Jump to content
IGNORERAD

Föra över 50000 sek till Thailand


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai
en Isaansk barluder e ju dyr i drift

 

Är det erfarenheter som du och din buksvåger BTT sitter och diskuterar vid era stenbordskonferenser?

Du verkar ha en lika outstanding erfarenhet på det området som BTT!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    20

  • Moritz

    15

  • Benjamas

    14

  • hasseigöteborg

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nisse Hult

Nu får du sluta föra över pengar. Du måste väl ha några kronor kvar hemma också.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
TROR DER GÖR MAN I KYRKAN!

Jag har inte varit i kyrkan på länge så jag tog mig friheten att tro lite ändå. Men som så många ggr förr så hade jag fel. Jag kollade med ICA Banken och svaret va att dom fortfarande skickar via Handelsbanken. Men dom 2 senaste ggr jag skickat har jag iaf inte behövt betala 100kr som det kostade förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick ju ett mail ifrån KTB för nån dag sen också:

Dock ett på aningens dålig engelska.

 

 

Dear Sir/Madam,

 

 

We would like to inform you that, normally international transfer to our bank. The remitter bank will be make fund transfer via our coresspondent bank then the money was send direct to our head office before we will further credit to beneficiary's account any branch in Thailand. may be some transaction was sent to local bank in Thailand (Bangkok bank  Siam commercial bank  Kasikorn Bank;etc) they will send to our head office first. then we we credited to beneficiarys' account (Surin province) later.

 

Sincerely,

KTB Contact Center
KrungThai Bank PCL.
Link to comment
Dela på andra sajter

Förde över 200,000 thb, redan växlade via Swedbank som vanligt. Swiftcode till Kasikornbank i veckan. Avgift 750 Baht + 50 kr till Swedbank..

Pratade med deras kundtjänst som sa sig enbart ha Nordea och SEB som samarbetspartner av svenska banker.

Jag anser banker vara banditer så det får bli att överföra större summor mer sällan antar jag.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Fick ju ett mail ifrån KTB för nån dag sen också:

Dock ett på aningens dålig engelska.

Byt bank i Thailand till Bangkok bank så blit acgiften endast 200 bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt bank i Thailand till Bangkok bank så blit acgiften endast 200 bath.

 

Du får läsa tråden igen.

 

Har nämligen skickat mail till alla Thailands storbanker och frågat om hur det ligger till.

Det har alltså inget med mina bankaffärer att göra. :)

 

Plus att bankavgiften för mina överföringar till BKK Bank emellanåt ligger på 500 Baht.

http://www.bangkokbank.com/BangkokBank/PersonalBanking/DailyBanking/TransferingFunds/TransferringIntoThailand/Pages/InwardFAQs.aspx#4

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får läsa tråden igen.

 

Har nämligen skickat mail till alla Thailands storbanker och frågat om hur det ligger till.

Det har alltså inget med mina bankaffärer att göra. :)

 

Plus att bankavgiften för mina överföringar till BKK Bank emellanåt ligger på 500 Baht.

http://www.bangkokbank.com/BangkokBank/PersonalBanking/DailyBanking/TransferingFunds/TransferringIntoThailand/Pages/InwardFAQs.aspx#4

Enligt Bangkok Bank enligt din länk, och vad jag skrev tidigare:

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

4. What fees are payable to receive funds from abroad?

The fee is 0.25% of the total amount (minimum fee of 200Bt and a maximum fee of 500Bt).

An intermediary bank (between the sending bank and Bangkok Bank) may also deduct an additional handling fee before sending funds to us.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad betyder då intermediary bank, om inte någon bank som plockar pengar mellan de olika bankerna. Med Bangkok Bank kostar det således 200 baht upp till 80000 baht, sedan 0,25 % upp till 200000 baht, sedan 500 baht.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Bangkok Bank enligt din länk, och vad jag skrev tidigare:   ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 4. What fees are payable to receive funds from abroad? The fee is 0.25% of the total amount (minimum fee of 200Bt and a maximum fee of 500Bt). An intermediary bank (between the sending bank and Bangkok Bank) may also deduct an additional handling fee before sending funds to us. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Vad betyder då intermediary bank, om inte någon bank som plockar pengar mellan de olika bankerna. Med Bangkok Bank kostar det således 200 baht upp till 80000 baht, sedan 0,25 % upp till 200000 baht, sedan 500 baht.   /GSt
Du får också läsa tråden igen. Jag har bara lagt upp information. Inte diskuterat min situation. Jag vet exakt hur mycket en transaktion jag gör kostar, hur länge den tar och och så vidare. Så jag behöver absolut inte byta nån bank.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade pengar idag växlade på Swedbank fick 4,71 bath, men avgiften Swedbank tog ut var 95kr. Vad bangkokbank tar vet jag inte än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade pengar idag växlade på Swedbank fick 4,71 bath, men avgiften Swedbank tog ut var 95kr. Vad bangkokbank tar vet jag inte än.

Nordea tar 30 kr :)

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade pengar idag växlade på Swedbank fick 4,71 bath, men avgiften Swedbank tog ut var 95kr. Vad bangkokbank tar vet jag inte än.

Internetbank eller via kassa?

Skickade förra veckan och det var 50kr i avgift med Swedbank.

Tänker skicka mer nu då kursen är riktigt bra.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade pengar idag växlade på Swedbank fick 4,71 bath, men avgiften Swedbank tog ut var 95kr. Vad bangkokbank tar vet jag inte än.

 

Skickade också idag från Swedbank och betalade som vanligt 50kr i avgift

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade med kassa? är billigare med internet?

50kr via internet..

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

45kr kan röra upp mycket känslor på MPR. :crazy:

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
45kr kan röra upp mycket känslor på MPR. :crazy:

 

Leif

För den summan får man ju ett antal nudelsoppor! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

45kr kan röra upp mycket känslor på MPR. :crazy:

 

Leif

150 bath i ATM:erna har ju diskuterats länge. Då är ju 45 kr mycket :)

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

För den summan får man ju ett antal nudelsoppor! :crazy:

Även ett gratis k**ll, en liten Sangsom, stor Cola och ett gratis stenbord utanför /Eleven.

Bara ha tålamod så löser det sig till slut.

Växla bort en sån stor förmögenhet är en katastrof... :14:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

För den summan får man ju ett antal nudelsoppor! :crazy:

Eller ett antal stora Chang :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

50 kr + 750 baht kostar en överföring Swedbank - SCB på 501,000.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har frågat igen.

 

Fråga:

Är du verkligen säker på att Bangkok Bank snor 300 baht även om man ex har Kasikorn här nere?
Det är inte så att det är Kasikorns Bangkok kontor som tar de här 300 bahten?
Hur kan Bangkok Bank bli inblandade vid en överföring från Nordea till Kasikorn?

 

Svar:

Bangkok Bank blir inblandad i vilket fall om du skickar pengar från SEB eller Nordea då de skickar alla sina Thailandspengar vi dessa banker efter som de har ett konto i dessa banker och swiftar ner pengarna den vägen, sen lägger de en beställning vidare till det konto de ska till i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte kollat så noga i alla trådar här, men pånera att man vill plocka hem en del stålar till Sverige igen.. Är det;

 

1) Lika smidigt som att skicka till Thailand?

2) Inte så lätt som man tror?

3) Helt jävla omöjligt?

 

Kan bli så att den alldeles för stora sinsoden, som visserligen kommer tilbaka till min plånbok, åker in på konto i Sverige igen..

Tact is for those who are not witty enough to be sarcastic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte kollat så noga i alla trådar här, men pånera att man vill plocka hem en del stålar till Sverige igen.. Är det;

1) Lika smidigt som att skicka till Thailand?

2) Inte så lätt som man tror?

3) Helt jävla omöjligt?

Kan bli så att den alldeles för stora sinsoden, som visserligen kommer tilbaka till min plånbok, åker in på konto i Sverige igen..

Du menar den gigantiska sinsoden som du hoppas kommer tillbaka i din plånbok :o
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...