pattaya den 7-12 Jan och de siste dagarna var det ett kraftigt fall

i temperaturen. Jag har aldrig tidigare upplevt att frysa då man sitter under ett parasoll på Pattaya Beach, men havsbrisen var verkligen inte ljummen...

Så det är rätt synd om oss som måste vistas i LOS denna tid... :he:

Hej Håkan!

Det är kanske inte så att det har blivit kallare i Thailand utan att du har vistats så mycket i Thailand så att du har blivit thailändare. Vem vet; nästa år sätter du kanske som thailändare på mössa och vinterjacka så fort temperaturen åker ned till 16 grader!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en kall morgon, vaknade av att jag hade glömt stänga ett fönster i köket. Öppnade det igår då fläkten över spisen är lite överjävlig för tillfället. Så det var minst sagt utkylt i lägenheten imorse. Nu ska vi strax gå en liten promenad till den lokala thaibutiken här i Järfälla. Blir till att klä på sig ordentligt, fryser inte nådigt på vardagarna då man måste vara "kostymnisse", så lite långkalsonger och jeans känns bra en dag som denna. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Själv blir jag varm av att numera ha kommit upp i "högstadiet" i.o.m detta inlägg  :yes: Mvh Måne

Välkommen in i 700-klubben!  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter ett par dagars lianswingande i djungeln ar Cheeta och jag tillbaks i byn och se pa fan, + 12,6 som lagsta nattemp, det gar at ratt hall. (med det mesta).

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten

Du har till viss del rätt. Jag har aldrig gillat kyla, och ojar mig kanske mer än övriga farranger, men i år är det faktiskt kyligare än vanligt. Skall nu kl 11.00 iväg 30 km utanför staden till en kompis med Songtao. Då blir det jacka på. Sedan bjuder han på norsk aqvavit och då blir det jacka av....

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hakancnx,

Va, jacka på i en song tao? Nödvändigt i en tuk-tuk kanske... speciellt på kvällen!

Jaja, jag är ju inte på plats tyvärr, och förhoppningsvis lider du inte alltför mycket ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är lite kallt i Göteborg också... se här fru Chang som nyss huttrade:

IMG_3738.jpg

Lyckligtvis har hon en Beer Chang filt. Dessa filtar delas ut gratis av Beer Chang tillverkaren bland fattigt folk bland annat i Isaan när det är kallt. Fanatiker som jag är ville jag naturligtvis ha en. Fick en väl begagnad som jag gav till jfk_68 när han besökte oss i Chiang Mai. Svärfar Chang var dock på hugget vid nästa utdelning så han kunde ge oss ett inplastat fräscht exemplar vid vårt nästa besök.

Det är en skön filt! Har själv somnat i TV-soffan med den trots låg temperatur...

Och finns det något mer rogivande än synen av en thaidam som sover fridfullt?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, det är lite kallt i Göteborg också... se här fru Chang som nyss huttrade:

IMG_3738.jpg

Lyckligtvis har hon en Beer Chang filt. Dessa filtar delas ut gratis av Beer Chang tillverkaren bland fattigt folk bland annat i Isaan när det är kallt. Fanatiker som jag är ville jag naturligtvis ha en. Fick en väl begagnad som jag gav till jfk_68 när han besökte oss i Chiang Mai. Svärfar Chang var dock på hugget vid nästa utdelning så han kunde ge oss ett inplastat fräscht exemplar vid vårt nästa besök.

Det är en skön filt! Har själv somnat i TV-soffan med den trots låg temperatur...

Och finns det något mer rogivande än synen av en thaidam som sover fridfullt?

Herr Chang har talat.

Hehe.javisst är det rogivande att titta på de små damerna när de sussar.

Att det kan finnas så mycket energi mm i en så liten kropp... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Nu börjar det bli svalt igen, har 16,8 grader enligt clas Ohlsson mätaren här norr om Nakhon Phanom 01:35 på natten.

Hur är det hos dig i Udon, Baa?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det bli svalt igen, har 16,8 grader enligt clas Ohlsson mätaren här norr om Nakhon Phanom 01:35 på natten.

Hur är det hos dig i Udon, Baa?

Stort sett samma, riktigt skönt o friskt luft, ingen A/C.

Vi fick dock ett problem på halsen, varmvattenberedaren behagade puffa ut sin sista gnutta ljummet vatten, till fru Baa,s stora vrede, "jabla skit", ett av få svenska uttryck hon lärt sig själv, från var har jag inte en aning. :whistle:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja kallt är det, här i Pak Chong var det 18 grader vid 7 tiden. Men snart blir det ännu kallare, ska hem till Partille på måndag igen :(

mvh

kongo24

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

-11 grader nu på morgonen här i järnvägsmetropolen, igår -19 så det går åt rätt håll.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

-11 grader nu på morgonen här i järnvägsmetropolen, igår -19 så det går åt rätt håll.

mvh walle

Jaha...du bor i Krylbo! :whistle:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

F.f.g. i "vinter" hade jag långärmad tröja på mig när jag tog MC:n till bussstationen för att avlämna FruBaa kl 08,00 i morse, hemvägen gick mot solen så då åkte tröjan av, inte en snöflinga att skotta.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tempraturen här är ca -10 grader i Köping, Men vad fint det är med lite snö på backen

jap.gif Khun Lassejap.gif

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Ånge då. whistle.gif

Hoppas jag verkligen eftersom vi ska ta tåget dit på tiskväll...

Enligt säkra källor var det -31 nu nån morgon...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...