Guest Isan Lover Inlagd Maj 15, 2013 Dela Inlagd Maj 15, 2013 Jag är också säker på att vid en tvist där poliser och domare kan köpas där förlorar nog den svage eller i värsta fall köps ut .Men icke förty så har jag svårt att köpa att de mindre bemedlade behandlas såsom du upplever det. Men vi säger att du har rätt..hur har "folkets parti" i norr Thaksinisterna förändrat de orättvisorna? Hej Ja det vågar jag påstå, självförtroendet definitivt har växt hos gräsrötterna i norr, nordost och Bangkoks slum efter det att Thai Rak Thai kom in i politiken och vände sig till dessa grupper, dom har förstått att deras röster är viktiga i valen och att politiker är beredda att förbättra deras liv och utveckla deras områden i utbyte mot deras röster, så tuppkammen har helt klart växt i takt med att "deras Parti" vinner valen och att dom har fått fri sjukvård, bättre hus, bättre betalt, bylån, möjlighet att låna pengar i bank, bättre infrastruktur, mer och bättre utrustning i skolorna, bättre vägar, bidrag i jordbruket, o.s.v, detta i kombination med en bra ekonomisk utveckling har gett så positiva resultat att ingen kan undgått att lägga märke till dom. Inte minst den kampanj mot myndighets korruption som Thai Rak Thai bedrev var oerhört populär, när montrar med foto, grad och namn på alla anställda hos myndigheterna i regionen sattes upp på välfrekventerade platser och anonyma anmälningar mot personerna på bilderna kunde läggas i en brevlåda på sidan av montern, detta blev lite av julafton för dom förtryckta och kuvade, en del människor fick sparken och andra varnades, effekten blev att bemötandet ändades totalt och att begäran av mutor sjönk dramatiskt på denna nivå, detta ledde också helt klart till ökat självförtroende hos dom svaga grupperna i samhället. Så det finns enligt mig flera anledningar till att folk numera inte är så kuvade som tidigare. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu