Jump to content
IGNORERAD

SOS Thailand premiär 27 maj (måste man ju se)


Nisse Hult

Recommended Posts

Nisse Hult

Glöm nu inte ikväll att kolla.  :_russian:

Varje kväll mån-tors 19.30 Tv 3

Säsong: 1 Avsnitt: 1 / 8 Produktionsår: 2013

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nisse Hult

    31

  • Herr Chang

    7

  • Kollba

    5

  • husse

    4

Mest aktiva i denna tråd

Nisse Hult

En svensk man har råkat ut för en allvarlig motorcykelolycka och måste opereras. Rune hjälper en förvirrad ung finsk medborgare som bara verkar äga ett par trasiga byxor och inte ens kommer ihåg var han bor. Han har inget pass och inga pengar och Rune misstänker att mannen blivit drogad. Avsnitt 1 av 8.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, inte nåt man längtar till nästa avsnitt,????

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Tycker den bra  :thumbsup:  alltid roligt se lite från Thailand. glöm inte försäkringen innan ni åker till LOS kan bli dyrt annars.

Bra är också att ha med sig ett reseintyg från sitt försäkringsbolag. Är det dessutom på engelska underlättar det

när du hamnar på sjukan.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Här kan man se programmet i Thailand, har just kollat.

Hmmmmmmm. Del 2 ikväll 19.30.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Tråkig tyckte jag.

Så det är inget jag kommer följa

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Första programmet kan väl summeras med att det var en halvtimmes reklam för ERV.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Åh, jag tycker nog programmet var av visst intresse. Själv är jag helt fascinerad av människor som den finske man som inte visste var han bodde, hade inget pass och inga pengar. Hur lyckas man ställa till det så för sig?

 

Vi får väl se hur det utvecklar sig i del två i kväll.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

 

Intresant var det väl också att se minen på sjukhussamordnaren när den skadade mannen sa:

det är inga problem med reseförsäkring för jag har betalat resan med Visakort.

 

Frågan är nog hur mycket en sådan försäkring är värd när det hänt något dyrt och allvarligt.

 

Tur att han hade en riktig försäkring till slut.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Sawade

 

Intresant var det väl också att se minen på sjukhussamordnaren när den skadade mannen sa:

det är inga problem med reseförsäkring för jag har betalat resan med Visakort.

 

Frågan är nog hur mycket en sådan försäkring är värd när det hänt något dyrt och allvarligt.

 

Tur att han hade en riktig försäkring till slut.

 

MVH

Nutteman

Har faktiskt inte kollat villkoren i resedelen av hemförsäkringen. Hur bra är den då om man behöver ligga på hospitalet ett tag för att sen liggandes flyga hem?  :_russian:

Är det nån som har erfarenheter av detta?

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ett bra tips är att kontakta ert hemförsäkringsbolag och få tillsänt er ett försäkringsbevis på Engelska som visar vad reseräkningen täcker, vilken internationell organisation sjukhuset utomlands skall kontakta, medförsäkrade etc etc

 

Hemförsäkringen täcker normal de som är folkbokförda där och 45 dagar från utresa

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt inte kollat villkoren i resedelen av hemförsäkringen. Hur bra är den då om man behöver ligga på hospitalet ett tag för att sen liggandes flyga hem? Är det nån som har erfarenheter av detta?

 

Min egen erfarenhet är 30 dygn på Intensiven, Bangkok Hospital i Rayong, hemresa 1:a klass med sjuksyrra som kommit ner från Köpenhamn, återbetalning av flygstol, hushyra och alla övriga utlägg som jag kunde visa kvitto på. Slutsumman på sjukhuset landade på 180 tusen svenska och med flygresa o allt annat lär det väl hamnat omkring en kvarts miljon kronor. Folksam hemförsäkring betalade rubbet utan minsta problem.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Min egen erfarenhet är 30 dygn på Intensiven, Bangkok Hospital i Rayong, hemresa 1:a klass med sjuksyrra som kommit ner från Köpenhamn, återbetalning av flygstol, hushyra och alla övriga utlägg som jag kunde visa kvitto på. Slutsumman på sjukhuset landade på 180 tusen svenska och med flygresa o allt annat lär det väl hamnat omkring en kvarts miljon kronor. Folksam hemförsäkring betalade rubbet utan minsta problem.

 

 

Var det en olycka eller blev du akut sjuk?  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det en olycka eller blev du akut sjuk?  :_russian:

Nåt elakt virus som de tyvärr inte kunde precisera. Jag kom in med dubbelsidig lunginflammation, vatten i båda lungorna, blodförgiftning och närmare 40° feber, så det blev en tuff match innan de fick ordning på gubben igen.

 

Dessutom drabbades jag av "Gula febern" och är numera gift med en av sköterskorna, så det slutade dubbelt lyckligt kan man säga. :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Mest skrattretande i del 1 var ju mannen som inbjöds ta en drink med en av bardamerna. Fast han inbillade sig att han inte skulle behöva betala för bardamens drink... håhåjaja.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Nåt elakt virus som de tyvärr inte kunde precisera. Jag kom in med dubbelsidig lunginflammation, vatten i båda lungorna, blodförgiftning och närmare 40° feber, så det blev en tuff match innan de fick ordning på gubben igen.

 

Dessutom drabbades jag av "Gula febern" och är numera gift med en av sköterskorna, så det slutade dubbelt lyckligt kan man säga. :wink:

Tur i oturen. Det var ju trevligt att du träffade din blivande fru på sjukhuset. Så du åkte ner och sökte upp henne igen när du återhämtat dig.

Vilken solskenshistoria. Grattis.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det var bra att dom tog upp detta med försäkring, det flesta här på forumet vet vad det kan kosta vid en olycka..

Men många svenskar som åker ner, har ingen koll på vad som försäkringen gäller.

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Mest skrattretande i del 1 var ju mannen som inbjöds ta en drink med en av bardamerna. Fast han inbillade sig att han inte skulle behöva betala för bardamens drink... håhåjaja.

 

Herr Chang har talat.

Och så undrar araber o indier varför de är portade från flera ställen på Walking barer..:) Vakterna vid discot med

bilen på väggen säger alltid att de är fullt..:) Snålkukar,de kan sitta med BTT utanför 7/11..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vilken rasistisk program, Svensken hade normal fall av olyckan, Finnen var förvirrat o dum ssamt själv satt sig i situationen.

 

Ha hahaa... .. stämmer nog med verkligheten... ska lägga mig o titta nästa avsnitt strax.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Hur tänkte vi där? Ungen sjuk i 2 veckor innan man besöker läkarn.. Stackars barn..

Själv är man kanske överbeskyddande men lägger gärna tid på att besöka doktorn

väldigt snabbt. Frugan försöker lugna ner mig men jag ger mig aldrig..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur i oturen. Det var ju trevligt att du träffade din blivande fru på sjukhuset. Så du åkte ner och sökte upp henne igen när du återhämtat dig. Vilken solskenshistoria. Grattis.

Tackar. Det tog ett halvår innan jag kunde resa ner igen men vi höll nästan daglig kontakt via Skype. Det är tre år sedan nu och trots att jag var i så eländigt skick så tyckte hon att jag var nåt att satsa på. :-) Jag fick en underbar fru och en härlig thaisläkt på köpet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...