Jump to content
IGNORERAD

SOS Thailand premiär 27 maj (måste man ju se)


Nisse Hult

Recommended Posts

Nisse Hult

Tackar. Det tog ett halvår innan jag kunde resa ner igen men vi höll nästan daglig kontakt via Skype. Det är tre år sedan nu och trots att jag var i så eländigt skick så tyckte hon att jag var nåt att satsa på. :-) Jag fick en underbar fru och en härlig thaisläkt på köpet.

 

Härligt Stray Dog.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nisse Hult

    31

  • Herr Chang

    7

  • Kollba

    5

  • husse

    4

Mest aktiva i denna tråd

Nisse Hult

Rune kommer in till sjukhuset med svåra smärtor i bröstet och andningssvårigheter. Det visar sig att hans ena lunga kollapsat. Erika har skadat njuren i en dansrelaterad halkolycka i en bar. Hon vill åka hem till Sverige, men måste vara kvar på sjukhuset. Volontärpolisen Rune rycker in för att lugna en ilsken britt som går bärsärk. Avs nitt 3 av 8.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker turistpolisen Rune sympatiserar med thaiarna ...han har ju haft jobbet i 12 år så vad kan man förvänta sig...allt för "grannsämjan" :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
tycker turistpolisen Rune sympatiserar med thaiarna ...han har ju haft jobbet i 12 år så vad kan man förvänta sig...allt för "grannsämjan" :police:

Ja, han har nog sett det mesta i turistväg. Mycket puckon finns det på gatorna.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
tycker turistpolisen Rune sympatiserar med thaiarna ...han har ju haft jobbet i 12 år så vad kan man förvänta sig...allt för "grannsämjan" :police:

 

Ja, så uppfattar jag det också. Han är väl luttrad efter 12 år bland förvirrade turister.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad var det paret bråkade om?Massagen blev 100 bath dyrare ån utlovat.

Det var väl ingen anledning till att ställa till en scen,eller har jag missuppfattat situationen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Turistpolisen Rune är behållningen så här långt. Starkt av honom att berätta om sina upplevelser under tsunamin och ännu starkare att han kommit vidare i livet och funnit livsgäldje igen.

 

Han verkar sympatisk och jag är imponerad över hans tålamod med turister som tillkallar polisen för att lösa tvister på 20 kr. Fast har man överlevt en tsunami med ett långt hjärtstillestånd misstänker jag att man får lite annat perspektiv på tillvaron.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Men vad var det paret bråkade om?Massagen blev 100 bath dyrare ån utlovat.

Det var väl ingen anledning till att ställa till en scen,eller har jag missuppfattat situationen?

Det var väl inte pengen det handlade om. Han blev ju bara heligt förbannad av att bli lurad. Principipen alltså.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hela serien, så länge i alla fall, verkar vara en reklam för Bangkok Hospital. Mycket inslag därifrån.
Det är väl inget konstigt att ibland blir man sjuk på resan, hoppas de visar nån som tas in dit men

saknar försäkring o egna pengar.. vad händer sen, vart tas patienten efter akutvård?

 

Annars är det mycket sörja, bråk om 24 SEK, om ladydrinkar mm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jag saknar turistpolisen LG

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Jag saknar turistpolisen LG

 

Ut med yingluck shinawatra och in med LG.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur  att man har Tivo boxen, visste inte att det skulle sändas om Thailand SOS. Men eftersom jag lagt in önskelista i boxen att spela in allt om Thailand så har jag allt inspelat och kan se när jag vill  och spola förbi reklamen. Det blir mycket inspelat eftersom boxen spelar in från alla kanaler som man abonnerar på.

Tivo boxen rekommenderas när den kommer ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Tur  att man har Tivo boxen, visste inte att det skulle sändas om Thailand SOS. Men eftersom jag lagt in önskelista i boxen att spela in allt om Thailand så har jag allt inspelat och kan se när jag vill  och spola förbi reklamen. Det blir mycket inspelat eftersom boxen spelar in från alla kanaler som man abonnerar på.

Tivo boxen rekommenderas när den kommer ut.

Då har Du alla avsnitt i två gånger, gårdagens avsnitt kommer i repris idag!

Men som sagt, mycket om Bangkok Hospital, lite underhållning. Hoppas de tar upp nån som blivit blåst ordentligt,

typ måste betala  25 000 THB till polisen för att slippa Bangkok Hilton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har Du alla avsnitt i två gånger, gårdagens avsnitt kommer i repris idag!

Men som sagt, mycket om Bangkok Hospital, lite underhållning. Hoppas de tar upp nån som blivit blåst ordentligt,

typ måste betala  25 000 THB till polisen för att slippa Bangkok Hilton.

 

Du skriver lite i gåtor. Vad menar du?

 

Någon som har blivit blåst ordentligt på Bangkok Hospital och måste betala 25000 till polisen för att slippa fängelse...eller?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag tycker att det står rätt så tydligt vad jag menar!

Då kan man prata om problem när man blir oskyldigt anlagat för nåt och kommer inte loss utan att betala!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det står rätt så tydligt vad jag menar!

Då kan man prata om problem när man blir oskyldigt anlagat för nåt och kommer inte loss utan att betala!

 

Jag har tyvärr inte sett dessa TV-program.

 

Kan du berätta kort vad någon blev anklagad för och fick betala för?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

En liten svensk flicka är på väg in till sjukhuset med ambulans. Flickan har haft hög feber i en vecka, och läkarna tar nu prover för att se om hon drabbats av denguefeber som sprids av myggor. Kent var nära att drunkna i hotellpoolen och är nu inlagd på sjukhuset för observation och återhämtning. Avsnitt 4 av 8.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har Du alla avsnitt i två gånger, gårdagens avsnitt kommer i repris idag!

Men som sagt, mycket om Bangkok Hospital, lite underhållning. Hoppas de tar upp nån som blivit blåst ordentligt,

typ måste betala  25 000 THB till polisen för att slippa Bangkok Hilton.

Boxen känner av att den redan har spelat in programmet så den spelar bara in en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Tur  att man har Tivo boxen, visste inte att det skulle sändas om Thailand SOS. Men eftersom jag lagt in önskelista i boxen att spela in allt om Thailand så har jag allt inspelat och kan se när jag vill  och spola förbi reklamen. Det blir mycket inspelat eftersom boxen spelar in från alla kanaler som man abonnerar på.

Tivo boxen rekommenderas när den kommer ut.

Hur kan boxen veta vilka program som handlar om Thailand? Jo, jag vet att du har Thailand på önskelistan i boxen. Undrar bara hur den vet. Kanske nånting i programrubriken. Eller?  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Hur kan boxen veta vilka program som handlar om Thailand? Jo, jag vet att du har Thailand på önskelistan i boxen. Undrar bara hur den vet. Kanske nånting i programrubriken. Eller?  :_russian:

 

Tja, åtminstone på Com Hems box finns det programschema för varje kanal och kortfattad information om varje program. Jag antar antar att TiVo har något liknande.

 

Och jag håller med Lemoni om att Bangkok Hospital promotas väl mycket i detta program, det finns väl andra sjukhus i Phuket?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, åtminstone på Com Hems box finns det programschema för varje kanal och kortfattad information om varje program. Jag antar antar att TiVo har något liknande.

 

Och jag håller med Lemoni om att Bangkok Hospital promotas väl mycket i detta program, det finns väl andra sjukhus i Phuket?

 

Herr Chang har talat.

 

Då kan man väl anta att Bkk Hospital har köpt tid i programmet och då kan man ju lika gärna glo på en actionfilm från Hollywood.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Tja, åtminstone på Com Hems box finns det programschema för varje kanal och kortfattad information om varje program. Jag antar antar att TiVo har något liknande.

 

Och jag håller med Lemoni om att Bangkok Hospital promotas väl mycket i detta program, det finns väl andra sjukhus i Phuket?

 

Herr Chang har talat.

Tycker det verkar stå Bangkok hospital på många sjukhus. Räknade till 14 stycken på olika platser. Allt enligt länken under.

Dom kanske sponsrar hela programmet. Vad vet jag.  :_russian:

 

http://www.bangkokhospital.com/contact/Bangkok-Hospital/

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Som Herr Chang säger så om ordet Thailand är med i informationen så spelar den in programmet. Jag har många kanaler så det blir en hel del program. Nu senast en amerikan som skulle köpa en lägenhet i Chiang Mai, i nåt reseprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Som Herr Chang säger så om ordet Thailand är med i informationen så spelar den in programmet. Jag har många kanaler så det blir en hel del program. Nu senast en amerikan som skulle köpa en lägenhet i Chiang Mai, i nåt reseprogram.

Va fantastiskt. Förstår att det blir många program inspelade. Och ju fler kanaler desto mer program om Thailand. Kul.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Va fantastiskt. Förstår att det blir många program inspelade. Och ju fler kanaler desto mer program om Thailand. Kul.  :_russian:

 

Ja, det verkar ju vara en användbar funktion. Jag råkade snubbla på en film inspelad i Thailand på Netflix, men där verkar det ju inte finnas någon sökfunktion. Så det var bara tur. Filmen hette för övrigt Elephant White.

 

Och jag antar att thaimoose ej får uttala sig huruvida Netflix kommer att finnas på TiVo.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...