Jump to content
IGNORERAD

Etik och moral.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Tallviking
Du, eftersom du vägrar att acceptera att två andra människor kan reda ut ett misstag utan din inblandning.

 

Snyggt självmål.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    16

  • Tallviking

    11

  • andrejsdenruskige

    8

  • sangsomcoke

    7

Mest aktiva i denna tråd

Snyggt självmål.

 

Utveckla gärna vad du menar...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

sangsomcoke
Så du är medveten men skiter i att betala då om jag tolkar ditt tidigare inlägg rätt ?

 

Så ja! det var inte så svårt att förstår om du bara lägger manken till. Har väl egentligen inte skrivit att jag citat "skiter" i att betala. 

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag påstår att det finns vare sig etik eller moral på MPR.

Om det fanns etik så skulle inte Andrejs och Hamnoi tillåtas härja fritt. Sen är jag inte helt säker på om utlänningsfientligheten här går in under etik...

Om det fanns moral (och till viss del även etik) så skulle inte så många skryta med hur många bartjejer de knullat med.

 

Nja, med etik och moral så ser man till att betala skatt som normala människor gör...eller så kan man betala SINK-skatt och då stå sitt kast i.o.m att en hel del förmåner försvinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, med etik och moral så ser man till att betala skatt som normala människor gör...eller så kan man betala SINK-skatt och då stå sitt kast i.o.m att en hel del förmåner försvinner.

 

Blaha!

 

Nä - erotik, omoral, sink och rock´n roll och dö med ett leende. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, med etik och moral så ser man till att betala skatt som normala människor gör...eller så kan man betala SINK-skatt och då stå sitt kast i.o.m att en hel del förmåner försvinner.

 

Om nu SINK är omoraliskt, hur kan det då vara att det är ett alternativ som staten tillhandahåller ?

Menar du att Sveriges regering är omoralisk ? Fast... Vid närmare eftertanke... Stryk den meningen.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag påstår att det finns vare sig etik eller moral på MPR.

Om det fanns etik så skulle inte Andrejs och Hamnoi tillåtas härja fritt. Sen är jag inte helt säker på om utlänningsfientligheten här går in under etik...

Om det fanns moral (och till viss del även etik) så skulle inte så många skryta med hur många bartjejer de knullat med.

nja min moral vet du nog inte ett skvatt om så sluta dra alla över en kam. Önskar dig en trevlig helg med mycket moral eller icke

Link to comment
Dela på andra sajter

nja min moral vet du nog inte ett skvatt om så sluta dra alla över en kam. Önskar dig en trevlig helg med mycket moral eller icke

 

Skall man behöva lägga ut ironiskylten för alla inlägg man skriver ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det började med internet, och fortsätter med något helt annat.

Vissa har tråkigt...

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett ett antal exempel på snyfthistorier i pressen om folk som har fått en retroaktiv elräkning på några år... De hade ingen aaaaning..

Själv har jag ingen moral alls...laddar ner allt som kan vara sevärt i filmer och tv serier.

Bodde 15 år i min bostadsrätt innan jag flyttade till Thailand.

Elen funkade fint i 18månader utan att jag ansökt om elabbonemang...

Men en dag var det svart när jag kom hem... Och så låg det en elräkning, den första jag fått på den adressen.

Jag noterade att de förutom pengar för elen så ville de också ha betalt förseningsavgift, för att jag var sen med att betala räkningen, vilket trams...

 

Ett samtal till dem gjorde att jag slapp förseningsavgiften, resten betalade jag, de gick inte riktigt med på min jämnförelse som var "Om ni får GP hem i brevlådan varje dag, utan att ni abbonerar på den, skulle ni inte läsa den ändå?"... De skulle tydligen anmält det å det snaraste, så att GP insåg sitt misstag (yeah right).

 

TV licens på den där adressen betalade jag de 5 sista åren efter att ha sett TV-pejlarna stå och ringa på min dörr en kväll när jag kom hem från ICA, där jag handlat lite.

Trodde faktiskt inte att de existerade, utom på TV då, med "Sniglar på ögat"...

Ringde nästa dag och berättade att jag just köpt TV...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde utan TV-licens i många Herrans år utan att få några besök av pejlare.

Men efter skilsmässan från ungarnas mamma, så köpte jag en video för att ungarna skulle ha nåt att göra när vi inte kunde gå ut pga vädret.

Jag visste inte att affären var skyldig att lämna in uppgifter om mitt köp och att en video räknas som TV-mottagare.

Efter det (-95) så har jag troget betalat ända tills jag flyttade.

Och... Handen på hjärtat: De enda kanaler som har ett hyfsat utbud är faktiskt SVT så det var ok att betala.

Sen tycker jag samma sak som någon annan skrev: Licensen skall finansieras via skatt - men å andra sidan så berör det mig inte längre...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag körde utan TV-licens i många Herrans år utan att få några besök av pejlare.

Men efter skilsmässan från ungarnas mamma, så köpte jag en video för att ungarna skulle ha nåt att göra när vi inte kunde gå ut pga vädret.

Jag visste inte att affären var skyldig att lämna in uppgifter om mitt köp och att en video räknas som TV-mottagare.

Efter det (-95) så har jag troget betalat ända tills jag flyttade.

Och... Handen på hjärtat: De enda kanaler som har ett hyfsat utbud är faktiskt SVT så det var ok att betala.

Sen tycker jag samma sak som någon annan skrev: Licensen skall finansieras via skatt - men å andra sidan så berör det mig inte längre...

Håller inte med om det där med att licensen skall betalas via skatt...

Då skulle ju Andrejsdenruskige slippa...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag körde utan TV-licens i många Herrans år utan att få några besök av pejlare.

Men efter skilsmässan från ungarnas mamma, så köpte jag en video för att ungarna skulle ha nåt att göra när vi inte kunde gå ut pga vädret.

Jag visste inte att affären var skyldig att lämna in uppgifter om mitt köp och att en video räknas som TV-mottagare.

Efter det (-95) så har jag troget betalat ända tills jag flyttade.

Och... Handen på hjärtat: De enda kanaler som har ett hyfsat utbud är faktiskt SVT så det var ok att betala.

Sen tycker jag samma sak som någon annan skrev: Licensen skall finansieras via skatt - men å andra sidan så berör det mig inte längre...

 

 

Försökte smita undan TV-licensen också. Har herrn' inga gränser.

 

Men, ja, TV-licensen bör gå på skattsedeln och även då på SINK-skatten eftersom ni snålstreamar.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Håller inte med om det där med att licensen skall betalas via skatt...

Då skulle ju Andrejsdenruskige slippa...

 

 

MVH Tommy

 

 

Även internet ska betalas via skattsedeln!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte smita undan TV-licensen också. Har herrn' inga gränser.

 

Men, ja, TV-licensen bör gå på skattsedeln och även då på SINK-skatten eftersom ni snålstreamar.

 

Jag utgår från att du betalar norsk TV-licens... ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med om det där med att licensen skall betalas via skatt...

Då skulle ju Andrejsdenruskige slippa...

 

 

MVH Tommy

 

Kanske. Men han betalar ju enligt egen uppgift fastighetsskatt och sen kanske hans fru jobbar och betalar riktig svensk skatt...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, internet och TV skall ingå i fastighetsskatten!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag utgår från att du betalar norsk TV-licens... ?

 

Nej, den kostnaden står firman för.

 

 

Frun skulle aldrig få för sig att jobba.

 

 

Men dom som har lägenhet skulle inte behöva betala då. Alltså funkar det inte.

 

 

 

 

Summa summarum. Internet och TV-licens ska betalas via skattsedeln och SINK-skatten ska inte undantas från den regeln.

Och eftersom telefoni tillhör kommunikationsmedlen så bör även den finansieras via skattsedeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det skulle funka, fastighetsägaren betalar och bakar in det i hyran.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, den kostnaden står firman för.

 

 

Frun skulle aldrig få för sig att jobba.

 

 

Men dom som har lägenhet skulle inte behöva betala då. Alltså funkar det inte.

 

 

 

 

Summa summarum. Internet och TV-licens ska betalas via skattsedeln och SINK-skatten ska inte undantas från den regeln.

Och eftersom telefoni tillhör kommunikationsmedlen så bör även den finansieras via skattsedeln.

 

Sink skall självklart undantas eftersom de som bor utomlands inte har fri tillgång till SVT:s utbud.

Sen får du inte glömma bredband som självklart är ett kommunikationsmedel.

Och skall man hårddra det så är radar en sorts kommunkationsmedel och skall alltså skattefinansieras på fritidsbåtar, för att bara inte tala om de burktelefoner med snöre man använde i sin barndom. Det var på den tiden inte alla barn i Sverige självklart skulle ha en egen mobiltelefon medan halva världen svälter...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Sink skall självklart undantas eftersom de som bor utomlands inte har fri tillgång till SVT:s utbud.

Sen får du inte glömma bredband som självklart är ett kommunikationsmedel.

Och skall man hårddra det så är radar en sorts kommunkationsmedel och skall alltså skattefinansieras på fritidsbåtar, för att bara inte tala om de burktelefoner med snöre man använde i sin barndom. Det var på den tiden inte alla barn i Sverige självklart skulle ha en egen mobiltelefon medan halva världen svälter...

 

 

Eftersom du kan streama SVT och dessutom surfar på MPR som ligger på en svensk server så ska du självklart beskattas för den förmånen. Alltså har jag redan fått med bredbandet.

 

Nu kostar inte burktelefoner så mycket och är gratis att använda så det blir inte så mycket skatt på det.

 

Eftersom båtar är ett rent nöjesobjekt så är det upp till var och en att inskaffa en sådan. Och båtar har man inte så stor nytta av i inlandet och därmed faller det på den punkten.

 

Nädu, Kollba. Du får allt vara solidarisk och betala skatt för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du kan streama SVT och dessutom surfar på MPR som ligger på en svensk server så ska du självklart beskattas för den förmånen. Alltså har jag redan fått med bredbandet.

 

Nu kostar inte burktelefoner så mycket och är gratis att använda så det blir inte så mycket skatt på det.

 

Eftersom båtar är ett rent nöjesobjekt så är det upp till var och en att inskaffa en sådan. Och båtar har man inte så stor nytta av i inlandet och därmed faller det på den punkten.

 

Nädu, Kollba. Du får allt vara solidarisk och betala skatt för detta.

 

Vad jag vet så kan jag inte streama SVT:s hela utbud. Sen undrar jag om MPR faktiskt ligger på en svensk server...

 

Men om jag nu skall skatta för dessa saker så bör jag rimligtvis få använda dem gratis även om jag inte bor i Sverige...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man behöva lägga ut ironiskylten för alla inlägg man skriver ?

den har jag aldrig lyckats hitta, hihi sköt om dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...