Jump to content
IGNORERAD

Gratis sjukvard for thai i Thailand


L200

Recommended Posts

Menar du barbrud eller??

 

Nej, garagefisken som han nämnde...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    24

  • olle123987

    19

  • Soengsang

    6

  • khun-petch

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest BpaijingKatai
Det lär de inte bli feta på...

 

Det är meningen att bara vid misstanke om att panschisar tänker på att evt lämna landet mer än någon vecka så ska pensionen förverkas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade de inte gjort detta så hade din generation rånat landet totalt, ungefär som Thaksin i Thailand!

 

Dream, Dream. Han och Bengt Dennis ställde till Sveriges ekonomi så det tog många år att få ordning på den igen...

Eller tycker du att 500% riksbanksränta är något att skryta med ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, garagefisken som han nämnde...

Åhh du har gjort det trivsamt med ett akvarium i garaget.Tänker du bo för gott där??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Dream, Dream. Han och Bengt Dennis ställde till Sveriges ekonomi så det tog många år att få ordning på den igen...

Eller tycker du att 500% riksbanksränta är något att skryta med ?

 

Jag satt med ett stort byggkreditiv till rörlig ränta när detta inträffade, jag sov inte många sekunder på några dygn då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhh du har gjort det trivsamt med ett akvarium i garaget.Tänker du bo för gott där??

 

Funderar på det men då måste jag koppla ur internet så att jag inte ständigt blir störd av ovidkommande kommentarer...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt med ett stort byggkreditiv till rörlig ränta när detta inträffade, jag sov inte många sekunder på några dygn då.

 

Och ändå så var det vi som rånade landet ?

Jag satt med ett lån på huset som (tack gode gud) var 5-årigt med fast ränta (13% om jag minns rätt).

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Vid den tiden (september 1992) var det Abbe Wibble som var finansminister! :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Och ändå så var det vi som rånade landet ?

Jag satt med ett lån på huset som (tack gode gud) var 5-årigt med fast ränta (13% om jag minns rätt).

Hur gör du idag? har du RUT avdrag på frugan din?

Eller är hon avlönad(av Sverige) som din personlige assistent?

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Vid den tiden (september 1992) var det Abbe Wibble som var finansminister! :police:

 

Jo, men det var Kjell-Olof Feldts och Bengt Dennis agerade som ledde fram till krisen...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör du idag? har du RUT avdrag på frugan din?

Eller är hon avlönad(av Sverige) som din personlige assistent?

 

Om detta inte hade varit ett forum med moderatorer så hade jag talat om för dig hur jag avlönar henne...

Visste inte att man kan få RUT utomlands - berätta mera...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Om detta inte hade varit ett forum med moderatorer så hade jag talat om för dig hur jag avlönar henne...

Visste inte att man kan få RUT utomlands - berätta mera...

Då måste du skriva dig i Sverige igen och betala full skatt, men gungor och karuseller, du kanske skulle räkna på det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det var Kjell-Olof Feldts och Bengt Dennis agerade som ledde fram till krisen...

Införandet av valpskatten då kanske..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Införandet av valpskatten då kanske..?

 

Knappast. Snarare att släppa bankerna fria att agera som de ville. Vi har sett en hel del exempel på samma sak sen dess, inte minst den nuvarande finanskrisen i Europa. Politiker är alldeler för inkompetenta för att hantera ekonomisk politik - eller också är de mutade, vilket inte skulle förvåna mig en sekund.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste du skriva dig i Sverige igen och betala full skatt, men gungor och karuseller, du kanske skulle räkna på det..

 

Tvivlar på att Jag får vare sig ROT eller RUT om jag bor utomlands...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Tvivlar på att Jag får vare sig ROT eller RUT om jag bor utomlands...

Din generation är väl inte oäven att "mygla" lite, skriv dig i en svensk brevlåda ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Din generation är väl inte oäven att "mygla" lite, skriv dig i en svensk brevlåda ;-)

 

Jämfört med nuvarande generationer så är vi rena amatörer. Vi blev helt enkelt uppfostrade på ett annat sätt.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvivlar på att Jag får vare sig ROT eller RUT om jag bor utomlands...

Sätter du ditt hopp till RIS och ROS isåfall?

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Sätter du ditt hopp till RIS och ROS isåfall?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Karma så klart :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvivlar på att Jag får vare sig ROT eller RUT om jag bor utomlands...

Har du t.ex. ett hus i Spanien eller ett annat EU-land, så går det alldeles utmärkt.

Tror det betalades ut 70 miljoner förra året mest till svenskar i Frankrike och Spanien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du t.ex. ett hus i Spanien eller ett annat EU-land, så går det alldeles utmärkt.

Tror det betalades ut 70 miljoner förra året mest till svenskar i Frankrike och Spanien.

 

Inom EU gäller andra regler än för Thailand.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inom EU gäller andra regler än för Thailand.

 

Så är det. Utan för EU ingen Rot eller Rut.

Men du skrev "utomlands" :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Av några Norska medborgare som är pensionärer i vår by, ser ingen anledning till att de skulle ljuga..kanske de har någon for av förmån som de svenska-polacke som jobbar där inte har?

 

Har mer än en gång hört dem påstå ett de har fri sjukvård, inom det allmänna, där de är "bosatta", och jag vill gärna tro på dem.

Har också fri sjukvård enligt 30baths reformen och det gäller ju akutfall mm. och inte långvariga sjukdomar

Åkte in akut en gång till sjukhuset (inte läkarstation) för stukad fot efter fotboll kanonservice röntgen medicin allt för 30bath.

Men kanske det var att de inte orkade strula och översätta mitt svenska körkort vad vet jag men det var inga problem.

 

Men vad jag har förstått så skall man inte blanda in långvariga sjukdomar och akut i 30baths reformen ex.

Min svärmor går på dialys 3dagar i veckan men eftersom ena sonen jobbar som lärare så har hon försäkring genom staten

av honom annars kostar det 2500bath per dialys.

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Då svågerns pojke vart sjuk i blodcancer så sände sjukhuset i Surin honom till specialsjukhuset i Korat på remiss och då vart det gratis, t.o.m ambulans resan var gratis.

De har inget sjukhus för cancer i Surin, utan det är Ubon eller Korat som gäller, men det måste gå via remiss.

Det låter ju bra.

När svärmor åker in för hennes hjärtproblem ibland till sjukhuset och det allvarligt skickar de henne vidare från Suwannaphum till Roi Et

men ambulansen kostar kommer inte riktigt ihåg men mellan 1200-1500bath men man behöver inte betala på en gång och många

betalar inte det tillbaka.

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Min norrman här i petchaburi har sagt att han har 9 % sinkskatt och fri sjukvård i Norge.Om hans uppgifter

stämmer så verkar det som Norge är ett land som tar hand om sina arbetsmyror när dom blir sjuka och

trötta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...