Jump to content
IGNORERAD

Glasögon 50% rabatt


thomas001

Recommended Posts

Tallviking
Nja, dessa glasögon fungerar väl ganska bra... kunde kanske varit bättre.

 

 

Man funderar inte så mycket när man är berusad :wink:

 

Men visst, jag förstår optikern. Nu var jag väl bara salongsberusad, men jag kan tänka mig att det blir problem med att få redlösa personer att följa instruktionerna vid ett syntest.

 

Herr Chang har talat.

 

Alkoholen påverkar en hel del i ögat. Musklernas förmåga till anpassning, iris rörelser, fokuseringsförmåga, svårigheter att anpassa till skillnader i kontrast, ljusstyrka etc

 

Så det finns många anledningar till att inte synundersöka kunder som tar mediciner eller andra droger/alkohol som förvränger ögats naturliga funktioner

 

Så du lämnade den seriösa optikern och valde en som var mer intresserad av att tjäna pengar än att ge sin kund en bra och korrekt leverans

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • thomas001

    5

  • olle123987

    4

  • Thaigren

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

olle123987

Vänd på det och tänk om man vill vara full den största delen av sitt liv? Vad skall man då med ett par glasögon till som man har gjort när man för en gång skull varit nykter, du ser ju inte i dom när du är full.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänd på det och tänk om man vill vara full den största delen av sitt liv? Vad skall man då med ett par glasögon till som man har gjort när man för en gång skull varit nykter, du ser ju inte i dom när du är full.

 

Sant, LOL :thumbsup: .

Får väl inhandla 3 par när det väl är dags.Full ,bakfull,nykter det blir dyrt att bli gammal.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Sant, LOL :thumbsup: .

Får väl inhandla 3 par när det väl är dags.Full ,bakfull,nykter det blir dyrt att bli gammal.

Hur vet man vilket par man ska ha på sig när man uppnått fyllestadiet och tappat kollen?

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Sant, LOL :thumbsup: .

Får väl inhandla 3 par när det väl är dags.Full ,bakfull,nykter det blir dyrt att bli gammal.

Det blir en heldag hos optikern, man får ta med sig 2st 6-pack och en tältsäng :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Problemen är väl snarare att om man är berusad så har man svårare att urskilja dom små skillnader som är mellan olika styrkor på glasen. Är man nykter ser man skillnader som man inte ser när man är alkoholpåverkad och därmed kan man få fel styrka på glasen. Bara min teori.

 

Fritz..

 

Ja, men om man nu tänkt sig att använda dessa glasögon när man är berusad?

 

Jag har fyra par glasögon... plus ett par som exfru Chang inhandlade för tio kronor på ÖoB ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt glasögon åt frugan ett antal ggr. och är helnöjd!

Då grabben använde glasögon i unga år, och senare var "färdigbehandlad", men han tyckte att han ibland såg dåligt, så tog vi en synundersökning i Pattaya. De la ner hela sin själ, med alla tänkbara undersöknings metoder... och konstaterade efter ca. 20 minuter, han behöver ej glasögon.

Jag tackar för besöket, och frågar vad jag blir skyldig?

- Ingenting, ni köpte ju inga glasögon...-

 

Såg denna annons idag,  1 kr. OM ni köper glasögon.

Förbehållet, om, var så jäkla smått att man var tvingad att köpa glasögon först...

 

post-7126-0-96266500-1368390288.jpg

 

Vart tog spöstraffet vägen för falsk marknadsföring...?

 

Mvh. borje222

post-7126-0-96266500-1368390288.jpg

Ändrades av borje222
Link to comment
Dela på andra sajter

 Är det någon som lider av astigmatism och har fått tag i bra glasögon i Thailand? Själv har jag inte haft et enda par bra glasögon sen jag kom till Thailand, undrar om de vet vad astigmatism är för något. :(

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Köpte Levis-bågar, glas,starka som fan(är närsynt sen 7-8 årsåldern.)Glas som blir mörka i solsken plus extra starka glas

för att inte få repor. Totalt ca 10.500 Baht för mig. Kostnad 5.250:- Baht.

Tyvärr råkade frugan bli kär i ett par Lacoste-solglasögon...kostade 7.200 Baht/ blev 3.600 Baht för henne.

Så totalt för mig blev det inte 50% rabatt.

Men har ju en glad och snygg fru..

Tjena!

Var och hämtade våra nya glasögon idag.MYCKET nöjd.

Kanske berodde det på att både frugan och jag var nyktra när vi beställde och även nyktra idag på morgonen..

 

post-8709-0-61729800-1368418750.jpg

post-8709-0-61729800-1368418750.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hel nöjd med alla mina Thaiglasögon genom åren , men dom sista gicksönder hemma i sverige efter ett halvår och ingen svensk optiker ville/kunde repa dom

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Är hel nöjd med alla mina Thaiglasögon genom åren , men dom sista gicksönder hemma i sverige efter ett halvår och ingen svensk optiker ville/kunde repa dom

Var du nykter eller full när du testade ögonen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Är hel nöjd med alla mina Thaiglasögon genom åren , men dom sista gicksönder hemma i sverige efter ett halvår och ingen svensk optiker ville/kunde repa dom

 

Vad menar du med gick sönder?

 

Jag har varit med om att linserna trillar ur bågarna på mina thailändska glasögon, speciellt vid rengöring. Men det är ju bara att trycka dit dom igen. Man får vad man betalar för ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Vad menar du med gick sönder?

 

Jag har varit med om att linserna trillar ur bågarna på mina thailändska glasögon, speciellt vid rengöring. Men det är ju bara att trycka dit dom igen. Man får vad man betalar för :wink:

 

Herr Chang har talat.

är det full eller nykter glas du talar om ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
är det full eller nykter glas du talar om ?

 

Det är just ingen skillnad. Jag har både och. Du vet uppenbart ingenting, vilket inte förvånar mig.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med gick sönder?

 

Jag har varit med om att linserna trillar ur bågarna på mina thailändska glasögon, speciellt vid rengöring. Men det är ju bara att trycka dit dom igen. Man får vad man betalar för :wink:

 

Herr Chang har talat.

 

Leden i bågen gick av , provade att limma själv ,men det blev inte så bra :y8:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Var in nu i veckan på Top Charom i Klang plasa Korat och skulle beställa bla ett par slipade solglasögon till mig .

Men hon (optikern) påstod att det var omöjligt att fixa slipade glas till alla solgladögonen jag provade .

Så jag sa Lagon krap med ett leende och gick vidare till nästa Top Charom butik och där var inget omöjligt .

Så vi bestälde 3 par och det var fortfarande 50% rabatt

Ändrades av Thaigren
Link to comment
Dela på andra sajter

Leden i bågen gick av , provade att limma själv ,men det blev inte så bra :y8:

 

Har märkt att om man svettas ymnigt så kan "gångjärnen" bli tröga och gå av av metalltrötthet så småningom.

Lite 556 eller kedjeolja gör susen.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...