Jump to content
IGNORERAD

Minister Anudith Nakornthap hotar att stänga ner webbsidor som kritiserar PM Yingluck

Khun Ken

Recommended Posts

Vad jag kan se om jag tittar mig runtomkring i världen så är det väl de stater med demokrati som rent generellt utvecklats längst och bäst.

Du förespråkar alltså diktatur eller enpartistyre ?

Jag utgår från att du lever i Sverige. Om du nu inte gillar demokrati... Varför söker du inte tillstånd att flytta till tex Nordkorea ? 

Nej jag trivs bra med att bo i Thailand och här har vi Thailands demokrati. Det jag reagerar på är att vanliga lönearbetar som endast ser till sin egen plånbok och röstar därefter skall ha rösträtt. Ointresserat folk som lever med i bästa fall en månadslön på kontot skall vara med och bestämma Sveriges framtid när de själv inte kan se eller vill planera längre.

Feminist

Dela på andra sajter

• Svar 150
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

22

• Khun Ken

22

• andersbangkok

10

• Kollba

10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej jag trivs bra med att bo i Thailand och här har vi Thailands demokrati. Det jag reagerar på är att vanliga lönearbetar som endast ser till sin egen plånbok och röstar därefter skall ha rösträtt. Ointresserat folk som lever med i bästa fall en månadslön på kontot skall vara med och bestämma Sveriges framtid när de själv inte kan se eller vill planera längre.

Antingen driver du med mig eller också vågar jag inte skriva vad jag egentligen tror om dig...

Så du är inte bara emot demokrati utan även emot rösträtt ??

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Dela på andra sajter

Hur vet man att demokrati är bra. Det är bara en kort tid vi har levt med demokrati.

Till och med Winston Churchill var tveksam till Demokrati...

"It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried"

Det första steget mot en diktatur är att kväva kritiska röster såsom regeringen vill göra nu.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Till och med Winston Churchill var tveksam till Demokrati...

"It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried"

Det första steget mot en diktatur är att kväva kritiska röster såsom regeringen vill göra nu.

Kan bero på att det som politikerna kallar demokrati egentligen inte är demokrati.

Det finns ju såna som Jan Björklund som på fullt allvar hävdar att han är demokratiskt vald och kan göra vad han vill efter att hans parti fått mindre än 6% av de röstberättigades röster.

Skall det vara full demokrati så skall alla vara med och bestämma i varje fråga, vilket inte borde vara något problem i Sverige eftersom nästan varje människa har tillgång till Internet. Men är det något som alla politiker avskyr så är det folkomröstningar. För då kan man inte låta partipiskan vina och bestämma vem får lov att tycka vad.

Och sen har politiker svårt att förstå varför det finns politikerförakt...

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Förstår inte varför ni blir så upprörda över detta. Varför skall enbart de som är Gula ha denna möjligheten. Tror nog att större delen av folket tycker det är bra att man inte tillåter webbsidor som kritiserar deras största ledare så som PM och kungen.

Förtal är ett allvarligt brott i Thailand att då gömma sig och inte stå för sitt budskapp skall straffas tycker jag. Thailand har nu efter en hel del bråk slutligen funnit sin nya väg och den är att familjen Thaksin kommer ha en mycket central och viktig betydelse för Thailand i långtid fram över. Vi kommer att få se någon annan vid tronen efter den så älskade kungen detta kommer bli kronprinsen som inte är lika omtyckt av folket så han kommer att behöva allt stöd som är möjligt av familjen Thaksin och militären

Hur lång den tiden blir beror nog mest på hur lång tid det tar för klanen att rensa landet på allt av värde.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Ha den möjligheten ?

Är du verklig ?

Så i en demokrati skall alltså det parti som är vid makten kunna stänga websidor som de inte gillar ?

Ja, ja. En del har en konstig uppfattning om vad demokrati är - eller också gillar du inte demokrati.

Hej

Ni var inte så aktiva i denna fråga när Apishits regering stängde ned den dåvarande oopositionens kritiska sidor.

Mvh isan Lover

Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

Ni var inte så aktiva i denna fråga när Apishits regering stängde ned den dåvarande oopositionens kritiska sidor.

Mvh isan Lover

Det är skillnad på att stänga ner webbsidor som uppmanar till mord och våld

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Wangthong
MP Anudith Nakornthap backar och erkänner att han inte har befogenhet att stänga ner webbsidor....Har någon tagit dig i örat Khun Nakornthap

http://www.bangkokpost.com/news/local/348854/ict-minister-reverses-threat-to-shut-websites

Intressant om de i själva verket följer lagen de pratar om att de tillämpar enligt länken?

"If any person gives interviews or expresses one's opinions in order to create hatred, take political advantage, distort facts or cause a misunderstanding, the ministry will condemn such action and ask the person to stop creating division and hatred in the society," said the ICT minister.

Jag tycker väl att uppmaningarna från de röda fortsätter. Skillnaden är väl numera att ingen tycker att det är lagvidrigt av dom att uppmana till splittring och övergrepp!

Dela på andra sajter

Tallviking

Jag tycker väl att uppmaningarna från de röda fortsätter. Skillnaden är väl numera att ingen tycker att det är lagvidrigt av dom att uppmana till splittring och övergrepp!

Skillnaden är att nu sitter de röda vid makten och har inte samma "intresse" av att hindra röda fundamentalister

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Skillnaden är att nu sitter de röda vid makten och har inte samma "intresse" av att hindra röda fundamentalister

Hej

Deras "intresse" eller ointresse är väl i princip 100% likt den Demokrat ledda regeringens inställning till dom gula fundamentalisterna, ser inga skillnader alls.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Deras "intresse" eller ointresse är väl i princip 100% likt den Demokrat ledda regeringens inställning till dom gula fundamentalisterna, ser inga skillnader alls.

Mvh isan lover

När uppmanade de gula till mord och mordbrand?

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Dela på andra sajter

Man kan ju inte gå emot sina "kärmväljare"

Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

Mvh isan Lover

Är det sandlåda eller...? På vilket sätt har ditt inlägg med inläggen här att göra?

Är din slutsats att det som ministern hotar med; att det är ok? Skall han kunna stänga ner sidor (i sann Thakisn-anda och föga förvånande) eller inte?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

När uppmanade de gula till mord och mordbrand?

Du får vänta tills han kommer hem igen.

Ändrades av Nemo
Dela på andra sajter

Som på beställning blir Yinglucks officiella sida hackad.

De stängde den snabbt enligt minister Anudith Nakornthap beordrat stänga ner webbsidor som kritiserar PM Yingluck

Hennes hemsida kritiserar henne med fraser som lösaktig idi*t och Thailands sämsta PM.

Karma kallas det för. :14:

http://www.thaivisa.com/forum/topic/638106-hackers-target-thai-p-m-yingluck-with-online-insult/

Dela på andra sajter

Tallviking

Thaksin inser att hans yngre syster är på fallrepet av flera skäl och har därför nu sett till att den äldre systern, fru till förre PM nu är MP för Chang Mai och hamnar i regeringen som blivande ersättare till Yinluck

Dela på andra sajter

Hej

Mvh isan Lover

Det var ju ett något märkligt svar...

För det första så var jag inte på MPR när det hände. Lite svårt att vara aktiv här då...

Och för det andra verkar det som om du försvarar nedstängandet av sidor med att "förra regeringen gjorde ju det". Är det inte du som brukar svamla en massa om demokrati ? När blev det demokratiskt att stänga ned sidor som regeringen inte gillar ?

Dela på andra sajter

Minister Anudith Nakornthap hotar att stänga ner webbsidor som kritiserar PM Yingluck

Nästa steg blir väl att förbjuda kritik om hennes bror... :(

Dela på andra sajter

Det var ju ett något märkligt svar...

För det första så var jag inte på MPR när det hände. Lite svårt att vara aktiv här då...

Och för det andra verkar det som om du försvarar nedstängandet av sidor med att "förra regeringen gjorde ju det". Är det inte du som brukar svamla en massa om demokrati ? När blev det demokratiskt att stänga ned sidor som regeringen inte gillar ?

När dom röda tog över makten, om man nu kan kalla klanen Shinawatra för röda? I mina ögon är dom blåaste blått om man nu skall snacka färgkoder. Dom får Moderaterna i Sverige att framstå som KPLM,are.

Dela på andra sajter

Ingen större skillnad mot "röda" länder alltså. Politiker och ledare lever i lyx och lurar i folket med propaganda att allt skall fördelas solidariskt medan de själva roffar åt sig. Historien har gett många exempel på detta, men en del är så fastlåsta vid sitt röda tänkande att skygglapparna vuxit sig kvadratmeterstora.

Dela på andra sajter

Wangthong
Hej

Mvh isan Lover

Uppmanade dessa sidor till våld, mord och mordbrand?

Ganska självklart att man inte straffar sig själv. Inte såkonstigt att det blir så himla fel när man är både blind och döv när man själv gör fel, men har korkgluggarna så vidöppna att man ser misstag som motparten inte ens gjort. Har de tankeläsare som rådgivare måntro?

Det är ju det som är så skrämmande att man överhuvudtaget inte i dagens regering klarar av att skilja på rätt och fel. Bara för att de gula fundamentalisterna inte gjorde några fel innebär inte det att allt som de röda fundamentalisterna gör är rätt enligt lagen. Att mord och mordbrand är så fel borde väl också de röda förstå! 

Dela på andra sajter

Sitter "IL" i den thailändska regeringen eller utnyttjar han bara samma rätt som vi andra att tycka vad man vill ?  :-)

Ändrades av Moritz
Dela på andra sajter

Wangthong
Sitter "IL" i den thailändska regeringen eller utnyttjar han bara samma rätt som vi andra att tycka vad man vill ?  :-)

Ibland så vet han mer om vad den thailändska regeringen har gjort/ska göra än den vet själv, så frågan är helt klart berättigad.

Dela på andra sajter

Det är inte hans politiska position vi reagerar på, det är hans färgade åsikter.

Dela på andra sajter

Den hackade hemsidan.

3_new_58_1368001194.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...