Jump to content
IGNORERAD

Föra över 50000 sek till Thailand


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Jag har inte kollat så noga i alla trådar här, men pånera att man vill plocka hem en del stålar till Sverige igen.. Är det;

 

1) Lika smidigt som att skicka till Thailand?

2) Inte så lätt som man tror?

3) Helt jävla omöjligt?

 

Kan bli så att den alldeles för stora sinsoden, som visserligen kommer tilbaka till min plånbok, åker in på konto i Sverige igen..

 

Du får lika bra eller bättre ränta på ett konto i Thailand och så slipper du växla den alldeles för stora sinsoden en gång till.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    20

  • Moritz

    15

  • Benjamas

    14

  • hasseigöteborg

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har inte kollat så noga i alla trådar här, men pånera att man vill plocka hem en del stålar till Sverige igen.. Är det;

 

1) Lika smidigt som att skicka till Thailand?

2) Inte så lätt som man tror?

3) Helt jävla omöjligt?

 

Kan bli så att den alldeles för stora sinsoden, som visserligen kommer tilbaka till min plånbok, åker in på konto i Sverige igen..

 

 

Som thailändsk medborgare är det bara att knalla in på banken och skicka till Sverige.

Behövs ID kort och pengar.

 

Jättelätt.

 

Som utländsk medborgare krävs det lite mer papper. Arbetstillstånd är vanligt krav.

Så tipset är väl att ta med fru/flickvän och de pengar du vill skicka (i kontanter är lättast) och gå in på närmaste bankkontor, fylla i detaljer och sen är det klart.

 

Brukar ta ca 2-3 vardagar för pengarna att nå svenska kontot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar den gigantiska sinsoden som du hoppas kommer tillbaka i din plånbok :o

Stålarna ska bara visas upp, inte ges bort till någon. Hon har inga utsugande föräldrar kvar i livet så guldet lämnar liksom inte byxorna. Det ska bara glänsa lite.

Tact is for those who are not witty enough to be sarcastic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars så bugar jag ödmjukt för all matnyttig information!  :thumbsup:

Tact is for those who are not witty enough to be sarcastic!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej

Jag vet inte om jag tillför tråden något, men kan i alla fall dela med mig mina senaste erfarenheter av att skicka pengar från Sverige till Thailand. Jag använder Swedbank och deras internetbank för våra överföringar, och för något år sedan så ringde jag till Swedbanks support och frågade om jag skulle skicka svenska kr. eller bath. De sa att jag skulle skicka bath för då fick jag i princip den crosskurs som Riksbanken fastställer kl. 11 dagligen. Och det stämmer med en diff på ca: 0.05 bath när internetbanken räknar fram den preliminära kursen. Så långt allt väl, damen föreslog även att jag skulle låta den mottagande banken ta ut sin kostnader, och länge har det varit 200 bath.

Den senaste tiden tycker jag att det har försvunnit mera än de 50 kr + 200 bath. Nu när vi är på plats i Thailand så passade frugan på att öppna ett nytt konto för långsiktigt sparande på Kassikorn bank i Kaengkhro, och vi har överfört pengar från Sverige i två omgångar. en lite summa som skickades i måndags som kom fram i onsdags, och en större som skickades i onsdags som kom fram i fredags.

Här ser på Riksbankens Crosskurs att kursen har i princip varit oförändrad under veckan

Valutor mot svenska kronor

2013-09-02

4,8473

2013-09-03

4,845

2013-09-04

4,8614

2013-09-05

4,8709

2013-09-06

4,8614

På det lilla beloppet som vi överförde så skiljde det 430 bath mellan det prelimära beloppet på internetbanken och vad som trillade in på det thailändska kontot. Detta stämmer inte med det svar som P3 fick på mail från Kassikorns bank. På den större summan skiljde det 1000 bath vilket stämmer bättre med svaret som P3 fick.

Efter den första överföringen så gick vi in på det lokala bankkontoret för en förklaring, men det var nästan "god dag yxskaft". Så när vi vari Chaiyaphum kollade frugan på bankerna på Big C. Bangkok Bank viste inte men "skickar du lite så kostar det lite, skickar du mycket kostar det mycket" SCB sa att deras avgift var 550 bath.

Så, är det någon som vet att de har en lösning där du betalar mindre än vad vi gör med Swedbank-Kassikorn?

Kan nämna att den totala överföringsavgiften för det stora beloppen blev 0.008%, och för det lilla beloppet 10%.

Ha det gott

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Nu skickar jag ju inte till Kasikorn men jag skickar till Bangkok Bank och scb.  Och jag har märkt att SCB tar lite mer än dom 550 thb som nämndes av någon. Dom har sista gångerna dragit 670 thb vilket ju är lite i högsta laget. 

 

Däremot så är Bangkok Bank lite billigare. Dom tar 0,25% dock min 200 thb och max 500 thb. Och det brukar stämma. Och eftersom jag vill ha mina pengar på SCB så kostar det 15-35 thb (beroende på hur fort det skall gå. 35 thb gäller att dom dyker upp på SCB direkt) att flytta dom via internetbanken. 

 

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man växlar över disk i sin bank i Sverige och tar med sig cash,

som man antingen gör slut på eller sätter in på sitt Thailändska plastkort

blir inte det billigare än att hålla på och skicka i tid och otid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som thailändsk medborgare är det bara att knalla in på banken och skicka till Sverige.

Behövs ID kort och pengar.

 

Jättelätt.

 

Som utländsk medborgare krävs det lite mer papper. Arbetstillstånd är vanligt krav.

Så tipset är väl att ta med fru/flickvän och de pengar du vill skicka (i kontanter är lättast) och gå in på närmaste bankkontor, fylla i detaljer och sen är det klart.

 

Brukar ta ca 2-3 vardagar för pengarna att nå svenska kontot.

Vill minnas att man behöver ett intyg från banken som heter något i stil med "sjön sjån" (fonetiskt) som styrker att du fört in samma summa från utlandet.

 

Känner till en del som missat detta och tar tillbaka det i byxfickan när det inte gått som de förväntat.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Om man växlar över disk i sin bank i Sverige och tar med sig cash,

som man antingen gör slut på eller sätter in på sitt Thailändska plastkort

blir inte det billigare än att hålla på och skicka i tid och otid?

 

Då skulle jag säja att det är bättre att ta med SEK cash och växla till THB hos Vasu eller Superrich i BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Om man växlar över disk i sin bank i Sverige och tar med sig cash,

som man antingen gör slut på eller sätter in på sitt Thailändska plastkort

blir inte det billigare än att hålla på och skicka i tid och otid?

Nä det blir inte billigare alls. 

 

Ex om jag nu skulle skicka 20000:- till Thailand idag från mitt Swedbankkonto så skulle jag skicka efter Swedbanks avdrag på 50:- , 19950:- * 4,83 =  96350: yhb. Sedan tar banken (ex Bangkok Bank 0,25%) 240 thb så jag får ner 96110 thb. 

 

Skulle jag istället gå till Forex och växla så skulle jag få. Och vill ha 96110 thb så skulle jag få betala 22076:-.  Så det skulle kosta mig drygt 2000:- mera. 

Om jag istället växlar på Swedbank eller SEB så skulle jag förvisso få lite bättre kurs. Men fortfarande förlorar jag 1500:-

 

Och dom pengarna kan jag ju använda till annat bättre. Ex är 1500:- vad jag gör åt för levnadskostnader (mat, dryck och soppa till moppen) under 15 dagar. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man växlar över disk i sin bank i Sverige och tar med sig cash,

som man antingen gör slut på eller sätter in på sitt Thailändska plastkort

blir inte det billigare än att hålla på och skicka i tid och otid?

 

 

Ta med dig svenska cash i 500-lappar i stället och växla i Bangkok på "Super-Rich".

 

Dom ger absolut bästa kurs och inga avgifter. T.ex 4:82 i dag

 

http://www.superrichthailand.com/new/print_page.html

 

Ligger på en soi, bakom Big-C, nästan mitt emot World Trade på Rajadamri Road

 

De små "Super-Rich"-växlings-stånden på Skytrainstationerna ger något  sämre kurs

 

map.gif

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det blir inte billigare alls. 

 

Ex om jag nu skulle skicka 20000:- till Thailand idag från mitt Swedbankkonto så skulle jag skicka efter Swedbanks avdrag på 50:- , 19950:- * 4,83 =  96350: yhb. Sedan tar banken (ex Bangkok Bank 0,25%) 240 thb så jag får ner 96110 thb. 

 

Skulle jag istället gå till Forex och växla så skulle jag få. Och vill ha 96110 thb så skulle jag få betala 22076:-.  Så det skulle kosta mig drygt 2000:- mera. 

Om jag istället växlar på Swedbank eller SEB så skulle jag förvisso få lite bättre kurs. Men fortfarande förlorar jag 1500:-

 

Och dom pengarna kan jag ju använda till annat bättre. Ex är 1500:- vad jag gör åt för levnadskostnader (mat, dryck och soppa till moppen) under 15 dagar. 

 

hf

 

Dra inte in Forex i ekvationen.

Snälla.

De var endast ett alternativ den allra första gången man begav sig utan för rikets gränser.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Ta med dig svenska cash i 500-lappar i stället och växla i Bangkok på "Super-Rich".

 

Dom ger absolut bästa kurs och inga avgifter. T.ex 4:82 i dag

 

http://www.superrichthailand.com/new/print_page.html

 

Ligger på en soi, bakom Big-C, nästan mitt emot World Trade på Rajadamri Road

 

De små "Super-Rich"-växlings-stånden på Skytrainstationerna ger något  sämre kurs

 

map.gif

Ja SuperRich är väl OK. Men är man inte i faggorna så kostar det ju en del att ta sig dit också. 

 

Om man får lika mycket och till liknande avgifter med att skicka bank till bank så föredrar jag faktiskt det. Då kan man nämligen göra allt på ett par minuter på sin dator. 

 

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Dra inte in Forex i ekvationen.

Snälla.

De var endast ett alternativ den allra första gången man begav sig utan för rikets gränser.

Forex var ju bara ett exempel. Men jag nämnde ju alternativen också. Och gör man en närmare granskning just idag (vilket ju haltar lite då det är söndag)  så skulle den bästa (SEB) ge 5000 thb lägre på 20000:- mot att skicka med Swedbank till Bangkok Bank.  Och det är fortfarande mycket man kan köpa för dom 5000 thb. 

 

hf

 

post-3163-0-54553400-1378621501_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Forex var ju bara ett exempel. Men jag nämnde ju alternativen också. Och gör man en närmare granskning just idag (vilket ju haltar lite då det är söndag)  så skulle den bästa (SEB) ge 5000 thb lägre på 20000:- mot att skicka med Swedbank till Bangkok Bank.  Och det är fortfarande mycket man kan köpa för dom 5000 thb. 

 

hf

 

 

Som någon föreslog är det kanske bättre att jämföra banköverföringar med växling på plats i Thailand av svenska kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Som någon föreslog är det kanske bättre att jämföra banköverföringar med växling på plats i Thailand av svenska kronor.

SuperRich är ju ett undantag. Men annars generellt är kurserna sämre på växling i Thailand också. Ex ger Bangkok Bank just nu 4,70 och dom brukar vara bland dom bättre. Sedan att springa runt med en massa pengar på fickan är ju inte så smart heller. 

 

Varken i Sverige eller Thailand. Man kan ju bli nerslagen och rånad för mindre.

 

Sedan kan ju tullen ha sin åsikt också Här finns det ju gränser hur mycket cache man får föra in. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

SuperRich är ju ett undantag. Men annars generellt är kurserna sämre på växling i Thailand också. Ex ger Bangkok Bank just nu 4,70 och dom brukar vara bland dom bättre. Sedan att springa runt med en massa pengar på fickan är ju inte så smart heller. 

 

Varken i Sverige eller Thailand. Man kan ju bli nerslagen och rånad för mindre.

 

Sedan kan ju tullen ha sin åsikt också Här finns det ju gränser hur mycket cache man får föra in. 

 

hf

 

Men om man jämför med överföring till ett Thailändsk konto finns det samma redan

och man kan sätta in stålarna på sitt plastkort om man känner sig tryggare med det.

 

Givetvis ska man jämföra med Superrich om nu de är bäst

precis som man kan bortse från Forex Eller Xchange här hemma.

 

Med banköverföringen får man tydligen inte bättre kurs - men måste betala avgift.

 

Chansen att tullen hittar pengar är nog minimal.

Jag undrar hur många som blivit visiterade i den thailändska tullen utan att lukta knark

 

Vi har aldrig ens ombetts öppna våra gigantiska resväskor.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Men om man jämför med överföring till ett Thailändsk konto finns det samma redan

och man kan sätta in stålarna på sitt plastkort om man känner sig tryggare med det.

 

Givetvis ska man jämföra med Superrich om nu de är bäst

precis som man kan bortse från Forex Eller Xchange här hemma.

 

Med banköverföringen får man tydligen inte bättre kurs - men måste betala avgift.

 

Chansen att tullen hittar pengar är nog minimal.

Jag undrar hur många som blivit visiterade i den thailändska tullen utan att lukta knark

 

Vi har aldrig ens ombetts öppna våra gigantiska resväskor.

Alla har ju sina favoriter. 

 

Men att jag inte jämför med SuperRich är helt enkelt då dom har ETT kontor i Bangkok och att jag sällan är i Bangkok. Och även om jag skulle ta mig dit den vägen när jag åker ner (och landar på BKK flygplats) så skulle det kosta mer än dom pengar man betalar till banken. 

 

Sedan att ta men Cache från Sverige är inget jag har lust med.  Och jag har faktiskt blivit stoppad i tullen en gång och dom röntgade min väska. Och fick sedan öppna den då dom såg en stationär dator. Den var dock så gammal så jag slapp betala tull för den. (detta var en dator som jag fått på jobbet och skulle ge till frugans familj som inte hade någon dator). 

 

Sedan är ju detta med bank till bank överföring överlägsen på ett annat sätt. Eftersom jag har ett hus i Thailand som skall drivas/underhållas även när jag är hemma i Sverige så kan jag vid behov bara skicka pengarna direkt. Mitt hus sköts under denna tid av frugans bror/svägerska. Och om dom ex måste köpa något så skickar jag bara pengarna till mitt konto på Bangkok Bank. Och överför (med Bangkok banks internetbank) sedan till husets bankkonto (ett konto som står på mig men brodern har ATM kortet till den). 

 

Och som med allt annat. När man väljer ett sätt att föra över pengar så måste man fundera så man använder det billigaste och mest fördelaktiga. 

 

1. Så om man kör bank till bank använder jag Swedbank/Bangkok Bank  , växlar i Sverige och till Bangkok bank. Avgiften för 20000:- blir då 50:- + 250 thb. Och den bästa växelkursen. 

 

2. Ta ut med ATM. Bästa är då  ICA (eller GE om man klarar sig med 12 uttag per år). och ta ut på AEON i Thailand. Kursen är dock något sämre. Och man måste vara på plats vilket jag  kan lösa genom att ge brodern ett kort.

3. Växla cache. Nackdel är dålig kurs om man inte använder SuperRich som ligger på fel plats för mig. Dessutom risken för rån och att man faktiskt måste resa för att ta med pengarna.  Födelen med detta är kanske dock att det är ett bra sätt at få med svarta pengar men detta behov har jag inte. 

 

 Och med den erfarenhet jag har (efter att ha bott halvårsvis i Thailand i 5 år och dessutom byggt och driver ett hus i Hua Hin )så är alternativ 1 det abslut är smidigast och bäst kostnadseffektivt.

Sedan som jag skrev. Vid varje alternativ bör man ju försöka hitta det bästa alternativet. Men det finns ju sämre. Ex

 

1. Att skicka till SCB som tar en hörge avgift. Eller att skicka från Skandiabanken där man måste växla till en urdålig kurs.

 

2. Att ha ett ATM med ex Swedbank kort (eller annan dålig bank) där man betalar 1,5% växlingsavgift + 35:- per uttag. Och om man sedan tar ut i annan ATM som tar 150 thb i uttagsavgift. Och det sista man bör se upp med är ju dom automater som växlar själv till en urdålig kurs.

 

3. Växla cache på fel ställe.

 

Men som sagt. Jag har efter många år hittat min väg och det är det jag föredrar  och det ger mig den absolut bästa slutsumman per krona. Allt inkuderat. Och det är ju det trådskaparen vill höra från olika personer. 

 

hf  .  

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Ta med dig svenska cash i 500-lappar i stället och växla i Bangkok på "Super-Rich".

 

Dom ger absolut bästa kurs och inga avgifter. T.ex 4:82 i dag

 

http://www.superrichthailand.com/new/print_page.html

 

Ligger på en soi, bakom Big-C, nästan mitt emot World Trade på Rajadamri Road

 

De små "Super-Rich"-växlings-stånden på Skytrainstationerna ger något  sämre kurs

 

map.gif

 

500 lappar eller 1000 lappar ger bäst kurs, vad man ska tänka på är att vissa växlingskontor inte tar emot sedlar utan "foliebandet".

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har ju sina favoriter. 

 

Men att jag inte jämför med SuperRich är helt enkelt då dom har ETT kontor i Bangkok och att jag sällan är i Bangkok. Och även om jag skulle ta mig dit den vägen när jag åker ner (och landar på BKK flygplats) så skulle det kosta mer än dom pengar man betalar till banken. 

 

Sedan att ta men Cache från Sverige är inget jag har lust med.  Och jag har faktiskt blivit stoppad i tullen en gång och dom röntgade min väska. Och fick sedan öppna den då dom såg en stationär dator. Den var dock så gammal så jag slapp betala tull för den. (detta var en dator som jag fått på jobbet och skulle ge till frugans familj som inte hade någon dator). 

 

Sedan är ju detta med bank till bank överföring överlägsen på ett annat sätt. Eftersom jag har ett hus i Thailand som skall drivas/underhållas även när jag är hemma i Sverige så kan jag vid behov bara skicka pengarna direkt. Mitt hus sköts under denna tid av frugans bror/svägerska. Och om dom ex måste köpa något så skickar jag bara pengarna till mitt konto på Bangkok Bank. Och överför (med Bangkok banks internetbank) sedan till husets bankkonto (ett konto som står på mig men brodern har ATM kortet till den). 

 

Och som med allt annat. När man väljer ett sätt att föra över pengar så måste man fundera så man använder det billigaste och mest fördelaktiga. 

 

1. Så om man kör bank till bank använder jag Swedbank/Bangkok Bank  , växlar i Sverige och till Bangkok bank. Avgiften för 20000:- blir då 50:- + 250 thb. Och den bästa växelkursen. 

 

2. Ta ut med ATM. Bästa är då  ICA (eller GE om man klarar sig med 12 uttag per år). och ta ut på AEON i Thailand. Kursen är dock något sämre. Och man måste vara på plats vilket jag  kan lösa genom att ge brodern ett kort.

3. Växla cache. Nackdel är dålig kurs om man inte använder SuperRich som ligger på fel plats för mig. Dessutom risken för rån och att man faktiskt måste resa för att ta med pengarna.  Födelen med detta är kanske dock att det är ett bra sätt at få med svarta pengar men detta behov har jag inte. 

 

 Och med den erfarenhet jag har (efter att ha bott halvårsvis i Thailand i 5 år och dessutom byggt och driver ett hus i Hua Hin )så är alternativ 1 det abslut är smidigast och bäst kostnadseffektivt.

Sedan som jag skrev. Vid varje alternativ bör man ju försöka hitta det bästa alternativet. Men det finns ju sämre. Ex

 

1. Att skicka till SCB som tar en hörge avgift. Eller att skicka från Skandiabanken där man måste växla till en urdålig kurs.

 

2. Att ha ett ATM med ex Swedbank kort (eller annan dålig bank) där man betalar 1,5% växlingsavgift + 35:- per uttag. Och om man sedan tar ut i annan ATM som tar 150 thb i uttagsavgift. Och det sista man bör se upp med är ju dom automater som växlar själv till en urdålig kurs.

 

3. Växla cache på fel ställe.

 

Men som sagt. Jag har efter många år hittat min väg och det är det jag föredrar  och det ger mig den absolut bästa slutsumman per krona. Allt inkuderat. Och det är ju det trådskaparen vill höra från olika personer. 

 

hf  .  

 

Vi gör precis som du, skickar från bank till bank, dock föredrar vi att skicka i svenska kronor

och låta den thailändska banken växla och ta överföringskostnaderna.

Dessutom har vi ICA-kort med oss och har ytterligare ett på plats i Thailand ifall någon i släkten behöver snabb assistans.

 

AEON-automaterna har vi aldrig lyckats hitta när vi behövd dom som mest

så vi åker i regeln på 180 bahts avgift / 20000 baht uttag på ICA-kortet.

 

Bank till bank har visat sig mest fördelaktigt hittills.

På senare tiden har den thailändska bankens avgifter stigit till över 600 baht plus de 40 kronor som banken här hemma tar ut

vilket fick mig att fundera på att man faktisk tål en lite sämre kurs på ett växlingskontor i Thailand om man slipper dessa.

 

Tullen eller rånare oroar mig inte :-)

 

Jag visste inte att Superrich endast fanns på ett ställe men det finns säkert andra som ger nästan lika bra växlingskurs.

Jag undrar vad Krung Thai Bank betalar för SEK över disk om man sätter in pengarna direkt på sitt konto.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jag visste inte att Superrich endast fanns på ett ställe men det finns säkert andra som ger nästan lika bra växlingskurs.

Jag undrar vad Krung Thai Bank betalar för SEK över disk om man sätter in pengarna direkt på sitt konto.

Just nu 4,69 . https://www.exch.ktb.co.th/ExRateKTB/ExCounterRate.do?action=currentRate

 

Och där är nog det man får som bäst om man inte använder SuperRich då. Har aldrig sett något annat ställe förutom det som en anställd på SuperRich öppnade i samma kvarter som ger så bra kurs. Om det nya stället finns finns kvar vet jag dock inte. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu 4,69 . https://www.exch.ktb.co.th/ExRateKTB/ExCounterRate.do?action=currentRate

 

Och där är nog det man får som bäst om man inte använder SuperRich då. Har aldrig sett något annat ställe förutom det som en anställd på SuperRich öppnade i samma kvarter som ger så bra kurs. Om det nya stället finns finns kvar vet jag dock inte. 

 

hf

 

Vet knappt vilken kolumn jag ska titta på, bara att det inte är TT.

 

Undrar om inte man får lite bättre kurs om man som kund i banken växlar in direkt på kontot.

Det brukar vara fördelaktigt i Sverige - t.ex. gratis att lösa in en postutbetalning på det sättet.

 

Vi funderar på att byta till en bank som Handelsbanken kan överföra direkt till.

Det kan de inte till Krung Thai Bank - vi åker på en extra kostnad på 500 baht varje gång bara för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet knappt vilken kolumn jag ska titta på, bara att det inte är TT.

Undrar om inte man får lite bättre kurs om man som kund i banken växlar in direkt på kontot.

Det brukar vara fördelaktigt i Sverige - t.ex. gratis att lösa in en postutbetalning på det sättet.

Vi funderar på att byta till en bank som Handelsbanken kan överföra direkt till.

Det kan de inte till Krung Thai Bank - vi åker på en extra kostnad på 500 baht varje gång bara för det.

Svenska banker skickar först till Bangkok Bank så då är det där ni ska ha konto.

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Vet knappt vilken kolumn jag ska titta på, bara att det inte är TT.

 

Undrar om inte man får lite bättre kurs om man som kund i banken växlar in direkt på kontot.

Det brukar vara fördelaktigt i Sverige - t.ex. gratis att lösa in en postutbetalning på det sättet.

 

Vi funderar på att byta till en bank som Handelsbanken kan överföra direkt till.

Det kan de inte till Krung Thai Bank - vi åker på en extra kostnad på 500 baht varje gång bara för det.

Tror nog också att Bangkok Bank är det bästa. 

 

Och sedan . När man växlar cache så är det Banken som köper . Buying bank notes

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...