Jump to content
IGNORERAD

Video: Bioföreståndare i Bangkok bråkar med kund

MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En biografföreståndare i ett shoppingcenter på Rama 3 Road i Bangkok har avgått efter att en video på när hon och en kund skriker på varandra blivit uppladdad på Youtube.

I videon kan man höra den manliga kunden upprört säga till föreståndaren att det är ansvarslöst att skrika på en kund, varpå hon svarar att mannen beter sig illa. Kunden säger då: "Om du inte hade höjt rösten mot mig så hade jag inte höjt min." Båda kan höras konstant prata om att stämma biografen innan kunden till slut förs ut av vakter.

Ägaren av biografen - Major Cineplex Group - skrev på sin Facebook-sida att föreståndaren hade stängs av från sin tjänst i väntan på att man skulle utreda händelsen. Efter det så sade hon dock upp sig med omedelbar verkan. Enligt personen som laddade upp videon så var det väldigt varmt i området utanför biosalongerna, och kunden i fråga var en av de som klagade på detta till föreståndaren. Personen började att spela in videon efter att föreståndaren höjt rösten mot kunden.

Många som kommenterat på videon stöder mannen, och en poängterar att han i videon säger: "Det har gått en månad och problemet är fortfarande inte fixat. Det är föreståndarens jobb att ta tag i problemet."

Videon kan ses här.

Källa: http://www.bangkokpost.com/breakingnews/345739/movie-manager-filmed-abusing-moviegoer-resigns-after-video-goes-viral

49bf1968166bec290f74f0caa006f594.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Dela på andra sajter

Lite förvånad att kunden inte kom tillbaka beväpnad och gjorde slarvsylta av föreståndaren. 

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Dela på andra sajter

I Thailand har kunden alltid fel.

Nja, jag skulle snarare påstå att det är bäst för den anställde att kunden har fel. Om vi tänker oss ett besök på restaurang i Thailand, kunden beställer in något och får fel mat serverad. Serveringspersonalen kan blåneka att dom gjort något fel, och vad beror det på?

För att felaktigt noterade beställningar dras från servitörens lön...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Nja, jag skulle snarare påstå att det är bäst för den anställde att kunden har fel. Om vi tänker oss ett besök på restaurang i Thailand, kunden beställer in något och får fel mat serverad. Serveringspersonalen kan blåneka att dom gjort något fel, och vad beror det på?

För att felaktigt noterade beställningar dras från servitörens lön...

Herr Chang har talat.

I realiteten så blir väl det precis vad Khun Ken sa.i Thailand har kunden alltid fel.

Skulle tro att det har mer med lose face att göra än några baht hit eller dit.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...