Jump to content
IGNORERAD

Myrans HDR-tråd - Ladda upp era bidrag!


Myran

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    11

  • Myran

    6

  • teppan

    5

  • Songkran

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om det nu är så onödigt så kan man ju fråga sig vad fan du har i den här tråden att göra? Är du intresserad så kan du kolla upp det själv, jag ödslar inte tid på ohyfsat folk.

Precis Skittråd 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Precis Skittråd 

Offe

 

 

Nå, nu ska vi inte vara sådana.

 

Här ska du få info.

 

High-dynamic-range imaging (HDRI or HDR) is a set of methods used in imaging and photography to capture a greater dynamic range between the lightest and darkest areas of an image than current standard digital imaging methods or photographic methods. HDR images can represent more accurately the range of intensity levels found in real scenes, from direct sunlight to faint starlight, and is often captured by way of a plurality of differently exposed pictures of the same subject matter.[1][2][3] [4]

HDR methods provide higher dynamic range from the imaging process. Non-HDR cameras take pictures at one exposure level with a limited contrast range. This results in the loss of detail in bright or dark areas of a picture, depending on whether the camera had a low or high exposure setting. HDR compensates for this loss of detail by taking multiple pictures at different exposure levels and intelligently stitching them together to produce a picture that is representative in both dark and bright areas.

HDR is also commonly used to refer to display of images derived from HDR imaging in a way that exaggerates contrast for artistic effect. The two main sources of HDR images are computer renderings and merging of multiple low-dynamic-range (LDR)[5] or standard-dynamic-range (SDR)[6] photographs. HDR images can also be acquired using special image sensors, like oversampled binary image sensorTone mapping methods, which reduce overall contrast to facilitate display of HDR images on devices with lower dynamic range, can be applied to produce images with preserved or exaggerated local contrast for artistic effect.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
andrejsdenruskige

Hade en Ixus för ett antal år sedan.

Testade med att göra några HDR bilder, eller tonmappning kanske det heter, när jag just fått veta vad det var.

 

Roligt att dra i reglagen var det och resultaten varierade.

Eftersom jag bara testade så blev det vattenstämpel i Photomatix och efter det har det nog inte blivit så mycket HDR för min del.

Men det var kul att se en massa detaljer som kom fram som man inte såg på det vanliga fotot.

 

Motljus var roligt då tycket jag.

 

 

Körde nog med något autoläge på kameran. Fick lura den med att lägga fokus och annat.

 

post-3653-0-62689600-1382378675.jpg

 

En törstig sommardag blev denna till.

 

post-3653-0-97157700-1382378766.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...