Guest Isan Lover Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Dyrt ? Det blev ju extremt billigt och långt under reservationspriset !! Dom drog sig ur innan ens buden kommit i närheten av vad som krävdes för att acceptera budet. Det var först efter att alla andra dragit sig ur och endast ett extremt lågt bud återstod som Thaksin påverkade att dom skulle acceptera det extremt låga budet eftersom det var det enda man fått in då när budgivningstiden gått ut Och det budet kom in den sista dagen på året, den 31:a december Detta skulle egentligen varit omöjligt eftersom det var en helgdag och bud då inte kunde lämnas in Men Thaksin beslutade att den dagen för en gångs skull (har inte hänt före eller efter det) skulle vara normal vardag och då tvingades tjänstemännen jobba och bud av hans fru kunde lämnas in samt de övriga kunde dra tillbaka sina bud Och du ser inget märkligt i detta beteende ? Hej Dom drog sig ur budgivningen och vi kan bara spekulera i varför. Med vänlig hälsning isan lover , Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 (ändrad) Hej Dom drog sig ur budgivningen och vi kan bara spekulera i varför. Med vänlig hälsning isan lover , Din "spekulation" några inlägg tidigare var ju en höjdare.. Har du missat att Thaksin fick 2 års fängelse för sitt agerande i det ärendet p.g.a maktmissbruk ? Så vi behöver inte spekulera. Det reddes ut i domstolen vad som hände, varför och vem som bröt mot lagar och regler. Ändrades Maj 10, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Din "spekulation" några inlägg tidigare var ju en höjdare.. Har du missat att Thaksin fick 2 års fängelse för sitt agerande i det ärendet p.g.a maktmissbruk ? Så vi behöver inte spekulera. Det reddes ut i domstolen vad som hände, varför och vem som bröt mot lagar och regler. Hej Har du missat att det var en militärkupp i landet? Hela rättegången var ett beställningsjobb ifrån männen bakom kuppen. Med vänlig hälsning Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Hej Har du missat att det var en militärkupp i landet? Hela rättegången var ett beställningsjobb ifrån männen bakom kuppen. Med vänlig hälsning Isan Lover Så allt Thaksin gjorde vid händelsen i slutet av 2003 är enbart uppdiktat av "militären" ? Inget av det har hänt i verkligheten enligt dig eller ? När upplevde du den 31:a december som vanlig arbetardag i Thailand sist ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Så allt Thaksin gjorde vid händelsen i slutet av 2003 är enbart uppdiktat av "militären" ? Inget av det har hänt i verkligheten enligt dig eller ? När upplevde du den 31:a december som vanlig arbetardag i Thailand sist ? Hej Jag är fullständigt övertygad om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en militärkupp och påtryckningar ifrån kuppmakarna. Med vänlig hälsning isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Hej Jag är fullständigt övertygad om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en militärkupp och påtryckningar ifrån kuppmakarna. Med vänlig hälsning isan lover Och vilka fakta bygger du den grunden på som gör dig "fullständigt övertygad" ? Eller är du helt enkelt bara djupt troende ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Och vilka fakta bygger du den grunden på som gör dig "fullständigt övertygad" ? Eller är du helt enkelt bara djupt troende ? Hej Min uppfattning grundar jag på erfarenheter och tydligen litade inte Herrklubben heller på domstolarna och kuppade. Med vänlig hälsning Isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Hej Min uppfattning grundar jag på erfarenheter och tydligen litade inte Herrklubben heller på domstolarna och kuppade. Med vänlig hälsning Isan lover Så vilka erfarenheter har du i den landaffären som gör att du kan avgöra att domstolen hittade på allt som hände och alla vittnen som vittnade etc etc etc etc ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Hej Jag är fullständigt övertygad om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en militärkupp och påtryckningar ifrån kuppmakarna. Med vänlig hälsning isan lover Här håller jag med IL. Jag är också fullständigt övertygad om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en militärkupp och påtryckningar ifrån kuppmakarna. Detta är skälet till att militärkupper behövs. När en politiker blivit så fartblind att han tror att han är gud fader själv och anser att han kan göra vad som helst utan att ta hänsyn till landets lagar och konstitution! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Hej Jag är fullständigt övertygad om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en militärkupp och påtryckningar ifrån kuppmakarna. Med vänlig hälsning isan lover Det är jag också övertygad om att han inte fällts utan ett maktskifte - men det bevisar ju knappast att han är oskyldig till brottet... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Maj 10, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 10, 2013 Hej Har du missat att det var en militärkupp i landet? Hela rättegången var ett beställningsjobb ifrån männen bakom kuppen. Med vänlig hälsning Isan Lover Är detta din egen uppfattning? Om inte kan du länka? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Så allt Thaksin gjorde vid händelsen i slutet av 2003 är enbart uppdiktat av "militären" ? Inget av det har hänt i verkligheten enligt dig eller ? När upplevde du den 31:a december som vanlig arbetardag i Thailand sist ? IL, efter din semester hade du en lägre profil, men nu har du glidit in i ditt gamla idi*tiska försvar av asiens mest korrupta politiker. Du har tidigare sagt att du INTE försvarar Thaksin, men nu försvara du honom i tråd efter tråd. Så länge du försvarar en person som herr Shinawatra, är du inte trovärdig. Lägg av, annars blir det enbart patetiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 IL, efter din semester hade du en lägre profil, men nu har du glidit in i ditt gamla idi*tiska försvar av asiens mest korrupta politiker. Du har tidigare sagt att du INTE försvarar Thaksin, men nu försvara du honom i tråd efter tråd. Så länge du försvarar en person som herr Shinawatra, är du inte trovärdig. Lägg av, annars blir det enbart patetiskt. Lägg inte av. Vad skulle MPR vara utan sina två "Bagdad Bob", en politisk och en telefon Bob. Ett mycket tråkigare forum. Lite humor måste väl få finnas. För att någon skulle dessa båda Bobar på allvar kan väl ändå inte vara möjligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 (ändrad) Här håller jag med IL. Jag är också fullständigt övertygad om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en militärkupp och påtryckningar ifrån kuppmakarna. Detta är skälet till att militärkupper behövs. När en politiker blivit så fartblind att han tror att han är gud fader själv och anser att han kan göra vad som helst utan att ta hänsyn till landets lagar och konstitution! Hej Roligt att vi åtminstone kan var överens om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en kupp och påtryckningar ifrån kuppmakarna på domstolen, men vad det gäller att militärkupper behövs i ett land som redan har haft 18-20 stycken militära och ett stort antal juridiska sådana håller jag inte med, skulle militära och juridiska kupper vara lösningen på ett lands problem skulle Thailand vait ett mönsterland för länge sedan, enligt mig är det alla kupper och det faktum att militären inte är under civil kontroll som gör att demokratin fortfarande är bräcklig i landet och ständigt under hot ifrån militären. För det första var detta aktuella "brottet" alldeles för litet för att motivera en kupp och jag tycker att kuppen i sig och avskaffandet av demokratin i landet var ett betydligt allvarligare och grövre brott, lite som att skjuta mygg med kanon, men jag är övertygad om att det egentligen inte handlade om Thaksins frus markaffär utan om att medlemmarna i Herrklubben, PAD, Armechefen, Prem och delar av överklassen var frustrerade över TRT,s popularitet och såg Thaksin som en svår fiende även i kommande val, och man försökte hitta något att sätta dit honom för och kuppade både för att vara riktigt säkra på att få honom fälld och bli av med honom poltiskt och få sin egen favorit Apishit installerad. Med vänlig hälsning Isan Lover Ändrades Maj 11, 2013 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 IL, efter din semester hade du en lägre profil, men nu har du glidit in i ditt gamla idi*tiska försvar av asiens mest korrupta politiker. Du har tidigare sagt att du INTE försvarar Thaksin, men nu försvara du honom i tråd efter tråd. Så länge du försvarar en person som herr Shinawatra, är du inte trovärdig. Lägg av, annars blir det enbart patetiskt. Hej Jag försvarar demokratin och inte personers handlingar, för mig är demokratin helig och alla ingrepp i den ifrån små inflytelserika grupper med egenintressen är av ondo, därför motsätter jag mig både militära och juridiska kupper som åtsidosätter folkviljan. Med vänlig hälsning isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Roligt att vi åtminstone kan var överens om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en kupp Det är väl inte roligt. Faktumet att han blev fälld är just det gör att landet har tagit ett steg i rätt riktning. Bättre hade dock varit om han blivit fälld utan en kupp, men den chansen är, som vi tydligen tycker lika om, ganska liten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Det är väl inte roligt. Faktumet att han blev fälld är just det gör att landet har tagit ett steg i rätt riktning. Bättre hade dock varit om han blivit fälld utan en kupp, men den chansen är, som vi tydligen tycker lika om, ganska liten. Hej Att kuppen ledde till något positivt håller jag inte med om, demokratin avskaffades och dom odemokratiska krafternas makt stärktes liksom militärens, och korruptionen i landet ökade kraftigt när Thailand över en natt gick ifrån placering 59-60 till 80-84 enligt CPI, jag tycker självklart att väljarna skulle ha bytt regering via ett val om dom hade tröttnat på TRT, som en följd av denna kupp har landet nu haft ett politiskt kaos med ständiga konflikter i 7 år vilket har kostat både människoliv och pengar. Med vänlig hälsning isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ole Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Patienten er en 79-årig enke, som ikke længere bor sammen med sin mand. IL du lyder lidt som lægen der skrev dette til lægejournalen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Att kuppen ledde till något positivt håller jag inte med om, demokratin avskaffades Enligt mig så hade demokratin redan avskaffats. Av Thaksin. Men det är ju här vi tycker olika. Håller med om att i det stora hela var kuppen förkastlig. Den skulle inte ha fått äga rum. Men att Thaksin var tvungen att få ett lugnande rapp över fingrarna är helt klart. Att det skedde via en kupp är dock fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Maj 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 11, 2013 Hej Roligt att vi åtminstone kan var överens om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en kupp och påtryckningar ifrån kuppmakarna på domstolen, men vad det gäller att militärkupper behövs i ett land som redan har haft 18-20 stycken militära och ett stort antal juridiska sådana håller jag inte med, skulle militära och juridiska kupper vara lösningen på ett lands problem skulle Thailand vait ett mönsterland för länge sedan, enligt mig är det alla kupper och det faktum att militären inte är under civil kontroll som gör att demokratin fortfarande är bräcklig i landet och ständigt under hot ifrån militären. För det första var detta aktuella "brottet" alldeles för litet för att motivera en kupp och jag tycker att kuppen i sig och avskaffandet av demokratin i landet var ett betydligt allvarligare och grövre brott, lite som att skjuta mygg med kanon, men jag är övertygad om att det egentligen inte handlade om Thaksins frus markaffär utan om att medlemmarna i Herrklubben, PAD, Armechefen, Prem och delar av överklassen var frustrerade över TRT,s popularitet och såg Thaksin som en svår fiende även i kommande val, och man försökte hitta något att sätta dit honom för och kuppade både för att vara riktigt säkra på att få honom fälld och bli av med honom poltiskt och få sin egen favorit Apishit installerad. Med vänlig hälsning Isan Lover Nu får du sluta med dina lögner IL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 För det första var detta aktuella "brottet" alldeles för litet för att motivera en kupp Thaksin är förvisso bara dömd för ett brott. Helt enkelt för att han flydde innan åtal hade väckts för övriga brott. Men det finns 3-4 färdiga åtal som ligger och väntar på honom om han kommer tillbaka. T.ex. åtalet för det olagliga lotteriet som han satte upp i statens namn och där det, enligt dess egen redovisning, fattas över 25 miljarder. Och åtalet om det olagliga, kraftigt subventionerade, lånet av statliga medel som han beviljade sina polare, generalerna i Burma, så att de kunde köpa av telekomutrustning av, just det, Thaksin. När inga andra länder ens ville ta i Burma med tång. Finns dessutom en hel hög utredningar om andra brott. Brott som med Thaksin vid makten igen självklart aldrig kommer att utredas klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 (ändrad) Thaksin är förvisso bara dömd för ett brott. Helt enkelt för att han flydde innan åtal hade väckts för övriga brott. Men det finns 3-4 färdiga åtal som ligger och väntar på honom om han kommer tillbaka. T.ex. åtalet för det olagliga lotteriet som han satte upp i statens namn och där det, enligt dess egen redovisning, fattas över 25 miljarder. Och åtalet om det olagliga, kraftigt subventionerade, lånet av statliga medel som han beviljade sina polare, generalerna i Burma, så att de kunde köpa av telekomutrustning av, just det, Thaksin. När inga andra länder ens ville ta i Burma med tång. Finns dessutom en hel hög utredningar om andra brott. Brott som med Thaksin vid makten igen självklart aldrig kommer att utredas klart. Hej Vad det gäller att göra affärer med Burma under denna tid så är listan på länder som gjorde detta tyvär lång och innehåller bl.a många EU länder,. Och att juntan har förberett fler åtal tvivlar jag inte alls på, undrar om resultatet av dessa åtal blir som PAD ledarnas som både åtalas och fälls men leende knallar ut och möter pressen utan att någonsin ha avtjänat en enda dag av sina straff som i vissa fall är dubbelt så långa som Thaksins 2 år. Med vänlig hälsning isan lover Ändrades Maj 11, 2013 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Hej Roligt att vi åtminstone kan var överens om att Thaksin inte hade blivit fälld utan en kupp och påtryckningar ifrån kuppmakarna på domstolen, men vad det gäller att militärkupper behövs i ett land som redan har haft 18-20 stycken militära och ett stort antal juridiska sådana håller jag inte med, skulle militära och juridiska kupper vara lösningen på ett lands problem skulle Thailand vait ett mönsterland för länge sedan, enligt mig är det alla kupper och det faktum att militären inte är under civil kontroll som gör att demokratin fortfarande är bräcklig i landet och ständigt under hot ifrån militären. För det första var detta aktuella "brottet" alldeles för litet för att motivera en kupp och jag tycker att kuppen i sig och avskaffandet av demokratin i landet var ett betydligt allvarligare och grövre brott, lite som att skjuta mygg med kanon, men jag är övertygad om att det egentligen inte handlade om Thaksins frus markaffär utan om att medlemmarna i Herrklubben, PAD, Armechefen, Prem och delar av överklassen var frustrerade över TRT,s popularitet och såg Thaksin som en svår fiende även i kommande val, och man försökte hitta något att sätta dit honom för och kuppade både för att vara riktigt säkra på att få honom fälld och bli av med honom poltiskt och få sin egen favorit Apishit installerad. Med vänlig hälsning Isan Lover Du börjar bli tragisk igen att försvara Taksins alla olagligheter till absurdum. Jag hade också önskat att militären inte behövt avsätta Thaksin 2006. Men hans kramaktiga tag om makten gjorde det nog omöjligt. Vi backar tillbaka till 2006. Du vet mycket väl att det inte bara handlade om markförsäljningen, den var som du säger inte nog för att avsätta Thaksin. Upprinnelsen till avsättningen av Thaksin var hans olagliga ändring av lagarna och bedrägeriet mot thailändska folket under försäljningen av Shincorp till Singapore. Thaksin visste att han var så impopulär efter dessa bedrägerier att han inte skulle vinna något val. Därför satt han kvar vid makten efter det att allmäna val inte blev utlysta. Han satt långt mycket längre än han skulle kunna göra som caretaker. Han obstruerade helt enkelt landets lagar och konstitution så mycket att det enda rätta var att avsätta honom. Jag vill inget annat än att demokratin i Thailand ska fungera. Men när politiker blir så fartblinda och är så korrupta och beter sig så lag- och konstitutions- vidrigt som Thaksin gjorde 2006, behövs någon som träder in och säger att nu får det vara nog. Förstår inte att du kan försvara en så odemokratisk och lagvidrig människa som Thaksin och ha mage att säga sig vilja ha demokrati. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Hej Vad det gäller att göra affärer med Burma under denna tid så är listan på länder som gjorde detta tyvär lång och innehåller bl.a många EU länder,. Med vänlig hälsning isan lover Du ser förstås inge problem med att Thaksin i sin roll som PM godkänner ett 4 miljarders amorteringsfritt lån till Juntan i Burma så att de kan köpa satelitövervaknings utrustning och telekom teknik från Shincorp för pengarna? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Hej Vad det gäller att göra affärer med Burma under denna tid så är listan på länder som gjorde detta tyvär lång och innehåller bl.a många EU länder,. Och att juntan har förberett fler åtal tvivlar jag inte alls på, undrar om resultatet av dessa åtal blir som PAD ledarnas som både åtalas och fälls men leende knallar ut och möter pressen utan att någonsin ha avtjänat en enda dag av sina straff som i vissa fall är dubbelt så långa som Thaksins 2 år. Med vänlig hälsning isan lover Så Du tycker det var OK att Thaksin, olagligt, lånade ut av statens pengar så att generalerna kunde göra affärer med honom. Det olagliga var inte att sålde telekomutrustning till sina polare generalerna. Det olagliga var lånet. Jag har bett dig förr, och jag ber dig igen. Ge mig ett exempel, ett enda, på en PAD ledare som gott fri från en dom som vunnit laga kraft. Och PAD Sondhi har visst lite längre straff som väntar. Har bl.a. en dom på 85 år emot sig. Dock har varken den eller någon dom vunnit laga kraft utan är överklagade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu