Jump to content
IGNORERAD

Budget på era resor till Thailand


MrPutte

Recommended Posts

Du räknar själv ut det men du förstår inte?

 

Jo, om man blandar friskt mellan baht och kronor så...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    12

  • Benjamas

    9

  • John Khonken

    4

  • B747

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja,

Kanske 1500 sek/dag, lågt räknat.

Erkki

Ändrades av erkki
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Kanske 1500 sek/dag, lågt räknat.

Erkki

Det låter som om det var dyrare i Thailand än i Sverige. Jag kan absolut inte göra av med denna summa i Sverige. Inte ens om den inbegriper mina månatliga utgifter i form av hyra med mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, om man blandar friskt mellan baht och kronor så...

Trött Kollba?

Du kanske ska läsa det jag svarade på så framkommer det att vi delade boende och övrigt i 2 poster.

5000 i hyra och 10000 att leva på ger 1500 baht/dag att leva på, det fattade dom flesta utan förklaring...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Halledan,

Det är dyrare, men då är det fest varje dag.

Sitta hemma och deppa kan jag göra i Sverige.

Erkki

Ändrades av erkki
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
<br /> <br />Nej, jag får inte ihop hur boendekostnad på 5000 och övriga utgifter på 10 000 kan bli 1500 per dag,,,.<br /> <br />"5000 kr/mån sen 10.000 att leva på vilket ger ca 1500 baht/dag"<br /> <br />Totalt 15 000 vilket ger 500 per dag...
<br /><br />Verkar som alla andra får ihop det. :) även jag.<br /><br />5000 SEK i hyra.<br />10000 SEK i fickpengar.<br /><br />10000 SEK = 45000 THB<br /><br />45000 / 30 = 1500 THB per dag.<br /><br />Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar inte ha sparkapital mer än att flygresan är betald sedan klarar vi oss med en normallön från hemma.

Visst kostar det extra men har inte behövt använda visakrediten än.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Ja, inte blir man klokare här inte. Buden haglar och jag som även står inför min första resa till Thailand blir bara snurrig av alla buden och vinklingarna.<br /> <br />Det skulle vara bra om man någon mera ansvarig kunde ge lite mera generella råd och riktlinjer till förmån för oss förstagångsbesökare. Trådar som denna ge ju ingenting.<br /> <br />Halledan<br />
Det beror på att du kan bo hyggligt för 1000 THB per dag och bra för 4500 THB per dag och kungligt för 45000 THB per dag. Du kan äta bra thaimat för 40-60 THB per måltid, Du kan äta på femstjärniga krogar för 4000-6000 THB och allt därimmellan.Du kan bada gratis i havet en eftermiddag eller spela golf en eftermiddag.Du kan åka buss för spottstyver eller inrikesflyg för en tusing tor. Du kan dricka en drink för 650 THB i en schysst bar eller köpa en öl för 34 THB på 7/11 och läppja på verandan Utbudet är enormt och alla har olika vanor. Med vänlig hälsning, Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Halledan,

Det är dyrare, men då är det fest varje dag.

Sitta hemma och deppa kan jag göra i Sverige.

Erkki

 

Okey...

 

Tyvärr har jag inte den ekonomin att jag kan spendera 1500 Skr per dag på semestern, oavsett var den äger rum. Och inte ens i mitt vardagsliv i Sverige har jag denna budget så jag kan inte ens sitta hemma och deppa. 

Det är bara att gratulera om du har lyckats i ditt arbetsliv att antingen genom en lön från din arbetsgivare eller att andra vanliga människor betalar till din buisness så bra att du kan utan vidare säga att du kan spendra dessa summor på sin semester.

Någon måste  ju betala och är det inte lön från din arbetsgivare så är det ju dina kunder i din affärsverksamhet som betalar dina utsvävningar.

En låg profil burkar löna sig. Bara som ett gott råd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju graden av att leva eller överleva som avgör budgeten.

Hotell och äta ute varje dag är ju normalt på semesterresan till Thailand men väldigt onormalt i Sverige.

Personligen gör jag av med mer pengar per dag i Thailand än jag gör i det mycket "dyrare" Sverige.

1000kr/dag är ett riktmärke som nästan alltid överskridits, det är lätt att överskrida budget.

Sen skulle jag mycket väl också kunna klara mig på 500kr/dag.

 

Hotell 1500bath

Mat      500bath

Nöjen 1000bath

Resor   500bath

Annat 1000bath   ger 1000kr per dag

 

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på att du kan bo hyggligt för 1000 THB per dag och bra för 4500 THB per dag och kungligt för 45000 THB per dag. Du kan äta bra thaimat för 40-60 THB per måltid, Du kan äta på femstjärniga krogar för 4000-6000 THB och allt därimmellan.Du kan bada gratis i havet en eftermiddag eller spela golf en eftermiddag.Du kan åka buss för spottstyver eller inrikesflyg för en tusing tor. Du kan dricka en drink för 650 THB i en schysst bar eller köpa en öl för 34 THB på 7/11 och läppja på verandan Utbudet är enormt och alla har olika vanor. Med vänlig hälsning,

 

Jo..det är sant.

 

Jag är ny i gamet och står inför min första resa till Thailand..

 

Det som jag, trots att jag inte startade denna tråd, undrar över är väl att hur mycket det normalt kostar med mat och dryck, dvs vad man måste ha i handen varje dag för att klara sig. Då, exklusive boende, då detta är väldigt individuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo..det är sant.

 

Jag är ny i gamet och står inför min första resa till Thailand..

 

Det som jag, trots att jag inte startade denna tråd, undrar över är väl att hur mycket det normalt kostar med mat och dryck, dvs vad man måste ha i handen varje dag för att klara sig. Då, exklusive boende, då detta är väldigt individuellt.

Beror delvis på vart du åker och hur du vill leva, om du ska shoppa, sprita varje dag, spela golf, hyra vattenskoter å bli lurad på en repa, moppe mm.

Berätta lite hur du tänkt dig din semester så ska du få en budget.

 

PS!

Kan du tänka dig att äta Thaimat hela tiden?

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Enkel Thailunch med vatten 40-60 baht

God Thaimiddag med vatten på rest med duk på bordet 120-200 baht beroende på hur hungrig du är, själv beställer jag gärna 1 huvudrätt och ett gäng tilltugg.

Öl på 7/11 35 baht

Öl på rest ca 80 baht.

Vatten på 7/11 7 baht

Vatten på rest ca 20 baht

hyra moppe 200/dag

Hyra vattenskoter ska du hoppa över.

 

Nattligt sällskap ca 1300 baht

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog säga att det är mycket lättare och leva över tillgångarna i Thailand än hemma men går att leva billigt om man vill.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
<br /> <br />Jo..det är sant.<br /> <br />Jag är ny i gamet och står inför min första resa till Thailand..<br /> <br />Det som jag, trots att jag inte startade denna tråd, undrar över är väl att hur mycket det normalt kostar med mat och dryck, dvs vad man måste ha i handen varje dag för att klara sig. Då, exklusive boende, då detta är väldigt individuellt.
<br /><br />Hej. Kan ge lite prisexempel så kan du addera själv utefter behov. Vi är mest i BKK så jag har inte så mycket referens till turistorter. Ett helt OK boende med pool och aircon kan du få för 1000-1200 THB. En portion nudelsoppa eller en tallrik ris + kött där många thai äter kostar 40-60 THB + 10 THB för vatten, Ett meal på MC Donalds ca 120 THB, Sushibuffe 295 THB, en brakmiddag med dryck där mest thai äter under 500 THB, en liten thai öl på 7/11 26-30 THB. En pint europeiskt öl på pub 200-280 THB, en stor öl 64 cl lokalt hak 80-120 THB, Tunnelbana/Skytrain en färd 18-40 THB. Taxi är billigt om dom slår på taxametern, kort färd 70 THB, inrikes resor med flyg 4-600 SEK t.ex BKK-Krabi/Phuket/Chiang Mai. I Affär: En flaska vatten i enförpackning 1.5 liter 18-20 THB, 0,5 liter 8-12 THB. En läskedryck 12-13 THB, en liter juice 60-80 THB, ett hekto pålägg 35 THB, skivat franskbröd 30 THB. Fritt ur minnet. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

kasetavon

Tjenare!

 

1 månad i pattis har senaste åren varit mellan 30---35000 skr ( + en och annan present till brudarna där krediten får svida när man är hemma )

 

Boende ca 700---1000 bath/ dag

Svensk mat 1ggr/dag

Några drinkar till tjejerna

Dricks till städet och reception 200 bath /dag

Ingen moppe

Inget hyra överhuvudtaget

Inget Walking street

 

Mvh, kasetavon

Ändrades av kasetavon
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Okey...

 

Tyvärr har jag inte den ekonomin att jag kan spendera 1500 Skr per dag på semestern, oavsett var den äger rum. Och inte ens i mitt vardagsliv i Sverige har jag denna budget så jag kan inte ens sitta hemma och deppa. 

Det är bara att gratulera om du har lyckats i ditt arbetsliv att antingen genom en lön från din arbetsgivare eller att andra vanliga människor betalar till din buisness så bra att du kan utan vidare säga att du kan spendra dessa summor på sin semester.

Någon måste  ju betala och är det inte lön från din arbetsgivare så är det ju dina kunder i din affärsverksamhet som betalar dina utsvävningar.

En låg profil burkar löna sig. Bara som ett gott råd.

 

Förklara gärna varför man ska hålla låg profil om man lyckats tjäna mycket pengar, antingen som anställd eller i egen verksamhet?

 

Tycker du att det är något att skämmas för att man kan spendera i Thailand? Eller är du bara avundsjuk?

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Dryga 85k baht/månad i 6månader i Pattaya ink. någon avstickare. Går mer i början sen gör man av med mindre och mindre.

Och som man säger så anpassar man ju utgifterna efter plånboken, hade jag haft hälften så mycket så hade jag nog haft det nästan lika bra.

Bara att dra in på lite småsaker ;)

Det som är shockerande är att många som har fru/gf gör av med mer än mig!!!

Alltså är det billigare att köpa lösnummer än att prenumerera !? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara det men vid prenumeration har du ett nytt nummer varje dag. Köper du lösnummer blir det kanske bara ett par i veckan. Räknat per dag är fast abonnemang billigast.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

 

Undrar hur stor budget ni har när ni reser till Thailand.

 

Inkl flygresan

 

Som du kan se blir det en massa olika bud beroende på intressen och betalningsförmåga.

Enbart flygresan kan kosta mellan 4500 och 20000 kronor per person.

Vilken nytta har du av kostnader som andra haft på resor som ändå inte går att kopiera?

 

Säg vad du vill göra på din resa så kan vi ge dig kvalificerade gissningar på vad det kan kosta.

 

M

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår du inte det jag citerat här ovanför ditt inlägg så är det nog lönlöst att försöka förklara för dig.

He lönch int förklar för en som in't begrip. :wink:

post-6184-0-95209800-1367470003.jpg

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Här i obygden så klarar vi oss på (4 personer) runt 40-45000 Baht i månaden, då går den yngre grabben i bilmekskola i Ubon och den äldre grabben ligger mest hemma och latar sig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Man lever som en slav i Sverige för att kunna ha kul när man kommer till Thailand. Vad som är kul är upp till var och en. Träffa familj och vänner. Party och god.mat. Vad nu god mat är.Vi äter mycket Thaimat. I Jomtien är det lunch- goa öl hos Maitan -Middag- småkrafs- sedan ut på barerna. Det kostar en slant. När det gäller boendet så bor vi helt klart enklare. Vara på hotellrummet på semestern är skittråkigt. I jomtien älskar jag att ligga nere på stranden och koppla av. Uppe i Udonthani blir det sociala grejer. Men mindre party. Självklart god mat och runt på barerna. Men väldigt stilla .Udon är billigt på mat och boendet. Föresten allt är billigt i Udon

Därför kan vi klara oss på ca 1000kr per dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Thailand är ettt gigantiskt Ullared, det är så billigt så det blir dyrt i slutänden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Budget har jag i Sverige,i Thailand är jag för att trivas,inte räkna pengar.Anser jag att jag inte kan åka dit så stannar jag hemma :crazy: OK knasen?När jag kollar hur mycket som gått åt så har det aldrig stannat på under 50K i sek./mån

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...